معرفی و دانلود کتاب روح تاریک برف

عکس جلد کتاب روح تاریک برف
قیمت:
۵۵۵۰۰ ۲۷,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روح تاریک برف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روح تاریک برف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روح تاریک برف

ایندیا هیل براون در کتاب روح تاریک برف داستان دو دوست صمیمی به نام آیریس و دنیل را به تصویر می‌کشد که در یک شب سرد زمستانی تصمیم می‌گیرند مخفیانه به جنگل بروند و با هم فرشته برفی درست کنند. اما هیچ خبر ندارند که با این کار ناخواسته روح دخترکی مُرده را آزاد می‌کنند! هیل براون در کتاب حاضر داستانی اثرگذار با مضمون تبعیض نژادی، اهمیت دوستی و البته وحشت را پیش روی شما قرار می‌دهد. کتاب نامبرده جوایز متعددی را از آن نویسنده‌ی خود کرده است.

درباره‌ی کتاب روح تاریک برف

می‌دانی فراموش شدن چه احساسی دارد؟...

همه‌ی داستان کتاب روح تاریک برف (The Forgotten Girl) از جایی آغاز شد که دنیل و بهترین دوستش در جهان، آیریس، تصمیم گرفتند تا نخستین برف سال را با یکدیگر مشاهده کنند. برای این کار آیریس بیشه‌ی پشت خانه‌های آن‌ طرف خیابان را انتخاب کرده بود. یک فضای تفریح و بازی در بیشه قرار داشت که آیریس و دنیل می‌توانستند بدون آن که کسی آن‌ها را ببیند، آنجا بازی کنند؛ از طرفی، بیشه آن‌قدر نزدیک بود که می‌توانستند فوری به خانه‌هایشان‌ باز گردند.

با این همه،‌ مسأله‌ای وجود داشت؛ پدر و مادر دنیل و آیریس بارها و بارها به آن دو گفته بودند که اجازه ندارند وارد بیشه شوند. اگرچه آیریس خیلی اوقات که از مدرسه پیاده برمی‌گشت خانه، یا از در خانه‌شان بیرون می‌زد، جنگل را می‌دید که از پشت خانه‌هایشان پیدا بود. به‌ هر روی، در یک شب زمستانی آن دو دوست تصمیم گرفتند مخفیانه و برخلاف گفته‌های پدر و مادرشان به بیشه بروند و با هم برف‌بازی کنند.

آیریس و دنیل به محیط بیشه قدم گذاشتند، گلوله‌برف‌های بزرگ ساختند و به‌هم پرت کردند، تا این که ناگهان اتفاق غریبی رخ داد. دنیل و آیریس درحالی‌که خودشان را انداخته بودند روی زمین تا روی سانت‌به‌سانت برف فرشته‌ی برفی درست کنند، ناگهان متوجه شدند روی سنگ قبر یک دختر به نام ایوری مور فرشته برفی‌شان را ساخته‌اند. آن‌ها هیچ خبر نداشتند که با این کار روح دخترک را که سال‌ها پیش مُرده بود، احضار کرده‌اند.

بلافاصله پس از این اتفاق، ماجرای وحشتناکی برای آیریس رخ داد؛ او شروع کرد به کابوس دیدن. شب اول که وحشت‌زده از خواب پرید و به اطراف نگاهی کرد، همان‌طور که توقع داشت، همه‌چیز دقیقاً مثل قبل بود، مثل وقتی که دیشب به تختخواب آمده بود؛ همه به‌جز یک چیز: پنجره باز بود و برف داخل اتاقش می‌شد. آیریس تصور کرد از پنجره سایه‌ی دخترکی را می‌بیند که در جنگل کمین کرده است؛ توگویی قبر متروک‌شده‌ی داخل بیشه آیریس را به سوی خود می‌خواند...

آیریس و دنیل پس از این اتفاق شروع می‌کنند به تحقیق کردن درباره‌ی تاریخچه‌ی شهرشان. پس از آن متوجه می‌شوند که قبر ایوری در قبرستانی برای سیاه‌پوستان واقع شده است و به زمانی برمی‌گردد که سیاه‌پوستان و سفیدپوستان -چه در زندگی و چه در زمان مرگ- از یکدیگر جدا بودند.

آیریس و دنیل در تلاش بودند تا درباره‌ی گذشته‌ی شهر خود بیشتر بدانند، اما هیچ خبر نداشتند که در این میان ناخواسته یک روح حسود را از خواب بیدار کرده‌اند که اتفاقاً درخواست‌های زیادی از آن‌ها دارد. روحی که به دنبال یک دوست صمیمی می‌گردد و اصلا اهمیتی نمی‌دهد که رسیدن به خواسته‌اش ممکن است هزینه‌هایی را به همراه داشته باشد.

