معرفی و دانلود کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro

عکس جلد کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro

کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro، آموزش‌های سودمندی برای آشنایی با روش‌های جدیدِ برآورد هزینه و زمان پروژه در اختیار کارشناسان و فعالان صنایع قرار می‌دهد. این کتاب را آریو زندی، نویسنده‌ای سرشناس در حوزه‌ی آموزش نرم‌افزارهای مدیریت پروژه، به رشته‌ی تحریر در آورده است.

درباره‌ی کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro

کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro، در گروه‌ آثار آموزشیِ نرم‌افزارهای مدیریت پروژه قرار دارد. مطالب این کتاب برای تعاملِ تمامی پروژه‌ها در نرم‌افزار سینکرو پرو (Synchro Pro) و مدل‌سازی آن‌ها نوشته شده است. با این حال از آنجایی که سینکرو پرو، نرم‌افزاری کامل برای تعامل با پروژه‌های ساختمانی است، این نرم‌افزار در ایران بیشتر در حوزه‌ی صنعت ساختمان کاربرد دارد. فعالان صنعت ساختمان به‌خوبی می‌دانند که چالش‌های بی‌شماری در این حوزه پیش روی مهندسان قرار دارد. در این بین عواملی مانند زمان و هزینه، چالش‌های اصلی پیشرفت کارهای ساختمانی به حساب می‌آید. تحویل ندادن پروژه‌های ساختمانی، گاهی اوقات کار را به دعواهای حقوقی می‌کشاند. کتاب برآورد زمان و هزینه، با هدف تعامل مناسب با این چالش‌ها تدوین شده است. نرم‌افزارهای مختلفی برای تعامل با پروژه‌های ساختمانی توسعه داده شده است. یکی از معروف‌ترین این ابزارها که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد، با نام سینکرو پرو شناخته می‌شود.

کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro، روش‌هایی در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد تا مدل‌های 4D پروژه‌های عظیم را در سینکرو پرو، پیاده‌سازی کنند. از آن‌جا که با کتابی آموزشی برای صنایع مختلف روبه‌رو هستیم، آریو زندی، مولف کتاب، رویکردی پروژه‌‌محور در نگارش آن داشته است. به لطف این رویکرد، مدل‌سازی 4D ساختمان در سینکرو پرو انجام می‌شود.

جالب است بدانید آموزش‌های کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro فقط به تعامل با سینکرو پرو خلاصه نمی‌شود. برنامه‌ریزی با نرم‌افزار بسیار معروف مایکروسافت پروژکت نیز یکی دیگر از قسمت‌هایی است که این کتاب به آن پرداخته است. نرم‌افزار راینو، دیگر ابزاری است که در صنایع مختلف و به‌خصوص صنعت ساختمان کاربرد دارد. ایجاد مدل‌های 3D در این نرم‌‌افزار، بخش مهم دیگری از کتاب برآورد زمان و هزینه است. ناگفته نماند در کنار آموزش قسمت‌هایی که به‌ آن‌ها اشاره کردیم، تمرکز کتاب بر ایجاد مدل 4D ساختمان است. به لطف این آموزش‌ها، پیشرفت پرو‌ژه در سطح WBS برنامه‌ریزی شده و شرایط مدل‌سازیِ زمان‌مندِ پروژه مهیا می‌شود. جالب است بدانید این کتاب روش‌هایی کارآمد برای به‌روزرسانی اطلاعات با داده‌های واقعی پیش روی کارشناسان قرار می‌دهد. در نتیجه مهندسان و فعالان صنعت ساختمان، به‌راحتی می‌توانند اطلاعات واقعی پیشرفت پروژه‌های خود را در حالت‌های نموداری و بصری، مشاهده کنند.

آموزش‌های این کتاب به‌گونه‌ای ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت، بتوانید درک تصویری و دقیقی از مقدار پیشرفتی که انتظارِ آن وجود داشته و پیشرفتِ واقعیِ پروژه به دست آورید. مقایسه‌ی این پیشرفت‌ها با تاریخ مشخص انجام می‌شود. در نتیجه کارشناسان ساختمان به خوبی در جریان موانع انجام پروژه قرار می‌گیرند. کتاب حاضر را انتشارات دیباگران تهران منتشر کرده است. این انتشارات، سال‌هاست که به چاپ کتاب‌های آموزشی در حوزه‌ی رایانه فعالیت دارد.

کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro مناسب چه کسانی است؟

مدیران پروژه‌‌های ساختمانی و کارشناسانی که با چالش‌های زمان و هزینه در پیشرفت پروژه‌ها درگیر هستند، مخاطب اصلی این کتاب به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro می‌خوانیم

منطقی است که هزینه‌های برآوردشده در زمان برنامه‌ریزی، هزینه‌های واقعی در زمان اجرا و تاریخچه‌ی همه‌ی تغییرات اعمال‌شده در تخمین‌ها با واقعیات ادغام شود. این دیدگاه به شکل‌گیری بعد پنجم منجر شده‌ است. چنانچه هزینه‌های خرید و اجرا به اجزای پروژه اضافه شود، می‌توان روند صرف بودجه و هزینه را در طول چرخه‌ی پروژه بررسی نموده و برآورد مناسبی از آن داشت. البته باید به خاطر داشته باشید برنامه‌ریزی پروژه نیازمند دانش و تجربه کافی در این زمینه است. بعد 5D همچنین برای ارزیابی سناریوهای مختلف مفید است، به عنوان مثال اگر یکی از پیمانکاران یا عوامل تأخیر در پروژه وجود داشته‌ باشد که نیازمند ارائه‌ی آلترناتیوهای مختلف جهت جبران تأخیرات باشد، هزینه‌های آن را می‌توان به راحتی مقایسه نمود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
مقدمه
فصل 1: مدیریت محدوده‌ی پروژه
فصل 2: زمان‌بندی پروژه
فصل 3: مدیریت هزینه‌ی پروژه
فصل 4: برآورد زمان پروژه
فصل 5: روابط و شناوری
فصل 6: روش عملی برآورد پروژه
فصل 7: آشنایی با BIM
فصل 8: Synchro Pro
فصل 9: ورود به Synchro Pro
فصل 10: مدل‌سازی
فصل 11: تغییرات و اصلاحات برنامه‌ریزی پروژه
فصل 12: 4D Animation
ضمیمه 1: نقشه‌ی پروژه‌ی نمونه
ضمیمه 2: متره و برآورد پروژه‌ی نمونه
واژه‌نامه مدیریت پروژه
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات277
زبانفارسی
شابک978-622-218-431-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro

برای دریافت کتاب برآورد زمان و هزینه، آشنایی با BIM و مدلسازی 4D ساختمان با Synchro Pro و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.