معرفی و دانلود کتاب تاریخ موسیقی غرب

عکس جلد کتاب تاریخ موسیقی غرب
قیمت:
۲۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ موسیقی غرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ موسیقی غرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ موسیقی غرب

کتاب تاریخ موسیقی غرب نوشته‌ی دانالد جی. گروت و کلود پالیسکا به تاریخ جذاب پیدایش و رشد موسیقی در اروپا و آمریکا می‌پردازد و بهترین کتاب برای بررسی موسیقی غرب در زبان انگلیسی است. این کتاب معروف، دلایل اجتماعی و تاریخی به‌ وجود آمدن انواع سبک‌ها و ژانرهای موسیقیایی را در اروپا و آمریکا به‌دقت مورد مطالعه قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تاریخ موسیقی غرب

کتاب تاریخ موسیقی غرب (A history of Western music) نوشته‌ی دانالد جی. گروت (Donald Jay Grout) و کلود پالیسکا (Claud V. Palisca) کندوکاوی جذاب و خواندنی در تاریخ موسیقی اروپا و آمریکا است، که در سال 1960 منتشر شد. ممکن است با شنیدن برخی از سبک‌های موسیقیایی غربی، گمان کنید که آن‌ها صرفاً با همت و علاقه‌ی یک موسیقی‌دان یا نوازنده به‌وجود آمده است. به همین خاطر دانالد جی. گروت و کلود پالیسکا در عنوان کتاب تاریخ موسیقی غرب از کلمه‌ی «غرب» استفاده کرده‌اند تا بگویند، که تاریخ موسیقی در اروپا و آمریکا هم مانند مشرق‌زمین ریشه در فرهنگ و سنت‌هایشان دارد. نویسندگان کتاب تاریخ موسیقی غرب معتقدند که حتی ژانر‌های عامه‌پسندی مانند «جاز» هم در نهایت از دل فرهنگ قدیم اروپا و آمریکا متولد شده‌اند و اگر بررسی شود احتمالاً جاز هم در گذشته توسط نوازندگانی نواخته شده و حالا دوباره از نو زنده شده است.

دانالد جی. گروت و کلود پالیسکا در کتاب تاریخ موسیقی غرب از نظرات مهم‌ترین متفکران موسیقی قرن بیستم و بیست‌ویکم اروپا و آمریکا کمک گرفته‌اند، تا به‌بهترین‌شکل تمام جوانب تاریخ موسیقی این دو قاره را تحلیل و بررسی کنند. به همین خاطر این کتاب معروف سال‌ها در دانشکده‌های موسیقی دنیا به دانشجویان این رشته تدریس شده است و یکی از مهم‌ترین منابع کلاسیک موسیقی در زبان انگلیسی محسوب می‌شود. کتاب پیش رو توسط ایرج بلهری ترجمه شده و توسط نشر افکار انتشار یافته است.

کتاب تاریخ موسیقی غرب برای چه‌کسانی مناسب است؟

این کتاب سال‌ها به‌عنوان یکی از مهمترین منابع تدریس تاریخ موسیقی غرب استفاده شده است و به تمام دانشجویان و اساتید این رشته توصیه می‌شود. علاوه بر اینکه تمام علاقه‌مندان به تاریخ موسیقی هم با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانند دانش موسیقیایی خودشان را افزایش دهند.

با دانالد جی. گروت و کلود پالیسکا بیشتر آشنا شویم

دانالد جی. گروت (1902-1987) یک محقق و پژوهشگر موسیقی بود که در آمریکا متولد شد. شهرت او بیشتر به‌خاطر کتاب «تاریخ کوتاه اپرا» است. گروت که دارای مدرک دکترای موسیقی از دانشگاه هاروارد بود، در ابتدا بیشتر به موسیقی اپرایی می‌پرداخت؛ اما کار روی کتاب تاریخ موسیقی غرب، باعث شد که به فلسفه‌ی موسیقی هم علاقه‌مند شود. دانالد جی. گروت تا اوایل دهه‌ی 50 میلادی پیانو هم می‌نواخت. از مهم‌ترین سمت‌های گروت می‌توان به رئیس انجمن موسیقی‌شناسی آمریکا و انجمن بین‌المللی موسیقی‌شناسی اشاره کرد.

کلود پالیسکا (1921-2001) یک موسیقی‌شناس آمریکایی بود. او در دانشگاه ییل تدریس می‌کرد و به‌عنوان پژوهشگر موسیقی اپرایی، به‌ویژه دوره‌های رنسانس و باروک، شناخته می‌شد. انتشار کتاب تاریخ موسیقی غرب باعث شهرت بیشتر پالیسکا در سطح جهان شد. او یکی از نویسندگان مجموعه‌ی بزرگ تئوری موسیقی دانشگاه ییل است.

