معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه

کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه اثری است که به قلم تری دیری، نویسنده‌ی پرفروش انگلیسی و پیتر هپل وایت نوشته شده است. نویسندگان در این کتاب سعی دارند پرده از رازهایی بردارند که تمدن کهن مصر قرن‌ها آنان را در دل خود حفظ کرده‌اند. این کتاب از جمله آثار منتخب آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

درباره‌ کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه

کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه (Awesome Egyptians) را تری دیری (Terry Deary) و پیتر هپل وایت (Peter Hepplewhite) با همکاری یکدیگر نوشته‌اند و اثری را خلق کرده‌اند که شما را به گوشه و کنار تاریخ مصر هدایت می‌کند. تاریخ‌دانان، تمدن مصر را بسیار کهن، طولانی و البته پرماجرا می‌دانند. آن‌ها معتقدند مردمی که در کشور مصر می‌زیستند، هوش سرشاری داشتند. آدم‌های این تمدن، توانستند هرم‌های غول‌پیکری بسازند و مرده‌هایشان را طوری مومیایی کنند که کشف راز چگونگی آن برای مدت‌ها، باستان‌شناسان و مورخان را سرگرم کند! به همین دلیل است که مردم از همه‌جای دنیا به کشور مصر سفر می‌کنند تا بتوانند عجایب این سرزمین را از نزدیک ببیند.
تری دیری و پیتر هپل وایت سعی کرده‌اند که با نوشتن کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه، خوانندگانشان را با گوشه‌های کشف‌نشده‌ی این تمدن عظیم آشنا کنند. این دو نویسنده ما را به جنگ‌هایی می‌برند که رهبری آن برعهده عزیزان مصری بوده است. تری دیری و پیتر هپل وایت از سلاح‌هایی نام می‌برند که تنها در اختیار مصریان بوده و از پیروزی‌هایی یاد می‌کنند که از افتخارات مردم کشور مصر به حساب می‌آید.
نویسندگان کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه معتقدند این کتاب درباره وقایعی صحبت می‌کند که معلمان تاریخ جرات درس‌ دادن آن را ندارند. اما کسی چه می‌داند؟ شاید ما شجاع‌تر از آن هستیم که معلم‌هایمان فکر می‌کنند!

کار ترجمه‌ی کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه بر عهده‌ی پیمان اسماعیلیان بوده است.

جوایز و افتخارات کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه

  • برنده جایزه لاک‌پشت پرنده
  • کتاب منتخب آموزش و پرورش

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

مجموعه‌ی تاریخ ترسناک مجموعه‌ای از کتاب‌های تاریخی مصور است که توسط اسکولاستیک در کشور انگلستان منتشر می‌شود. این مجموعه به قلم نویسندگانی مانند تری دیری، پیتر هپل وایت و نیل تونگ نوشته شده و کسانی همچون مارتین براون، مایک فیلیپس، فیلیپ ریو و کیت شپرد کار تصویرگری این کتاب‌ها را بر عهده دارند.
این مجموعه بیش از شصت جلد دارد و به سی زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. هدف کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخ‌ ترسناک این است که کودکان و نوجوانان را با موضوعات مختلف تاریخی آشنا کند. نثر خاص متون، تصاویر طنزآمیز با رنگ‌آمیزی‌های زیبا از جذابیت‌های این مجموعه به‌شمار می‌رود. سی‌ای‌تی‌وی نیز در سال ۲۰۰۲ از روی این مجموعه کتاب‌ها کارتون‌هایی ساخت و CBBC از سال ۲۰۰۹ یک طرح کمدی را بر پایه‌ی این کتاب اجرا می‌کند. تری دیری در برخی از قسمت‌های این مجموعه ایفای نقش کرده است.

کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی نوجوانانی که عاشق سفر و ماجراجویی در تاریخ جهان هستند و به خواندن کتاب‌های تاریخی علاقه دارد، بسیار مناسب است.

