معرفی و دانلود کتاب بیداری از یک خواب

عکس جلد کتاب بیداری از یک خواب
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیداری از یک خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیداری از یک خواب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیداری از یک خواب

کتاب بیداری از یک خواب نوشته‌ی فاروق دارابی، به انسان‌ها کمک می‌کند تا هدف از آفرینش جهان هستی را بدانند و بزرگی خالق این عالم را درک نمایند.

انسان در طول تاریخ همواره در جستجوی حقیقت بوده تا بتواند به سوالاتی که در ذهن دارد پاسخ داده و طریقه رستگاری و آرامش را پیدا کند. انسان همواره به دنبال هدفی برای آفرینش خود است و می‌خواهد بداند او اکنون چرا در این دنیا وجود دارد؟

جواب دادن به این سوالات در توانایی کلمات نیست بلکه باید راهی را طی کرد و حقیقت را در طول این راه نظاره کرد. عرفای بزرگ ما آثار زیادی از خود به جای گذاشته‌اند که این مسیر را برای ما روشن می‌کنند اما درک کلمات این اندیشمندان تنها زمانی میسر است که انسان خود در این راه گام بگذارد.

انسان با عمیق‌تر شدن علمش به حقیقت‌های هستی دست پیدا می‌کند. بنابراین دانشمندان با علم حقیقی‌شان قادر هستند تا به انسان‌ها جهت درک عظمت هستی کمک کنند تا بزرگی خالق را درک نمایند. انسان در می‌یابد که هستی صرفا سرابی بیش نیست که بعد از بیدار شدنش، این سراب برای او دیگر رنگ می‌بازد و همواره به دنبال حقیقت خواهد بود؛ حقیقتی که او را به چنان آرامشی می‌رساند که دیگر از هیچ اتفاقی اندوهگین نمی‌شود. انسان بیدار شده و آگاه می‌داند که هستی و نظم آن خالقی دارد که این جهان را بیهوده نیافریده است.

ما انسان‌ها فرود آمده‌ایم تا بتوانیم لیاقت خود را برای زیستن در عالم جاودانه نشان دهیم؛ حال بعضی از انسان‌ها رستگار می‌شوند و بعضی دیگر از زیان‌کاران خواهند بود؛ زیرا آن‌ها خواب بسیار کوتاه دنیا را با نافرمانی از دستورات خداوند و ظلم در حق انسان‌های دیگر گذرانده و آن را با رستگاری جاودانه معامله کرده‌اند.

هر کدام از ما انسان‌ها هم می‌توانیم به بلندترین مرتبه نزد خداوند برسیم و هم به پست‌ترین نوع از بودن تبدیل شویم؛ این نشانه‌ی آزادی عمل و اختیار ماست.

زمان بسیار کمی تا نابودی نسل انسان‌ها باقی مانده که توسط خود آن‌ها انجام خواهد شد. نقشه شیطان در گرفتن جنگی است که در آن نسل انسان‌های ضعیف از بین می‌رود و افراد برتر که از دید خود آن‌ها دارای شهرت، قدرت و یا ثروت زیادی هستند باقی می‌مانند. این تنها وعده‌ای دروغین است؛ زیرا اگر چنین جنگی رخ دهد کسی باقی نخواهد ماند.

در بخشی از کتاب بیداری از یک خواب می‌خوانیم:

تلاش حیوانات برای بقا به خودی خود شاید فاقد هدف والایی باشد اما از دیدگاه ما در خدمت هدف برتری به نام بقای بشریت است.

جالب است که حیوان به صورت غریزی خود را به یک کل متعلق می داند و برای بقای یک کلیت تلاش می کند، غافل از اینکه کلیت او در راستای کلیتی بزرگتر است.

تفاوت انسان و حیوان در قوه تعقل و تفکر می باشد؛ ما می‌توانیم بیاندیشیم و انتخاب کنیم و این "اراده" است که ما را ملزم به پاسخگویی می‌کند.

اراده تفاوت‌های بسیار ایجاد می‌کند، در این ماتریکس ما با گزینه‌هایی روبه‌رو می‌شویم که با اراده خود انتخاب‌های خیر و یا شر را انجام می‌دهیم.

هدف ما در این ماتریکس در انتخاب‌هایمان باید جستجو شود. تمایل‌هایی وجود دارد که ما را درگیر نزاعی درونی می‌کند و این نزاع تا بیدار شدن حقیقی ادامه دارد.

گیر افتادن در دام امیال سیری ناپذیر احمقانه، بشر را از یافتن زیبایی در ثانیه‌های عمرش باز داشته است.

قوائد بشری نیاز به بازبینی دارد؛ باید ساده بنگریم و بر اساس سادگی ها، زیبایی را تقسیم کنیم و هدف‌ها را در خدمت به زیبایی‌ها و خوبی‌ها ارزش گذاری کنیم.

اگر با دقت بنگریم زمین ما در مقایسه با کیهان از نسبت یک محیط کشت میکروبی به زمین بسیار کوچک‌تر است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیداری از یک خواب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آذرفر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات79
زبانفارسی
شابک978-622-710178-2
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیداری از یک خواب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیداری از یک خواب

برای دریافت کتاب بیداری از یک خواب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.