در بخشی از کتاب تاریخ موسیقی غرب می‌خوانیم

تاریخ‌ هنر موسیقی‌ غرب‌ دقیقاً با موسیقی‌ کلیسای‌ مسیحیت‌ آغاز می‌شود، اما در تمام‌ دوره قرون‌ وسطی‌ و حتی‌ زمان‌ حاضر هنرمندان‌ و روشنفکران‌، مستمراً به‌ دستورات‌ موجود یونان‌ و روم‌ مراجعه‌ و ابهامات‌ کار خود را مرتفع‌ و تصحیح‌ کرده‌اند. در مورد موسیقی‌ هم‌ با وجود اختلاف‌ فاحش‌ با سایر هنرها این‌ مقوله‌ صدق‌ می‌کند. ادبیات‌ رومی‌ همواره‌ تأثیر خود را بر قرون‌ وسطی‌ اعمال‌ کرده‌ و افرادی‌ چون‌ ویرژیل، اووید، هوراس و سیسرون‌ (چیچرو) مرتباً تحلیل شده‌ و آثارشان‌ خوانده‌ شده‌ است‌. این‌ تأثیر در قرون‌ چهاردهم‌ و پانزدهم‌ حتی‌ بیشتر هم‌ شد زیرا در زمان‌ مکاشفه‌ آثار رومی‌، ادبیات‌ موجود یونان‌ هم‌ کشف شد. اما در ادبیات‌ مانند سایر زمینه‌های‌ هنری‌ (خاصّه‌ مجسمه‌سازی‌) هنرمندان‌ قرون‌ وسطی‌ و رنسانس‌ این‌ امتیاز را داشته‌اند تا از مدل‌های‌ قدیمی‌ الگوبرداری‌ و در صورت‌ لزوم‌ هم‌ از آن‌ها تقلید کنند، چون‌ اشعار و مجسمه‌ها قبل‌ از آن‌ زمان‌ هم وجود داشته‌اند.

اما در مورد موسیقی‌ این‌چنین‌ نیست‌. موسیقیدان‌های‌ قرون‌ وسطی‌ حتی‌ یک‌ نمونه ساده‌ هم‌ از موسیقی‌ یونان‌ و روم‌ در دست‌ نداشتند. البته‌ تعداد محدودی‌ سرود و آهنگ‌ قدیمی‌ در دوره رنسانس‌ شناسایی‌ شد و می‌دانیم‌ که‌ امروز هم‌ حتی‌ حدود چهل‌ قطعه‌ از اجزاء و آثار موسیقی‌ یونانی‌ پیدا شده‌ که‌ اکثرشان‌ به‌ تاریخ‌ آخر سنوات‌ عهد باستان تعلق‌ دارند و قدمتشان‌ به‌ حدود هفت‌ قرن‌ قبل‌ از دوره‌ رنسانس‌ می‌رسد.

بقایای‌ موثقی‌ از موسیقی‌ روم‌ قدیم‌ در دست نیست، اما از فحوای‌ گفته‌ها و اعتقادات‌ عامه‌ و رونوشته‌های‌ موزاییکی‌ و نقاشی‌ها و مجسمه‌ها برمی‌آید که‌ موسیقی‌ جایگاه‌ مهمی‌ در زندگی‌ ارتش روم‌، تئاتر و مذهب‌ و مراسم‌ مربوطه‌ به‌ آن‌ها داشته‌ است‌.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی ترجمه کتاب‌
مقدمه‌
فصل‌ اول‌: وضعیت‌ موسیقی‌ در پایان‌ دنیای باستان
فصل‌ دوم‌: ترانه‌ و آواز سکولار در قرون‌ وسطی‌
فصل‌ سوم‌: شروع‌ پلی‌فونی‌ و موسیقی‌ قرن‌ سیزدهم‌
فصل‌ چهارم‌: موسیقی‌ فرانسه‌ و ایتالیای‌ قرن‌ چهاردهم‌
فصل‌ پنجم‌: موسیقی‌ قرون‌ وسطی‌ تا رنسانس
فصل‌ ششم‌: دوره رنسانس‌: اوکه‌گم‌ تا ژوسکن‌
فصل‌ هفتم‌: گذارهای‌ جدید در قرن‌ شانزدهم‌
فصل‌ هشتم‌: موسیقی‌ کلیسایی‌ در اواخر رنسانس‌
فصل‌ نهم‌: موسیقی‌ دوره‌ اولیه‌ باروک‌
فصل‌ دهم‌: موسیقی‌ و آواز در اواخر قرن‌ هفدهم‌
فصل‌ یازدهم‌: موسیقی‌ سازها در آخر دوره‌ باروک‌
فصل‌ دوازدهم‌: اوایل‌ قرن‌ هجدهم‌
فصل‌ سیزدهم‌: منابع‌ سبک‌ کلاسیک‌: سوناتا، سمفونی‌ و اپرا در قرن‌ هجدهم‌
فصل‌ چهاردهم‌: اواخر قرن‌ هجدهم‌
فصل‌ پانزدهم‌: لودویگ‌ فان‌ بتهوون‌ (1827-1770)
فصل‌ شانزدهم‌: قرن‌ نوزدهم‌: رمانتی‌سیسم، موسیقی‌ آوازی‌
فصل‌ هفدهم‌: موسیقی‌ ساز در قرن‌ نوزدهم‌
فصل‌ هجدهم‌: قرن‌ نوزدهم‌: اپرا و درام‌ موسیقی‌
فصل‌ نوزدهم‌: پایان‌ یک‌ دوره‌
فصل‌ بیستم‌: قرن‌ بیستم‌
فهرست منابع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ موسیقی غرب
نویسنده،
مترجمایرج بلهری
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات940
زبانفارسی
شابک978-622-6374-84-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ موسیقی غرب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ موسیقی غرب

برای دریافت کتاب تاریخ موسیقی غرب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.