معرفی و دانلود کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق

عکس جلد کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق
قیمت:
۲۷۰۰۰ ۱۳,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق

کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق داستانی عاشقانه به قلم علیرضا محمودی ایرانمهر، نویسنده‌ی توانای معاصر، است. در این اثر مخاطب ماجرای دلباختگی راویِ داستان به زنی به نام فرشته خواهید بود. گفتنی است که کتاب پیش رو، ذیل مجموعه‌ی هزاردستانِ نشر چشمه به انتشار رسیده است.

درباره کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق

علیرضا محمودی ایرانمهر نزد مخاطبین جدی ادبیات روز ایران نامی محبوب و آشناست. این نویسنده‌ی زاده‌ی مشهد، بیش از همه با داستان‌های کوتاهِ خواندنی و ممتازش شناخته می‌شود. برخی از بهترینِ این داستان‌ها را می‌توان در دو مجموعه‌ی «بریم خوش‌گذرونی» و «ابر صورتی» مطالعه نمود. در کارنامه‌ی محمودی ایرانمهر البته رمان و داستان بلند نیز دیده می‌شود. از جمله اثری با عنوان «برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق» که موضوع نوشتار پیش روست.

کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق از زبان راوی‌ای شوریده‌حال و عاشق‌پیشه روایت می‌شود؛ مردی میانسال از اهالی شهر مشهد که با زبانی شیوا و دلنشین، به بازگویی ماجرای عاشقانه‌ی پرسوزوگدازی که از سر گذرانده می‌پردازد. راوی کتاب که اینک در سن سی و هفت‌سالگی به سر می‌برد، روایت خود را از سی سال پیش آغاز می‌کند. از زمانی که کودکی هفت‌ساله بود و هیچ درکی از مفهوم عشق نداشت. اما به قول خودش، «ناگهان در دنیای بی‌رحمانه‌ای سقوط کرد که جز عشق نامی به آن نمی‌توان داد.» سقوط در دنیای بی‌رحمانه‌ی عشق هنگامی رخ می‌دهد که کودک هفت‌ساله با دختری به نام فرشته رودررو می‌شود. گوش سپردن به شرح این رودررویی، از زبان لطیف و پرشور راوی لطف دیگری دارد: «من سی سال فرصت داشته‌ام که به این ماجرا فکر کنم و وقتی سی سال به چیزی فکر می‌کنی، امکان ندارد آن چیز، حتی اگر به سختیِ تکه‌ای سنگ گرانیت باشد، همان‌طور که روز اول بود باقی بماند. اولین چیزی که از آن مطمئنم این است که نامش فرشته بود. دومین چیز که درباره‌اش تردید ندارم موهایش هستند. به‌خوبی یادم مانده که موهایش روشن و یک‌دست و صاف بود. آن موقع فکر می‌کردم شبیه یک جور شکلات یا خامه‌ی طلایی است...». باری، پس از این رودررویی اولیه، سلسله‌ای از ماجراهای بزرگ و کوچک درمی‌گیرد که هر یک به سهم خود، نقشی در ساختن بنای عظیم عشقی دارند که زندگی دو شخصیت اصلی داستان را به تمامی دستخوش تغییر و دگرگونی می‌کند.

علیرضا محمودی ایرانمهر در کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق، از مجرای نقل داستانی عاشقانه، به تأمل در ماهیت عواطف عاشقانه و درنگ بر سر مفهوم مناقشه‌برانگیز عشق پرداخته است. او شاید در این داستان به این سوال دیرینه که «عشق چیست؟» پاسخ نگفته باشد؛ اما دست‌کم بر پیچیدگیِ این پرسش و ناممکنیِ طرح پاسخی بی‌چون‌وچرا به آن، صحه گذاشته است.

درباره مجموعه هزاردستان

داستان بلند یا «نوولا» یکی از فرم‌های رواییِ همواره محبوب و پرطرفدار در ادبیات شرق و غرب بوده است. بسیاری از بزرگ‌ترین شاهکارهای ادبیات داستانی جهان، از جمله عناوینی چون «بیگانه»، اثر آلبر کامو، «تنهایی پرهیاهو»، اثر بهومیل هرابال، «کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد»، اثر گابریل گارسیا مارکز، «خورشید همچنان می‌دمد»، اثر ارنست همینگوی و «مرگ ایوان ایلیچ»، اثر لئو تولستوی، ذیل گونه‌ی نوولا طبقه‌بندی می‌شوند. چه بسیار شاهکارهای ادبیات معاصر ایران نیز که به گونه‌ی نوولا تعلق دارند. از جمله «بوف کور» از صادق هدایت، «شازده احتجاب» از هوشنگ گلشیری و «ملکوت» از بهرام صادقی. با این همه، جای تأسف است که بگوییم نوولا به عنوان یک گونه‌ی ادبی مستقل، هرگز در میان مخاطبین فارسی‌زبان شناخته‌شده نبوده است. معنای این گفته آن نیست که فارسی‌زبانان نوولا نمی‌خوانند، بلکه آن است که نوولا را عموماً یا به عنوان داستان کوتاه می‌شناسند، و یا به عنوان رمان. حال آن‌که نوولا به واقع نه این است و نه آن. بلکه چنان‌که گفتیم، خودْ گونه‌ی ادبی ممتاز و مستقلی به شمار می‌رود.

