معرفی و دانلود کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان: متن کوتاه شده

عکس جلد کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان: متن کوتاه شده
قیمت:
۵۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان: متن کوتاه شده

کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان متن کوتاه‌شده‌ی داستان کم‌نظیر ویکتور هوگو و یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های قرن نوزدهم است. روایت پرفراز و نشیب زندگی ژان والژان، محکوم سابقی که بعد از نوزده سال از زندان آزاد می‌شود و سعی دارد زندگی جدید و شرافتمندانه‌ای را آغاز کند. کتاب حاضر جزو محبوب‌ترین آثار داستانی تاریخ است، به زبان‌های زیادی ترجمه شده و منبع اقتباس‌های فراوانی قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان

ژان والژان مجبور شده بود برای سیر کردن خواهر گرسنه و بچه‌هایش نان بدزدد. او برای دزدی و تلاش برای فرار از زندان به 19 سال حبس محکوم شد. داستان از جایی آغاز می‌شود که او از زندان آزاد شده و فقیر و گرسنه به کلیسایی پناه می‌برد. اسقف میرى‌یل به او پناه می‌دهد. ژان کمی بعد ظروف نقره‌ی کلیسا را می‌دزد اما در حین فرار بازداشت می‌شود. میری‌یل به پلیس می‌گوید سرقتی اتفاق نیفتاد، این‌ها هدیه بوده و دو شمعدانی نقره هم هست که ژان آن‌ها را فراموش کرده ببرد. پلیس می‌پذیرد و او را آزاد می‌کند. میری‌یل به او می‌گوید خدا تو را حفظ کرده. از پول شمعدانی‌ها استفاده کن و مرد صادقی باش. اینچنین ژان والژان تصمیم می‌گیرد زندگی جدید را شروع کند...

کتاب بینوایان: جلد اول، ژان والژان (Les Miserables Volume One: Jean Valjean) روایتی تاریخی از تاریخ فرانسه است. در رمان می‌توان عناصری همچون سیاست، مذهب، فلسفه‌ی اخلاق، جمهوری‌خواهی، عدالت، رمانتیسم و عشق را به‌وضوح مشاهده کرد. ویکتور هوگو (Victor Hugo) که در سیاست و فعالیت‌های اجتماعی هم دستی داشت، در این رمان انتقادش را به فقر، فساد سیاسی و بی‌عدالتی اجتماعی اعلام می‌کند. بیهوده نیست که داستان این‌چنین محبوب مانده و هنوز تازگی دارد و خواندنی است.

هوگو این داستان را در سال 1862 نوشت؛ زمانی که در تبعیدی خودخواسته بود. او برای به‌روی کار آمدن لوئی ناپلئون تلاش زیادی کرده بود، اما وقتی دید ناپلئون به اصول جمهوری وفادار نیست، مجبور شد کشورش را ترک کند. در نهایت، می‌توان چنین نتیجه گرفت که فراز و نشیب زندگی ژان والژان و همینطور اتفاقاتی که رخ می‌دهد بی‌شباهت به زندگی خود او نبوده است.

کتاب بینوایان: جلد اول متن کوتاه شده‌ی داستان اصلی ویکتور هوگو است. این کتاب را محسن سلیمانی ترجمه و نشر افق به چاپ رسانده است. مترجم سعی کرده در عین حال که داستان را خلاصه، روان و ساده روایت می‌کند، ساختار کلی رمان حفظ شود و لطمه‌ای به اصل داستان نخورد.

درباره‌ی مجموعه‌ی کلکسیون کلاسیک

مجموعه‌‌کتاب‌های کلکسیون کلاسیکِ نشر افق متشکل از کتاب‌های کلاسیک، مهم و سرشناس تاریخ ادبیات است که به شکل فنّی و بدون اینکه خدشه‌ای به داستان وارد شود، خلاصه شده‌اند. در این مجموعه، آثاری از ویکتور هوگو، چارلز دیکنز، ژول ورن، مارک توین، الکساندر دوما و ... گردآوری شده‌اند. مخاطب این مجموعه گروه سنی نوجوان است.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان

از بینوایان اقتباس‌های زیادی انجام شده است. در قرن بیستم و با ظهور سینما، بیشتر این اقتباس‌ها برای فیلم صورت گرفته. از مهم‌ترین این آثار می‌توان به فیلمی ساخته‌ی ژان-پل لو شانوا اشاره کرد. این فیلم در سال 1958 ساخته شد و ژان گابن نقش ژان والژان را ایفا می‌کرد.

در سال 1978 از روی رمان فیلمی تلویزیونی ساخته شد که در آن آنتونی پرکینز و ریچارد جوردن بازی می‌کردند. سال 1995 کلود للوش با بازی ژان پل بلموندو فیلمی ساخت که برنده‌ی گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان همان سال شد.

سال 2000 مینی‌سریالی ساخته شد که در آن ژرار دپاردیو و جان مالکویچ حضور داشتند. و از آخرین اقتباس‌ها می‌توان به موزیکال معروفی اشاره کرد که سال 2012 با بازی راسل کرو، هیو جکمن و آن هاثاوی ساخته شد و سه جایزه‌ی اسکار برد.

