معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه

کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه را نویسنده‌ی پرفروش، تری دیری نوشته است و از حاکمانی سخن می‌گوید که با اعمال وحشتناک خود روز روشن را برای مردم به شب تیره بدل کرده بودند! این کتاب توانسته جایزه جایزه لاک‌پشت پرنده را از آن خود کند.

درباره‌‌ی کتاب تاریخ ترسناک 7: فروانروایان فرومایه

داستان‌های تاریخی همیشه شنیدنی، شگفت‌انگیز و جذابند. آنجا که مکر حاکمان و شرح فرمانروایی ناعادلانه‌شان پدیدار می‌شود، می‌توان هزاران داستان و قصه پندآموز را از دل آن بیرون کشید. تری دیری (Terry Deary) در کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه (Rotten Rulers) درباره‌ی همین مکر و حیله‌ها صحبت می‌کند. این کتاب که یکی از جلدهای مجموعه‌ی تاریخ ترسناک به شمار می‌رود، خواننده را با وجوه دیگری از تاریخ دنیا آشنا کرده و به سمت گوشه‌های تاریک، اما مهمی در گذشته هدایت می‌کند.

حکومت عادلانه و ظلم نکردن به آدم‌ها کار دشواری است که وقتی یک نفر به قدرت می‌رسد، معمولا آن را فراموش می‌کند! انگار که باید هر چند وقت یکبار، آمپول عدالت را به حاکمان تزریق کرد تا یادشان بیاید شیوه درست حکومت کردن چیست! اما موضوع مهم اینجاست که خیلی وقت‌ها هرچقدر هم چیزی را به کسی یادآوری کنی، فایده‌ای ندارد و اگر روزی به قدرت برسد، به ظالم‌ترین و خون‌ریزترین آدم دنیا تبدیل می‌شود... مثل تمام حاکمان ظالم تاریخ که نامشان به بدی ماندگار شده است.

کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه درباره همین آدم‌ها صحبت می‌کند. آدم‌هایی که روزی حاکمان شهرها و کشورهای مختلف بوده‌اند، اما با بدذاتی و ظلم به مردم زیردستشان، آنان را عاصی کرده‌اند. جالب است بدانید که برخی از این شاهان و ملکه‌ها، عقلشان را به کلی از دست داده بودند، اما کسی جرات نداشته که دیوانگی‌شان را برملا کند. تری دیری با نوشتن کتاب تاریخ ترسناک 7: فروانروایان فرومایه پرده از راز این حکمرانان برمی‌دارد؛ حاکمانی که شغل وزارت را به الاغ‌ها سپردند و پیروزی‌هایشان را با خوردن سر دشمن جشن گرفتند! کار ترجمه این کتاب را مهرداد تویسرکانی برعهده داشته و نشر افق آن را منتشر کرده است.

درباره‌‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

مجموعه‌ی تاریخ ترسناک مجموعه‌ای از کتاب‌های تاریخی، همراه با نقاشی‌های زیباست که توسط موسسه‌ی اسکولاستیک در انگلستان منتشر می‌شود. این مجموعه به قلم نویسندگانی مانند تری دیری، پیتر هپل وایت و نیل تونگ نوشته می‌شوند و کسانی همچون مارتین براون، مایک فیلیپس، فیلیپ ریو و کیت شپرد کار تصویرگری این کتاب‌ها را بر عهده دارند.

مجموعه‌‌ی تاریخ ترسناک بیش از شصت جلد دارد و به سی زبان زنده دنیا ترجمه شده است. هدف کتاب‌های تاریخ‌ ترسناک این است که کودکان و نوجوانان را با موضوعات مختلف تاریخی آشنا کند. نثر خاص، تصاویر طنزآمیز با رنگ‌آمیزی‌های زیبا از جذابیت‌های این مجموعه است.

سی‌ای‌تی‌وی در سال 2002 از روی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک کارتون‌هایی ساخت و CBBC از سال 2009 طرحی کمدی را بر پایه‌ی این کتاب اجرا می‌کند. تری دیری در برخی از قسمت‌های این مجموعه ایفای نقش کرده است.

کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی نوجوانانی که عاشق سفر و ماجراجویی در تاریخ جهان هستند و به خواندن کتاب‌های تاریخی علاقه دارد، بسیار مناسب است.

