معرفی و دانلود کتاب صوتی من و استادم

عکس جلد کتاب صوتی من و استادم
قیمت:
117000 تومان - 12.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من و استادم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من و استادم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من و استادم

کتاب صوتی من و استادم به قلم الیف شافاک یک قرن زندگی در امپراطوری عثمانی را روایت می‌کند: حکایت نوجوانی که شاگرد معمار امپراطور می‌شود... این اثر که به موضوعاتی همچون تاریخ، دوستی، دسیسه و حسادت می‌پردازد، در مدت کوتاهی در ترکیه و سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته و نامزد جوایز متعددی از جمله بهترین جایزه تاریخی گودریدز شده است.

درباره کتاب صوتی من و استادم:

الیف شافاک (Elif Shafak)‌ در کتاب من و استادم (The architect's apprentice) داستان زندگی پسری نوجوان به نام جهان را به تصویر می‌کشد. در سال 1540 و در عصر حکومت امپراطوری عثمانی، جهان که دوازده سال بیشتر ندارد، عهده‌دار رام کردن حیوانات سلطان است و مسئولیت مراقبت از فیلی باهوش را برعهده دارد. کمی بعد او به دختر زیبای سلطان دل می‌بندد. در ابتدا به نظر می‌رسد همه چیز خوب پیش می‌رود اما اوضاع این‌گونه باقی نمی‌ماند.

اندکی بعد جهان با معمار ارشد امپراطوری، استاد سنان آشنا می‌شود و او را در ساخت تعدادی از بناهای باشکوه همراهی می‌کند. کم کم، احساس حسادت میان چهار شاگرد استاد سنان در می‌گیرد و این‌گونه مسیر زندگی آن‌ها تغییر پیدا می‌کند. گفتنی‌ست داستان این اثر در دوران پادشاهی سلطان‌سلیمان، سلطان‌سلیم و سلطان‌مراد رخ می‌دهد. نقد خرافه‌پرستی، تعصبات قومی و مذهبی از جمله مسائلی است که شافاک در این اثر به آن می‌پردازد.

من و استادم را می‌توان آیینه‌ای از زندگی چند فرهنگی نویسنده‌اش دانست. به‌گونه‌ای که مردمانی با فرهنگ‌های مختلف هر کدام به شیوه‌ای در این رمان جای می‌گیرند و همانند قطعات یک پازل، کُلی منسجم را در کنار هم تشکیل می‌دهند. الیف شافاک از کودکی بنا بر موقعیت شغلی مادرش در شهرهای مختلف دنیا زندگی کرد و قسمتی از عمرش را در شهرهایی همچون مادرید، استانبول و آنکارا گذراند. نگارنده‌ی‌ زبردست این رمان از شیوه‌ی روایت‌گری بهره برده و شخصیت‌های خیالی را در کنار شخصیت‌های تاریخی قرار داده است. گفت‌‌وگوی میان کاراکترها بسیار مجذوب‌کننده‌ست و شما را تا پایان این کتاب شنیدنی همراه خود می‌کشاند.

جوایز و افتخارات کتاب من و استادم:

- نامزد دریافت جایزه‌ی والتر اسکات سال 2015
- نامزد دریافت جایزه‌ی انجمن سلطنتی ادبیات سال 2015
- نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین داستان تاریخی گودریدز سال 2015

نکوداشت‌های کتاب من و استادم:

- اثری شگفت‌انگیز. (ساندی تایمز)
- شاداب، تازه و سرزنده. (واشنگتن تایمز)
- موفقیتی چشمگیر. (بررسی کتاب نیویورک تایمز)
- داستانی زیبا و پیچیده با شخصیت‌های به‌یادماندنی. (سیاتل تایمز)
- حماسی و کمیک و در عین حال خارق‌العاده و واقع‌گرایانه. (فایننشال تایمز)
- داستانی به‌یادماندنی درباره‌ی آزادی‌های هنری، خلاقیت و نزاع میان علم و بنیادگرایی. (گودریدز)
- شافاک قابی باشکوه از شهری مملو از اسرار، فتنه‌ها و عاشقانه‌ها به تصویر می‌کشد. (دیلی تایمز)

کتاب صوتی من و استادم مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های تاریخی علاقه دارید و از طرفداران قلم الیف شافاک هستید، از کتاب صوتی من و استادم غافل نشوید.

