معرفی و دانلود کتاب بچه معمولی و ابر ھیچی‌ھا

عکس جلد کتاب بچه معمولی و ابر ھیچی‌ھا
قیمت:
66000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بچه معمولی و ابر ھیچی‌ھا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بچه معمولی و ابر ھیچی‌ھا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بچه معمولی و ابر ھیچی‌ھا

تا به حال شده وارد مدرسه‌ای شوید که احساس کنید همه‌ی بچه‌ها از شما باهوش‌ترند؟ در کتاب بچه معمولی و ابر ھیچی‌ھا نوشته‌ی گرگ جیمز و کریس اسمیت، این اتفاق برای مورف کوپر می‌افتد. مورف وارد مدرسه‌ای شده است که همه‌ی شاگردانش ابر قهرمان هستند، اما او یک بچه‌ی معمولی است و هیچ قدرت خارق‌العاده‌ای ندارد. این کتاب جزو نامزدهای نهایی جایزه‌ی ادبی واترستون است.

درباره‌ی کتاب بچه معمولی و ابر هیچی‌ها

مورف کوپر و مادرش محله‌ی تازه‌ای را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، از باز شدن مدرسه‌ها چند هفته‌ای گذشته و در این مدت مادر مورف مشغول پیدا کردن خانه‌ی مناسب و هزارتا کار دیگر مربوط به جابه‌جایی بوده، بنابراین وقت نکرده که مورف را به موقع در مدرسه ثبت‌نام کند. حالا که تصمیم به انجام این کار گرفته، به همه‌ی دوستان و آشنایانش پیام داده تا او را راهنمایی کنند. اما مشکل اینجاست که این موقع از سال کم پیش می‌آید مدرسه‌ها جای خالی برای ثبت نام داشته باشند. بنابراین مورف و مادرش انتخاب‌های زیادی ندارند.

در آخر یک مدرسه پیدا می‌شود که مدیرش حاضر است در این وقت از سال مورف کوپر را ثبت نام کند. اما این مدرسه، یک مکان معمولی نیست. اتفاق‌های عجیبی در آن رخ می‌دهد که برای مورف عجیب است. بچه‌های مدرسه مدام از کلمه‌هایی مثل نیرو و شنل استفاده می‌کنند. بسیاری از کلاس‌های مدرسه در همین چند هفته خیلی بیشتر از حد معمول جلو رفته‌اند و مورف برایش عجیب است که چرا انقدر از درس‌ها جا مانده است. همه چیز خیلی آشفته و پر رمز و راز به نظر می‌رسد تا روزی که سر و کله‌ی یک زنبور ترسناک و بدجنس به نام نکتار در مدرسه پیدا می‌شود و همه باید با او بجنگند. از این‌جا به بعد مورف متوجه می‌شود که هر کدام از بچه‌های این مدرسه یک ابر قهرمان هستند و زیر شنل‌شان نیرویی را پنهان کرده‌اند. اما مورف فقط یک آدم معمولی است و اصلا شنلی ندارد که قدرتی را زیر آن پنهان کرده باشد.

این بزرگترین چالش مورف در این مدرسه است، او باید به توانایی‌های خود پی ببرد، آن‌ها را کشف کند تا همراه با دیگر بچه‌ها، زنبور را شکست دهند.

گرگ جیمز (Greg James) و کریس اسمیت (Chris Smith) در کتاب بچه معمولی (Kid Normal) و ابر هیچی‌ها ما را به جهان پر از ماجراجویی و هیجان ابر قهرمان‌ها می‌برند و به خلاقانه‌ترین شکل تصمیم گرفته‌اند که قهرمان داستان یک آدم معمولی باشد و از این طریق آن دنیای فانتزی را پیوند می‌زند به جهان واقعی هر کدام از ما. این کتاب یکی از عنوان‌های مجموعه‌ی بچه معمولی است که در هر شماره وارد فضای عجیبی می‌شود و باید چالش‌های تازه‌ای را حل و فصل کند.

در نکوداشت کتاب بچه معمولی و ابر هیچی‌ها

- جیمز و اسمیت نشان می‌دهند چوطور یک پسر بی‌ادعا می‌تواند روشنایی را نجات دهد. (Kirkus Reviews)

- بچه معمولی‌ها، شروع به کار کنید و از طریق کار گروهی نشان دهید که توانایی رهبری، شجاعت و مهارت به اندازه‌ی دیگر قدرت‌ها فوق‌العاده است. (Booklist)

جوایز و افتخارات کتاب بچه معمولی و ابر هیچی‌ها

- حضور در نامزدهای جایزه‌ی Waterstones Children's Book
- حضور در لیست پیشنهاد‌های جایزه‌ی Tom Fletcher Book Club

کتاب بچه معمولی و ابر هیچی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12 سال و دوست‌داران ادبیات کودک از خواندن این کتاب لذت فراوانی خواهند برد.

