معرفی و دانلود کتاب برند ملی: طراحی مدل ارتقای برند ملی و نقش آن در توسعه صادرات

عکس جلد کتاب برند ملی: طراحی مدل ارتقای برند ملی و نقش آن در توسعه صادرات
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برند ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برند ملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برند ملی: طراحی مدل ارتقای برند ملی و نقش آن در توسعه صادرات

کتاب برند ملی نوشته‌ی محمود سمیعی نصر و علیرضا زمانى، مفهوم برندسازی ملی را توضیح می‌دهد و از نقش و تأثیر آن در افزایش ارزش کالاها و توسعه‌ی پایدار کشورها می‌گوید. این راهنمای کاربردی با تأکید بر این‌که رابطه‌ی مستقیمی بین شکوفایی برند و کشور تولیدکننده‌ی آن وجود دارد، انواع مدل‌ها، تئوری‌ها و مفاهیم برند ملی را تشریح می‌کند و استراتژی‌ها و راهکارهایی را پیشنهاد می‌دهد که به ارتقا و رشد برندسازی ملی کمک می‌کنند.

درباره‌ی کتاب برند ملی

برای بسیاری از مشتریان، اعتبار برند یک محصول با کشور سازنده‌ی آن در ارتباط است. حتی اگر آن تولیدکننده را نشناسند، به اعتبار کشور مبدأ برند، آن کالا را تهیه می‌کنند. به‌عنوان نمونه خیلی‌ها به کیفیت محصولات الکتریکی ژاپنی و کره‌ای، ابزارآلات و تکنولوژی فنی آلمانی و یا لوازم‌ آرایشی و بهداشتی فرانسوی اعتقاد راسخ دارند و محصولات این کشورها را در اولویتشان قرار می‌دهند. در سالیان اخیر، محققین بر روی این موضوع بیشتر متمرکز شده‌اند و سعی کرده‌اند به آن بهای بیشتری بدهند. به‌زعم این پژوهشگران، آنچه ما به آن ژاپنی، آلمانی یا فرانسوی می‌گوییم، در واقع برند ملی است. نوعی برند بسیار باارزش که رابطه‌ای دوسویه با برند کالا دارد؛ یعنی از یکسو به محصولات بومی‌اش اعتبار می‌دهد و از سوی دیگر به‌واسطه‌ی فروش آن محصول، سود و سرمایه‌گذار جذب کرده و اقتصاد پویاتر و پایدارتری پیدا می‌کند. مثلاً قابل کتمان نیست که بخشی زیادی از اعتبار سیلیکون ولی و محصولاتش از کشور آمریکا است. از سوی دیگر، آمریکا به‌واسطه‌ی این فناوری‌ها هزاران میلیارد سرمایه به دست آورده و به یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا تبدیل شده. برای آشنایی با مفهوم برندسازی ملی منابع زیادی در دسترس نیست، اما از کامل‌ترین آن‌ها که تلاش کرده این مفهوم را به‌تفصیل توضیح دهد کتاب برند ملی نوشته‌ی محمود سمیعی نصر و علیرضا زمانى است. این کتاب ابتدا برند و برندسازی را مرور می‌کند و پس‌ از آن به بحث برند ملی وارد می‌شود و شیوه‌های برندسازی ملی را توضیح می‌دهد.

برندسازی ملی فرآیند پیچیده و زمانبری است و صرفاً با اقتصاد مرتبط نیست، بلکه با سیاست و دیپلماسی هم گره خورده است. خیلی از دولت‌ها برای ترویج برندهای بومی‌شان سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام می‌دهند؛ نمونه‌ی متأخر و موفق آن دولت کره است که برای ترویج صنعت فیلم خود مستقیماً تلاش زیادی کرده و حالا سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی کره‌ای در تمام دنیا محبوب و معروف شده‌اند و از سینما و تلویزیون اکثر کشورها پخش می‌شوند. نکته‌ی قابل‌توجهی که باید آن را در نظر داشت این است که برند ملی هم مثل برندهای تجاری مفهومی پویا و حساس دارد. یعنی اگر سرمایه‌گذاری مناسبی انجام نگیرد، برنامه نداشته باشد یا بر روی آن تبلیغ نشود، ممکن است اثربخشی‌اش را از دست بدهد و عرصه را به رقبا وا گذارد. به‌عنوان‌ مثال می‌توان سوئد را مثال زد که تا یک دهه پیش در فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی بسیار قدرتمند بود، اما نتوانست اعتبارش را حفظ کند و در این عرصه به فراموشی سپرده شد. امروز کمتر کسی گوشی‌های همراه سوئدی را می‌شناسد و یا به خریداری آن‌ها گرایش دارد. محمود سمیعی نصر و علیرضا زمانى در کتاب برند ملی مفاهیم اساسی آن را توضیح داده و نقش دولت‌ها در رشد آن را تحلیل می‌کنند. نویسندگان انواع مدل‌ها و تئوری‌های مطرح‌شده درباره‌ی برند ملی را تشریح کرده و چند استراتژی برای ارتقای آن پیشنهاد می‌نمایند. این کتاب به برند ملی در ایران هم توجه دارد و تلاش می‌کند دلایل ناموفق بودن آن را ریشه‌یابی نماید.

کتاب برند ملی به همت انتشارات وانیا چاپ و عرضه شده است.

کتاب برند ملی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیران و صاحبان کسب‌وکارها توصیه می‌شود. همین‌طور اگر می‌خواهید دلایل ناموفق بودن محصولات صادراتی ایران را درک کنید، این اثر تحلیل مناسبی از این وضعیت ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب برند ملی: طراحی مدل ارتقای برند ملی و نقش آن در توسعه صادرات می‌خوانیم

به طورکلی برند یک نشان یا عنوان تجاری و تبلیغاتی است که در کشورهای مختلف و در بخش‌های خصوصی و دولتی به ویژه برای فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این میان برای برخی مطرح است و در کشور ما نیز برای توسعه در مباحث زیرساختی و اقتصادی نیاز به برند ملی کالاها و مباحث در دنیا برند ملی برای مطرح شدن در عرصه‌های جهانی داریم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مبانی و مفاهیم مدیریت برند
فصل دوم: برند و بازاریابی
فصل سوم: برندسازی
فصل چهارم: مدیریت استراتژیک برند
فصل پنجم: تبلیغات و برند
فصل ششم: ارزش‌گذاری و ارزیابی برند
فصل هفتم: برند رهبری
فصل هشتم: مرگ برند
فصل نهم: مدیریت سکوت مشتریان
فصل دهم: برند ملی
فصل یازدهم: برند ملی و نقش آن در توسعه صادرات
فصل دوازدهم: تئوری‌ها و مدل‌های برند ملی
فصل سیزدهم: مفاهیم کلیدی برندسازی ملی
فصل چهاردهم: استراتژی برند ملی
فصل پانزدهم: مدل تحقیق
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برند ملی: طراحی مدل ارتقای برند ملی و نقش آن در توسعه صادرات
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات وانیا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-7782-37-0
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برند ملی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برند ملی

برای دریافت کتاب برند ملی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.