معرفی و دانلود کتاب به دیگر سخن

عکس جلد کتاب به دیگر سخن
قیمت:
26700 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به دیگر سخن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به دیگر سخن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به دیگر سخن

به دیگر سخن، اثر جومپا لاهیری پنجمین کتاب برندۀ جایزۀ بین‌المللی داستان کوتاه است.

به دیگر سخن، کتاب شک است و در عین‌حال کتاب شهامت و اثری متفاوت است. تقریباً همۀ اتفاقات آن برای جومپا رخ داده است. به دیگر سخن به‌نوعی با یادداشت‌های روزانه و متن‌های شخصی‌ لاهیری شروع شده و برایش خصوصی‌ترین و در عین‌حال صریح‌ترین است.

جومپا لاهیری به عشق و علاقه‌اش به زبان ایتالیایی اشاره می‌کند. مستقیم و بی‌واسطه نوشتن احساسات و زندگی و داد و ستد جومپا در این کتاب که با زبان‌های انگلیسی، بنگالی و ایتالیایی هم صحبت کرده، این اثر را به اثری ارزشمند تبدیل کرده است. در عبارت دیگر "به دیگر سخن"، به واسطۀ اولین مشق قوی ایتالیایی لاهیری، ارزشی دو چندان دارد. دو داستانی که در کتاب می‌خوانیم با فکر و ذهن و زبان ایتالیایی، از نویسنده‌ای است که همواره انگلیسی می‌نوشته است. کتاب با روایتی عاشقانه از علاقۀ عجیب لاهیری به زبان ایتالیایی پرده بر می‌دارد و خواننده در این سیر و سلوک و سفر عاشقانه با او همراه می‌شود. گاه لحن لاهیری تلخ و گاه طنز می‌شود، اما لحن اصلی کتاب بسیار صمیمی و شیرین است و لاهیری چون دوستی صمیمی با خوانندگان و دوستدارانش از عمیق‌ترین و طولانی‌ترین عشقش به زبان ایتالیایی که سابقه‌ای بیست ساله دارد، حرف می‌زند و درد و دل می‌کند.

جومپا لاهیری نویسندۀ کتاب‌های مترجم دردها، همنام، خاک غریب و دشت است. او جوایز متعددی برده، از جمله پولیتزر، جایزۀ پن همینگوی، جایزۀ بین‌المللی داستان کوتاه اُ. هنری، جایزۀ ادبیات جنوب آسیا و جایزۀ بین‌المللی ورسیلا و یارجو برای کتاب به دیگر سخن. او همچنین نشان ملی علوم انسانی را از رئیس‌جمهور امریکا، باراک اوباما، دریافت کرده است.

علت اینکه چرا جومپا این کتاب را از ایتالیایی به انگلیسی برنگردانده، سختی فاحش ترجمه از ایتالیایی است که در بخشی از این کتاب هم توضیح داده شده که می‌گوید: "این‌که بخواهم از زبانی که تازه فرا گرفتنش را آغاز کرده‌ام به انگلیسی، که زبان کتاب‌های قبلی‌ام بود، ترجمه کنم، کمی سخت است. در آن‌زمان، تمام هم وغم من محافظت از زبان ایتالیایی‌ام بود. به‌علاوه، اگر این کتاب را ترجمه کرده بودم، وسوسه می‌شدم که آن را ارتقا بدهم و متن را قوی‌تر کنم، چون انگلیسی‌ام قوی‌تر بود".

کتاب به دیگر سخن (In altre parole)، نوشتۀ جومپا لاهیری (Jhumpa Lahiri)، ترجمه شده توسط معصومه عسکری است، که توسط انتشارات کوله پشتی به چاپ رسیده است.

فهرست مطالب کتاب

سخنی درباره‌ی نویسنده
یادداشت نویسنده
عبور
لغت‌نامه
عشق در نگاه اول
تبعید
گفت‌گوها
چشم‌پوشی
خواندن به‌کمک فرهنگ لغت
جمع‌آوری لغت
دفترچه‌ی یادداشت روزانه
داستان
تبادل
پناهگاه پوشالی
غیرممکن
ونیز
ناقص
نوجوان پشمالو
دومین تبعید
دیوار
مثلث
دگردیسی
لوله‌کشی در اعماق
داربست
نیمه‌روشن
حرف آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به دیگر سخن
نویسنده
مترجممعصومه عسکری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-8211-08-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
26700 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به دیگر سخن

Fateme Edrissi
۱۴۰۲/۹/۵
کلا از خواندن کتابهای خانم جومپا لذت میبرم بخصوص کتاب هم نامفوق العاده بود دریچه‌های جدیدی از زندگیم را به رویم بازکرد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب به دیگر سخن

برای دریافت کتاب به دیگر سخن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.