با الیف شافاک بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی ترک‌تبار بیش از هر چیزی با کتاب ملت عشق شناخته می‌شود. الیف شافاک در سال 2012 برای این اثر نامزد جایزه‌ی ادبی دوبلین شد. این کتاب محبوب بیش از پانصد بار تجدید چاپ و بارها به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است. او با اولین رمان خود با نام پنهان در سال 1998 موفق به کسب جایزه‌ی رومی شد. اولین رمان پرفروش شافاک کاخ بید نام داشت که چندین سال بعد به انتشار رسید.

جایزه بنیاد نویسندگان و روزنامه نگاران ترکیه، جایزه بهترین داستان از سوی انجمن نویسندگان ترکیه و جایزه رومی برای رمان «صوفی» از دیگر جوایزی‌ست که به این نویسنده‌ی برجسته اهدا شده است. دیگر آثار او عبارتند از : «تقدس نخستین دیوانگی‌ها، آینه‌های شهر، محرم و شراف».

در بخشی از کتاب صوتی من و استادم می‌شنویم:

جهان با گام‌های سنگین از عرشه کشتی گذشت. ملوانان بی‌اعتنا به جهان که مزاحم کارشان می‌شد مشغول وظایفشان بودند. به سمت دماغه کشتی به راه افتاد. بی‌اعتنا به بادی که به صورتش می‌خورد، چشمانش را به ساحل استانبول دوخت. مدتی چیزی نمی‌دید. اما در یک لحظه، انگار که کسی پرده‌ای را کنار بزند، مه کمتر شد. شهر با تمام خط‌هایش، با درخشش تمام در مقابلش ظاهر شد.

روشنی‌ها و سایه‌ها، بلندی‌‌ها و پستی‌ها، هر تپه‌ای مملو از سراشیبی‌ها و سربالایی‌ها. اینجا شهری انباشته از تضادها بود. شهری که در هر گام خودش را انکار می‌کند و در محله سرشتش عوض می‌شود. شهری که در آن واحد هم خوب است هم بد، در حالی که از طرفی سخاوتمندانه می‌بخشد، همه‌ی بخشش‌هایش را پس می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
45 دقیقه
قسمت اول
32 دقیقه
قسمت دوم
53 دقیقه
پیش از استاد - بخش اول
32 دقیقه
پیش از استاد - بخش دوم
32 دقیقه
حکایتی که فیلبان برای پرنسس تعریف کرد
41 دقیقه
حکایتی که فیلبان برای پرنسس نقل کرد - بخش اول
46 دقیقه
حکایتی که فیلبان برای پرنسس نقل کرد - بخش دوم
17 دقیقه
حکایتی که فیلبان برای پرنسس نقل کرد - بخش سوم
54 دقیقه
استادم - بخش اول
38 دقیقه
استادم - بخش دوم
53 دقیقه
میدان اسب - بخش اول
52 دقیقه
میدان اسب - بخش دوم
34 دقیقه
میدان اسب - بخش سوم
41 دقیقه
میدان اسب - بخش چهارم
41 دقیقه
میدان اسب - بخش پنجم
21 دقیقه
میدان اسب - بخش ششم
55 دقیقه
گنبد - بخش اول
52 دقیقه
گنبد - بخش دوم
49 دقیقه
گنبد - بخش سوم
51 دقیقه
گنبد - بخش چهارم
45 دقیقه
گنبد - بخش پنجم
60 دقیقه
گنبد - بخش ششم
40 دقیقه
گنبد - بخش هفتم
34 دقیقه
گنبد - بخش هشتم
39 دقیقه
گنبد - بخش نهم
31 دقیقه
گنبد - بخش دهم
38 دقیقه
گنبد - بخش یازدهم
31 دقیقه
گنبد - بخش دوازدهم
43 دقیقه
بعد از استادم - بخش اول
48 دقیقه
بعد از استادم - بخش دوم
24 دقیقه
بعد از استادم - بخش سوم
33 دقیقه
بعد از استادم - بخش چهارم
27 دقیقه
بعد از استادم - بخش پنجم
33 دقیقه
بعد از استادم - بخش ششم
51 دقیقه
بعد از استادم - بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من و استادم
نویسنده
مترجمصابر حسینی
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۳ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
117000 ت - 12.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من و استادم

