معرفی و دانلود کتاب دختر کشیش

عکس جلد کتاب دختر کشیش
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر کشیش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر کشیش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر کشیش

کتاب دختر کشیش اثری‌ست متفاوت از جورج اورول، صاحب آثاری چون «قلعه حیوانات» و «1984» که در سال ۱۹۳۵ منتشر شد. اورول در این کتاب بر خلاف بسیاری از نوشته‌هایش قلمی ساده برای بیان داستان انتخاب کرده اما مانند دیگر آثارش مخاطب را با داستانی انتقادی که ذهن را به چالش می‌کشاند مواجه می‌نماید.

دختر کشیش (a Clergymans Daughter) زندگی تک‌ دختر یک کشیش متحجر را به تصویر می‌کشد که هر چند تا حدودی روحیه‌ی منحصر به فردی دارد، از کودکی تحت تعلیمات خشک و تحجر گرایانه‌ی پدرش رشد کرده است. جورج اورول (George Orwell) در کاری بسیار خاص، حدود یک‌ سوم از صفحات کتاب را صرف توصیف یک روز از زندگی «دوروتی» (شخصیت اصلی کتاب) با تمام جزئیات و اعتقاداتش، برای مهیا ساختن زمینه‌های ادامه‌ی داستان نموده و بعد از آماده‌ شدن ذهن مخاطب باقی ماجراها را به راحتی نگاشته؛ کاری بی‌نظیر که تندی و کندی آن را در جاهای مختلف خیلی خوب کنترل کرده است.

ماجرا اینگونه ادامه می‌یابد که «دوروتی» با آن‌ که خود را فوق‌العاده انسان باایمانی پنداشته و البته هرگز سستی و تنبلی در کار عبادت و کلیسا نداشته و تمام سختی‌ها، فقر و بی‌مسئولیتی‌های پدرش را بر دوش کشیده و حتی به خیلی‌ از مردم فقیر و... کمک می‌نماید، زمانی‌ که به علت دچار شدن به فراموشیِ مقطعی چند روزی به خانه نمی‌آید، از طرف پدر نیز همچون دیگر مردم دهکده که شروع به گفتن حرف‌های بی‌ربط و زدن تهمت‌های عجیب‌ و‌ غریب می‌نمایند، طرد و به یک ولگرد بی‌خانمان تبدیل شده و به دنیایی جدید پای می‌گذارد. دنیایی که او را دچار کشمکش‌های ذهنیتی در ارتباط با مذهب، فقر، پدرش، کلیسا و... می‌نماید.

در بخشی از کتاب دختر کشیش می‌خوانیم:

در دلش شکى راه یافت. مسأله‌اى که او تا آن زمان به آن نیندیشیده بود. آیا او توانایى بازگشت به خانه را داشت و اصلاً جسارتش را در خود مى‌دید؟ آیا او توانایى مواجه شدن با مردم نایپ‌هیل را داشت؟ گرچه دوست نداشت به این مسائل بیندیشد، ولى آیا کسى با این همه برچسب بى‌آبرویى قادر است به شهر کوچکى که بیش از دو هزار نفر جمعیت ندارد برگردد؟

او قادر به تصمیم‌گیرى نبود. در یک لحظه فکر کرد که جریان فرار او آن‌قدر احمقانه است که احتمال این‌ که کسى او را باور نکرده باشد، وجود دارد. مثلاً آقاى واربورتون قادر بود همه‌ى آن‌ها را تکذیب نماید و مطمئنا این کار را هم مى‌کرد، ولى لحظه‌اى بعد یادش آمد که آقاى واربورتون به خارج سفر کرده و نمى‌توان او را پیدا کرد، مگر آن‌ که آن خبر در روزنامه‌هاى اروپایى هم انتشار یافته باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر کشیش
نویسنده
مترجممهشید مرادی البرزی
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات356
زبانفارسی
شابک978-600-8137-91-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر کشیش

