معرفی و دانلود کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم

عکس جلد کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم
قیمت:
80000 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم

رمانی تاثیرگذار درباره‌ی یک خانواده‌ی آلمانی قبل،‌ حین و پس از جنگ. کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم به قلم هاینریش بل بر زندگی خاندان فهمل متمرکز است و به روایت داستان زندگی رابرت می‌پردازد که تلاش می‌کند پس از پایان جنگ به زندگی عادی خود بازگردد. داستانی از جنایت‌های آشکارنشده، فداکاری و فقدان.

درباره کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم:

داستان در یکی از روزهای پاییز سال 1958 روایت می‌شود اما مملو از زخم‌ها و خاطرات سه نسل است. نویسنده از طریق فلش بک کاراکترها به ماجرای زندگی خانواده‌ی فَهمِل می‌پردازد. هانریش فَهمِل، بزرگ خاندان فهمل، تولد هشتاد سالگی خود را جشن گرفته است و همه‌ی خانواده به مناسبت این جشن تولد گرد هم آمده‌اند. او یکی از ماهرترین معماران شهر است و صومعه‌ی باشکوه سن آنتونی اثر اوست. صومعه‌ای که رابرت فهمل، پسر او،‌ در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم مجبور به تخریب آن می‌شود. بعدها پسر او به بازسازی این صومعه می‌پردازد.

رابرت که برخلاف میل خود در جنگ جهانی دوم شرکت کرده، تلاش می‌کند تا به زندگی قبلی خود برگردد. همان زندگی‌ای که جنگ هنوز آن را ویران نکرده و ردی از نابودی بر آن به جای نگذاشته بود. رابرت فهمل به یک برنامه‌ی دقیق پایبند است. او هر روز در ساعت نه و نیم در هتل پرنس هانریش بیلیارد بازی می‌کند. زمانی که دوستی قدیمی این برنامه‌‌ی روزمره را به هم می‌ریزد، رابرت مجبور می‌شود با خاطرات دردناکی روبه‌رو شود. خاطراتی که مطمئن نیست بتواند سنگینی بار رنج آن‌ها را به دوش بکشد.

کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم (Billiards at Half Past Nine) درباره‌ی ساختن و ویران کردن است. خانواده‌ای سرشناس که در طبقه‌ی فرهیخته‌ی جامعه قرار می‌گیرند اما هنوز نتوانسته‌اند در برابر تخریب و یا بنا کردن به پاسخی قطعی دست بیابند. پدربزرگی که خلق می‌کند، پسری معمار که آنچه پدر آفریده از بین می‌برد و نوه‌ای که اصرار دارد اثری از خود در جهان به یادگار بگذارد.

این اثر بیانیه‌ای درباره‌ی سردرگمی،‌ عصبانیت‌، وفاداری و اندوه کشوری‌ست که در آن تمام آرزوها و ایده‌آل‌های یک نسل، همچون بنایی، توسط نسل بعدی فرو می‌ریزد. جایی که هیچ چیز جز روابط شخصی و خانوادگی دوام نمی‌آورد و آینده جز به خرابه‌های گذشته پیوند نخواهد خورد.

هاینریش بل (Heinrich Boell) این اثر را در سال 1959 تالیف کرد. مخالفت شدید او با فاشیسم اساس این داستان تکان‌دهنده را تشکیل می‌دهد. بیزاری او از جنگ در این کتاب، همچون آثار دیگر او،‌ بسیار مشهود است.

نکوداشت‌های کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم:

- شجاعانه و مسحورکننده به نگارش درآمده است. (وال استریت ژورنال)
- بل داستانش را با مهارتی بی‌آلایش تعریف می‌کند. (Christian Science Monitor)
- بل جانشین خلف توماس مان است. (Scotsman)
- آثار او به بالاترین درجه از اصالت خلاقانه و کمال ادبی می‌رسد. (دیلی تلگراف)

کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم مناسب چه کسانی است؟

اگر به مطالعه‌ی رمان‌های کلاسیک تاریخی علاقه دارید و از طرفداران آثار هاینریش بل هستید، از مطالعه‌ی کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم پشیمان نخواهید شد.

