معرفی و دانلود کتاب به نمایندگی از یک احمق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 2000

عکس جلد کتاب به نمایندگی از یک احمق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 2000
قیمت:
۷۴,۲۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به نمایندگی از یک احمق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به نمایندگی از یک احمق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به نمایندگی از یک احمق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 2000

جایزه‌ی او. هنری یکی از معتبرترین جوایز ادبی آمریکاست، که هر ساله به داستان‌های کوتاه برگزیده‌ی آمریکایی و کانادایی اهدا می‌شود. آنچه در کتاب به نمایندگی از یک احمق گرد آمده، شماری از برترین داستان‌های کوتاهی‌ست که برنده‌ی این جایزه‌ی جهانی شده‌اند. از میان نویسندگان مجموعه‌ی پیش رو، می‌توان به چهره‌های شاخصی چون کیت والبرت، ریموند کارور و ادگار وایدمن اشاره کرد.

درباره کتاب به نمایندگی از یک احمق

جایزه‌ی او. هنری (PEN/O. Henry Award) یک جایزه‌ی ادبی‌ست که هر سال به بیست عنوان داستان کوتاه انگلیسی‌زبانِ شاخصی اعطا می‌شود که در مجلات ادبیِ آمریکا و کانادا به انتشار رسیده‌اند. عنوان این جایزه از نام یکی از پرآوازه‌ترین نویسندگان تاریخ در حیطه‌ی داستان کوتاه، یعنی او. هنریِ بزرگ، وام گرفته شده است.

در کتاب به نمایندگی از یک احمق (The O. Henry Awards prize stories) ترجمه‌ی فارسی سیزده داستان کوتاهی که در سال 2000 برنده‌ی جایزه‌ی او. هنری شدند، تقدیم شما شده است. از میان این داستان‌ها می‌توان به عناوین جذاب و خواندنی‌ای چون «تناسخ در خیابان»، اثر ناتان انگلندر، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، اثر ژنت برتلز، «زمین‌های آبراهام»، اثر راسل بنکس و «ماهتاب»، اثر ریموند کارور اشاره کرد.

سال 1999 سالی بی‌نظیر برای داستان کوتاه بود. در این سال شماری از بهترین نمونه‌های آمریکاییِ داستان کوتاه به رشته‌ی تحریر درآمدند. تمام داستان‌های حاضر در مجموعه‌ی پیش رو، از میان داستان‌های به‌انتشاررسیده در سال 1999 برگزیده شده‌اند.

وقتی داستان‌های کتاب به نمایندگی از یک احمق را به ترتیب و پشت سر هم می‌خوانید، متوجه می‌شوید که چقدر از لحاظ درون‌مایه و حال‌وهوا به‌ هم نزدیکند. شاید در این میان چند داستان معدود باشند که به قول مترجم، ساز خودشان را می‌نوازند. اما بقیه‌ی داستان‌ها به نحوی به هم مربوط هستند. البته انتظار می‌رود داستان‌هایی که در یک سال چاپ می‌شوند از موضوعات و دغدغه‌های یکسانی صحبت کنند. در میان موضوعات اشاره‌شده، موضوع مرگ از همه جالب‌توجه‌تر است؛ موضوعی که در بیشتر داستان‌ها به آن پرداخته می‌شود. در نیمی از داستان‌ها کسی می‌میرد، کسی مثل مادر، همسر سابق، دوست صمیمی دوران دبیرستان، یکی از اقوام، برادر، پدر، فرزند، عموزاده، و بعد، بازخورد این مرگ به تصویر کشیده می‌شود. در برخی از داستان‌ها ما با مرگ غیر مترقبه‌ی انسانی روبه‌رو می‌شویم که اصلاً انتظار وفاتش را نداشته‌ایم. دومین عنصرِ محتواییِ مشترک در بسیاری از داستان‌های این مجموعه تلاشی است که افراد برای پیشرفت و تعالی معنوی به کار می‌گیرند. چه از طریق تغییر سبک زندگی و ایجاد هوشیاری، و چه از طریق تغییر دین و یا بازیافتن آنچه قبلاً به نحوی از آن غافل بوده‌اند.

