معرفی و دانلود کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید: مجموعی از 10 داستان طنز خواستگاری

عکس جلد کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید: مجموعی از 10 داستان طنز خواستگاری
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید: مجموعی از 10 داستان طنز خواستگاری

کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید نوشته‌ی امیرحسین علی‌ نقیان، داستان پسری است که به خواستگاری ده دختر می‌رود اما هربار شکست می‌خورد. این رمان کوتاه طنز، اولین اثر نویسنده محسوب می‌شود و مجید خسروانجم نیز آن را تصویرسازی کرده است.

درباره‌ی کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید

امیرحسین اولین بار هفده‌ساله بود که تصمیم گرفت به خواستگاری برود. او به‌خاطر بلوغ چهره‌ای بهم‌ریخته و زشت پیدا کرده بود و پدرش مطلقاً امیدی به آینده‌ی او نداشت. مطمئن بود هیچ دختری حاضر نمی‌شود با او ازدواج کند اما مادر ناامید نبود و نظریه‌ی مهمی داشت: آنقدر خواستگاری می‌رویم تا کسی قبول کند. بر همین اساس، آن‌ها از همان سن، خواستگاری رفتن را شروع می‌کنند. اولین گزینه‌ای که تصمیم می‌گیرند شانس خود را درمورد او امتحان کنند دخترخاله است. وقتی مادر با با خاله تماس می‌گیرد تا قرار خواستگاری را بگذارد، خاله همان پشت تلفن جواب رد می‌دهد و حتی حاضر نمی‌شود آن‌ها را ببیند. خواهر امیرحسین پیشنهاد می‌دهد به سراغ دخترهای غریبه بروند، کسانی که تا حالا چهره‌ی زشت او را ندیده باشند. پیشنهاد او دوست خودش «جمیله» است که تا‌به‌حال امیرحسین را از نزدیک ندیده. خانواده می‌پذیرد و برای خواستگاری این دختر می‌روند. از آن‌ها استقبال خوبی می‌شود. به نظر همه‌چیز خوب پیش می‌رود و و همگی خوشحال و راضی هستند، تا اینکه جمیله با سینی چای وارد می‌شود...

کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید از ده داستان به‌هم‌پیوسته تشکیل‌شده. هر داستان ماجرای یکی از خواستگاری‌های شخصیت اصلی است. و هربار بنا‌به‌ دلایلی مضحک خواستگاری بهم می‌خورد و ماجرا به شکلی کمدی به اتمام می‌رسد. امیرحسین علی‌ نقیان با زبانی محاوره‌ای داستانش را روایت می‌کند. همین باعث شده که قصه‌ی او شبیه به خاطره باشد و مخاطب را مشتاق کند تا ماجراهایش را دنبال نماید. او شوخی‌های لطیفی را به کار گرفته و عناصر زیادی را دست‌مایه‌ی طنز و خنده قرار می‌دهد.

مجید خسروانجم تصویرگری این کتاب را بر عهده داشته. کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید از سوی انتشارات امیدسخن به چاپ رسیده است.

کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران داستان‌های طنز ایرانی می‌توانند از مطالعه‌ی اثر حاضر لذت ببرند.

با امیرحسین علی‌ نقیان بیشتر آشنا شویم

امیرحسین علی‌ نقیان (متولد 1372) نویسنده و کارگردان سینماست. او تعدادی فیلم کوتاه ساخته و فیلمنامه‌ی چند فیلم دیگر را به نگارش درآورده. کتاب پیش‌رو تنها اثر داستانی است که منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید می‌خوانیم

خیلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که من باید اول با یکی دوست بشم و بعد برم خواستگاری. خواستگاری سنتی پاسخگوی نیازهای من نیست. برای همین تصمیم گرفتم بگردم اون دختری که ملاک‌های منو داره رو پیدا کنم. ملاک‌های من یک دخترِ بلوندِ چشم آبیِ پوست برنزی نیست. نه اینکه چون این مدلی گیرم نمیاد میگم نمیخوام، اتفاقاً بلوند چشم آبی پوست برنز هست ولی پسره.

پس ملاک من شد ایمان تقوا وعمل صالح که البته در کنارش چندتا شرط کوچیک هم گذاشتم.

اول اینکه، آرایشگری مردونه بلد باشه که وقتی میرم حموم بتونه پشت گردنم رو بزنه.

دوم اینکه، بعد از اینکه کارم تموم میشه و خسته هستم ماساژم بده. حالا توقع پاشوره با شیر و چندتا گل سرخ نداشتم و در حد ماساژ معمولی کافی بود.

سوم اینکه، آشپزی بلد باشه. چون من فقط نیمرو بلدم، اگه اونم آشپزی بلد نباشه قطعاً از گشنگی می‌میریم.

چهارم اینکه، دختره سیگاری نباشه. چون من از دختر سیگاری متنفرم، هرچند یک زمانی این شرط برای پسرا بود که سیگاری نباشه و سالم باشه، ولی دیگه آنقدر دختر سیگاری زیاد شده، آدم می‌ترسه جزو شروط ازدواج بگن هزینه‌ی خرید سیگارای عروس خانوم هم با شماست‌. حالا تو این نوسان روزانه قیمت مرغ و گوشت و میوه و خونه و ماشین و مسکن و پوشاک و آب و برق و بنزین و سینما و لوازم بهداشتی، باید نگران قیمت متغیر روزانه سیگار هم باشم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید: مجموعی از 10 داستان طنز خواستگاری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات79
زبانفارسی
شابک978-622-7944-41-9
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید

Faezeh
۱۴۰۲/۱۲/۶
داستانش خیلی قشنگ بود مخصوصا ان قسمتی که عربی حرف میزنه.
یک جاهایی خیلی اغراق شده بود ولی خوب در کل قشنگ بود
امیرحسین قاسمی نژاد
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
طنزش جالبه ولی آخرش خیلی کثیف تموم شده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید

برای دریافت کتاب به جای چندین بار خواستگاری رفتن این کتاب را چندین بار بخوانید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.