با هاینریش بل بیشتر آشنا شویم:

او به عنوان یکی از مهم‌ترین و پرکارترین نویسندگان ادبیات پس از جنگ آلمان شناخته می‌شود. هاینریش بل در یک خانواده‌ی لیبرال کاتولیک و صلح‌طلب پرورش یافت. او در اغلب آثارش بیزاری خود را از فاشیسم و اوضاع به‌هم‌ریخته‌ی پس از جنگ نشان داده است. این نویسنده‌ی توانای آلمانی اولین اثر خود را با نام قطار به موقع رسید در سال 1947 به چاپ رساند. در سال 1951 بود که جایزه‌ی ادبی گروه 47 برای داستان گوسفند سیاه موفق به هاینریش بل اهدا شد. عقاید یک دلقک، یکی دیگر از کتاب‌های شناخته‌شده‌ی این نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، تاکنون به چندین زبان ترجمه شده است. از دیگر آثار او می‌توان به آبروی از دست رفته کاترینا بلوم و سیمای زنی در میان جمع اشاره کرد. هر دوی این کتاب‌ها در لیست 1001 کتابی که باید قبل از مرگ بخوانید قرار دارد.

در بخشی از کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم می‌خوانیم:

ترسش بیجا بود. خاطره به احساس مبدل نشد؛ همچنان به صورت فرمول ماند؛ از هم نپاشید تا به تکه‌هایى از رنج و اندوه یا سرور و بهجت بدل شود؛ در نتیجه نگرانى و دلواپسى هم به بار نیاورد. دل در این ماجرا دخالت نکرد. دمدمه‌ى غروب بین مهمانخانه و صومعه، یعنى جایى که فعلاً آجرهاى برشته‌ى ارغوانى را روى هم تلنبار کرده‌اند ایستاده بود. در کنارش ژنرال اوتو کوسترس ایستاده بود؛ کسى که در وجودش کندذهنى و حماقت به یک فرمول معین تبدیل شده بود: میدان تیر. سروان فهمل، سرهنگ دوم شریت و دو استوار به نام‌هاى کاندرس و هوخ‌برت. این سه با قیافه‌هایى بسیار جدى «اوتوى میدان تیر» را قانع کرده بودند که حتى در برابر بناهایى چنان معزّز و مقدس هم نباید به خود تزلزل راه داد.

افسرانِ دیگر اعتراض مى‌کردند، آدمکش‌هایى که اشکشان دم مشکشان بود در باب لزوم حفظ و حراست از میراث فرهنگى داد سخن مى‌دادند و حتى از دهان یکى از آن‌ها عبارت ناهنجارِ «خیانت به وطن» بیرون پرید؛ اما هیچ‌یک از این مخالفت‌ها نتوانست در برابر فصاحت کلام و منطق استوار شریت عرض‌اندام کند. لحن مصمم و نافذ او هیچ تردیدى در مورد ضرورت تخریب بنا براى ژنرال باقى نگذاشت: «و حتى اگر لازم باشد که ما نمونه‌اى ارائه کنیم و نشان بدهیم که هنوز هم که هنوز است به پیروزى اعتقاد داریم، آقاى ژنرال، بهتر است به این کار دست بزنیم؛ یک چنین فداکارى و گذشتى براى مردم و سربازان این نکته را روشن مى‌کند که ما هنوز هم به پیروزى اعتقاد داریم.» و در همین‌جا بود که این کلام گهربار بر زبان ژنرال جارى شد: «من تصمیم خودم را گرفتم؛ آقایانِ عزیز منفجرش کنید. وقتى پاى پیروزى در میان است، دیگر حتى از یادگارهاى مقدس فرهنگى خود نیز نباید مضایقه کنیم؛ پس کار را تمام کنید، آقایان.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم
نویسنده
مترجمکیکاووس جهانداری
ناشر چاپینشر ماهی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-964-209-054-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم

مهدی صابریان
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
مگه میشه رمانی از هاینریش بل عالی نباشه به خصوص واسه من که عاشق ادبیات آلمان هستم
حجت هنرورزاوه
۱۴۰۰/۱۲/۱
سلام واقعا نفهمیدم چی به چیه کی به کیه شاید برای من خیلی سنگین بود نمیدونم
آرزو مقتاح پور
۱۴۰۰/۱۰/۵
لذت بخش، روان و خواندنی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم

برای دریافت کتاب بیلیارد در ساعت نه و نیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.