معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم

کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم که به قلم نویسنده‌ی پرفروش، تری دیری برای کودکان نوشته شده است، با زبانی ساده از وقایع تاریخی و پیشینه‌ی روم باستان صحبت می‌کند و از اسرار این حکومت باشکوه پرده برمی‌دارد. این کتاب توانسته جایزه جایزه لاک‌پشت پرنده را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم

خواندن تاریخ شبیه به یک سفر دور و دراز در یک مسیر عجیب و هیجان‌انگیز است که هیچوقت تکراری نمی‌شود. کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم (The ruthless Romans) را تری دیری (Terry Deary) برای کودکان نوشته است و آن‌ها را با خودش به یکی از جذاب‌ترین دوره‌های تاریخی می‌برد. این کتاب که جزو مجموعه‌ی تاریخ ترسناک به شمار می‌رود، سعی دارد با بیانی ساده و روان، کودکان را با برخی از مهم‌ترین حوادث تاریخی آشنا کند. آنچه در این کتاب می‌خوانیم، حقایقی هولناک درباره‌ی یکی از بزرگ‌ترین تمدن‌های بشری است. حکومتی که به دست دوقلوهای بی‌رحم رومی بنا گذاشته شد و هزاران سال به حیاتش ادامه داد.

کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم داستان‌های حقیقی، ترسناک و جذابی را درباره‌ی سرگذشت جنایتکاران جنگ‌آفرین، ارتش بی‌رحم امپراطوری روم، گلادیاتورهای خون‌خوار، تئاترهای وحشتناک و… را روایت می‌کند و بیش از آنکه یک کتاب خواندنی باشد، شبیه به یک تئاتر تماشایی است!

تری دیری در این کتاب، به سوال‌هایی جواب می‌دهد که دانستن آن‌ها برای کودکان جالب و سرگرم‌کننده است. سوالاتی همچون کدام امپراتور خوراک کوهان شتر دوست داشت؟ چرا نشستن یک گاو بر روی بام خانه بدشانسی می‌آورد؟ اسم الهه‌ی نگهبان لولای درِ خانه‌های رومی چه بوده؟ و... . کار ترجمه‌ی این اثر بر عهده‌ی مهرداد تویسرکانی بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

مجموعه‌ی تاریخ ترسناک با هدف آموزش تاریخ به کودکان و نوجوانان تهیه شده است. کتاب‌های این مجموعه مسائلی همچون انقلاب‌های فرانسه، فرمان‌روایان فرومایه، عصر حجر پرخطر، جنگ وحشتناک جهانی دوم و… را پوشش می‌دهند. تدوین خاص متن، تصاویر طنزآمیز با رنگ‌آمیزی‌های زیبا از جذابیت‌های این مجموعه است. سی‌ای‌تی‌وی در سال ۲۰۰۲ از روی این مجموعه کتاب‌، کارتون‌هایی را برای کودکان و نوجوانان ساخت و CBBC از سال ۲۰۰۹ یک طرح کمدی را بر پایه‌ی این کتاب اجرا می‌کند. تری دیری در برخی از قسمت‌های این مجموعه ایفای نقش کرده است.

کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی نوجوانانی که عاشق سفر و ماجراجویی در تاریخ جهان هستند و به خواندن کتاب‌های تاریخی علاقه دارد، بسیار مناسب است.

با تری دیری بیشتر آشنا شویم

ویلیام ترنس دیری (William Terence Deary) که با نام مستعار تری دیری شناخته می‌شود، یکی از نویسندگان حوزه‌ی کودک و نوجوان است که شهرتی جهانی دارد. او حدود دویست کتاب در این حوزه تالیف کرده است. کتاب‌های تری دیری تا کنون در حدود 25 میلیون نسخه فروش رفته‌اند و به زبان‌های مختلفی نیز ترجمه شده‌اند. این نویسنده انگلیسی در سال 2000 دکترای افتخاری خود را در زمینه آموزش از دانشگاه ساندرلند دریافت کرد. دیری تاکنون جوایز زیادی را از آن خود کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به «بلوپیتر»، جایزه‌ی بهترین نویسنده‌ی آثار غیر داستانی قرن در بریتانیا اشاره کرد. خوشبختانه عمده‌ی آثار تری دیری را مترجمان ایرانی به فارسی برگردانده‌اند. کتاب‌هایی همچون «مجموعه‌ی آتش دزد»، «قصه‌های تودور»، «قصه‌های روم»، «شلیک»، «کوسه‌ها»، «فاجعه»، «ناوی که نامرئی شد» و... از این نویسنده به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم می‌خوانیم

در سال 73 ق. م. گلادیاتوری به‌ نام اسپارتاکوس، قیام برده‌های رومی را رهبری کرد. اما او که بود؟ او اهل تراس بود (حالا آن‌جا را بلغارستان می‌نامیم) و در اصل، داوطلبانه به ارتش روم پیوست. بعد ترک خدمت کرد و فراری شد. پس از آن‌که بازداشت شد، محکومش کردند که گلادیاتور شود. او آن‌قدر خوب می‌جنگید که مربی گلادیاتورها شد.

بعد یک روز تصمیم گرفت که هم به وطنش برگردد، هم بقیه‌ی رفقای گلادیاتورش را آزاد کند. اما گلادیاتورها همیشه با اسلحه‌ی چوبی تمرین می‌کردند و تا وقتی وارد آرنا نمی‌شدند، اجازه نداشتند به شمشیر آهنی دست‌ بزنند. پس چه‌طور باید از پس نگهبان‌های رومیِ تا دندان مسلح‌شان برمی‌آمدند؟

الف) به آشپزخانه‌ی گلادیاتورها رفتند و چندتا چاقو دزدیدند.
ب) شمشیرهای چوبی‌شان را حسابی تیز کردند و با آن‌ها دخل نگهبان‌ها را آوردند.
پ) نوک شمشیرهای چوبی را زهر‌آلود کردند و بعد با آن‌ها سربازها را زخمی کردند.

اسپارتاکوس وسط دهانه‌ی قله‌ی کوه آتش‌فشان وِزو اردو زد که البته در آن زمان فوران نمی‌کرد. برای رسیدن به قله‌ی وزو یک مسیر آسان وجود داشت، ولی صخره‌های بلند، راه را از جهت‌های دیگر بسته بودند. کلودیوس گلابِر، فرمانده‌ی سپاه روم، خیلی خوشحال شد.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
شاهان شرم‌آور و جمهوری جنایتکار
گلادیاتورهای خون‌خوار
ارتش بی‌رحم روم 
دشمنان دَدمَنِش
تست بی‌رحمانه‌ی رومی
گاه‌شمار امپراتوری
امپراتورهای اهریمنی
چند حقیقت حال‌به‌هم‌زن
داروهای دردآور
بی‌رحمی با حیوانات
تئاتر‌های ترسناک
جنایت با مجرم‌ها
خاتمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم
نویسنده
مترجممهرداد تویسرکانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-964-369-764-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 8: رومی‌های بی‌رحم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.