مریم مهدی
۱۴۰۱/۱/۲۱
نسبت به ملت عشق بسیار ضعیفه. تمام طول مدت داستان منتظر یه ماجرا و کششی بودم که نتونم کتاب را زمین بذارم ولی واقعا هیچی. حتی با نظرات خوانندگان قبلی انتظار یه ماجرای تاریخی و واقعی از سلطنت عثمانیان را داشتم ولی تقریبا جریان خاصی مطرح نمیشه، همه داستان حول محور یه فیل می‌گرده تا تاریخ عثمانی. اشاره
البته به معماری و بناهای تاریخی ترکیه جزو قسمت‌های جذابش بود.
حرف اخر اینکه وقتی کتابی را با طول زمانی ۲۴ ساعت انتخاب می‌کنم انتظارم خییییلی بیشتر از اینهاست، واقعا یه جاهایی می‌خواستم نصفه ولش کنم.
دیگه بعیده از الیف شافاک کتاب بخونم.
شاهکارش همون ملت عشقه
Ashraf Aaseyedbagher
۱۴۰۱/۵/۲۴
عالی بود. درسته که شخصیت جهان واقعی نیست اما به واسطه این رمان با بزرگترین معمار عصر عثمانی که همطراز میکل آنژ بوده و بناهای باشکوهی را ساخته آشنا شدم و اینکه حتی تاج محل هم با الهام از معماریهای سینان ساخته شده. کتابهای الیف شافاک را به همین علت دوست دارم که در ضمن اینکه روایی و داستانی هست دانسته هام را افزایش میده و بعضا تشویق میشوم تو اینترنت هم سرچ کنم و اطلاعات بیشتری بدست بیارم.
در ضمن ترجمه خوب بود و صدا و فن بیانِ عالیِ راوی، شنیدن داستان را دلپذیرتر کرده بود
Soheil Alipour
۱۴۰۱/۲/۱۲
باسلام، به واقع جای خرسندی است که یک نویسنده جدید توانسته انقدر موفق باشد و کتابهای پرباری به رشته تحریر دربیاورد تاکنون تمام کتابهای الیف شافاک را مطالعه کردم، پیشرفت در کار ایشان بسیار مشهود است. و البته واقعیت این است که این کتاب فوق العاده است، کتابی که حداقل باید دوبار آن را بخوانید. و بدون هیچ تردیدی کتاب صوتی آن با این گوینده توانا تایماز رضوانی فوق‌العاده است.
احد محمدنژاد
۱۴۰۱/۲/۱۰
من خیلی از کتاب‌های خانم شافاک را خونده و یا گوش داده ام. این داستان کش و قوس‌های زیادی داشت. برخی از بخش هایش به نظر من خیلی به حاشیه رفته و از برخی مباحث را سطحی از آن گداشته است. با تمام زیبایی هایش بخش آخرش تو ذوق آدم زد و و آخراش برایم اصلا دلچسب نبود. درسته ملت عشقش را خیلی‌ها دوست دارند. اما من در بین کتابهایش سه دختر حوا را میپسندم.
م.عارفیان
۱۴۰۱/۶/۱۲
صدای عالی گوینده
مکث و فراز و نشیب به موقع در داستان
متنی جذاب و قلم قوی نویسنده یک مجموعه بی نقص
با خواندن توضیحات منتظر عشق دختری جوان بر یک پیرمرد بود اما داستان مربوط به یک پسر فیلبان است که از دل هندوستان ریشه میزند و در ترکیه رشد میکند و با چرخش داستان پسر بزرگ و شاخه و برگ میدهد و زمانی مجدد به هندوستان برمیگردد که یک درخت پربار است
Yalda B
۱۴۰۰/۱۱/۷
الیف شافاک در این داستان هم در یک محیط تاریخی واقعی، داستانی را جاگذاری کرده که می‌توانیم به راحتی در روال داستان همراه، حتی غرق شویم و ترجمه‌ی منسجم و خوانش روان و دلنشین لذت این کتاب صوتی رو چندین مرتبه لذت بخش کرده، سپاس از تمام کسانی که لذت سفر در این کتاب را برای ما فراهم کرده‌اند.
