معرفی و دانلود کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود

عکس جلد کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود

بنجی دیویس در کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود داستان قورباغه‌ی کوچکی را به تصویر می‌کشد که جثه‌ی بسیار ریزی دارد و تقریباً از همه‌ی دوستان و خواهر و برادرهایش کوچک‌تر است. ماجرا زمانی آزاردهنده‌تر از پیش می‌شود که غول‌غولک، هیولای ترسناک آبگیر، تصمیم می‌گیرد به سطح آب بیاید و هرآنچه پیش رویش قرار دارد را یک لقمه‌ی چپ کند! به نظرتان تاد کوچولو می‌تواند از دست هیولای برکه بگریزد؟ بنجی دیویس به شما پاسخ می‌گوید. گفتنی‌ست این کتاب کودک برنده‌ی جایزه‌ی اسکار کتاب در سال 2020 بوده است.

درباره‌ی کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود

اثری که پیش روی شماست، تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود (Tad) نام دارد که به قلم نویسنده‌ی محبوب کودکان، بنجی دیویس (Benji Davies) نوشته شده است. آماده‌اید به دنیای زیر آب سفر کنید و با جهانی متشکل از دوستی، هیجان، شجاعت و جادو همراه شوید؟ اگر چنین است، لباس‌های غواصی‌تان را به تن کنید و در کتاب تاد، با نویسندگی و تصویرگری بنجی دیویس، شیرجه بزنید؛ چراکه داستانی بی‌نقص و مهیج به انتظار شما نشسته است.

از همان صفحه‌ی نخستِ کتاب تاد، با تصاویری مواجه می‌شویم که توجه ما را تماماً به خود جلب می‌کنند. تصاویری جذاب و رنگارنگ که باعث می‌شوند احساس کنیم واقعاً به آبگیری سفر کرده‌ایم و ماجراهایی که در آنجا رخ می‌دهد را به نظاره نشسته‌ایم. با این حال، تنها تصاویر کتاب نیست که ما را مسحور خود می‌کنند، بلکه تاد از داستانی فوق‌العاده و دل‌گرم‌کننده نیز برخوردار است. ماجرای کتاب چنین است: روزی روزگاری در آبگیری زیبا، قورباغه‌ای زندگی می‌کرد که تاد نام داشت. قورباغه‌ی داستان ما بسیار کوچک بود. منظورمان این است که تاد واقعاً خیلی خیلی کوچولو مانده بود. همه‌ی دوستانش رشد کرده و بزرگ شده بودند؛ دم‌هاشان غیب شده بود و پاهاشان رشد کرده بود. به نظر می‌رسید که تاد ریزجثه‌ترین موجود آبگیر است!

در این میان، موضوع دیگری هم وجود داشت که حسابی ذهن قورباغه‌ کوچولو را به خود مشغول ساخته بود. همه‌ی دوستانش از هیولایی به نام غول‌غولک دَم می‌زدند که گفته می‌شد تهِ آبگیر زندگی می‌کند و موجودی ترسناک است. با این دُمِ دست‌وپاگیر و این پاهای کوچک، تاد چگونه می‌خواست از دست غول‌غولک خان بگریزد و جانش را نجات دهد؟ اگر روزی غول‌غولک به سطح برکه می‌آمد و تاد را پیدا می‌کرد، او چگونه می‌خواست جان خود را نجات دهد؟ آخر می‌دانید، دوستان تاد به او گفته بودند که غول‌غولک هر روز تا غروب خورشید صبر می‌کند و بعد همه‌جای آبگیر که در سیاهی فرو رفت، یواش‌یواش از توی تاریکی سُر می‌خورد بیرون و به دنبال غذا می‌گردد. وای به حال آن روزی که تاد نتواند از دست او بگریزد؛ آن وقت است که غول‌غولک‌ خان او را یک لقمه‌ی چپ می‌کند...

