معرفی و دانلود کتاب حقوق قراردادها: رویکردی تطبیقی با اسناد بین المللی

عکس جلد کتاب حقوق قراردادها: رویکردی تطبیقی با اسناد بین المللی
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حقوق قراردادها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حقوق قراردادها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حقوق قراردادها: رویکردی تطبیقی با اسناد بین المللی

کتاب حقوق قراردادها اثر علی اصغر دل زنده روی با رویکردی تطبیقی به بررسی اسناد بین‌المللی نظیر کنوانسیون بیع بین‌المللی کالا 1980 وین، اصول حقوق قراردادهای اروپا و مؤسسه‌ی بین‌المللی یکسان‌سازی حقوق خصوصی (یونیدروا) می‌پردازد. در این کتاب مفهوم قرارداد، اصول و حقوق قراردادها و آثار آن‌ها مطرح می‌شود.

درباره‌ی کتاب حقوق قراردادها

تا‌به‌حال اسناد بین‌المللی بسیاری در زمینه‌ی حقوق قراردادها ارائه شده است که از آن میان می‌توان به کنوانسیون بیع بین‌المللی کالا، اصول مؤسسه‌ی وحدت حقوق خصوصی (اصول یونیدروا) و اصول حقوق قراردادهای اروپا اشاره کرد. کتاب حقوق قراردادها، نوشته‌ی علی‌اصغر دل‌زنده‌روی، وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه با رویکردی تطبیقی به مباحث مرتبط با اصول حقوقی قراردادها می‌پردازد. کتاب حاضر شامل پنج فصل است و نویسنده در تمام فصل‌ها چندین مبحث،‌ گفتار و بند حقوقی را مطرح کرده است.

با توجه به این‌که قرارداد، کانون مبادله‌ی حقوقی و کسب منافع محسوب می‌شود، پیش از ورود به مباحث تخصصی آن نیاز است با مفاهیم پایه‌ای این حوزه آشنا شوید. در نخستین فصل از کتاب حقوق قراردادها، کلیاتی در مورد عقود و قراردادها بیان شده است. مخاطب در این بخش از کتاب با مفاهیم مرتبط با عقد، عمل حقوقی، ابقاع و قرارداد آشنا می‌شود. در این بخش نویسنده انواع عقود و قراردادها و اصول حاکم بر آن‌ها را نیز برشمرده است؛ که از میان آن‌ها می‌توان به عقود لازم و جایز، عقود منجز و معلق، عقود معین و نامعین، عقود رضائی و تشریفاتی و... اشاره کرد.

انعقاد و اعتبار قرارداد عنوان دومین بخش کتاب حقوق قراردادها است که در آن انعقاد و اعتبار قراردادها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در راستای این موضوع، مبحث تراضی، اهلیت، سمت، مورد معامله و جهت معامله نیز تبیین می‌شود.

خواننده‌ی کتاب حاضر برای آشنایی با آثار قراردادها می‌تواند به فصل سوم کتاب مراجعه کند. در این بخش ضمن تفسیر قرارداد و شروط ضمن عقد به اثر قرارداد نسبت به اشخاص ثالث نیز اشاره می‌شود و در پایان علی اصغر دل‌زنده‌روی از استثناءهای موجود در اصل نسبی بودن قرارداد نیز سخن می‌گوید

چهارمین فصل کتاب حقوق قراردادها، اجرای قراردادها و ضمانت اجرای نقض آن‌ها را محور مباحث خود قرار می‌دهد و برای تکمیل آن به اجرای تعهدات و ضمانت اجرای نقض تعهدات قراردادی و جزئیات و بندهای مربوط به آن‌ها می‌پردازد.

آخرین بخش کتاب پیشِ رو، از سقوط تعهدات و انحلال قرارداد می‌گوید. در این بخش نویسنده سقوط تعهدات، انحلال قراردادها، اقسام انحلال (اقاله، خیارات، انفساخ) و موارد سقوط تعهدات (ابراء، تبدیل تعهد، تهاتر، مالکیت مافی‌الذمه) را بیان می‌کند.

کتاب حقوق قراردادها نوشته‌ی علی اصغر دل‌زنده‌روی را انتشارات چتر دانش منتشر کرده و در اختیار شما قرار داده است.