نشر چشمه با توجه به نیاز مخاطب فارسی‌زبان به مواجهه‌ی دقیق‌تر و تخصصی‌تر با گونه‌ی ادبی نوولا، برخی از بهترین آثارِ متعلق به این گونه‌ را ذیل دو مجموعه‌ی مجزا به نام‌های «برج بابل» و «هزاردستان» به انتشار رسانده است. مجموعه‌ی هزاردستان به نوولاهای فارسی، و مجموعه‌ی برج بابل به نوولاهای ادبیات جهان اختصاص دارد.

کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق مناسب چه کسانی است؟

مخاطبین ادبیات روز ایران و دوست‌داران داستان‌ها و رمان‌های عاشقانه، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق، نوشته‌ی علیرضا محمودی ایرانمهر، لذت خواهند برد.

با علیرضا محمودی ایرانمهر بیشتر آشنا شویم

علیرضا محمودی ایرانمهر زاده‌ی شهر مشهد و متولد سال 1353 است. او در زمینه‌های نقد ادبی و سینمایی، فیلمنامه‌نویسی، تولید محتوای رادیویی و مطبوعات فعالیت داشته و دارد. اگرچه اصلی‌ترین حوزه‌ی مورد علاقه‌اش همواره داستان‌نویسی محسوب می‌شده است. آغاز به کار محمودی ایرانمهر به عنوان نویسنده به واپسین سال‌های دهه‌ی شصت بازمی‌گردد. با مرور کلی کارنامه‌ی ادبی وی، تصویر نویسنده‌ای تجربه‌گرا و ژانرگریز پیش چشمانمان هویدا می‌شود.

از میان آثار به‌انتشاررسیده از علیرضا محمودی ایرانمهر می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «بریم خوش‌گذرونی»، «ابر صورتی»، «بارون‌ساز»، «فریدون، پسر فرانک» و «اسم تمام مردهای تهران علیرضاست». لازم به ذکر است که شماری از آثار نامبرده، به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی نیز ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق می‌خوانیم

شب به دختر مومشکی که حالا می‌دانستم نامش فرشته است زنگ زدم، اما جوابم را نداد. چشمانم را بستم و به خوابی که دیده بودم فکر کردم، به دختری که با من از کوره‌راه سنگی کوه بلند بالا می‌آمد. این خواب مثل فیلمی بود که می‌توانی آن را جلووعقب ببری و هر ثانیه از آن را به انتخاب خودت دوباره نگاه کنی. لحظه‌ای را که بالای یک تخته‌سنگ ایستاده بودم انتخاب کردم و مشغول تماشایش شدم. دستم را دراز کردم. فرشته دستش را دراز کرد. درست در لحظه‌ای که می‌خواست از تخته‌سنگ بالا بیاید به صورتش نگاه کردم. صورت همان دختر مومشکی بود. می‌دانستم این چیزی نبود که تازه اتفاق افتاده باشد. مطمئنم از همان زمانی که برای اولین‌بار این خواب را می‌دیدم این صورت وجود داشته است، ولی فقط الآن می‌توانستم آن را ببینم. فکر کردم چه‌قدر عجیب است که فرشته‌ی اول با خوابی از زندگی‌ام ناپدید شد و حالا فرشته‌ی دوم از درون خوابی دیگر ظاهر می‌شود.

فرشته شب‌های بعد هم جواب تلفن من را نداد و من فکر کردم نباید بیش از این به او زنگ بزنم. تا چند روز هیچ خبری از او نبود. در سکوتی که جای خالی‌اش بر جای گذاشته بود فرصت داشتم به خیلی چیزها فکر کنم. متوجه شدم چه‌قدر دوستش دارم. متوجه شدم دوست داشتن مثل صدایی است که فقط در سکوت می‌توانی آن را بشنوی. وقتی زندگی‌ات پُر از هیاهوست یا هر روز کسی را ملاقات می‌کنی یا ساعت‌ها با او در حال حرف زدن هستی خودت فکر می‌کنی دوستش داری، فکر می‌کنی دوست داشتن همین است، اما زمانی می‌توانی احساس واقعی‌ات را لمس کنی که همه‌ی صداها خاموش می‌شوند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-01-0949-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۰۰۰ ۱۳,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق

برای دریافت کتاب برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.