می‌توانید حدس بزنید که تاد هیچ دلش نمی‌خواست عصرانه‌ی غول‌غولک شود. اما مشکلی وجود داشت: او تقریباً ریزترین موجود آبگیر بود و چنان جثه‌ی کوچکی داشت که برای شنا کردن باید تندتر از بقیه دمش را تکان‌تکان می‌داد. ماجرا به همین منوال ادامه داشت، تا این‌که اتفاقی عجیب رخ داد و همه‌چیز را دگرگون کرد. می‌پرسید چه اتفاقی؟ کتاب حاضر را در دست بگیرید و خود از پایان این داستان باخبر شوید... از جمله مواردی که در کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود توجه خواننده را به خود جلب می‌کند، شخصیت‌سازی به‌یادماندنی آن است. اما دقیقاً چه چیزی کتاب تاد را از سایر آثار مشابه در ادبیات کودک و نوجوان متمایز می‌کند؟ بنجی دیویس در این کتابِ کوتاه طیف وسیعی از احساسات را به نمایش می‌گذارد؛ از ترس و نگرانی گرفته، تا اعتمادبه‌نفس و شجاعت. در واقع همین ویژگی‌ست که باعث می‌شود خوانندگان کتاب تا صفحه‌ی آخر با آن همراه شوند و با شخصیت اصلی داستان در سطح عمیقی ارتباط برقرار کنند. در همین حین که تاد با ترس‌های خود روبه‌رو می‌شود و ناشناخته‌ها را در آغوش می‌گیرد، ما نیز هم‌گام با او ظرفیت‌های وجودی‌مان را به یاد می‌آوریم.

در حالی که بنجی دیویس کتاب تاد را برای کودکان‌ نوشته است، داستان جذاب آن می‌تواند خوانندگان را -فارغ از این‌که چندساله هستند- با خود همراه کند. به عبارت روشن‌تر، پیام داستان حاضر می‌تواند برای همه طنین‌انداز شود. این ویژگی‌ست که کتاب را به اثری درخور توجه و جاودانه بدل می‌کند و می‌تواند برای نسل جوان‌تر الهام‌بخش واقع شود. بنابراین، چه کودک باشید و چه بزرگسال، کتاب تاد پیامی دل‌گرم‌کننده برای شما دارد: این‌که به توانایی‌های خود اطمینان داشته باشید و بدانید که می‌توانید با ترس‌هایتان‌ مواجه شوید.

اگر کودکی دارید که جثه‌اش نسبت به سایر هم‌سن‌وسالانش کمتر رشد کرده و از این موضوع صبرش حسابی لبریز شده، کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به او بدهید. می‌خواهید ببینید تاد چطور از ترس‌هایش بزرگ‌تر می‌شود؟ کتاب حاضر را مطالعه کنید. کتاب تاد را بنجی دیویس نخستین بار در سال 2019 روانه‌ی بازار کتاب کرده است. در ایران، این اثر را سمیه حیدری به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات مهرسا ترجمه‌ی او را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود

  • برنده‌ی جایزه‌ی اسکار کتاب (Oscar's Book Prize) در سال 2020
  • کتاب منتخب فهرستِ بعدیِ (Indie Next List Selection)

نکوداشت‌های کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود

  • کتاب تاد تصاویری برجسته و لحنی محاوره‌ای دارد و از این روست که بهترین گزینه برای قصه‌خوانی کودکان به شمار می‌رود. (School Library Journal)
  • از بامزه‌ترین داستان‌ها. (Kirkus Reviews (starred review))
  • تاد داستانی‌ است که هوشمندانه خلق شده. (Publishers Weekly)
  • انتخاب خوبی برای داستان‌خوانی است. (Bulletin of the Center for Children's Books)
  • نویسنده/تصویرگری که قرار است یکی از استعدادهای بزرگ این نسل باشد. (Huffington Post)
  • تاد یک کتاب مصور ظریف، دل‌سوزانه، در دسترس و جذاب است. [وب‌سایتِ Bookwagon] این کتاب را به عنوان انتخابی ایده‌آل برای هدیه دادن و به اشتراک گذاشتن به خوانندگان جوان پیشنهاد می‌کند. (Bookwagon)
  • تاد، نوشته‌ی بنجی دیویس، قصه‌ای درباره‌ی مقاومت و سرسختی‌ست و مناسب کتاب‌خانه‌های عمومی و کلاس‌های درس مدرسه است. (The Horn Book)

کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود برای چه کسانی مناسب است؟

بنجی دیویس کتاب تاد را برای کودکان رده‌ی سنی 4 تا 8 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در بخشی از کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود می‌خوانیم

تاد آنقدر ریزه‌میزه بود که برای شناکردن مجبور بود دمش را تندتر از بقیه تکان‌تکان بدهد.
بچه‌قورباغه‌ها بهش می‌گفتند: «تاد، زود باش! الان غول‌غولک تو را یک لقمه‌ی چپ می‌کندها!»
تاد هیچ‌وقت غول‌غولک را ندیده بود.
بقیه می‌گفتند که ...
... این هیولای گنده ته‌ِ آبگیر زندگی می‌کند و آنجا تاریک و عمیق است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات31
زبانفارسی
شابک978-622-7924-94-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود

برای دریافت کتاب تاد: قورباغه کوچولویی که هنوز قورباغه نشده بود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.