کتاب به نمایندگی از یک احمق توسط زهرا سلیمی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر نیستان در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است. گفتنی است که نسخه‌ی صوتی این اثر نیز در سایت کتابراه موجود است.

کتاب به نمایندگی از یک احمق مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات مدرنیستی و دوست‌داران داستان‌های کوتاه، مخاطبین اصلی کتاب به نمایندگی از یک احمق به شمار می‌روند.

با نویسندگان کتاب به نمایندگی از یک احمق بیشتر آشنا شویم

شماری از نویسندگان کتاب به نمایندگی از یک احمق شناخته‌شده‌تر از سایرین‌اند. ما در سطور آتی به معرفی اجمالی همین دسته از نویسندگان می‌پردازیم.

ریموند کارور (Raymond Carver)، نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی، به سال 1938 در شهر کلاتْسْکانی (واقع در ایالت اورگن) دیده به جهان گشود و در سال 1988 در پورت آنجلسِ واشنگتن روی در نقاب خاک کشید. پدرش کارگر کارخانه و معتاد به الکل بود. مادرش زنی معمولی بود که از طریق کار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به امرار معاش خانواده کمک می‌کرد. کارور تحصیل را در مدرسه‌ای محلی آغاز کرد و از همان دوران کودکی و نوجوانی، با مطالعه‌ی رمان‌ها و مجله‌های عامه‌پسند، به سمت ادبیات گرایش پیدا کرد. ریموند کارور از آن دست نویسندگانی بود که اغلب عمر، با وضعیت دشوار مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. او برای گذران زندگی شغل‌های متفاوتی را امتحان کرد؛ از فروشندگی و نگهبانی گرفته تا تدریس خصوصی. نوشتن را به طور جدی از دهه‌ی 60 میلادی آغاز کرد. سال 1967 به نقطه‌ی عطف مهمی برای وی بدل شد. در این سال بود که اثری از او، برای اولین بار در یکی از نشریات ادبی مشهور زمان، به انتشار رسید. کارور را یکی از مهم‌ترین داستان کوتاه‌نویسان تاریخ لقب داده‌اند. خود او ضمن مصاحبه‌ای، از ارنست همینگوی، لئو تولستوی و آنتون چخوف به عنوان شاخص‌ترین نویسندگانی که از آن‌ها تأثیر پذیرفته یاد کرده است. کارور در تمام طول دوران کاری خویش، جز شعر و داستان کوتاه چیز دیگری ننوشت. از میان آثار مشهور این نویسنده‌ی نامدار، می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «وقتی از عشق حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟»، «می‌شود لطفاً ساکت باشید، لطفاً؟»، «فصل‌های سخت»، «کلیسای جامع»، «فیل».

راسل بنکس (Russell Banks) به سال 1940 در ماساچوست دیده به جهان گشود و در سال 2023 در نیویورک چشم بر جهان فرو بست. او داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویسی مطرح و جهانی بود که آثارش افتخارات فراوانی را برایش به ارمغان آورد. از میان نوشته‌های بنکس می‌توان به عناوینی چون «کلوداسپلیتر» و «آخرت شیرین» اشاره کرد.

جان ادگار (John Edgar) به سال 1941 در واشنگتن متولد شد. او کودکی بیش نبود که خانواده‌اش به محله‌ی هوم وود که خاصِ آفریقایی‌تباران بود مهاجرت کردند و ادگار همان‌جا بزرگ شد و تحصیل کرد. نخستین رمان وی در سال 1967 چاپ شد. پس از آن یک کتاب خاطرات و چهار مجموعه داستان نیز از او به انتشار رسید. ادگار در طول فعالیت حرفه‌ای خود جوایز بسیاری را درو کرد؛ از جمله جایزه‌ی پن/فاکنر برای رمان «آتش‌سوزی فیلادلفیا» و جایزه‌ی او. هنری برای داستان «وزنه».

