معرفی و دانلود کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا

عکس جلد کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا

سلطان ولد فرزند ارشد مولاناست که در آثار خود تجریبات تازه‌ای در عرفان و به‌کارگیری تعابیر دینی رقم زده است. در کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا، نوشته‌ی داود واثقی خوندابی و مهدی ملک ثابت درباره‌ی لایه‌های مختلف متنی و وجوه ادبی آثار سلطان ولد اطلاعات ارزشمندی به دست می‌آورید.

کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا

امروزه پژوهش در حوزه‌ی آثار مولانا جلال‌الدین بلخی به حدی گسترده است که تهیه‌ی فهرستی از تمامی این آثار کتابی مجزا می‌طلبد. بااین‌حال تاکنون پژوهش مستقلی درباره‌ی آثار فرزند ارشد مولانا، سلطان ولد، صورت نگرفته است. در کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا، نوشته‌ی داود واثقی خوندابی و مهدی ملک ثابت، سه لایه‌ی ایدئولوژیک، بلاغی و آوایی آثار این ادیبِ عارف مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته است.

این اثر در عین آن‌که میزان تأثیرپذیری سلطان ولد از اندیشه و آثار پدرش و سایر بزرگان زمانه‌ی او را نشان می‌دهد، می‌تواند بابی به شناخت هرچه عمیق‌تر آثار مولانا بگشاید؛ چراکه در آثار سلطان ولد شرح معارف و تعالیم مولانا و بزرگانی چون بهاء ولد، شمس تبریزی، محقق ترمذی و... دیده می‌شود.

کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا را انتشارات دانشگاه یزد منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات عرفانی قرار داده است.

کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا مناسب چه کسانی است؟

مولاناپژوهان و دانشجویان رشته‌ی ادبیات فارسی می‌توانند از دستاوردهای ارزشمند این پژوهش بهره ببرند. همچنین خوانندگان این کتاب خواهند توانست از طریق بررسی آثار سلطان ولد برخی از مبانی عرفانی فرقه‌ی مولویه را بیاموزند.

در بخشی از کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا می‌خوانیم

سید سردان نقش بسیار مهمی در سلوک عرفانی مولانا داشت؛ پس از مرگ بهاءولد بلخی، برهان محقق به قونیه آمد و تربیت روحانی مولانا را به عهده گرفت و او را به وادی طریقت کشاند. مولانا اگر چه از حضور پدری اندیشمند و عارف کسب فیض کرده بود، لیکن در وادی علم حال نتاخته بود و این امر مهم به دست برهان محقق صورت گرفت.

سلطان ولد، فرزند مولانا، نیز لالای پیر را درک کرده بود. وی نه تنها در آثار خود به مدح و منقبت او می‌پردازد، بلکه از حیث اندیشه و تفکر نیز به طور مستقیم یا غیر مستقیم از وی تأثیر پذیرفته است و گاهی اقوال و سخنانش را در آثار خود گنجانده است؛ باری سلطان ولد پیر ترمذ را مردی راه پیموده و کامل در طریقت می‌داند. انسانی که هر کسی یارای ادراک مقام ربانیش را ندارد، لیکن سید سردان از روی عنایت و موهبت برای برخی از خواص برقع از روی افکنده که ولد نیز از این گروه است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بهاءالدین سلطان ولد، احوال و آثار او
فصل دوم: سبک و سبک‌شناسی
فصل سوم: لایه ایدئولوژیک
فصل چهارم: لایه بلاغی
فصل پنجم: لایه آوایی
فهرست آیات قرآن
فهرست احادیث
نمایه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات719
زبانفارسی
شابک978-622-7353-95-2
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا

برای دریافت کتاب بررسی تحلیلی سبک غزل پردازی سلطان ولد با نگاهی به دیوان کبیر مولانا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.