معرفی و دانلود کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی

عکس جلد کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی
قیمت:
۳۱۰۰۰ ۱۵,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی

کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی، نوشته‌ی ایوب خسروانی و محمد اکبری به مبحث استفاده از تکنولوژی و اسناد الکترونیکی در قضاوت می‌پردازد. نویسندگان در این کتاب توضیح می‌دهند که پیشرفت علم و تکنولوژی موجب شده در کنار عواملی همچون مدارک، شهادت افراد مختلف در دادگاه و ...، استفاده از فناوری‌های روز و تکنولوژی نیز بر ارائه‌ی حکم قطعی نقش داشته باشند.

درباره‌ی کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی

در دنیای امروز نقش دنیای دیجیتال، اینترنت و اسناد الکترونیکی در تصمیمات و قضاوت قضات نقش بسیار پررنگی پیدا کرده است. کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی، با استفاده از همین مبحث نقش این فناوری‌ها را توضیح می‌دهد. با توجه به گستردگی علوم ارتباطات و فناوری اطلاعات و استفاده‌ی فزاینده‌ از ‌آن در زندگی روزمره مردم توجه به کاربرد این ابزار نیز بیشتر شده است.

کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی سعی دارد تا بحث ادله‌ی الکترونیکی، شیوه‌ی کشف و نحوه‌ی استناد یا پذیرش آن را مورد بحث قرار دهد‌. هدف عالی دادرسی‌های کیفری، دستیابی به حقیقت است. بنابراین ادله باید بتواند بر اساس قانون، صحت‌وسقم یک موضوع را مشخص کند. با توجه به‌عنوان کتاب باید به این نکته پرداخت که ادله در لغت به معنی راهنمایان و برهان‌هاست و ادله‌ی اثبات دعوی در اصطلاح حقوقی به معنی دلیل کاری است که افراد برای اثبات دعوا و معترضه‌ی خود یا به جهت دفاع، به آن استناد می‌کنند.

کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی در ضمن استفاده از تعاریف مشخص سعی می‌کند با شفافیت تمام موضوع موردنظر خود را به شکملی همه‌جانبه بررسی کند و نشان دهد که اعتبار اسناد و مدارک دیجیتالی تا چه اندازه قابل استناد است. کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی نوشته‌ی ایوب خسروانی و محمد اکبری توسط انتشارات چتر دانش عرضه شده است.

کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان کتاب‌های حقوقی و قضائی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی می‌خوانیم

توان اثباتی اقرار در ارتباط با موضوع آن منحصر به امری می‌شود که به آن اخبار شده و علی‌القاعده نمی‌توان آن را به موضوعی که با آن انطباق ندارد گسترش داد. به همین دلیل مقرله نمی‌تواند اطمینان یابد که با اقرار طرف مقابل در دعوا پیروز می‌شود، زیرا امر مورد اقرار ممکن است تنها یکی از عناصر ادعای او باشد.

علاوه بر این دادگاه امر مورد اقرار را با توجه به نظر قضایی خود و با لحاظ حق ممیزی دیوان عالی کشور، تفسیر می‌کند و در نتیجه مقرله نمی‌تواند اطمینان داشته باشد که دادگاه همواره آن را منطبق با ادعای او به شمار آورد. البته باید متذکر شد که توان اثباتی اقرار تنها در ارتباط با امور موضوعی است و اقرار به امور حکمی ‌دادگاه را مأخوذ نمی‌کند.

در خصوص توان اثباتی اقرار نسبت به سایر اشخاص نیز باید گفت که به‌ موجب ماده 1278 ق. م «اقرار هر کسی فقط نسبت به خود شخص و قائم‌مقام او نافذ است و در حق دیگری نافذ نیست؛ مگر در موردی که قانون آن را ملزم قرار داده باشد»، بنابراین اقرار شخص نسبت به وارث او نیز نافذ است.

اشخاصی که اقرار نسبت به آن‌ها نافذ است نیز مانند خود مقر می‌توانند در صورتی که حکمی‌ به استناد اقرار صادر نشده یا اگر صادر شده اعتبار امر قضاوت‌شده نیافته باشد با استناد به مواد 1276 و 1277 کذب اقرار یا فاسد بودن و... آن را اثبات نمایند.

با تمام تفاسیر باید گفت که اقرار در تمام موارد به زیان مقر و به سود دیگری نیست؛ بلکه در اکثر موارد گویای واقعیتی است که برای مقر یا شخصی که اقرار به نمایندگی از او شده نیز سودی داشته یا خواهد داشت. در خصوص غیرقابل انکار بودن اقرار نیز باید گفت که ماده 1277 ق. م چنین تصریح می‌نماید: «انکار بعد از اقرار مسموع نیست...».

فهرست مطالب کتاب

نشانه‌های اختصاری
مقدمه
فصل اول: تبیین مفاهیم، مبانی و ماهیت ادله اثبات دعوا
مبحث اول: بررسی ماهیت ادله اثبات دعوا
مبحث دوم: ادله اثبات دعوی
فصل دوم: ادله اثبات دعوی در حقوق خصوصی و تحولات فناوری اطلاعات در علم حقوق
مبحث اول: ادله اثبات دعوی
مبحث دوم: انواع دلیل در حقوق
مبحث سوم: تفسیر قواعد بر اساس حقوق‌ خاص IT‌
فصل سوم: بررسی تأثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوا
مبحث اول: مقدمه
مبحث دوم: ادله الکترونیکی شرایط و میزان اعتبار این ادله‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات چتر دانش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-600-410-347-3
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۱۰۰۰ ۱۵,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی

رسا
۱۴۰۲/۷/۷
اولاً برخلاف نام کتاب بیشتر موضوعات شرح ادله اثبات دعوی بود
دوماً مبنای اعتبار ادله علمی در حقوق اصلأ بحث نشده است
سوم اینکه مصادیق ادله علمی و کاربرد این در دادرسی اشاره‌ای نکرده است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی

برای دریافت کتاب تاثیر تکنولوژی بر ادله اثبات دعوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.