معرفی و دانلود کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد

عکس جلد کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد

جین ساسون در کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد، به لطف و یاری زن و فرزند بن لادن، ما را به درون دنیای نهان و ناگفته‌های اسامه بن لادن می‌برد.

خانواده بن‌لادن، در این کتاب حکایتی فوق‌العاده از مردی را روایت می‌کنند که مورد نفرت و بیزاری بسیاری است، منتها مادر و فرزند عشق بسیاری نثارش می‌کنند، همراه با جزئیاتی صاف و ساده، بکر، شگفت و چه بسا خوف برانگیز، از سر و همسری، از مهربانی و خانواده، از ایمان و اعتقاد، وفا و صفا، یأس و حرمان، وجد و سرور، عزت و قهرمانی، خفت و خواری، شکست و پیروزی، و از حیات و دوران مردی که به عنوان شوهر و پدر می‌شناسند.

جین ساسون (Jean Sasson)، نویسنده کتاب به شیوه‌ای جذاب و روان روایت‌های همسر و فرزند اسامه بن لادن را مانند پازلی کنار هم چیده است. وی اضافات و تکراها را کنار گذاشته و طبق ترتیبی زمانی جلو می‌رود. در هر برهه روایتی که گویاتر است چه از جانب مادر و البته بیشتر از جانب پسر را برگزیده و به جای تکرار کردن روایتی که احتمالا از جانب هر دو بیان شده است، ادامه ماجرا را از زبان دیگری پی می‌گیرد. در کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد (Growing up Bin Laden) خواننده با منبعی «دست او» در مورد خصوصیات اخلاقی، زندگی خصوصی، مشرب و تا حدودی طرز فکر و علایق و سلوک اسامه بن لادن مواجه است و همچنین با خانواده‌ای بزرگ آشنا می‌شود که در پی مردی سرسخت و انعطاف‌ناپذیر، پله پله سقوط کرد. اما اهمیت این آشنایی در چیست؟

اسامه بن لادن قطعا چهره‌ای تاریخ‌ساز است. اگر بخواهیم مبداهایی برای تاریخ معاصر، به خصوص تاریخ روابط بین‌الملل در نظر بگیریم، بی‌شک واقعه 11 سپتامبر 2001 از نامزدهای اصلی برای این منظور است. به‌ علاوه، اسامه بن لادن نخستین کسی است که روابط میان غرب و شرق به‌ ویژه خاورمیانه را از روابط دوستانه یا خصمانه دولتی به مرحله جهادی غیر دولتی کشاند؛ آنچه آغاز جریان حملات گسترده تروریستی به منافع غرب حتی در زمین خود غرب شد تا پدیده‌ای در سیمای تروریسم جهانی را به دستور کار دولت‌ها و مطالعات دانشگاهی بیافزاید.

مطالعه زندگی پشت پرده چنین مردی و اینکه چگونه چنین مردی شد و چگونه می‌زیست، قطعا خالی از لطف و فایده نخواهد بود. ضمن اینکه تا پیش از مطالعه این کتاب و دسترسی به منابعی بلافصل از زیست و کردار و آرای بن لادن، اذهان بسیاری سرشار از قضاوت‌ها و پیش داوری‌های بسیار در مورد مردان سعودی به‌ طور عام و اسامه بن لادن به‌ طور خاص بود. و صد البته خانواده او هرگز محل نظر و توجه عموم قرار نگرفته بود. اینکه بن لادن هم فرزند، هم برادر، هم همسر و هم «پدر» بود. از دید بسیاری از مردم دنیا، بن لادن تنها تروریستی بی‌رحم و شریر بود که تا می‌توانست کشت و فرمان کشتن داد و نهایتا کشته شد، گویی او تروریست زاده شد، تروریست زیست و نهایتا این‌گونه تروریست به هلاکت رسید. اما این کتاب بعد دیگری از این شخصیت را آشکار می‌کند.

در کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد، با بن لادن نوجوان، باهوش، محجوب و مورد وثوق و احترام، روبه‌رو می‌شویم که عاشق شد و از قضا همسرش نیز عاشقش بود و به جبر والد تن به نکاح نداد. بن لادن پدر را می‌بینیم، که با وجود مشغله بسیار، به فرزندانش اهمیت می‌داد. بن لادن مجاهد را می‌شناسیم، که با وجود ادعای عامل آمریکایی بودن، خودانگیخته به افغانستان رفت و سال‌ها با شوروی‌ها جنگید. با بن لادنی ثروتمند آشنا می‌شویم که در کسب و کارش کوشا و موفق بود، و در اثنای تمام این‌ها، با چگونگی سوق یافتنش به زعم خودش به سوی جهاد و به زعم جهان به سوی تروریست شدن، آشنا خواهیم شد.