با تری دیری بیشتر آشنا شویم

ویلیام ترنس دیری (William Terence Deary) که با نام مستعار تری دیری کتاب‌هایش را به چاپ می‌رساند، از نویسندگان حوزه‌ی کودک و نوجوان است که شهرت جهانی دارد. از او حدود دویست کتاب منتشر و ماندگار شده است. کتاب‌های تری دیری تا کنون در حدود 25 میلیون نسخه فروش رفته‌اند و به زبان‌های مختلفی نیز برگردانده شده‌اند. او در سال 2000 دکترای افتخاری خود را در زمینه آموزش از دانشگاه ساندرلند دریافت کرد. دیری تاکنون جوایز زیادی را از آن خود کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به «بلوپیتر»، جایزه‌ی بهترین نویسنده‌ی آثار غیر داستانی قرن در بریتانیا اشاره کرد.

در کشور ایران، تری دیری نویسنده‌ای معروف و پرطرفدار است که بیشتر آثار وی را ترجمه کرده‌اند. کتاب‌هایی همچون مجموعه‌ی «آتش دزد»، «قصه‌های تودور»، «قصه‌های روم»، «شلیک»، «کوسه‌ها»، «فاجعه»، «ناوی که نامرئی شد» و... از این نویسنده به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه می‌خوانیم

طایفه‌های اسکاتلندی برای رابرت حسابی دردسرساز شده بودند، چون دست از جنگ با یک‌دیگر برنمی‌داشتند. اما او برای حل این مشکل فکر بکری کرد. او در سال 1396 در محلی به نام نورث اینچ آو پِرت یک رقابت زور‌آزمایی ترتیب داد. خود رابرت و جمعیتی انبوه از مردم ایستادند و مبارزه‌ی بین 30 جنگجو از طایفه‌ی دِیویدسون و سی جنگجو از طایفه‌ی مَک‌فِرسون را تماشا کردند. بر طبق مقررات مسابقه، طرفین باید تا پای مرگ می‌جنگیدند. شرکت‌کنندگان فقط یک دامن اسکاتلندی بر تن داشتند و هر یک به شمشیر، خنجر، تبر و یک کمان زنبوری با سه عدد پیکان مسلح بودند.

با نواخته شدن شیپور آغاز مسابقه، این 60 مرد به سوی هم هجوم بردند و یک‌دیگر را لت‌ و ‌پار کردند، به‌طوری‌که در هنگام غروب، تنها 12 نفرشان هنوز زنده بودند. هر 12 نفر هم زخم‌های عمیقی برداشته بودند. البته همه‌ی این 60 کشته و مجروح، مزاحم‌ترین آشوب‌گرهای اسکاتلندی بودند. از آن روز به بعد، تپه‌زارهای اسکاتلند به‌مراتب مکان ‌آرام‌تر و صلح‌طلب‌تری شد.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
ق مثل قدرت‌پرستی
ف مثل فرومایه
حاکم هولناک: اِلاگابالوس، امپراتور روم
خاندان‌های خوشبخت
خوراکی‌های شاهانه
حاکم هولناک: ایوان چهارم یا ایوان مخوف، تزار روسیه
وروجک‌های سلطنتی
رئیس‌جمهورهای روانی
حاکم هولناک: لودویگ دوّم، پادشاه باواریا
سنگدل باشید تا فرمانروا باشید
مرگ‌آفرین‌های مقدس
حقایق حیرت‌آور یا دروغ‌های شا‌خ‌دار؟
حاکم هولناک: سلطان مراد چهارّم، خلیفه‌ی عثمانی
تمرین دروغ‌گویی
آزمون آموزنده
حاکم هولناک: چنگیز خان، جنگ‌سالار مغول
مجازات‌های مرگبار
خاتم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه
نویسنده
مترجممهرداد تویسرکانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات177
زبانفارسی
شابک978-964-369-763-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه

S
۱۴۰۲/۹/۲۳
کتاب خیلی خوبی هست به درد بخور و سرگرم کننده هم هست به صورت طنز و با کمک کاریکاتور نوشته و طراحی شده و به صورت جالبی تاریخ و وقایع تاریخی رو نوشته و به تصویر کشیده به طوری‌که ترسناک‌ترین کار‌ها هم طوری خنده دار توصیف شده که حتی با وجود ترسناک بودن خنده به لب خواننده می‌آورند و به نظر من برای همه سنین مخصوصا نوجوانان مناسب و جالب هست
misagh mamousian
۱۴۰۱/۱۲/۵
کتاب بسیار جالبیه و در بر دارنده اطلاعات تاریخی خوبی هست که نویسنده با استفاده از طنز تلخ آن‌ها را بیان کرده.
و نکته مهم اینکه فرمانروا یا حاکم هر چقدر بی رحم و جنایتکار و وحشتناک باشد روزی خواهد مرد کتاب ارزش چند بار مطالعه کردن رو داره
Amin taha evin
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
با نگاهی طنز وقایای تاریخی را تعریف میکرد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 7: فرمانروایان فرومایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.