معرفی و دانلود کتاب گفتگو با مردگان

عکس جلد کتاب گفتگو با مردگان
قیمت:
۳۳۰۰۰ 16500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفتگو با مردگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفتگو با مردگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفتگو با مردگان

کتاب گفتگو با مردگان شامل چندین قصه کوتاه و منتخب است که هر کدام به لحاظ خلاقیت و داستان‌پردازی می‌تواند الگوی مناسبی برای بسیاری از نویسندگان تازه کار باشد.

درباره کتاب گفتگو با مردگان:

جشنواره او. هنری (O. Henry Prize Stories) هر سال 20 داستان منتخب را از هزاران قصه کوتاه در سراسر جهان برمی‌گزیند و آن را در مجموعه‌ای پربار منتشر می‌کند. کتاب گفتگو با مردگان ترجمه‌ قسمت کوچکی از مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا. هنری 1991 (The O. Henry Prize stories 1991) محسوب می‌شود که دوازده داستان جذاب سال 1991 در مجلات ادبی آمریکا و کانادا را در دل خود جای داده است.

اسم این مجموعه براساس یکی از روایت‌های همین کتاب با نام گفتگو با مردگان (Talking to the Dead) به قلم سیلویا ای. واتانیب (Sylvia A. Watanabe) است. علاوه بر این شما در این کتاب داستان‌های مختلف دیگری از نویسندگان برجسته و نوظهوری همچون جان آپدایک، شارون شیه استارک، آلن بروگتون، اورسلا لگوین، پاتریشیا لیِر، واین جانسون، هلن نوریس، شارلوت زو واکر، میلیسنت دیلون، مارتا لیسی هال، سیلویا ای. واتانیب، توماس فاکس اوِریل و... می‌خوانید.

حقیقتاً کیفیت نگارش روایت‌ها و محوریت موضوعات مجموعه داستان‌های او. هنری هر سال جذاب‌تر و بدیع‌تر از سال گذشته می‌شود، به طوری که قصه‌های موجود در این کتاب نسبت به آثار پیشین تفاوت بسیاری دارند. شاید به همین خاطر بیست‌ و پنجمین دوره گردآوری مجموعه‌های منتخب اُ. هنری که مربوط به سال 1991 است را می‌توان نسبت به سایر دوره‌ها مهم‌تر دانست. در این دوره زندگی شخصی افراد موضوع اصلی داستان‌ها را تشکیل می‌دهد و بیشتر رویداد‌های قصه مربوط به همان موضوع است.

نگاهی به جایزه ادبی او. هنری:

این جشنواره با هدف پشتیبانی از هنر داستان‌نویسی کوتاه، هر ساله در آمریکا اجرا می‌شود. عنوان این جایزه برگرفته از نام ویلیام سیدنی پورتر مشهور به او. هنری نویسنده پرآوازه‌ی آمریکایی است و نخستین بار در سال 1918 به داستان کوتاه برگزیده تقدیم شد.

از بین 240 مجله در سراسر آمریکا و کانادا، 20 داستان منتخب انگلیسی زبان می‌توانند با رقیبان خود برای دریافت این جایزه ادبی رقابت کنند. هر ساله سه هیئت منصفه برای بررسی آثار تعیین می‌شوند که هر یک از افراد آن، به طور مستقل عقیده خود را در رابطه با داستان بازگو می‌کنند.

کتاب گفتگو با مردگان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن این کتاب به تمامی علاقمندان ادبیات داستانی و به ویژه داستان کوتاه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب گفتگو با مردگان می‌شنویم:

نامه در یک شب سرد بارانی رسید. درست یک ماه مانده به روزی که تابی در جایی در جنوب خسان کشته ‌شد. در پاکتی نازک به رنگ آسمان با تمبرهای طراحی شده که مانند لکه‌های ابر، داخل این آسمان صاف خودنمایی می‌کردند. برخی از تمبرها خیس خورده و بعضی‌ها هم پاره شده بودند. طراحی روی تمبرها هیجان‌انگیز‌تر از محتوای داخل پاکت می‌توانست باشد. تصویر شیرها و فیل‌های عجیب و غریب، آدم‌های چند سر و بدن‌های زاویه‌دار.

مارتین زودتر از دانشگاه برگشته بود خانه تا به ترافیک سنگین عصر گاهی خیابان سنت پال نخورد. به محض رسیدن هم متوجه صندوق پست شده و نامه را برداشته بود. طوری از دیدن نامه قلبش به تپش درآمده بود که انگار روح دیده. باز هم تابی به شیوه خودش آدرس را روی پاکت نوشته بود. مبهم و مرموز. انگار تمام دنیا باید از این سبک نوشتار او سر در می‌آوردند. مارتین اصلا حواسش سر جایش نبود و همراه نامه تمام بروشورهای تبلیغاتی و صورت حساب‌ها و کاغذ پاره‌های به درد نخور را با خود داخل خانه برد. صورت حساب‌ها و تبلیغات را روی میز آشپزخانه گذاشت‌. وسوسه خواندن نامه تابی یک لحظه هم رهایش نمی‌کرد. دیگر طاقت نیاورد، وارد سالن شد و خودش را روی کاناپه پرت کرد. همین‌ که داشت نامه را در دستش می‌چرخاند نگاهی هم به ساعت روی دیوار انداخت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مزرعه ماسه سنگی: جان آپدایک
از راه زمینی: شارون شیه استارک
خاکستر: آلن بروگتون
دست، جام، گوش‌ماهی: اورسلا لگوین
جشن پاو واو: پاتریشیا لیِر
هیپی‌ها، سرخ‌پوست‌ها، بوفالوها: واین جانسون
قیافه‌های کشمشی: هلن نوریس
خیلی خفن‌طور: شارلوت زو واکر
آب و نفت: میلیسنت دیلون
تریومف سبز رنگ: مارتا لیسی هال
گفتوگو با مردگان: سیلویا ای. واتانیب
دوازدهمین تابستان: توماس فاکس اوِریل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفتگو با مردگان
نویسنده
مترجمزهرا سلیمی
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-208726-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۳۰۰۰ 16500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گفتگو با مردگان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گفتگو با مردگان

برای دریافت کتاب گفتگو با مردگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.