در بخشی از کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد می‌خوانیم:

برعهده گرفتن ایجاد نیروی نظامی سازمان‌یافته و با تشکیلات فوق‌العاده پیچیده بود، برای اینکه عبدالله عزام و پدرم کار را با مبالغ نه‌ چندان درشت و بیشتر با اشتیاق و آرزومندی جهت نبردی مقدس شروع کردند. آن ایام، پدرم شاگردی علاقه‌مند و مشتاق بود و از عبدالله عزام بسیار می‌آموخت. طولی نکشید که پدرم مهمانسرا (یا به عبارتی یاورسرای) خودش را به منظور یاری و مساعدت رزمندگان بنا نهاد، و واقعیتش، ارتش خصوصی خودش از داوطلبین عرب را خلق کرد.

تا زمانی که جنگ به پایان رسید، پدرم بسط و گسترش ماموریتش را دنبال می‌کرد. با اینکه پاک کردن افغانستان از لوث وجود متجاوزان روسی قریب به 10 سال عمده توان و انرژی‌اش را تحلیل برده بود، روز‌به‌روز نسبت به تغییر چهره خاورمیانه پرشور و سودایی‌تر می‌شد، می‌خواست منطقه را از مداخله غربی‌ها برهاند، و همچنین دیکتاتورها و پادشاهان عرب را سرنگون نماید، که با رهبران دینی جایگزین شوند. بعد از اینکه ماموریتش برای تغییر چهره خاورمیانه به انجام می‌رسید، ماموریت ثانویه‌اش تغییر چهره جهان می‌شد. کل جهان باید اسلامی می‌شد.

حالا ما می‌دانیم که سازمان القاعده محصول بینش جهانی پدرم بود. با اینکه سازمان‌های اسلامی دیگری با بینش مشابه وجود داشتند، به‌ واسطه ثروت و شورمندی پدرم برای جهاد، سازمان القاعده‌اش به چتر اصلی بالای سر بلند همتی‌های جهاد اسلامی تبدیل می‌شد. همین زمان است که بازوچه‌های پر پیچ‌وخم القاعده نخستین‌بار با ماموریت پرخشونت تازه‌اش در سرتاسر جهان شروع به نشر و گسترش کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
توضیح ویراستار
بخش اول: آغازین روزهای عربستان سعودی
فصل 1: جوانی من؛ نجوه بن‌لادن
فصل 2: زندگی زناشویی؛ نجوه بن‌لادن
فصل 3: مادر پسران زیاد؛ نجوه بن‌لادن
فصل 4: تولد پسر اسامه بن‌لادن؛ عمر بن‌لادن
فصل 5: غافلگیری‌های ازدواج؛ نجوه بن‌لادن
فصل 6: بزرگ شدن بن‌لادن؛ عمر بن‌لادن
فصل 7: نقل مکان به مدینه؛ عمر بن‌لادن
فصل 8: فرزندان زیاد برای اسامه؛ نجوه بن‌لادن
فصل 9: کابوس شروع می‌شود؛ عمر بن‌لادن
بخش دوم: زندگی ما در خارطوم
فصل 10: به سوی آفریقا؛ نجوه بن‌لادن
فصل 11: امور خانوادگی؛ نجوه بن‌لادن
فصل 12: دوران طلایی خارطوم؛ عمر بن‌لادن
فصل 13: بوی مرگ؛ عمر بن‌لادن
فصل 14: سفر به ناشناخته؛ عمر بن‌لادن
بخش سوم: افغانستان
فصل 15: رجعت به افغانستان؛ عمر بن‌لادن
فصل 16: کوهستان تورابورا؛ عمر بن‌لادن
فصل 17: کشور دور دور؛ نجوه بن‌لادن
فصل 18: ارتش پدرم؛ عمر بن‌لادن
فصل 19: زندگی کوهی؛ نجوه بن‌لادن
فصل 20: خشونت بالا می‌گیرد؛ عمر بن‌لادن
فصل 21: جنگ واقعی؛ عمر بن‌لادن
فصل 22: تعطیلات جهادی؛ عمر بن‌لادن
فصل 23: وحشت راستین؛ عمر بن‌لادن
فصل 24: تنگ شدن حلقه محاصره؛ عمر بن‌لادن
فصل 25: ازدواج جوانان؛ نجوه بن‌لادن
فصل 26: آغاز پایان؛ عمر بن‌لادن
فصل 27: به سوی سوریه؛ نجوه بن‌لادن
فصل 28: رجعت به عربستان سعودی؛ عمر بن‌لادن
فصل 29: ترک همیشگی افغانستان؛ نجوه بن‌لادن
فصل 30: 11 سپتامبر 2001؛ عمر بن‌لادن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بن لادن: پدری که تروریست شد
نویسنده
مترجممهریار میرنیا
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات431
زبانفارسی
شابک978-600-8004-76-9
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد

