معرفی و دانلود کتاب تئوری رفتار مصرف کننده و تولید کننده

برای دانلود قانونی کتاب تئوری رفتار مصرف کننده و تولید کننده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تئوری رفتار مصرف کننده و تولید کننده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تئوری رفتار مصرف کننده و تولید کننده

نویسندگان در کتاب تئوری رفتار مصرف کننده و تولید کننده، سعی کرده‌اند به شناخت تئوری‌های تولید و مصرف بپردازند و دید جامع و کاملی را در اقتصاد برای آن بازگو کنند.

امروزه تولید و مصرف به مفاهیمی اساسی برای فهم جامعه مدرن بدل شده‌اند. تولید را ایجاد فایده و مطلوبیت برای ارضای خواسته‌های افراد می‌دانند؛ در عین حال تولید، رشته‌ای از فعالیت‌های انسانی است که عوامل تولید توسط آن‌ها با یکدیگر ترکیب شده و کالاها و خدمات مورد نیاز افراد را فراهم می‌کند. تولید کردن یعنی ایجاد فواید اقتصادی جدید.  مصرف نیز یک مفهوم مهم در علم اقتصاد است و همچنین در بسیاری از علوم اجتماعی دیگر نیز این مفهوم مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

رفتارهای فردی انسان‌ها یکسان و همانند نیست. بنابراین، رفتارهای انسانی از قانونمندی‌های خاصی پیروی می­‌کند از سوی دیگر کمیابی عوامل تولید پدیده‌ای است که کاربرد کارای منابع بالقوه اقتصادی را در واحدهای اقتصادی به منظور ایجاد حداکثر رفاه در جامعه به صورت امری اساسی و مهم جلوه می‌­دهد. بر این اساس نظریه­‌های اقتصادی از جمله تئوری‌های اقتصاد خرد و تحلیل­‌های مربوط به تخصیص منابع، به تعیین کارآترین الگوی تولید، توزیع و مصرف و نیز به تصمیم‌هایی که به حداکثر کارآیی در رفتارهای اقتصادی منجر شود، می‌­تواند کمک شایانی بکند. بنابراین، مطالعه اصول و مکانیسم چگونگی رفتار آحاد اقتصاد و سپس تعدیل این اصول و فرضیات بر مبنای مشاهده‌­های عینی و ارزش‌های حاکم بر جامعه اقتصادی از ضرورت‌های مهم چگونگی عملکردهای اقتصادی است.

در بخشی از کتاب تئوری رفتار مصرف کننده و تولید کننده (Theory of consumer behavior and producer) می‌خوانیم:

هزینه‌های ثابت یک بنگاه، از عوامل تولید و داده‌های ثابت آن بنگاه حاصل می‌شوند. مقدار این هزینه‌ها بستگی به کمیت هر یک از عوامل تولیدی ثابت و قیمت‌های مربوط به آن‌ها دارد. همان طور که قبلاً گفته شد، هزینه‌ها می‌تواند صریح یا ضمنی باشد. هزینه ثابت صریح یا آشکار، عبارت است از مجموع ارزش ریالی عوامل تولید و داده‌های ثابت و صریح و از آن‌جا که مقادیر این داده‌ها همراه با تغییر مقادیر تولید تغییر نمی‌کند، به دنبال آن، هزینه‌های ثابت صریح نیز تغییر نمی‌کند به عبارت دیگر هزینه‌هاى تولیدى صریح شامل هزینه‌هایی هستند که ما معمولاً جزء مخارج جارى یک مؤسسه تولیدى به‌شمار مى‌آوریم. کلیه پرداخت‌هاى مؤسسه تولیدى بابت منابع تولیدى خریدارى شده و یا به‌کار رفته جزء این دسته مخارج هستند. پرداخت دستمزد، پرداخت‌هاى مختلف بابت مواد اولیه و مواد نیمه ساخته، کلیه پرداخت‌ها بابت هزینه‌هاى متغیر، پرداخت‌هاى مختلف بابت حساب‌هاى ذخیره و استهلاک همگى جزء هزینه‌هاى آشکار مى‌باشند.

اقلام مزبور هزینه‌هایى هستند که حسابداران جزء مخارج مؤسسه تولیدى منظور مى‌نمایند. از سوی دیگر، هزینه‌های ضمنی یا غیر آشکار که قسمتی از ساختار هزینه‌های ثابت می‌باشد، تابعی از مقدار تولید در کوتاه مدت نیز نخواهد بود. هزینه کل ثابت، عبارت است از مجموع هزینه‌های صریح مربوط به کل داده‌های ثابت و هزینه‌های ضمنی مربوط به اعمال بنگاه که مستقل از حجم تولید است. به عبارت دیگر هزینه‌هاى تولیدى ضمنى عبارتند از هزینه دستمزد و یا حقوق اشخاصى که شغل آزاد دارند و یا خود مالک و اداره کننده مؤسسه تولید مى‌باشند. هزینه‌هاى مزبور اغلب در محاسبه هزینه‌هاى مؤسسه تولیدى به‌حساب آورده نمى‌شوند. بهترین مثال در این مورد حقوق و دستمزد شخصى است که خود صاحب یک مؤسسه تولیدى بوده و براى این منظور اصولاً مبلغى اختصاص نداده و سود مؤسسه را در حکم پرداخت حقوق در مقابل خدماتى که خود براى امور مؤسسه‌اش انجام مى‌دهد مى‌داند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول:  تئوری رفتار مصرف کننده
فصل دوم: مباحث تکمیلی در تئوری تقاضا
فصل سوم: تئوری تولید کننده در کوتاه مدت
فصل چهارم: تئوری تولید کننده در بلند مدت
فصل پنجم: مباحث تکمیلی در تئوری تولید کننده
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تئوری رفتار مصرف کننده و تولید کننده
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فراگیر هگمتانه
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات219
زبانفارسی
شابک978-600-219-150-2
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تئوری رفتار مصرف کننده و تولید کننده

برای دریافت کتاب تئوری رفتار مصرف کننده و تولید کننده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.