معرفی و دانلود کتاب بیشترش چیز خاصی نیست

عکس جلد کتاب بیشترش چیز خاصی نیست
قیمت:
۶۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیشترش چیز خاصی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیشترش چیز خاصی نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیشترش چیز خاصی نیست

کتاب بیشترش چیز خاصی نیست نوشته‌ی داگلاس آدامز پنجمین و آخرین مجلد از مجموعه‌ی جذاب و پرفروش «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها» است که به ماجرای ادامه‌ی سفر آرتور دنت در کهکشان می‌پردازد. این رمان مهیج زندگی عادی و روزمره در فضا را به داستانی عادی برای آدم‌هایی تبدیل می‌کند که حالا خانه‌ی آن‌ها، یعنی زمین نابود شده است.

درباره‌ی کتاب بیشترش چیز خاصی نیست

نابودی زمین و خطر از بین رفتن زیستگاه انسان موضوع بسیاری از رمان‌ها و داستان‌های علمی تخیلی است؛ البته در این داستان‌ها اغلب زمین با فداکاری قهرمانان داستان از نابودی نجات پیدا می‌کند، اما اینجا، در کتاب بیشترش چیز خاصی نیست، ما با داستان‌هایی روبه‌رو هستیم که تفاوتی اساسی با سایر داستان‌های علمی تخیلی مشابه دارد. در سلسله کتاب‌های راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها بر خلاف خیلی از داستان‌های فانتزی، زمین در همان ابتدای داستان از بین رفته است و این ویرانی نه‌‌تنها درون‌مایه‌ی اصلی قصه نیست، بلکه در فصل‌ها و کتاب‌های بعدی، هر از چند گاهی به‌عنوان یک مسئله‌ی فرعی و حاشیه‌ای مطرح می‌شود؛ ضمن آن‌که از بین رفتن زمین به هیچ عنوان کار آدم فضایی‌ها نبوده، بلکه تنها در اثر یک حادثه‌ی طبیعی، یعنی برخورد یک ستاره‌ی دنباله‌دار با آن اتفاق افتاده است.

کتاب بیشترش چیز خاصی نیست (Mostly Harmless) نوشته‌ی داگلاس آدامز (Douglas Adams) ادامه‌ی این داستان عجیب‌وغریب است که در فانتزی‌های تازه رخ می‌دهد. سفر آرتور دنت در فضا با یک اتفاق جدید دستخوش وقایع تازه‌ای می‌شود. او که مشغول گشت‌وگذار در کهکشان است، متوجه می‌شود زن مورد علاقه‌اش به خاطر یک سوءتفاهم در فضا ناپدید شده. همین‌طور سفینه‌ای که در آن به گشت‌وگذار مشغول است، دچار سانحه و در نقطه‌ای نامعلوم گرفتار شده است. بااین‌حال آرتور اگرچه مهارتی بیشتر از درست کردن ساندویچ ندارد، تسلیم شرایط نمی‌شود و تصمیم قاطعی می‌گیرد.

آرتور با این تصمیم مرتکب یک اشتباه بزرگ می‌شود و دیری نمی‌گذرد که جهنمی بزرگ برپا می‌شود؛ او با یورشی همه‌جانبه و چندبعدی مواجه می‌شود که زندگی او و بقایای زمین را تهدید می‌کند؛ حالا او با این چالش مواجه است که از این خطر بزرگ جان سالم به در ببرد. آرتور باید به‌عنوان یک گزارشگر بین‌کهکشانی وظیفه‌ی خودش را انجام دهد؛ درحالی‌که در سوی ماجرا ناخواسته باید از تنها DNA برجای مانده از انسان زمینی هم محافظت کند؛ او در یک ماجرای طولانی و ادامه‌دار تلاش خود را برای حفظ بقایای زمین که در ابتدای داستان‌های راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها صدمه‌های جدی دیده بود، ادامه می‌دهد، اما نیروهای مهاجم مأموریت دارند تا برای جلوگیری از درست از آب درآمدن طالع‌بینی‌ها کار خود را تا آخر پیگیری کنند.

معرفی و دانلود کتاب بیشترش چیز خاصی نیست

کتاب بیشترش چیز خاصی نیست نوشته‌ی داگلاس آدامز با ترجمه‌ی آرش سرکوهی از سوی انتشارات چشمه چاپ و منتشر شده است. تاریخ اولین چاپ این اثر سال 1992 است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها

رمان دنباله‌دار راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها (Hitchhiker's Guide to the Galaxy) یک داستان مهیج علمی تخیلی با گرایش طنز و روایت پست‌مدرن از نویسنده‌ی مشهور انگلیسی، داگلاس آدامز است. آدامز این رمان را ابتدا در قالب فصل‌های مجزا (داستان‌های کوتاه)، اما به‌هم پیوسته برای رادیو بی‌بی‌سی نوشت و سپس در قالب یک رمان منتشر کرد. ماجرای این رمان‌ها درباره‌ی سفر ناخواسته‌ی فردی از طبقه‌ی متوسط در انگلیس، به‌ نام آرتور دنت در کهکشان است که با رویکردی متفاوت در پی بازتولید معنای زندگی است.

در این کتاب‌ها داگلاس آدامز تلاش می‌کند با زبانی نیش‌دار و طنز مفاهیمی همچون قدرت، زمین، زمان و جهان معاصر را به نقد بکشد. این سلسله از رمان‌ها که به‌عنوان مشهورترین اثر نویسنده‌اش در سراسر جهان شناخته می‌شود، با استقبال کم‌نظیر مخاطبان مواجه شده و بیش از سی‌وپنج میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. از این مجموعه کتاب‌ها یک سریال به همین عنوان ساخته و پخش شد.

