معرفی و دانلود کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه

عکس جلد کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه
قیمت:
۹۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه

کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه یکی از معتبرترین منابع حوزه‌ی مدیریت پروژه است که تعاریف، استانداردها و لغات تخصصی لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد. اثر پیش‌رو به همت مهدی ابراهیمی، علی بیاتی و محمدرضا صمیمی به زبان فارسی برگردانده شده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه

با توجه به تعداد روزافزون پروژه‌های جاری در کشور عزیزمان، ایران، مبحث مهم مدیریت پروژه اهمیتی خاص می‌یابد. صنعت‌هایی مانند نفت و گاز بیشتر از هر چیز نیازمند مداخله‌ای دقیق هستند که تا در کوتاه‌ترین، کم‌خطاترین و همچنین کم‌هزینه‌ترین شکل ممکن محقق شوند. کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه (A guide to the project management body of knowledge) که توسط موسسهٔ مدیریت پروژه (PMI) نگارش و به وسیله‌ی مهدی ابراهیمی، علی بیاتی و محمدرضا صمیمی ترجمه شده، مقدمه‌ای برای این دانش سرنوشت‌ساز است که معمولاً از طرف مدیران نادیده گرفته می‌شود.

پیشرفت صنایع، برنامه‌ها و اهداف بلندمدت هر کشور در گروی کفایت مسئولین امر در مدیریت پروژه است. در بررسی وضعیت کشورمان از این دیدگاه، تنها مشاهده‌ای سرسری کافی است تا نتیجه بگیریم در این مهم نیازمند تغییراتی اساسی هستیم. مشکلات متعددی در بخش‌های گوناگون مدیریت پروژه به چشم می‌خورد که اغلب آن‌ها در آفاتی مشترک ریشه دارند و از بین بردنشان وجود دانشی گسترده به همراه نگاهی ریزبینانه را می‌طلبد.

خوشبختانه، در سال‌های اخیر تعداد کتب مربوط به این دانش افزایش یافته و کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه هم یکی از همین منابع باارزش است. این اثر از سه بخش کلی تشکیل شده که هر یک به زیربخش‌هایی تقسیم می‌شوند. اولین بخش به توضیح مقدمات اختصاص دارد، دومین استانداردهایی که آگاهی از آن‌ها برای همه‌ی فعالان این حوزه ضروری است و بخش پایانی نیز به پیوست‌های موردنیاز که مباحثی واژه‌نامه و چکیده‌های مهم را در بر می‌گیرد.

کتاب حاضر توسط موسسه مدیریت پروژه (PMI) تألیف شده است؛ نهادی مرجع که در سال 1969 به وجود آمده و استانداردها و گواهی‌های معتبر این حوزه را مدیون آن هستیم. شکل‌گیری PMI توانست بین متخصصان مختلف وحدت زبانی به وجود بیاورد و گروه پژوهشی-صنعتی آریانا از این رو به انتشار یکی از معروف‌ترین استانداردهای آن یعنی کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه اقدام کرد. مطالعه‌ی این اثر می‌تواند نقشی مهم در بالا بردن سطح دانش مدیریت پروژه در کشورمان ایفا کند و امید است که تأثیر مثبتی در ارتقای آینده ایران داشته باشد.

کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه مناسب چه کسانی است؟

تمام افرادی که به نحوی در مدیریت پروژه درگیر هستند یا تصمیم دارند دانش خود را در این زمینه افزایش دهند، می‌توانند از مطالب کتاب حاضر استفاده کنند.

در بخشی از کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه می‌خوانیم

حداکثرسازی ارزش پورتفولیو مستلزم بررسی دقیق مؤلفه‌هایی است که پورتفولیو را تشکیل می‌دهند. مؤلفه‌ها و بخش‌های تشکیل‌دهندۀ پورتفولیو اولویت‌بندی می‌شوند تا آن‌هایی که بیشترین سهم را در تحقق اهداف راهبردی سازمان دارند، منابع فیزیکی، تیمی و مالی مورد نیاز خود را داشته باشند. به‌عنوان مثال، یک شرکت عمرانی ارائه‌دهندۀ زیرساخت‌ها که هدف راهبردی آن، حداکثر ساختن برگشت سرمایه‌گذاری است، ممکن است پورتفولیویی از پروژه‌های نفت و گاز، نیرو، آب، راه، ریل و فرودگاه را گرد هم جمع کند.

از این ترکیب، این شرکت ممکن است انتخاب کند که مدیریت پروژه‌های مرتبط را تحت عنوان یک پورتفولیو، انجام دهد. تمام پروژه‌های نیروگاهی، ممکن است تحت عنوان پورتفولیوی نیروگاهی، در یک گروه قرار گیرند. به‌طرز مشابهی، همۀ پروژه‌های بخش آب هم ممکن است به‌عنوان پورتفولیوی آب در یک گروه قرار گیرند. بااین‌حال، وقتی سازمان، پروژه‌هایی در طراحی و احداث یک نیروگاه برق دارد و سپس نیروگاه را برای تولید انرژی، به بهره‌برداری می‌رساند، آن پروژه‌های مرتبط ممکن است در قالب یک طرح در یک گروه قرار گیرند. بنابراین، طرح نیروگاهی و طرح مشابه آبی، به بخش‌های جدایی‌ناپذیر پورتفولیوی شرکت عمرانی تبدیل می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: راهنمای پیکرە‌ی دانش مدیریت پروژه (PMBOK)
1- مقدمه
2- محیطی که پروژه‌ها در آن عملیاتی می‌شوند
3- نقش مدیر پروژه
4- مدیریت یکپارچگی پروژه
5- مدیریت محدودە پروژه
6- مدیریت زمانبندی پروژه
7- مدیریت هزینە‌ی پروژه
8- مدیریت کیفیت پروژه
9- مدیریت منابع پروژه
10- مدیریت ارتباطات پروژه
11- مدیریت ریسک پروژه
12- مدیریت تدارکات پروژه
13- مدیریت ذینفعان پروژه
بخش 2: استاندارد مدیریت پروژه
1- مقدمه 
2- گروه فرایندی آغازین
3- گروه فرایندی برنامه‌ریزی
4- گروه فرایندی اجرایی
5- گروه فرایندی نظارت و کنترل
6- گروه فرایندی اختتامی
بخش 3: پیوست‌ها و واژه‌نامه
پیوست پ1- تغییرات ویرایش ششم
پیوست پ2- محیط‌های پروژه‌ای چابک، تکرارپذیر، انطباق‌پذیر و ترکیبی
پیوست پ3- چکیدە مفاهیم کلیدی حوزه‌های دانش
پیوست پ4- چکیدە‌ی ملاحظات مربوط به سفارشی‌سازی حوزه‌های دانش
پیوست پ5- ابزارها و تکنیک‌ها
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه
مترجممهدی ابراهیمی، علی بیاتی، محمدرضا صمیمی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات773
زبانفارسی
شابک978-600-7677-77-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه

احمد آقایی
۱۴۰۱/۸/۲۲
کتاب بسیار خوبی است که دارای ترجمه روان و گویا با تصاویر و جداول مناسب
مهدی لشگری
۱۴۰۱/۸/۱۴
عالی هستی ترجمه خوب و روان
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه

برای دریافت کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.