معرفی و دانلود کتاب صوتی همشهری داستان شماره 101

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همشهری داستان شماره 101 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همشهری داستان شماره 101 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی همشهری داستان شماره 101

کتاب صوتی همشهری داستان شماره 101، مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه ایرانی و خارجی است که در دل تابستان و با تم تابستان روایت می‌شود.

اولین جمله‌ی داستان همشهری شماره 93 در متن سردبیر به قلم حمید اسلامی‌راد اینگونه نوشته شده است: ما در داستان زندگی می‌کنیم و شاید هم می‌توان گفت که داستان‌ها در دل زندگی‌ ما شکل می‌گیرند، یا اینکه داستان در ما زندگی می‌کند، اینگونه است که تمام متون مجله داستان همشهری گویی تکه‌ای از زندگی و لحظه‌های ناب فراموش شده ما هستند.

داستان همشهری روایت‌گر لحظاتی از زندگی است که احتمالا در دل روزمرگی ناپدید شده و در تلاش است آن را بازنمایی کند تا باشد که این لحظات همواره در کنارمان زندگی کنند و هیچ‌گاه از بین نروند.

حمید اسلامی‌راد، سردبیر همشهری داستان، در متن سرآغاز با عنوان "آن غروب‌ها که با شادی بچه‌ها به هوا می‌پرید" می‌نویسد:

«روزهای این تابستان‌ها به صدای پسربچه‌هایی که فلاسک کائوچویی زیر بغل می‌زدند و صدایشان از لای در و پنجره‌ها تو می‌آمد و پرده‌ها را کنار می‌زد، آغشته نیست. صدای دخترکی که عروسکش را روی پا خوابانده و برایش لالایی می‌خواند و آن یکی دختر که کنار سفره خاله بازی، برایش چای می‌ریزد از هیچ حیاطی به گوش نمی‌رسد. غروب تابستان با صدای هیاهوی پسرهایی که از رسیدن توپ دو تیکه پلاستیکی به تور دروازه شادی می‌کنند به هوا نمی‌پرد...»

کتاب صوتی همشهری داستان شماره 101، یادی از تابستان‌های دیرین را به میان آورده است، روزهایی که زندگی شاید رنگ و طعم دیگری داشت.

آوانامه به گونه‌ای ماهرانه و استاندارد مجله‌ی صوتی داستان همشهری را برای نخستین‌بار تولید و منتشر کرد. از این به بعد نه تنها دوستداران داستان همشهری با داستان‌هایش زندگی می‌کنند و با جان دل آن‌ها را لمس می‌کنند، بلکه شنوندگان نیز می‌توانند در یک کتاب صوتی گیرا و شنیدنی، ذهن و قلب خود را به داستان‌های آن بدهند. نسخه‌ی صوتی داستان همشهری سعی دارد با توجه به داستان‌ها و متون مختلف، فضا و احوالات داستان‌ها را روایت کند و لحظات را با بهترین شیوه‌ها برای صوتی کردن نسخه چاپی به تصویر بکشد و به گوش شنونده برساند و از چنگال تکرار و روزمرگی‌های زندگی بیرون بکشد. به این صورت است که لحظه‌ها و ثانیه‌ها را نیز می‌توان شنید.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی همشهری داستان شماره 101 می‌شنویم:

- شنبه‌های زندگی روالی یکنواخت دارند، گاهی به قاعده معمول از خیابان شروع می‌شوند و گاهی پشت پنجره‌های خانه با تابیدن اولین اشعه‌های نور خورشید با صبحی معمولی پیوند می‌خورند و می‌شوند شنبه.

- ما شخصیت‌های درون داستان نیستیم بلکه در این اتاق نشسته‌ایم و بحث می‌کنیم، فقط وانمود می‌کنیم درون داستان هستیم.

- چند نفر لازم است تا در این سکون منجمد و سیاه‌تاب امپراتوری لرزه‌ای بیندازد، بشکافدش جاکنش کند و بر همش بزند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
8 دقیقه
آن غروب‌ها که با شادی بچه‌ها به هوا می‌پرید
16 دقیقه
عکس بزرگ نشانه نزدن است
23 دقیقه
جهان از پنجره اتاقی به وسعت سی متر
31 دقیقه
آسانسور و خروس
42 دقیقه
مردان خاکستری
12 دقیقه
همسایه
9 دقیقه
پای تلویزیون خاموش بی‌صدا
20 دقیقه
شکارچی سیارک‌های دنباله‌دار
8 دقیقه
بیدارشو
6 دقیقه
کشف راز آقای الف
33 دقیقه
استاد داستان‌نویسی
12 دقیقه
مرگبارترین بازی
19 دقیقه
حکایت جیغ و داد گربه‌ها
15 دقیقه
دیگه هیچ وقت با کار کردنت مشکلی ندارم
11 دقیقه
پروانه رنگی در پاکت طلقی
13 دقیقه
پروانه‌های گوشت‌خوار

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی همشهری داستان شماره 101

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی همشهری داستان شماره 101

برای دریافت کتاب صوتی همشهری داستان شماره 101 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.