با تری دیری بیشتر آشنا شویم

ویلیام ترنس دیری (William Terence Deary) که با نام مستعار تری دیری نیز شناخته می‌شود، از نویسندگان حوزه‌ی کودک و نوجوان است که شهرتی جهانی دارد. او توانسته است حدود دویست کتاب در این حوزه تالیف کند. کتاب‌های تری دیری تا کنون در حدود 25 میلیون نسخه فروش رفته‌اند و به زبان‌های مختلفی نیز برگردانده شده‌اند. در سال 2000 دکترای افتخاری خود را در زمینه آموزش از دانشگاه ساندرلند دریافت کرد. دیری تاکنون جوایز زیادی را از آن خود کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به بلوپیتر، جایزهٔ بهترین نویسندهٔ آثار غیر داستانی قرن در بریتانیا اشاره کرد. در کشور ایران، تری دیری نویسنده‌ای شناخته‌شده است و عمده‌ی آثار وی به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. کتاب‌هایی همچون «مجموعه‌ی آتش دزد»، «قصه‌های تودور»، «قصه‌های روم»، «شلیک»، «کوسه‌ها»، «فاجعه»، «ناوی که نامرئی شد» و... .

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه می‌خوانیم

هزار سال پیش از ورود ناپلئون به هرم خئوپس و دهلیز پادشاه، رهبر کبیر دیگری در آن نقطه ایستاده بود. رهبری به نام مأمون که خلیفه‌ی عباسی بود. مأمون خلیفه‌ای جوان و بسیار کنجکاو بود. او درباره‌ی قدرت‌های جادویی اهرام چیزهایی شنیده بود و می‌خواست به چشم خودش درون یکی از آن‌ها را ببیند. بیشتر اهرام را گور دزدها غارت کرده بودند. اهرام خالی بودند، اما هیچ ‌کس نتوانسته بود از سدهای سترگ دفاعی هرم خئوپس بگذرد؛ هرمی که تا امروز هم به عنوان بزرگ‌ترین هرم شناخته می‌شود.

دهلیز پادشاه را در عمق صخره‌های زیر هِرم بزرگ حفاری کرده بودند؛ شاید به این دلیل که اگر پادشاه پیش از اتمام بنای هرم درگذشت، جای امنی برای دفن شدن داشته باشد. دهلیز دیگری هم برای ملکه‌اش پیش‌بینی شده بود. دهلیزی را هم درست در قلب خود هرم طراحی کرده بودند. به محض اینکه تابوت را داخل دهلیز می‌گذاشتند راهروها با بلوک‌های سخت و عظیم سنگ خارا مسدود می‌شدند. مأمون وقتی به هرم بزرگ رسید متوجه شد که هیچ گوردزدی نتوانسته از سد تخته‌سنگ‌های خارا بگذرد. خلیفه‌ی جوان مصمم بود... و ارتش بزرگی از مردان نیرومند را در اختیار داشت که برایش کار می‌کردند. آن‌ها تونل‌های تازه‌ای داخل تخته‌سنگ‌ها حفر کردند و سرانجام به مرکز هرم رسیدند. مأمون وارد شد. او قصه‌های بسیاری درباره‌ی اسرار اهرام‌ شنیده بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
واقعیت‌های مصری
وقایع مهیب مصریان
فراعنه‌ی فریبنده
اقتدار اهرام
اهرام
مومیایی‌های جادویی
نفرین مقبره‌ی مومیایی
مقبره‌ی دزدهای مخوف
راز رود
خروار خروار خدای خیالی
مصریان موحش مزاحم
مثل یک مصری معمولی زندگی کنید
سخن آخر
آزمون اعصاب‌خردکن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه
نویسنده،
مترجمپیمان اسماعیلیان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-600-353-415-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه

S
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
جالبه واقعا اطلاعات خوبی داره و طنز دلنشین‌ش باعث جذابیت بیشتر اطلاعات این کتاب شده شاید کسی تاریخ رو کسالت‌آور و غیر قابل تحمل بدونه اما این نویسنده با چاشنی طنزی که همراه اطلاعات تاریخی این کتاب هست این کتاب رو بسیار مفید، زیبا و لذت بخش کرده.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 13: مصری‌های معرکه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.