معرفی و دانلود کتاب تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان

عکس جلد کتاب تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان

یکی از اختلالاتی که در قرن معاصر با شیوع زیادی مواجه است کمبود توجه/بیش‌فعالی درکودکان می‌باشد که مریم بگی در کتاب تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان به آن پرداخته است. اهمیت این موضوع به قدری است که روان‌شناسان بزرگی همچون همچون لیبسکامب، ریتوو و کیبل مطالعات خود را صرف تشخیص، علت‌یابی و درمان این نوع اختلال‌ها کرده‌اند. اگر کودک شما نشانه‌هایی همچون بی‌قراری، برخورد مکرر با اشیاء، عدم رعایت نوبت، وول خوردن و... دارد، مطالعه‌ی کتاب تأثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان نوشته‌ی مریم بگی راه‌گشایی برای شما خواه بود؛ چراکه کتاب حاضر به ارائه‌ی روش‌های درمانی، مانند بازی‌درمانی می‌پردازد که قطعاً کاربردی خواهند بود.

کتاب تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر را به تمام والدین، مربیان و افراد علاقمند به حوزه‌ی روانشناسی کودک پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان می‌خوانیم

مدل‌های مختلفی جهت تصور توجه ارائه‌شده‌اند. اکثر مدل‌های توجه، بدون در نظر گرفتن گرایش نظری آن‌ها، شامل عملکردهای توجه پایدار در طول زمان، ظرفیت اطلاعات، جابه‌جایی توجه و غربالگری اطلاعات غیر هدف می‌باشند. در مدل‌های پردازش شناختی، توجه شامل مفاهیم ترصد، انتخابگری، عملکرد تکالیف دوگانه و خودکاری (بدلی 1986) می‌باشد. یکی از مدل‌های مطرح توجه مدل نوروآناتومی پاسنر است. در این مدل که در سال 1990 توسط پاسنرو پترسون عنوان شد، سازمان‌بندی توجه در قالب مدارهای توجهی در مغز تصور می‌گردد. در مدل مذکور، کارکردهای توجهی انسان در سه شبکه توجهی مجزا اما مرتبط اتفاق می‌افتد که شامل شبکه‌های گوش‌به‌زنگی (ترصدی)، توجه پایدار، شبکه جهت‌گیری فضایی و شبکه کنترل اجرای توجه می‌باشد.

شبکه جهت‌گیری فضایی توجه، یک سیستم توجهی اولیه است و مسئول جهت‌گیری‌های سطح پایین به یک محرک ساده می‌باشد. عملکردهای این شبکه مربوط به سازمان، توجهی خلفی بوده که شامل لوب پریتال خلفی کالیکولوس فوقانی و هسته پولونیار طرفی است. مدار دوم، مدار انتخاب هدف و حل تعارضات شناختی است که عملکردهای آن در نواحی قوای مغز از جمله شکنج سینگولیت قدامی و نواحی مکمل حرکتی سازمان می‌یابد. تالاموس نیز یکی از نواحی مغزی است که کارکردهای آن ارتباط نزدیکی با انتخاب اطلاعات هدف دارد. لازم به ذکر است که توانایی جابه‌جایی توجه یکی از کارکردهای این شبکه بوده که عملکرد آن مربوط به سینگولیت قدامی است. نهایتاً سومین شبکه توجهی، شبکه گوش‌به‌زنگی و توجه پایدار است. این شبکه زمانی فعال می‌گردد که پایداری توجه در شرایطی بدون حضور محرکی برجسته و جدید نیاز است. نیمکره راست مغز به ویژه نواحی پری فرونتال راست و نیز سازمان نور اپی نفرین در حفظ حالت گوش‌به‌زنگی فعالیت دارند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول. اختلال کمبود توجه - بیش فعالی چیست؟
نشانه‌شناسی
ملاک‌های تشخیصی بر اساس DSM-5
بیش فعالی
تکانشگری
فصل دوم. کارکردهای اجرایی چیست؟
اراده
برنامه‌ریزی
عمل هدفمند
عملکرد مؤثر
برنامه‌ریزی
سازمان‌دهی
مدیریت زمان
محافظه‌کاری
فراشناخت
بازداری پاسخ
کنترل هیجانی
آغازگری تکلیف
پافشاری هدف محور
فصل سوم. توجه، مدل‌های توجه و انواع توجه
فصل چهارم. بازی‌درمانی
سن
جنسیت
محیط
هوش
نظریه‌های کلاسیک
نظریه انرژی مازاد
نظریه پیش تمرین
نظریه جبران سازی
نظریه‌های مدرن
نظریه روان تحلیلگری
نظریه پیاژه
اصول بازی‌درمانی
رویکردهای بازی‌درمانی
رویکرد روان تحلیل گری
رویکرد شناختی رفتاری
رویکرد گشتالت
رویکرد رابطه والد – کودک (CPRT)
رویکرد کوتاه‌مدت مبتنی بر حل مشکل
رویکرد کودک- محور
فهرست منابع
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اندیشه طلایی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-622-97975-9-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان

برای دریافت کتاب تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کارکردهای اجرایی و توجه کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.