معرفی و دانلود کتاب به جهنم و جاهای دیگر: دفترچه خاطرات قرن بیست و یکم

عکس جلد کتاب به جهنم و جاهای دیگر: دفترچه خاطرات قرن بیست و یکم
قیمت:
176000 تومان - 18.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به جهنم و جاهای دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به جهنم و جاهای دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به جهنم و جاهای دیگر: دفترچه خاطرات قرن بیست و یکم

مادلین آلبرایت (سیاستمدار فقید و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز) وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا در دوره‌ی ریاست جمهوری بیل کلینتون بود. در کتاب به جهنم و جاهای دیگر بناست مخاطب خاطرات گوناگون این بانوی برجسته از زندگی و فعالیت در جهان پیچیده‌ی سیاست باشید. اثر حاضر به قلم علی مجتهدزاده به زبان فارسی ترجمه شده است.

درباره کتاب به جهنم و جاهای دیگر

مادلین آلبرایت (Madeleine Albright) یکی از زنان برجسته‌ی عالم سیاست در اواخر قرن بیستم بود. این بانوی فقید آمریکایی، از اوایل دهه‌ی شصت میلادی وارد عرصه‌ی سیاست شد، و طی چند سال، بر اثر کاردانیِ خیره‌کننده و هوش سرشاری که از خود نشان داده بود، به وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده رسید. (آلبرایت از سال 1997 تا سال 2001 وزیر امور خارجه‌ی دولت بیل کلینتون بود.) جهان در دوران وزارت مادلین آلبرایت آبستن وقایعی خطیر و سرنوشت‌ساز بود. در آن ایام، جنگ سرد، این نزاعِ فرسایشی میان جهان غرب و جهان شرق، به تازگی پایان یافته بود، و دولت آمریکا، به عنوان پیروزِ این جنگ پرهزینه، برای تثبیت هژمونی خود، روزهایی دشوار و حساس را در پیش داشت. آنچه در کتاب به جهنم و جاهای دیگر (Hell and Other Destinations) خواهید خواند، خاطرات سیاسیِ مادلین آلبرایت به عنوان یکی از بازیگران مهم سیاست آمریکا در دوران مورد بحث است.

آلبرایت در کتاب به جهنم و جاهای دیگر، با صراحتی خیره‌کننده به فاش ساختن بسیاری از عواملِ پشت پرده‌ی جهان سیاست پرداخته است. به طور کلی باید گفت که مطالعه‌ی این اثر، برای علاقه‌مندان به موضوعات روز سیاسی بسیار جالب توجه و آموزنده خواهد بود. اما دوست‌داران جهان سیاست تنها مخاطبینی نیستند که از خواندن اثر پیش رو لذت خواهند برد. چرا که مادلین آلبرایت در کتاب به جهنم و جاهای دیگر، علاوه بر خاطرات خویش در دوران خدمت دولتی، درباره‌ی بسیاری از وقایع شخصی زندگی خود نیز سخن گفته است. آن هم به نحوی که حتی بی‌توجه به زمینه‌های تاریخی بحث‌های او، می‌توان با بسیاری از فرازهای کتابش ارتباط برقرار نمود.

درباره‌ی کتاب به جهنم و جاهای دیگر، ذکر نکته‌ای دیگر نیز خالی از فایده نیست، و آن این‌که این اثر، برخلاف بسیاری از کتاب‌های مشابه، علاوه بر این‌که از حیث موضوع و محتوا بسیار پربار و جالب توجه است، از نظر سبک نگارشی نیز در ژانر خود نمونه‌ای بی‌همتا و درخشان به شمار می‌رود. طنز گزنده، توجه به قواعد قصه‌گویی در عین وفاداری به تاریخ و واقعیت، و نگارش پاکیزه و تحسین‌برانگیز، از جمله عواملِ سَبکیِ تحسین‌برانگیزی‌اند که در متن کتاب پیش رو به روشنی قابل تشخیص‌اند.

کتاب به جهنم و جاهای دیگر نخستین بار در سال 2020 به انتشار رسید. این اثر به قلم علی مجتهدزاده به فارسی ترجمه شده و به همت نشر کتاب پارسه خدمت علاقه‌مندان عرضه گشته است.

نکوداشت‌‌های کتاب به جهنم و جاهای دیگر

- کتابی که خواندن آن به تمام علاقه‌مندان به مسائل مربوط به رهبری، و البته، به همه‌ی دوست‌داران حوزه‌ی موسوم به مطالعات زنان، توصیه می‌شود. (Library Journal)
- «به جهنم و جاهای دیگر» اثری توأمان خنده‌دار و تکان‌دهنده است. (NewYork Times)
- پرتره‌ای درخشان و پرجزئیات از زندگی یک سیاستمدار کارکشته. (New Yorker)

کتاب به جهنم و جاهای دیگر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار اتوبیوگرافیک و دوست‌داران آشنایی بیشتر با وقایع سیاسی مهم در تاریخ معاصر، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب به جهنم و جاهای دیگر از مادلین آلبرایت‌اند.