کتاب حقوق قراردادها را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

مبانی مطرح شده در کتاب حقوق قراردادها، می‌تواند مورد استفاده‌ی مدرسان و دانشجویان رشته‌ی حقوق قرار بگیرد. علاوه بر آن پیشینه‌ی پژوهشی موجود در این کتاب منبع جامعی برای پژوهشگران این حوزه محسوب می‌شود. وکلا و کارشناسان حقوقی فعال در زمینه‌ی حقوق قراردادها نیز از اطلاعات این کتاب می‌توانند بهره ببرند.

در بخشی از کتاب حقوق قراردادها: رویکردی تطبیقی با اسناد بین المللی می‌خوانیم

در حقوق ایران نمایندگی قراردادی قواعدی که در باب خاتمه یافتن نمایندگی بیان می‌شود از مجموعه قواعد مربوط به عقد وکالت و استقراء در قوانین دیگر است. در حقوق ایران موکل هر موقع اراده کند می‌تواند وکیل خود را عزل کند مگر این‌که وکالت وکیل یا عدم عزل او در ضمن عقد لازمی شرط شده باشد.

در اصول یونیدروا قواعدی پیرامون لازم و جایز بودن نمایندگی تبیین نشده است. قواعد مربوط به نمایندگی و روابط مابین طرفین قرارداد (وکیل و موکل) به توافقات آن‌ها ارجاع داده است. طرفین می‌توانند توافق کنند نمایندگی قابل برهم زدن و فسخ باشد یا نباشد.

در اصول یونیدروا خاتمه یافتن اختیارات نماینده با اعلام منوب عنه (موکل) انجام نمی‌شود. منوب عنه مکلف است آن را به اطلاع شخص ثالث نیز برساند. آگاهی شخص ثالث یا لزوم آگاهی وی می‌تواند موجب خاتمه یافتن نمایندگی شود. ماده 10-2-2 اصول یونیدروا در این مورد مقرر می‌دارد: «خاتمه اختیارات نسبت به طرف ثالث نافذ نمی‌باشد مگر این‌که طرف ثالث از آن مطلع بوده یا بایستی مطلع می‌بوده است». مقرره مزبور از شخص ثالث با حسن نیت دفاع نموده است. شخص مزبور شخصی است که از پایان یافتن اختیارات آگاهی ندارد. در این حالت تا زمانی که خبر پایان یافتن اختیارات به وی نرسیده است؛ اقدامات نماینده معتبر خواهد بود. این مقرره از سوء استفاده احتمالی منوب عنه (اصیل) و نماینده جلوگیری می‌کند. توضیح این‌که چنانچه ملاک پایان یافت. اختیارات؛ عزل یک‌جانبه نماینده از جانب منوب عنه بود. نماینده و منوب عنه می‌توانستند با سوءاستفاده از آن مدعی عدم اعتبار قراردادها و عزل ساختگی نماینده شوند. به‌عبارت‌دیگر، نمایندگان در مواردی که قرارداد به نفع منوب عنه نبود؛ می‌توانستند با تبانی وی مسئله عزل را مطرح کنند و اعتبار قرارداد را زیر سؤال ببرند. در حقوق ایران نیز کلیه اعمالی که وکیل پیش از رسیدن خبر عزل انجام می‌دهد؛ نافذ است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: کلیات
مبحث اول: مفاهیم
مبحث دوم: شناسایی اصول عمومی حاکم بر تعهدات
فصل دوم: انعقاد و اعتبار قرارداد
مبحث اول: تراضی (وجود اراده)
مبحث دوم: اهلیت
مبحث سوم: سمت
مبحث چهارم: مورد معامله
فصل سوم: آثار قراردادها
مبحث اول: تفسیر قرارداد
مبحث دوم: شروط ضمن عقد
مبحث سوم: اثر قرارداد نسبت به اشخاص ثالث
فصل چهارم: اجرای قراردادها و ضمانت اجرای نقض آن
مبحث اول: اجرای تعهدات
مبحث دوم: ضمانت اجرای نقض تعهدات قراردادی
فصل پنجم: سقوط تعهدات و انحلال قرارداد
مبحث اول: سقوط تعهدات
مبحث دوم: انحلال قراردادها
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حقوق قراردادها: رویکردی تطبیقی با اسناد بین المللی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات چتر دانش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات395
زبانفارسی
شابک978-600-410-506-4
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی، کتاب‌های حقوق بین الملل
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حقوق قراردادها

سهراب چاوشی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
کتابهای آموزشی باشه خیلی عالیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حقوق قراردادها

برای دریافت کتاب حقوق قراردادها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.