ایندیا هیل براون (India Hill Brown) کتاب روح تاریک برف را نخستین بار به تاریخ یکم نوامبر سال 2019 منتشر کرد. انتشار این اثر استقبال گسترده‌ی مخاطبان و تحسین منتقدان را برای او به همراه داشت. شبنم حاتمی کتاب نامبرده را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال ترجمه‌ی او را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب روح تاریک برف

  • کتاب کودک جالب‌توجهِ سال 2020 به انتخاب ALSC
  • نوشته‌شده به قلم یکی از نویسندگان پرفروش رده‌ی سنی نوجوان
  • نامزد جایزه‌ی NAACP Image در بخش آثار برجسته‌ی ادبی برای جوانان / نوجوانان

نکوداشت‌های کتاب روح تاریک برف

  • یک داستان ارواح بدیع و ترسناک. (بارنز اند نوبل)

  • یک داستان ارواح رعب‌انگیز که بر اهمیت عشق تأکید می‌کند. (وب‌سایت Spooky KidLit)

  • ترسناک و مرموز؛ دوست‌داشتنی و وحشتناک. (دن پابلوکی، نویسنده‌ی کتاب تیمارستان متروک گریلاک)

  • داستان تاریخی روح تاریک برف به قلم ایندیا هیل براون نژادپرستی را مورد مطالعه قرار می‌دهد. (پابلیشرز ویکلی)

  • ترسناک و غم‌انگیز و مهم. من هر لحظه از کتاب روح تاریک برف را دوست داشتم! (الن اوه، نویسنده‌ی کتاب پرفروش فرزند آخرین اژدها)

  • کتاب روح تاریک برف پشت سر هم به من آرامش داد، اما شما را شکار خواهد کرد! (آر.ال. استاین، نویسنده‌ی کتاب به زیرزمین نزدیک نشو)

  • شخصیت‌هایی متعلق به رده‌ی سنی راهنمایی که بدون شک کودکان و بزرگسالان از آن‌ها لذت خواهند برد. [یک] داستان خواندنی وهم‌آور. (بوک لیست)

  • اطلاعات تاریخی ارائه‌شده درباره‌ی تبعیض نژادی، تبعیض جنسیتی، گورستان‌های تفکیک‌شده و مهاجرت بزرگ کتاب روح تاریک برف را منحصربه‌فرد کرده است. داستانی شبح‌آلود با پیچش تاریخی. (مرور کتاب Kirkus)

  • درگیرکننده، جذاب و در کل، جادویی! یک داستان کلاسیک ارواح که به‌طرز معناداری نژادپرستی و جدایی‌طلبی را در داستانی که عشق، دوستی و بخشش محور اصلی آن است، ‌بررسی می‌کند. یک اثر دسته‌اول زیبا... (جی سی سروانتس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • داستانی دل‌خراش و در عین‌حال نیرومند که به ما یادآوری می‌کند گذشته به زمان حال پیوند خورده است و هر مکان و هر فردی داستانی مخصوص‌به‌خود دارد. داستان‌هایی که شایسته‌ی بازگو شدن هستند. (رنه واتسون، نویسنده‌ی کتاب پرفروش تکه‌هایم را کنار هم بگذار)

کتاب روح تاریک برف مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان بالای 14 سال که به رمان‌های ژانر وحشت علاقه‌مند هستند، کتاب روح تاریک برف را اثری مهیج و لذت‌بخش خواهند یافت. همچنین بزرگسالان علاقه‌مند به موضوعات تاریخی و یا مسائل اجتماعی مانند تبعیض نژادی و ... از خواندن این کتاب داستان غرق در لذت خواهند شد.

با ایندیا هیل براون بیشتر آشنا شویم

ایندیا هیل براون نامی آشنا در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. این نویسنده‌ی آمریکایی در دانشگاه کلافلین در رشته‌ی ارتباطات جمعی تحصیل کرد و بعدتر به‌عنوان روزنامه‌نگار مشغول به کار شد. او امروزه در زمره‌ی نویسندگان پرفروش ادبیات کودک و نوجوان قرار می‌گیرد و آثارش اغلب با تحسین منتقدان و استقبال علاقه‌مندان مواجه شده‌اند. تنها اثر او که به زبان فارسی برگردانده شده، روح تاریک برف نام دارد. ایندیا هیل براون انتشار کتاب بعدی‌اش را با عنوان «Rhythm & Muse» در زمستان 2023 به مخاطبان وعده داده است.