آناهیتا خزایی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
تاریخچه‌ای واضح و خوش‌ترجمه از زندگی اسامه بن‌لادن از دیدگاه همسر و فرزندش.
این کتاب با اختصاص بخش‌هایی به همسر اسامه و اوج‌گیری داستان به روایت فرزند وی، جریان صعود و نزول زندگی این مرد ثروتمند و آسپرگری را نشان داده و رفته‌رفته عملکرد تک‌بعدی ذهنی که با روان‌نژندی سر و کار داشته را عیان ساخته و
سقوط شرافت شخص را در گرو تندروی‌های متمرکزِ دینی نشان می‌دهد.
به راستی این عاقبت هر شخصی‌ست که بی‌پذیرش عقاید دیگری و دیگران، حلقه‌ای چند از یارانی که صرفاً موافق و هم‌نظر باشند به دور خویش جمع نموده و در جزیره‌ای متروک از تمجید‌های یک‌طرفه و تصدیق‌های سودجویانه خویشتن را اسیر می‌کند.
کتاب؛ آغازی نه چندان تاثیرگذار دارد که رفته رفته با ورود فرزند چهارم اوج میگیرد و ابعاد مختلف زندگی پدری دیکتاتور و رادیکال را به رخ می‌کشد.
در بخش پایانی کتاب، ضربه‌ای مهلک به خواننده وارد می‌آید و بالاخره در جایی همه چیز رها می‌شود و به حال تعلیق می‌ماند درست به مانند زندگی.
داستانی‌هایی از این دست را پایانی نیست چرا که این چرخه‌ی بیمار‌گونه‌ی جنگ‌طلبانه و صلح‌کُش همواره در اشکال مختلف سر درآورده و در قامت اسامه‌ای جدید راه خویش را می‌سازد.
باشد که درسی شود از دلِ تاریک تاریخ بر ضمیر روشن جان‌هایمان.
sakine k
۱۳۹۹/۴/۱۵
من فعلا کتاب رو کامل نخوندم ولی تا اینجا کار خیلی قصه روان و جذابی داشته، اومدم نظرات افرادی که کتاب رو مطالعه کردن رو بخونم ولی دیدم اغلب درباره کتاب چیزی نگفتن و در مورد این شخص (بن لادن) صحبت کردن، خواندگان لطفا درمورد کتاب نظر بدید و کتاب رو تحلیل کنید تا سایر افرادی که می‌خواهند کتاب رو خریداری کنند بتونن درست تصمیم بگیرن
هدهد سبا
۱۳۹۷/۳/۲۸
رهبری کار سخت و پیچیده‌ای هست چه رهبر یک تشکیلات تروریستی باشی یا رهبر یک فعالیت صلح طلب.
مطالعه کردن شخصیت افراد و نتیجه‌هایی که از رفتارشون حاصل شده ارتباطی به خوب یا بد بودن اون شخص نداره.
آتیلا شیخ الاسلامی
۱۳۹۸/۸/۲۱
این مرد قربانی اجتماع هست ‌. هیچ کس از شکم مادرش تروریست به دنیا نیومده. اینا قربانی دین و اجتماع هستند
آروین آروین وار
۱۳۹۸/۹/۵
اینکه این کتاب با کمک پسر و زن او نوشته شده است ارزش خوبی دارد.
abbas ashrafi
۱۳۹۷/۳/۲۸
به لطف آمریکایی‌ها سقط شد و دنیا از لوث وجود نجسش پاک شد
نسیم شارقی
۱۳۹۷/۳/۲۷
یعنی چی دقیقا حالا ما باید با بن لادن همدردی کنیم؟ خوندن این کتاب خیلی روشنفکری میخواد
یوسف مجاهد
۱۳۹۸/۱/۲۲
در دنیا یع مرد بود اونم اسامه صلیبیان تروریست روزی جواب اشغالگریشان رو دریافت خواهند کرد
فیروزه اسحاقی
۱۳۹۷/۷/۱۶
خیلی گیرا و پندآموز
Roya Rahimi
۱۴۰۰/۱/۲۳
بیوگرافی افراد همیشه جالبه واسه من
El Olive
۱۳۹۸/۴/۵
این مرد یک افسانس
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد

برای دریافت کتاب بن لادن: پدری که تروریست شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.