Fatemeh Keshvari
۱۳۹۷/۲/۱۹
جورج اورول در این کتاب به ظرافت و در کمال سادگی نشان میدهد که چگونه سرگذشت نوشته شده و از پیش تعیین شده و کهنه انسان را در خود میکشد... و هرگاه درهایی جدید و نو به تقابل با تن کهنگی‌ها گشوده میشود، چگونه باورهای منسوخ نسبت به ان مقاومت کرده و با نیرویی چند برابر هرچیز جدید و متفاوت را لگدکوب کرده و دوباره خودش را جایگزین ان میکند... دوروتی محکوم و محتوم به آن سرنوشت بود چه زمانی که معلم شد و چه زمانی که دختر کشیش بود... به عنوان یک روان تحلیلگر بر این باورم که تنها راه تغییر سرنوشت منتقل شده از نسل قبل و در دست گرفتن اختیار به دست خود از طریق طی طریق خودشناسی و تحلیل خود میدانم، چراکه همان طور که جورج اورول به زیبایی به نقش میکشد این باورهای منسوخ چنان با گوشت و پوست انسان عجین میشود که به طور ناخوداگاه و خودکار اگر در حال تخریب هم باشد فرد دوباره همان را میسازد چنانکه دوروتی همین کار را کرد...
javad delikhoon
۱۳۹۷/۲/۳
جرج اورول نابغه‌ای هست تو نویسندگی. داستان کتاب درباره‌ی دختری هست به نام دروتی که دختر یک کیشیش خشکه مذهب هست که به خاطر اعتقاداتی که براش به ارث رسیده زندگی ساده و بی‌آلایشی داره و به ناچار غصه‌ی سهل انگاری‌های پدر رو میخوره و تا حدودی بلکه بیشتر زحمت سهل انگاری‌های پدر هم که انسان تن پروری هست و روی دوششه. تا اینکه یه آقای نامرد از خدا بی‌خبری دروتی رو با هزار دوز و کلک به خونش میاره و دروتی بیهوش میشه همسایه اون آقای نامرد که زنه خبر چینی هست آبروی دروتی رو میبره به ناحق و دروتی به خودش میاد میبینه مفلوک و خانه به دوشه و چقدر سختی که نمیکشه تا دوباره برگرده به خونش. از اون مردک هیز انقدر بدم اومد که تو قطار حمله ور شد به دروتی که موقع خوندن کتاب دوست داشتم جلوم بود تا منفجرش میکردم. درکل کتاب خوبیه. ممنون کتابراه.
تینا مطیع
۱۳۹۷/۵/۱۹
کتاب خوب و جالبی بود توصیف لحظه به لحظه یک روز دوروتی در اول کتاب واقعا هنرمندانه بود البته اینکه مدام در کتاب ذکر میشد که دوروتی به خاطر یک حادثه ایمانش را از دست داده اصلا قبول ندارم در واقع یک حادثه باعث شد او از عادات و روزمرگیهایش فاصله بگیرد و به چیزهایی غیر از آنچه از بچگی آموخته بود فکر کندو این فکر کردن مستقل از پدرش باعث شد تمام آموزه‌های قبلی در نظرش بی‌پایه و اساس برسد.
پری پارسا
۱۳۹۸/۹/۱۵
از خواندن این کتاب لذت بردم. علاوه بر اینکه از لحاظ داستانی بسیار جذاب بود، نکات قابل تامل بسیاری داشت. نکاتی درباره تعصب بیجا در دین که باعث دوری افراد از دین میگردد. مطرح کردن این موضوع که تهمت و قضاوت بیجا تا چه حد میتواند به یک نفر آسیب بزند. و نکاتی که درباره آموزش و پرورش غلط مطرح گردید واقعا جالب و قابل تفکر بود.
Mosayeb Padash
۱۳۹۷/۹/۶
داستان فقر و ندارئ بود میشه گفت دنیائ امروز داخلش حس کرد که همه معیارها با پول سنجیده میشه و پول حلال تمام مشکلات کتاب آموزنده و خیلئ خوبیه خسته کننده نیست و توانایئ انسان رو در شرایط سخت شرح میده در کل کتاب مفید و با ارزشئ
تشکر از کتاب راه
Shakila Mohamadi
۱۳۹۷/۱۲/۲
با این کتاب میشه فهمید که باور‌های غلطی که در خودمون گسترش دادیم در صورتی که بهشون هیچ اعتماد قلبی نداریم رو میتونیم عوض کنیم و‌ی من تازه بسازیم اما خب دوروتی داستان این کارو نکرد چون پدرش براش در اولویت بود تا خودش، اقایدش، و زندگیش
Mosayeb Padash
۱۳۹۷/۹/۶
نظرها و دیدگاه‌ها خیلئ بهتر شده و میشه واقعا فهمید که خواننده‌ها و مخاطب هائ خوبئ به خودش جذب کرده سایت کتاب راه
از اینکه دیگه نظرهائ مسخره ائ مثل: عالئ بود-خوب بود-اینجور چیزها رو نمیبینم خوبه
Parisa Segalesh
۱۳۹۹/۵/۲۰
فضای متفاوتی از کتاب‌های دیگه جورج اورول داشت. ولی درکل رمان خوبی بود و دید ادم رو تغیر میده. ولی بعضی جاها خیلی به جزئیات پرداخته بود وداستان خسته کننده میشد. ولی درکل ارزش وقت گذاشتن داره
ایده کرمی یگانه
۱۳۹۹/۲/۲۸
کتاب جالبی بود مخصوص کسایی که یک دفعه فکر میکنن که چه عقایدی احاطه شون کردی و گرفتار روزمرگی شدن. این داستان خیلی از ماهاست. سری کتابهای جورج اورول کلا در سبک واقعیت هستند.
Hamed Zeyghami
۱۳۹۹/۱۱/۱۴
شکاف عمیقی داشت، اینکه به یک باره چگونه دوروتی حافظه‌اش را از دست داد، و چطور سر از لندن دراورد بسی جای سوال دارد. کاملا با دیگر آثار اورول متفاوت بود
Hamidreza Soleymani
۱۳۹۹/۷/۳۰
واقعاً میشه فضایی رو که نویسنده در داستان‌ها توصیف کرده با تمام وجود احساس کرد. از نظر من زنده بودن و زنده توصیف کردن وقایع اصل مهمی بود که من رو ترغیب کرد
alireza najafirad
۱۴۰۲/۱/۳۰
این کتاب رو بعد از ۱۹۸۴ از جرج اورول خوندم و خیلی جذبم کرد
کتاب جذابیه از دختری با مشکلات مادی
نویسنده توانمندیه آقای اورول
سام کریمی
۱۳۹۷/۱۲/۲۹
یکی از بهترین کتابایی که خوندم و چون تو یه برهه حساس از زندگیم هستم خیلی کمکم کرد!
Dean Winchester
۱۳۹۷/۴/۳
حس همزاد پنداری عجیبی میکنه ادم تو این کتاب با دوروتی... پیشنهاد میشه اخر هفته بخونیدش حتمن
زهرا حمیدی سوها
۱۳۹۷/۳/۱۳
در کل جرج اورول یه نویسنده بسیار توانمنده من هنوز کتاب رو نخوندم اما مطمئنم که مثل سایر کتاب هاش عالیه.
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب دختر کشیش

برای دریافت کتاب دختر کشیش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.