او عاشق خواندن و نوشتن است و خود می‌گوید که در اوقات فراغتش می‌توانید او را در حال مطالعه و نوشیدن یک نوشیدنی گرم پیدا کنید. ایندیا براون در حال حاضر با شوهر و دو پسرش در کارولینا زندگی می‌کند. در صورتی که تمایل داشته باشید از او بیشتر بدانید، می‌توانید به وب‌سایتش به آدرس «indiahillbrown.com» مراجعه کنید.

در بخشی از کتاب روح تاریک برف می‌خوانیم

آیریس نجواکنان فریاد زد: «اونجا حداقل پنج‌تا سنگ‌ قبر بود!» تمام روز می‌خواست این ماجرا را برای دنیل تعریف کند، اما امروز امتحان مطالعات اجتماعی داشتند و ناهارشان را که در غذاخوری مدرسه خوردند، دیگر عملاً وقت مدرسه تمام شده بود. حالا هم کلاس‌های درس تمام شده و دوتایی داخل کتابخانه‌ی مدرسه نشسته بودند و همان‌طور که درباره‌ی پروژه تحقیق می‌کردند، آیریس هم از اتفاق‌های عجیب دیشب می‌گفت.

«دنیل، ما چند قدمیه یه قبرستون هستیم که اصلاً نمی‌دونستیم وجود داره!» دنیل عینکش را روی بینی‌اش هل داد بالا، به کامپیوتر وصل شد و گفت: «خب پروژه‌ی ما هم واسه‌ی همینه دیگه. می‌تونیم بفهمیم چرا اون قبرها اون‌طور متروک افتادن اونجا، ولی این کار رو توی فضای امن کتابخونه انجام می‌دیم.»

گذشته از کابوس‌های شبانه، آیریس می‌خواست بداند چرا در محله‌شان قبرستانی‌ است که هیچ‌کس از آن خبر ندارد. می‌خواست بداند چرا همه‌ی آن آدم‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند. صفحه‌ی مرورگر کامپیوتر را باز کرد و یکی از معدود اسم‌های خوانایی را که روی قبرها دیده بود، تایپ کرد.
اِیوری مور، ایسا، کارولینای شمالی. چیزی پیدا نشد. دوباره تلاش کرد، این‌بار تاریخ و اسم محله‌شان را هم وارد کرد. باز هم هیچی. انگار هیچ ردپایی از این دختر نبود. اما آیریس می‌دانست این دختر و همه‌ی آدم‌های مدفون در جنگل روزگاری زنده بوده‌اند. شاید ارواح برف آن دختر را کشته باشند. شاید همه‌شان را کشته باشند. همین‌طور شانسی عبارت ارواح برف را جست‌وجو کرد، با اینکه می‌دانست چیزی درباره‌ی قصه‌ی شوگا روی صفحه بالا نمی‌آید. البته قصه‌هایی درباره‌ی ارواح زمستان در فرهنگ‌های مختلف بود، اما آیریس چیزی که دقیقاً مثل قصه‌ی شوگا باشد، پیدا نکرد. به دنیل چیزی نگفت چون می‌دانست جواب دنیل چیست: «من که بهت گفتم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روح تاریک برف
نویسنده
مترجمشبنم حاتمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات198
زبانفارسی
شابک978-600-462999-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۵۰۰ ۲۷,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روح تاریک برف

نازسمن جعفرپور
۱۴۰۲/۶/۴
کتاب در مورد دختری به نام ایریس هست که با روح دختر فراموش شده‌ای به نام ایوری مور آشنا میشه ایریس سعی می‌کنه با انجام یک پروژه دو باره ایوری مور رو به یاد دیگران بیاره اما ایوری تصمیم میگیره ایریس رو در دریاچه غرق کنه تا مردم وقتی دارند دنبال ایریس میگردم به قبر ایوری برسند در همین بین دنیل به کمک ایریس میاد و..... پیشنهاد میکنم حتما بخونید
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۵/۶
داستان کاملا مناسب نوجوانان هست برای سن بنده زیادی تخیلی و دور از ذهن بود فقط پایان داستان که باعث همدلی و نزدیکی بیشتر اعضای خانواده و دوستان میشد آموزنده و دوست داشتنی بود
خاطره خورشیدی
۱۴۰۲/۵/۳۰
بی نهایت لذت بردم از خوندن این داستان. ‌.. روال داستان از اول تا اخر سرشار از هیجان بود و نمیشد از خوندنش دست کشید
رو ناک
۱۴۰۲/۶/۵
نشون میداد که آدم نباید خودش رو حتمان به دیگران ثابت کنه همین که خودش رو باور داشته باشه کلیه
Davood Momeni
۱۴۰۲/۲/۱۶
برای سنین نوجوانی خوبه..
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب روح تاریک برف

برای دریافت کتاب روح تاریک برف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.