مرجان حمزه نژاد
۱۴۰۰/۹/۲۱
به نظرم یکى از شیرینترین و جذابترین نوشته هاى شافاک هست؛ داستان درزمان پادشاهى عثمانى رقم میخورد با رنگ و بوى عرفان، عشق، ایمان،... و هماهنگى اتفاقات تصادفى که مسبب زیستن و رشد شخصیت اصلى داستان "جهان" میشود.
صدا و نحوه روایت راوى بسیار دلنشین و گویاست.
شهلا ایازیان
۱۴۰۱/۲/۱۹
بسیار کتاب عالی و با داستانی لطیف و آگاهی دهنده بود.
داستانی که در فیلم یا کتابهای رمان تاریخی شاید اشاره‌ای به چنین اشخاصی نشود.
همچنین با تشکر فراوان از گوینده عالی وبا احساس این کتاب و تنظیم کننده و همه کسانی که نقشی در این اثر زیبا داشتن.
موفق باشید
نگار پورزادی
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
موضوع جالبی داره. هم حالت تاریخیه هم داستان.
خوانش خیلی خوبی هم داره. تن صدای گوینده موقع هیجان یا ناراحتی یا... متناسب با متن تغییر میکنه و این شنیدن کتاب رو جذاب تر میکنه. همچنین صدای موسیقی متن هم خیلی متناسب با صدای گوینده است و کم و زیاد نمیشه.
Shideh Kamkar
۱۴۰۰/۱۲/۲۹
سلام عزیزان روز و روزگار به تن درستی و دل آرامی. الیف شافاک رو با ملت عشق شناختم. من و استادم خیلی جالب بود. برای یکی از دوستان هم به رسم عیدی فرستادم.
بهترین‌ها برای عزیزان دست اندرکار در کتابراه ❣️
الهام ربیعی
۱۴۰۱/۵/۶
من به فصل‌های آخر رسیدم هنوز کامل گوش ندادم اما خیلی با کتاب ارتباط برقرار کردم نوع نگارش و نوع خواندن راوی به گونه‌ای هست که خودت را در دل داستان می‌بینی
ممنون از کتاب راه
امید رستگار
۱۴۰۱/۵/۱
زیبا و شنیدنى. صور خیال را فعال مى کند و شما را به زمان و مکان دیگرى خواهد برد که خود را در کنار فیلبان حس مى کنید. جزو کتابهایی است که مشتاق به شنیدن قسمت بعد خواهید بود
ب.ز
۱۴۰۱/۲/۱۳
بسیار عالی است هم راجب بخشی از تاریخ و فرهنگ ترکیه است و هم مشتمل بر آموزشهای اخلاقی و مدیریتی است. در فضای داستانی و خوب اجرای خوب گوینده این خوبیها را کامل تر کرده
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۰/۱۰/۶
اگر قبلا رمانهای تاریخ عثمانی را خونده باشید این کتاب چندان جالب به نظر نخواهد آمد اما خب قلم نویسنده را دوست دارم، به نظرم اجرا و موزیک از خود داستان بهتر بود
زینب زمانی
۱۴۰۲/۸/۱۰
داستان نویسی و روایت تاریخی قصه قشنگ بود…جلو و عقب رفتن‌ها در زمان هم جذاب بود ولی نسبت به کتابهای دیگر الیف شافاک مطلب قابل تاملی رو در بر نداشت…
مشاهده همه نظرات 48

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من و استادم

برای دریافت کتاب صوتی من و استادم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.