معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده
قیمت:
11000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده

تری دیری در کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده، داستان‌هایی از شوالیه‌های بی‌باک و جسور قرون وسطا را برای شما روایت کرده است؛ داستان‌هایی که با مطالعه‌شان لذتی آمیخته به هراس را تجربه خواهید نمود... لازم به ذکر است که اثر پیش رو، ذیل مجموعه‌ی پرفروش «تاریخ ترسناک» به انتشار رسیده است.

درباره کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده

شوالیه‌ها، که با نام عیاران و سلحشوران نیز شناخته می‌شوند، قهرمانان اعصار پیشین بودند، یا به زبان خودمانی، سوپرمن‌ها و بتمن‌های دوران گذشته! همگی آنان افرادی جسور و بی‌باک به نظر می‌رسیدند؛ مردانی چهارشانه و درشت‌اندام که همیشه‌ی خدا زرهی فولادین را با خود حمل می‌کردند و هرگز دست از غلاف شمشیر نمی‌کشیدند. سر شوالیه جماعت برای دعوا و درگیری درد می‌کرد. آنقدر که اگر یک روز شمشیر از نیام نمی‌کشید و موجود بینوایی را دوشقه نمی‌کرد، شب نمی‌توانست به آسودگی سر بر بالشت بگذارد! شوالیه‌ها همه جای زمین بودند. در آفریقا و آسیا؛ اروپا و آمریکا. اگرچه مهدشان انگلستان بود و فرانسه. آخر در این دو کشور، عرصه برای خودنمایی آن‌ها به مراتب بیشتر فراهم بود. در کتاب سلحشوران سیاه و دژهای دودزده (Dark Knights and Dingy Castles) بناست پای قصه‌های هنرنماییِ این شوالیه‌ها بنشینید و از نیروی آن‌ها در رزم و جنگ‌آوری مبهوت شوید.

کتاب سلحشوران سیاه و دژهای دودزده ذیل مجموعه‌ی خواندنی تاریخ ترسناک، نوشته‌ی تری دیری، به انتشار رسیده است. این اثر که دهمین مجلد از مجموعه‌ی نامبرده به شمار می‌رود، از قصه‌های کوتاهِ به‌هم‌پیوسته‌ای تشکیل شده که خواندنشان مو را به اندام شما راست خواهد کرد! اگر در خود شهامت رویارویی با دلاورترین سلحشورانِ تاریخ و دیوانه‌ترین شوالیه‌های اعصار را می‌یابید، لحظه‌ای در مطالعه‌ی کتاب پیش رو تردید نکنید. چرا که در غیر این صورت حسابی پشیمان خواهید شد...

کتاب سلحشوران سیاه و دژهای دودزده به قلم پیمان اسماعیلیان به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر افق به انتشار رسیده است.

درباره مجموعه تاریخ ترسناک

کتاب‌هایی که ذیل مجموعه‌ی تاریخ ترسناک (Horrible Histories)، نوشته‌ی تری دیری، به انتشار رسیده‌اند، مشتمل بر داستان‌هایی تک‌جلدی‌اند که ذیل هر یک، اطلاعاتی جذاب و آموزنده در باب یکی از برهه‌های مهم تاریخی، در قالب روایتی پرکشش و خواندنی به مخاطبین ارائه شده است. جالب است بدانید که اگرچه این مجموعه منحصراً برای مخاطبین کودک و نوجوان به نگارش درآمده، تاکنون توجه طیف وسیعی از مخاطبین بزرگسال را نیز به خود معطوف داشته است. آنچه در ادامه آمده، عناوین برخی از بهترین آثارِ متعلق به مجموعه‌ی مورد بحث است:

  • شاهان شریر و شهبانوهای شرور
  • سده‌های میانی مصیبت‌بار
  • انقلاب‌های پرهیاهو
  • فرمانروایان فرومایه
  • یونانیان یگانه
  • و ...

اقتباس از مجموعه تاریخ ترسناک

مجموعه داستان‌های تاریخ ترسناک در سال 2002، توسط شبکه‌ی CITV به یک سریال انیمیشنی پرطرفدار با همین عنوان بدل شدند. گفتنی است که این مجموعه‌ی تلویزیونی جوایز و افتخارات بسیاری را برای خالقین خود به ارمغان آورده است.

در نکوداشت کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده

  • تری دیری در کتاب سلحشوران سیاه و دژهای دودزده شما را به اعصار گذشته می‌برد؛ به زمان اعتلای جوانمردی؛ به دورانی که شوالیه‌ها با سلاح‌های مهیب خود زمین را به لرزه درمی‌آوردند؛ به زمانه‌ی زندگی در خانه‌های کثیف و سیاه‌چاله‌های وحشتناک... (گودریدز)

کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌ها و رمان‌های تاریخی، مخاطبین اصلی کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده از تری دیری به شمار می‌روند.