در بخشی از کتاب به نمایندگی از یک احمق می‌خوانیم

ما یک دوستیِ قدیمی با دیانا فریک داشتیم. دوستی که نه، یک رابطه. آن هم رابطه‌ای که بیشتر از سمت ما اصرار بر تداوم آن بود تا از جانب او. دیانا یک اشراف‌زاده پول‌دار بود. آخرین بازمانده یک خاندان اشرافی و قدیمی، ولی خودش اصلا شبیه اشراف‌زاده‌ها نبود. تماما سعی داشت تا با رفتارش این واقعیت و پیشینه را انکار کند.

او به حیوانات علاقه بسیاری داشت. علاقه‌ای که اصلا عادی نبود. بیش از حد به حیوانات توجه می‌کرد. یک جورهایی زیاده‌روی می‌کرد. خب در میان ما کمتر کسی پیدا می‌شد که برای یک سگِ بینوا دل نسوزانده باشد یا برای یک گربه ولگرد غذا نبرده باشد. یا حداقل زیبایی یک اسب را تحسین نکرده باشد، اما دیانا دیگر شورش را در می‌آورد. توجه او به حیوانات چیزی بیشتر از یک علاقه معمولی بود. مدتِ زیادی می‌گذشت که او ارتباط خاصی با حیوانات غیر معمولی برقرار کرده بود و اصلا بیشتر از همین حیوانات معمولی و دمِ دستی، به حیوانات با شرایط خاص علاقه داشت. حیواناتی که شاید هرکسی به خاطر شرایطشان ترجیح می‌داد کمتر با آن‌ها در ارتباط باشد.

البته ما خودمان هم تا این حد به اهمیت این مسئله پی نبرده بودیم تا وقتی که دیانا فهمید سرطان ریه دارد و شروع کرد به در به در گشتن خانه‌ها تا پناهگاهی برای حیواناتی که بعد از او بی‌جا و مکان می‌شدند پیدا کند. این موضوع را با خودِ ما هم مطرح کرد، ولی ما چرا باید قبول می‌کردیم؟! اصلا چه دلیلی داشت؟ ما که مدیون او نبودیم. اصلا در تمام عمرِ رابطه‌مان لطفی درحق ما نکرده بود تا امروز از سر شکرگزاری هم که شده برای لحظه‌ای به درخواستش فکر کنیم، ولی خب نمی‌شد خیلی هم بی‌تفاوت بود. بالاخره ما او را می‌شناختیم. سال‌ها با او رابطه داشتیم و گاه و بی‌گاه از حالش باخبر می‌شدیم. علاوه بر اینها الان قضیه فرق داشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
باغستان‌های کیوتو اثر کیت والبرت
به نمایندگی از یک احمق اثر جی رابرت لنون
تناسخ در خیابان پارک اثر ناتان انگلندر
خیلی دور، خیلی نزدیک اثر ژنت برتلز
دیکون اثر مری گوردون
رُز اثر جان بیگنت
زمین‌های آبراهام اثر راسل بنکز
فلاش تانک اثر جودی بادنیتز
ماهتاب اثر ریموند کارور
مراقب حیوانات باشید اثر آلیس الیوت دارک
مردی با سگِ دست‌آموز اثر بت لوردن
وزنه اثر جان ادگار وایدمن
یک لقمه آماده اثر تام گاترکس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به نمایندگی از یک احمق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 2000
نویسنده
مترجمزهرا سلیمی
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-964-337-950-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به نمایندگی از یک احمق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب به نمایندگی از یک احمق

برای دریافت کتاب به نمایندگی از یک احمق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.