با گرگ جیمز و کریس اسمیت بیشتر آشنا شویم

گرگ جیمز صدا و چهره‌‌ی مشهوری در رادیو و تلویزیون بریتانیا است. او مجری‌گری برنامه‌ی Drivetime و پخش موسیقی رادیو بی‌بی‌سی را بر عهده دارد. گرگ طراح برنامه‌های مختلفی از جمله ویژه برنامه‌ی اخیر بی‌بی‌سی به نام Children im Need بوده است.

کریس اسمیت روزنامه‌نگار و مجری برنامه‌ی Newsbeat در رادیو بی‌بی‌سی است.

این دو نویسنده از سال 2017 مجموعه‌ی ادبی بچه معمولی را توسط انتشارات Bloomsbury در انگلستان منتشر کردند که بعدتر به دو زبان دیگر یعنی آلمانی و اسپانیایی ترجمه شد.

در بخشی از کتاب بچه معمولی و ابر هیچی‌ها می‌خوانیم

دیر رسیدن به کلاس همیشه تجربه‌ی عجیبی است، اما وقتی عجیب‌تر می‌شود که برای دیدن مدیر مدرسه به دفترش رفته باشید و او شما را تهدید به ضرب‌وشتم کرده باشد.

مورف دوباره به همان کلاسی برگشت که نصفه‌نیمه رهایش کرده بود و در را با صدای جیرجیر باز کرد. انگار آن جیرجیر بلندترین صدای روی زمین بود. تک‌تک کله‌های توی کلاس به سمتش چرخیدند و مورف مثل خرچنگی زیادی خجالتی قدم‌هایش را سریع و یک‌وری برداشت. وقتی به سمت صندلی‌اش می‌رفت، متوجه حالت‌های مختلف در چهره‌ی بچه‌ها شد؛ تعجب، سردرگمی، ناراحتی و نیازِ شدید به دست‌شویی رفتن. این آخری ربطی به او نداشت، اما مورف از کجا باید می‌دانست والدین سوفی کلارک به او گفته‌اند حتماً روزی دو لیتر آب بنوشد.
معلم که جلوی کلاس پشتِ پیانویی بزرگ نشسته بود، گفت: «خوش اومدی، خوش‌ اومدی.» و با هر کلمه‌اش یک نُت نواخت. مورف حس کرد وارد مدرسه‌ی عجایب موسیقی‌ شده است. معلمِ پشت پیانو، سرپرستِ‌ بخش موسیقی مدرسه، خانم بام بود.

خانم بام گفت: «امروز می‌خوام براتون یکی از قطعات موسیقی محبوبم رو بنوازم. همون‌طور که داشتم می‌گفتم، قطعه‌ی نمرود اثر اِلگار درباره‌ی دوستیه و اینکه دوست‌هاتون چطور می‌تونن الهام‌بخشِ شما باشن.»

این صدا به گوشِ مورف راستی‌راستی موسیقی بود و این کلاس تقریباً کلاسی معمولی به نظر می‌رسید. حالا که به هزار مصیبت اجازه داده بودند توی این مدرسه بماند، هر درسی را می‌توانست بفهمد، خودش یک امتیاز تلقی می‌شد. پس سپاسگزار و راضی پشت میزی خالی نشست.
خانم بام با لحنی آرامش‌بخش گفت: «خُب، وقتی این قطعه رو براتون می‌زنم خوب گوش بدین.» انگشت‌هایش را شکاند و دست‌هایش را بالای کلیدهای پیانو برد. مورف دید که چهره‌ی مِری در هم رفت.

فهرست مطالب کتاب

1: خانه‌ی جدید
2: سوءتفاهم
3: مامبروریزی
4: ت.ن
5: معمولی‌بچه
6: پیدایش نکتار
7: مدرسه‌ی قهرمان‌ها
8: اَبَرقاشق
9: ائتلاف
10: شنل هیلدا
11: پلیس‌یارها
12: داستان شگفت‌انگیز شبح آبی
13: کاپیتان و راسو
14: کمک‌سرایدار
15: از قهرمان تا هیچی
16: سطح توقع
17: سوپ
18: حمله‌ی پهپادهای مرگبار
19: مورفِ تنها
20: پرواز اَبَرهیچی‌ها
21: مکثِ هات‌داگی
22: نبرد روبات‌ها
23: نبرد اتاق هیئت‌مدیره
24: انتقامِ نکتار
25: سوگند قهرمانان
26: خانه‌ی جدید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بچه معمولی و ابر ھیچی‌ھا
نویسنده،
مترجمشبنم حاتمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات293
زبانفارسی
شابک978-600-462-661-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
66000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بچه معمولی و ابر ھیچی‌ھا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بچه معمولی و ابر ھیچی‌ھا

برای دریافت کتاب بچه معمولی و ابر ھیچی‌ھا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.