با تری دیری بیشتر آشنا شویم

تری دیری (Terry Deary) نویسنده‌ی مطرح ادبیات کودک و نوجوان است. او متولد سال 1946 و اهل بریتانیاست. دیری در شهر ساندرلند انگستان، در خانواده‌ای فقیر دیده به جهان گشوده. پدر او که در این شهر، در یک مغازه‌ی قصابی مشغول به کار بود، تری را از سه سالگی به عنوان شاگرد قصاب همراه خود به محل کار می‌برد. اغلب دوران کودکی و نوجوانی تری دیری در همین کسوت سپری شد. او در مدرسه شاگرد چندان کوشا و موفقی نبود. اگرچه تحصیل را ادامه داد و بعدها از دانشگاه ساندرلند فارغ‌التحصیل شد.

شهرت تری دیری مرهون داستان‌های درخشان و پرمخاطبی است که در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده. از میان این داستان‌ها می‌توان به عناوینی چون «شاهان شریر و شهبانوهای شرور»، «رومی‌های بی‌رحم»، «امپراتوری بی‌خرد بریتانیا»، «مرگبارترین روزهای تاریخ»، «جنگ فجیع جهانی اول»، «وایکینگ‌های وحشی»، «چراغ را خاموش کن»، «فرمانروایان فرومایه»، «شیطان»، «فاجعه»، «جادوگر و مومیایی» و «سلحشورهای سیاه و دژهای دودزده» اشاره نمود.

گفتنی است که آثار تری دیری رکورد فروش خیره‌کننده‌ای را از خود به ثبت رسانده، و جوایز و افتخارات گوناگونی را نصیب او نموده‌اند؛ از جمله جایزه‌ی «بلوپیتر»، جایزه‌ی کتاب «شفیلد» و جایزه‌ی «بهترین نویسنده‌ی آثار غیرداستانی قرنِ بریتانیا».

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دود زده می‌خوانیم

امروزه بیشتر ورزش‌ها جوانمردانه‌اند، مثلاً اگر حریف در زمین فوتبال صدمه ببیند، باید توپ را به اوت بزنند تا بازی متوقف شود و بتوان به فرد آسیب‌دیده کمک پزشکی کرد. در مقررات بازی هیچ ماده و قانونی که شما را مجبور به این کار کند وجود ندارد. شما این کار را می‌کنید که نشان دهید رفتارتان جوانمردانه است و به این می‌گویند روحیه‌ی ورزشکاری.

سلحشوران تا پای‌ جان مبارزه می‌کردند ولی آن‌ها هم قواعد جوانمردانه‌ای داشتند، درست مثل مسابقه‌ی مشت‌زنی که در آن می‌گویند: «من همه‌ی تلاشم رو می‌کنم و اون‌قدر می‌زنمت تا از هوش بری ولی اگه زمین خوردی هیچ‌وقت با لگد به سرت نمی‌کوبم تا کارت رو تموم کنم... توقع دارم تو هم همین‌طور رفتار کنی.»

مشهورترین قصه‌ها مربوط به جنگاوران فرانسوی بودند که در اسپانیا علیه اقوام مسلمان می‌جنگیدند. البته قهرمانان جنگجویان خوب و شجاعی بودند که به پادشاهان وفادار می‌ماندند؛ اما چیزی که باعث می‌شد به آن‌ها عنوان سلحشور داد، "جوانمردی"‌هایشان بود؛ یعنی منش‌ و مرامشان در رفتار.

بعضی از قوانین جوانمردی هنوز هم در میدان نبرد رعایت می‌شوند دو طرف مبارزه اجازه می‌دهند نفرات حمل مجروح که بازوبند صلیب سرخ یا هلال‌احمر دارند وارد میدان نبرد شوند و مجروحان را بیرون ببرند. البته این قانون‌ها در خود میدان نبرد زاییده نشدند. خیلی از قوانین و مقررات از داستان‌های مربوط به سلحشوران سرچشمه گرفته‌اند؛ داستان‌هایی که تبدیل به شعر شدند و در سرسراها آن‌ها را خواندند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
رخدادنگاری
سلحشوران سیاه
تورنمنت‌های ترسناک
جنگ‌های صلیبی جنایت‌بار
خون و خونریزی
دژهای دود‌زده
سیاهچال‌های سهمگین
دژهای دانا
دژهای دهشتناک
محاصره‌های موحش
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده
نویسنده
مترجمپیمان اسماعیلیان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-600-353-390-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
11000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 10: سلحشوران سیاه و دژهای دودزده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.