با مادلین آلبرایت بیشتر آشنا شویم

مادلین آلبرایت اصالتاً اهل چکسلواکی بود. او به سال 1937، در خانواده‌ای یهودی، دیده به دنیا گشود. اگرچه بعدها، به سبب دور ماندن از گزند یهودستیزانِ اروپایی، به آیین کاتولیک تغییر مذهب داد.

مادلین آلبرایت در سال 1948 به سرزمین آمریکا مهاجرت کرد و اندکی بعد، به عنوان پناهنده‌ی سیاسی، به شهروند قانونی این کشور بدل شد. در حوالی همان ایام تحصیلات آکادمیک را آغاز نمود و اندکی بعد، موفق به اخذ مدرک دکترای رشته‌ی حقوق از دانشگاه معتبر کلمبیا شد.

ورورد مادلین آلبرایت به عرصه‌ی سیاست از سال 1960 کلید خورد؛ اگرچه، اوج فعالیت سیاسی او، به اواخر قرن بیستم مربوط می‌شود؛ یعنی چهار سالی که به عنوان وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا، در دولت بیل کلینتون، ایفای وظیفه نمود.

مادلین آلبرایت علاوه بر سیاستمداری کارکشته، فعال اجتماعی‌ای برجسته، و البته، نویسنده‌ای حاذق و پرفروش نیز، بود.

آلبرایت در 23 مارس سال 2022 از دنیا رفت. پس از درگذشت او، بسیاری از چهره‌های برجسته‌ی عالم سیاست، از جمله باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون، به نیکی و بزرگی از وی یاد نمودند.

در بخشی از کتاب به جهنم و جاهای دیگر می‌خوانیم

هفتۀ بعد از خروج من از وزارتخانه، با دو تا از رفقای قدیم در یک تور سلامتی اسم نوشتیم و به چشمه‌های آبگرم باخا در مکزیک رفتیم. آن جا ویلایی خشتی کرایه کردیم و همه روزمان به ورزش‌های گروهی و صدا درآوردن از تخته‌بند خشک تن‌مان می‌گذشت. سبزی به خوردمان می‌دادند و دمنوش و ما را به پیاده‌روی‌هایی می‌بردند که یکبند باید در طول آن‌ها حواسمان به توصیه‌های راهنمای‌مان می‌بود و چشم‌اندازهای طبیعی و لانه‌های کایوتی‌ها را می‌دیدیم. چند روزی بیشتر نماندیم اما همین برای من کافی بود که ذهنم را کامل از همه‌چیز بشویم و این وسط فقط فکرهای پراکنده‌ای به سرم می‌آمدند در این زمینه که آخر این چه سیاست خاصی است که رئیس‌جمهور تازه در قبال مکزیک در پیش گرفته و چرا این‌همه سال حواسم نبوده که اسپانیولی یاد بگیرم.

به واشنگتن که برگشتم حالم حسابی جا نیامده اما دست‌کم زخم‌هایم هم آمده بودند و تشنۀ شروعی دوباره. رفتم و در یک مجموعۀ قضایی دفتری موقت گرفتم و همان گروه پیشین وزارتخانه را دور هم جمع کردم. گام‌های نخست ما بسیار کوچک و آرام بودند. روزهای اول وقتم به جواب دادن یک عالم تماس‌های تلفنی و خواندن گزارش‌های سازمان سیا می‌گذشت. دیگر خبری از آن جلسات پرشکوه در آن اتاق بیضی نبود و نشسته بودم کنج اتاق کوچکی که تازه مستطیل بود و دورتادورش صندلی‌های معمولی و اغلب خالی. البته جلسات هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی داشتیم ولی این‌ها همه تشریفاتی بودند و هیچ شتابی برای رسیدن به این و آن جلسه وجود نداشت. این ضرباهنگ باید به‌زودی سرعت می‌گرفت ولی آن اوایل کار، این‌قدر سرمان خلوت بود که خیلی تمیز و به‌قاعده سر ناهار کارمان را تعطیل می‌کردیم و می‌رفتیم بیرون و شب هم پیش از تاریکی، خانه بودیم.

فهرست مطالب کتاب

حرف اول
دیباچه
حیات دیگر
درس صداها
سینه از خاک برداشتن
عصبانی نباش
شن روان
باشگاه ‌بازی
استاد مدی
گاوهای وحشی
دموکرات با d کوچک
جای پا
چیزهای نادیده
پند و نفاق
یاران
خاطرات
رئیس‌ جمهور 2008
روز اول
اندیشه و هدف
قضیۀ مار
ماجرای بروکسل و ماهیچه
دریایی بزرگ ‌تر
معماها
دوزخ
احترام
مثل مادربزرگت هستی
خروج
گهوارۀ تمدن
از نفس افتاده
نیمه‌ شب
هشدار
بی ‌لنگر
بازسازی
سایه روشن
دفتر خاطرات روزانۀ روژنا اسپیگلووا
تصاویر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به جهنم و جاهای دیگر: دفترچه خاطرات قرن بیست و یکم
نویسنده،
مترجمعلی مجتهد زاده
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-600-253-713-3
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
176000 ت - 18.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به جهنم و جاهای دیگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب به جهنم و جاهای دیگر

برای دریافت کتاب به جهنم و جاهای دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.