جوایز و افتخارات کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان

  • از برترین رمان‌های قرن نوزدهم
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های کلاسیک تاریخ ادبیات
  • در فهرست «1001 رمانی که باید پیش از مرگ بخوانید»
  • فروش مجلد اول (ژان والژان) در کمتر از یک ساعت، در نخستین مرتبه‌ی انتشار
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان

  • چیزی بزرگتر از یک رمان. (پیتر بروکس، کارگردان تئاتر)
  • شاهکار ادبیات داستانی قرن. چیزهای واقعاً شگفت‌انگیزی در آن وجود دارد. (جورج مردیث، نویسنده و شاعر بریتانیایی)

کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که دوست دارند یکی از بزرگ‌ترین و کلاسیک‌ترین رمان‌های تاریخ را مطالعه کنند، می‌توانند این کتاب را انتخاب نمایند.

با ویکتور هوگو بیشتر آشنا شویم

ویکتور ماری هوگو شاعر، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، دولت‌مرد و فعال حقوق بشر در سال 1802 در بزانسون فرانسه به دنیا آمد. هوگو از پایه‌گذاران چهره‌های جنبش رمانتیک بود. گرچه در جوانی وفادار به پادشاهی بود، اما به‌مرور عقایدش تغییر کرد و آزادی‌خواه و طرفدار جمهوری شد. او در زمان ناپلئون سال‌های زیادی را در تبعید سپری کرد و در همان زمان بود که چند تا از مهم‌ترین رمان‌هایش مثل «مردی که می‌خندد» و «بینوایان» و «ناپلئون کوچک» را نوشت.

هوگو مخالف سرسخت مجازات اعدام، و طرفدار حق تحصیل همگانی و لغو بردگی بود. او در بسیاری از آثارش مشکلات سیاسی و اجتماعی دورانش را نشان داد و هیچ‌گاه نسبت به وقایع زمانه‌ی خود بی‌تفاوت نبود. ویکتور هوگو در سال 1885 در پاریس درگذشت.

در بخشی از کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان می‌خوانیم

مغزش داشت گُر مى‌گرفت. به طرف پنجره رفت و آن را باز کرد. ستاره‌اى در آسمان نبود. برگشت و پشت میزش نشست. یک ساعت دیگر گذشت. اما هرچه مى‌گذشت، بیش‌تر گیج و منگ مى‌شد. با این‌حال رفته‌رفته تصویر وضعیتى که داشت در برابر چشمانش درشت‌تر و واضح‌تر مى‌شد، گویى نیمه‌شب تازه از خواب بیدار شده بود و ناگهان دیده بود که در لبه‌ى گودال است، گودالى که عمقش معلوم نبود.

با عجله شمع را روشن کرد و با خود گفت: «خب مگر چه شده؟ از چه مى‌ترسم؟ چرا راجع به این چیزها فکر مى‌کنم؟ مگر حالا در امان نیستم؟ خب دیگر تمام شد. و تازه اگر مى‌خواهند به کس دیگرى آزار برسانند، تقصیر من این وسط چیست؟ این خواست خداست. آیا من حق دارم آن‌چه را که او ترتیب داده به هم بزنم؟ چرا در چیزى که به من مربوط نیست دخالت مى‌کنم؟ چیزى را که سال‌ها آرزو مى‌کردم و شب‌ها خوابش را مى‌دیدم و از خدا طلب مى‌کردم، "امنیت" بود که حالا به آن رسیده‌ام. این خواست خدا بود. بنابراین نباید با خواست خدا مخالفت کنم. نباید در کار خدا دخالت کنم.»

بلند شد و در اتاق قدم زد. گفت: «خب، فکر کردن دیگر بس است. دیگر تصمیمم را گرفتم.» اما احساس خوشحالى نکرد، بلکه برعکس، بعد از چند لحظه، باز ناگزیر به گفت وگوى غم‌انگیز با خود ادامه داد: به هدفش رسیده بود. اما چه هدفى؟ آیا هدف بزرگ‌ترش این نبود که روحش را نجات دهد؟ آدمى درستکار و شرافتمند شود؟ در را به روى گذشته‌اش ببندد؟ اما او در را نبسته بود. داشت با عمل شرم‌آور دیگرى در را دوباره باز مى‌کرد. داشت هستى، زندگى و آرامش کس دیگرى را در دنیا مى‌دزدید.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
فانتین
1: مرد شریف
2: سقوط
3: سال 1817
4: آقاى مادلن
5: ژاور
6: شان‌ماتیو
7: ضربه‌ى متقابل
کوزت
1: نبرد واترلو
2: کشتى اوریون
3: وفاى به عهد
4: خانه‌ى قدیمى گوربو
5: تعقیب در تاریکى
6: کوچه‌ى پتى‌پیکپوس
7: قبرستان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان: متن کوتاه شده
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-964-369-534-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان

شکیلا
۱۴۰۲/۷/۲۳
ادبیات کلاسیک جذاب و هیجان انگیز
با اینکه این همه سال شنیده بودم داستانش رو و فیلمش رو هم دیده بودم اما خواندن کتاب لذت دیگه‌ای داشت و تا پایان چشم نگرفتم ازش ولی از جلد دوم انقدی که از این کتاب لذت بردم از اون لذت نبردم به هر حال که سلیقه‌ای هم هست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان

برای دریافت کتاب بینوایان - جلد اول: ژان والژان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.