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه‌ کتاب‌های راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها

  • اقتباس تلویزیونی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آلن جی دبلیو در سال 1981؛
  • اقتباس سینمایی در سال به کارگردانی گارت جنینگز در سال 2005؛
  • اقتباس تلویزیونی در سال 2019.

نکوداشت‌های کتاب بیشترش چیز خاصی نیست

  • داگلاس آدامز طنزپرداز فوق‌العاده‌ای است؛ نمونه‌ی این طنز را در کتاب بیشترش چیز خاصی نیست ببینید و لذت ببرید. (واشنگتن پست)

  • این نبوغ آقای آدامز است که خوانندگان را به طرحی پرتاب می‌کند که به نظر می‌رسد همه‌جا یافت می‌شود، اما هیچ‌کجا نیست؛ او سپس قطعات به‌هم‌ریخته را در جای خود می‌گذارد؛ در یک کلام: لذت‌بخش! (بالتیمور سان)

  • با این جلد، طرفداران اتواستاپ‌زن‌ها بیشتر از قبل خوشحال می‌شوند! . . . [در اینجا] بیشتر صحبت از همان ضرب‌و‌شتم‌های مزخرف و دیوانه‌وار است که پیش‌تر سابقه داشته است؛ حالا با ریتمی تندتر و مهیج‌تر. (بررسی‌های کتاب نیویورک تایمز)

کتاب بیشترش چیز خاصی نیست برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندان رمان‌ها و داستان‌های علمی تخیلی، طنز و پست‌مدرن توصیه می‌شود.

با داگلاس آدامز بیشتر آشنا شویم

داگلاس آدامز (متولد 1952 و درگذشته در سال 2001) نویسنده‌ی اهل بریتانیا است. شهرت این نویسنده بیشتر به دلیل نگارش و انتشار مجموعه کتاب‌های راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌هاست که در پنج مجلد به بازار آمد و با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد. بعدها این اثر به‌صورت سریال تلویزیونی و بازی کامپیوتری نیز به بازار آمد. این نویسنده همچنین به‌عنوان یکی از حامیان جانوران و محیط‌زیست در انگلستان شناخته می‌شود. از دیگر آثار این نویسنده کتاب‌های «رستورانی در انتهای جهان»، «زندگی، جهان و همه چیز» و «بدرود، و ممنون از آن همه ماهی» است.

در بخشی از کتاب بیشترش چیز خاصی نیست می‌خوانیم

منظره‌ای که جلوی چشم‌شون بود هیچ‌وقت برای آرتور معمولی نشده بود. آرتور و فورد با سرعتْ برکه‌ای رو که از دره رد می‌شد دنبال کرده بودند، به دشت رسیده بودند و رفته بودند بالای یکی از درخت‌های بلند و تناور اون‌جا تا یکی از زیباترین و عجیب‌ترین اتفاقات کهکشان رو ببینند.

گله‌ی بزرگ و پُرسروصدای حیوون‌های کاملاً معمولی، شامل هزاران و صدهزاران حیوون‌ گاومیش‌مانند، با آرایشی منظم و صدای رعدگونه از دشت‌های آن‌هوندو رد می‌شد. حیوون‌ها در نور ضعیفِ سحر زمینِ زیر پاشون رو لگد می‌کردند و گردوخاک با مه‌ صبحگاهی و عرقی که از تن‌شون بلند می‌شد مخلوط می‌شد و به حیوون‌ها هاله‌ای غریب می‌داد، انگار که ارواحی باشند که از دشت رد می‌شن. اما شگفت‌انگیزترین چیز درباره‌ی اون‌ها جایی بود که ازش می‌اومدند و به سوی اون می‌رفتند: هیچ!

آرایش فالانژ مانند حیوون‌های کاملاً معمولی حدوداً صد متر عرض و هزار متر طول داشت. این آرایش در طول هشت یا نُه روزی که سروکله‌ی گله پیدا می‌شد حرکت محسوسی نمی‌کرد، فقط حیوون‌هایی که این فالانژ رو تشکیل می‌دادند با سرعتِ حدود چهل کیلومتر در ساعت از دشت رد می‌شدند. فالانژ در یه سر دشت از وسط هیچ شروع می‌شد و اون سر دشت در هیچی دیگرْ ناپدید.

هیچ‌کس نمی‌دونست حیوون‌های کاملاً معمولی از کجا می‌آن و به کجا می‌رن. اون‌قدر برای حفظ زندگی در لاموئلا مهم بودند که کسی جرئت نمی‌کرد این پرسش‌ها رو مطرح کنه. ترَشْ‌بارگِ پیر یه وقتی گفته بود که بعضی وقت‌ها پاسخ به یک پرسش به معنای پاک شدن و گم شدن اون پرسشه. چند نفر از ساکنین لاموئلا پس از اون در جلسه‌های خصوصی به این نتیجه رسیده بودند که این جمله تنها جمله‌ی پُرمایه و معقولیه که ترَشْ‌بارگ بر زبان آورده و پس از بحثی کوتاه تصمیم گرفته بودند که این جمله به‌تصادف به ذهن ترَشْ‌بارگ رسیده.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیشترش چیز خاصی نیست
نویسنده
مترجمآرش سرکوهی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات239
زبانفارسی
شابک978-622-010706-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیشترش چیز خاصی نیست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیشترش چیز خاصی نیست

برای دریافت کتاب بیشترش چیز خاصی نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.