معرفی و دانلود کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق

عکس جلد کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۲۹,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق

داستانی عاشقانه که از کشاکش وصل‌ها و دوری‌ها و گردنه‌های روزگار می‌گذرد و عشقی زوال‌ناپذیر و مانا را روایت می‌کند. راوی کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق نوشته‌ی علیرضا محمودی ایرانمهر در کودکی به فرشته‌نامی دل می‌بازد و در ادامه‌ی داستان آنچه را که از سر این عشق می‌گذرد، نظاره می‌کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق

کتاب حاضر، داستانی عاشقانه است که تفاوت ساختاری مهمی با دیگر آثار هم‌رده‌ی خود در این ژانر ادبی دارد. بسیاری از آثار ادبی عاشقانه شرح شورانگیزی از احوال عاشق و معشوق در دوران پیشاوصال‌اند. دورانی که عاشق در کوه و دشت و صحرا جلوه‌ی جمال معشوق را می‌بیند و هیچ اندیشه‌ای جز خیال وصال و ملال فراق در سر سودازده‌ی او راه ندارد. آنقدر که -چنان‌که در ادبیات کلاسیک فارسی به‌وفور مشاهده می‌کنیم- عاشق از خواب و خور می‌افتد و سر به بیابان و صحرا می‌گذارد و حاضر است کوه را جابه‌جا کند تا به وصل معشوق دست یابد.

اما در ادبیات پارسی و به‌خصوص آثار شاعران سده‌های دور، کمتر نمونه‌ای را به یاد می‌آوریم که از ماندگاری عشق پس از وصال سخن گفته باشند. بسیاری از عاشقانه‌های بزرگ همچون شیرین و فرهاد یا لیلی و مجنون به هجران و مرگ ختم شده‌اند. در بسیاری از آثار متأخری که به دوران پساوصال پرداخته‌اند، چهره‌ی زوال و رنگ باختن آن عشق آتشین پیشین را می‌بینیم. کتاب صوتی برف تابستانی اما عاشقانه‌ای است که از این حیث با دیگر آثار تفاوت دارد. بر خلاف بسیاری از آثار عاشقانه که از دوران هجر و دوری شروع می‌شوند و با وصال یا مرگ پایان می‌یابند، داستان این کتاب با وصل آغاز می‌شود و در ادامه عشق در آن امتداد می‌یابد.

راوی داستان مانند بسیاری از شخصیت‌های آثار این ژانر ادبی به عشق در نگاه اول دچار می‌شود. داستان با هفت‌سالگی راوی در باغ‌های پشت راه‌آهن مشهد شروع می‌شود و در همان سال‌هاست که راوی به دختری به‌نام فرشته دل می‌بازد. بذر این عشق در سال‌های کودکی و نوجوانی راوی کاشته می‌شود و نهال آن رفته‌رفته قد می‌کشد و در بزرگسالی به درختی تناور تبدیل می‌شود. اما وقایع انسانی به سادگی و روانی و روندگی رشد یک گیاه نیستند. گردنه‌های هولناک و بزنگاه‌های دشواری در زندگی راوی پیش می‌آیند که ادامه‌ی داستان را رقم می‌زنند.

گفتنی‌ست که وقایع کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق در مکان‌های مختلفی در شهر مشهد -زادگاه نویسنده- اتفاق می‌افتند که سبب می‌شوند مخاطب مشهدی یا آشنا به آن شهر، لذت دوچندانی از شنیدن کتاب ببرد. انتشارات چشمه این کتاب را در سال 1401 چاپ کرد و نشر صوتی رادیو گوشه آن را در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر نمود.

کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات عاشقانه‌ی معاصر علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید. همچنین این کتاب را می‌توانید به دوستان مشهدی خود هدیه بدهید!

با علیرضا محمودی ایرانمهر بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و منتقد معاصر ایرانی در سال 1353 در شهر مشهد چشم به جهان گشود. علیرضا محمودی ایرانمهر فعالیت حرفه‌ای خود را با سینما آغاز کرد اما در ادامه داستان‌نویسی را نیز به‌شکل جدی دنبال کرد. او در ساخت فیلم‌هایی از جمله دل‌خون، آزادراه و دلداده همکاری داشته است. «ابر صورتی»، «اسم تمام مردهای تهران علیرضاست» و «بارون‌ساز» از دیگر آثار منتشرشده‌ی این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق می‌شنویم

این فرشته‌ی دوم هم اولین بار در خواب‌هایم ظاهر شد. اول هیچ صورتی نداشت. من در حال عبور از میان درختان انبوه بودم. ساختمانی قدیمی و باشکوه از پشت درختان دیده می‌شد. در تمام خواب‌هایم از دور صدای حرف زدن نامفهوم چند نفر به گوش می‌رسید. بعد به صخره‌ی سنگی بسیار بزرگی می‌رسیدم و شروع به بالا رفتن از آن می‌کردم. همیشه همان موقع بود که در خواب می‌دیدم کس دیگری کنارم در حال بالا آمدن از کوره‌راه سنگی است. همان دختر بی‌چهره بود اما غیر از صورتش که دیده نمی‌شد، همه‌ی جزئیات لباس، حتی حرکات بدنش آشکار بود. او در همه‌ی خواب‌هایم کفش کتانی سبز پوشیده بود و مانتوی نخی آبی آسمانی با گل‌های سفید کوچک به تن داشت. همیشه چوب بلندی در دست گرفته بود که بتواند موقع بالا رفتن از شیب سنگی تعادل خود را حفظ کند. ما همیشه در خواب به تخته‌سنگ بزرگی می‌رسیدیم. من از تخته‌سنگ بالا می‌رفتم و بعد برای اولین بار دستم را به سمتش دراز می‌کردم. او دستم را می‌گرفت و خودش را از تخته‌سنگ بالا می‌کشید. همان موقع بود که به من می‌گفت نامش فرشته است، اما شکل دست‌هایش با فرشته فرق داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
22 دقیقه
قسمت اول
24 دقیقه
قسمت دوم
21 دقیقه
قسمت سوم
22 دقیقه
قسمت چهارم
27 دقیقه
قسمت پنجم
24 دقیقه
قسمت ششم
23 دقیقه
قسمت هفتم
20 دقیقه
قسمت هشتم
19 دقیقه
قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق
نویسنده
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ ۲۹,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق

الهه اسکندری
۱۴۰۲/۱۱/۶
صدای راوی‌ اصلا‌خوب نیست شبیه گوینده اخبار داستان تعریف میکنه‌ من به‌ خاطر صدای راوی به ادامه داستان گوش ندادم
الهه اسماعیلی
۱۴۰۱/۱۱/۸
خیلی بی محتوا بودددد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق

برای دریافت کتاب صوتی برف تابستانی و هفت ثانیه سکوت عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.