معرفی و دانلود کتاب لودویگ فان بتهوون

عکس جلد کتاب لودویگ فان بتهوون
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لودویگ فان بتهوون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لودویگ فان بتهوون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لودویگ فان بتهوون

کتاب لودویگ فان بتهوون نوسته‌ی یوزف اشمیت گورگ و هانس اشمیت، زندگی و آثار این موسیقی‌دان و آهنگساز برجسته را مورد بررسی قرار می‌دهد تا شما را بیشتر با عقاید و شخصیت منحصر به فرد وی آشنا کند.

درباره‌ی کتاب لودویگ فان بتهوون:

اغلب ما با بتهوون آشنایی داریم. وی موسیقی‌دان و از بزرگترین آهنگسازان اروپایی محسوب می‌شود. او اندکی قبل از کریسمس سال 1770 در یکی از شهرهای کشور آلمان به نام بن متولد شد. بتهوون از تأثیرگذارترین افراد موسیقی در دوران کلاسیک و شروع دوره‌ی رومانتیک است و جهان او را به عنوان یکی از برجسته‌ترین موسیقیدان‌های تاریخ مورد تحسین قرار می‌دهد.

از زمان بتهوون تا به حال بسیاری از عالمان و موسیقیدان‌ها زندگی و آثار وی را مورد بررسی قرار داده‌اند و از آن‌ها در اشعار، داستان‌ها و حتی فیلم‌ها نیز استفاده کرده‌اند. نویسندگان برای تدوین این کتاب از نامه‌ها، خاطرات، نسخه‌های اصلی موسیقی، گزارش‌های معاصران، نظرات منتقدان و در نهایت تمام منابع معتبر بهره‌ گرفته‌اند تا بتوانند خلاصه‌ای از زندگینامه‌ و آثار این بزرگ مرد موسیقی تاریخ را بر مبنای واقعیت ارائه دهند.

یوزف اشمیت گورگ (Joseph Schmidt Görg) و هانس اشمیت (Hans Schmidt)، نویسندگان کتاب لودویگ فان بتهوون (Ludwig van Beethoven) جزو موسیقی‌شناسان برجسته‌ای هستند که با مجموعه‌ی آثار بتهوون رابطه‌ی تنگاتنگی دارند. این اثر در بردارنده‌ی تصاویری مهم و برجسته است که برای هر فصل فضایی مناسب ایجاد کرده و حتی بعضی از آن‌ها در سایزهای بزرگ جایگذاری شده تا تمام جزئیات دیداری از نقاشی‌ها و طرح‌های اصلی قابل مشاهده باشد. این کتاب برای تمام افرادی که بتهوون را می‌شناسند و او را تحسین می‌کنند به نگارش درآمده است.

کتاب لودویگ فان بتهوون برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر، کتابی‌ست شگفت‌انگیز برای کسانی که می‌خواهند بتهوون را بهتر بشناسند.

با یوزف اشمیت گورگ بیشتر آشنا شویم:

وی از مطرح‌ترین موسیقی‌شناسان، آهنگسازان و ویراستاران حوزه موسیقی به شمار می‌رود و در آلمان متولد شده است. یوزف اشمیت گورگ یکی از بهترین محققان بتهوون در دانشگاه بن محسوب می‌شود که توانست ویرایش جدید آثار کامل او را به پایان برساند.

در بخشی از کتاب لودویگ فان بتهوون می‌خوانیم:

در اذهان ما بتهوون و سمفونی بصورتی جداناشدنی بهم گره خورده و او با داشتن سمفونی، مقتدرانه بر بلندائی رفیع‌تر از سایر آثارش ایستاده. با وجود تعداد بسیاری آثار موسیقائی دیگر که در شهر بومی و زادگاهش بن از خود به جا نهاده در سال 1792 (نوامبر) آن جا را ترک گفت هرگز به آثار ایندوره و کارهای قبل از ورود به وین خود شماره اپوس نداد، نوعی خود انتقادی سخت در آهنگساز جوان دلیل این رفتار وی بوده است. احتمالاً اولین سمفونی خود را تا قبل از 1799 درحالی که حدود هفت سال از اقامت او در این شهر بزرگ اتریشی می‌گذشت ننوشت و وقتی به وین رفت در واقع از خدمت خود در ارکستر دربار بن کناره‌گیری نمود. در عین حال ایالت الکتوری آن جا و آخرین الکترال آن یعنی ماکسی میلیان فرانتس هم منحل شد و الکتور به صورت تبعیدی در هتسن دورف زندگی را شروع کرد. فرانتس در واقع استخدام‌ کننده و حامی بتهوون بود و اولین سمفونی وی هم به فرانتس تقدیم‌شد امّا قبل از چاپ و گراور پارتیتور، فرانتس درگذشت و آهنگساز جوان هم عنوان تقدیمیه را عوض کرد. اوّلین انتشار بخش‌های ارکستری این اثر در 1801 با تقدیمیه‌ای به بارون فون سوئیتین پسر پزشک مشهور و کتابدار دربار وین در خدمت امپراتریس ماریاترزا توام بود. او موسیقی دوستی بسیار پرشور بود و خود را وقف آثار گذشتگان کرده و بسیاری از آثار باخ و هندل را عرضه و برای "خلقت" و " فصول" هیدن لیبرتو نوشته بود.

نخستین اجرای سمفونی اول روز 2 آوریل 1800 به شکل بخشی از یک کنسرت آکادمیک توسط خودش در تئاتر هوفبورگ وین انجام شد اجرا با یک سمفونی از موتسارت شروع و بدنبالش آریا ودوئتی از "خلقت" هیدن و سپس کنسرتو پیانوئی از خود بتهوون (احتمالاً کنسرتو سی بمول اپوس 19 شماره 2) و پس از آن اجرای اوّل سپتت اپوس 20 انجام گرفت. در مورد اجرای شب دوّم این اثر مطالب زیر را در جراید می‌خوانیم: آقای لودویگ فان بتهوون روی پیانو فورته بداهه‌نوازی نمود... یک سمفونی بزرگ جدید نیز برای ارکستر کامل که توسط لودویگ فان بتهوون ساخته‌شده اجراگردید" درباره اولین اجرای اثر، روزنامه موسیقی آلگمانیه شهر لایپزیگ اکتبر همان سال می‌نویسد: "... و سپس بسیاقی استادانه بدیهه‌نوازی را آغاز و در پایان یک سمفونی از آثارش که بسیار ماهرانه و پر از ایده‌های غنی بود اجرا شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: لودیگ فان بتهوون
فصل دوم: سمفونی‌ها
فصل سوم: کنسرتوها
فصل چهارم: موسیقی مجلسی همراه با سازهای بادی
فصل پنجم: کوارتت‌ها و کوئین تت‌های زهی
فصل ششم: تریوهای زهی
فصل هفتم: پیانوتریوها و پیانو کوارتت‌ها
فصل هشتم: سنات‌های ویلن، سنات‌های ویلن سل و واریاسیون‌ها
فصل نهم: آثار پیانو
فصل دهم: مس‌ها
فصل یازدهم: فیدولیو
فصل دوازدهم: موسیقی برای صحنه
فصل سیزدهم: آوازها و سایر قطعات آوازی
فصل چهاردهم: شخصت و روش زندگی بتهوون
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لودویگ فان بتهوون
نویسنده،
مترجمایرج بلهری
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-600-95776-2-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لودویگ فان بتهوون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لودویگ فان بتهوون

برای دریافت کتاب لودویگ فان بتهوون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.