معرفی و دانلود کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها

عکس جلد کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها

کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها داستانی از مسعود جدیدیان است که برای نوجوانان نوشته شده. احمد، شخصیت اصلی این کتاب، به خاطر کار بدی که انجام داده در دادگاه، محکوم به تبعید به سرزمین کتاب‌ها می‌شود و در حین مدت تبعیدش، در دنیای رمان‌های مشهور و مهم جهان زندگی می‌کند و با شخصیت‌های هر رمان آشنا می‌شود.

درباره‌ی کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها

مسعود جدیدیان با هدف آشنا کردن نوجوانان با شاهکارهای جهانی رمان‌ و غنی کردن اندوخته‌ی مطالعاتی آنان، دست به نگارش کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها زده است.

کتاب حاضر داستان مواجهه‌ی نوجوانی به نام احمد با فضای رمان‌های مشهور در سرزمین کتاب‌هاست. احمد نوجوانی شر و شلوغ است که نه با درس و مدرسه رابطه‌ی خوبی دارد، نه با کتاب و کتاب‌خوانی. او عاشق بازی کردن، تفریح و غذا خوردن است. به قدری از کتاب متنفر است که بدتر از آن، چیزی در دنیا نمی‌شناسد.

معلم ادبیات فارسی احمد، آقای دال، او را مأمور به خواندن یک داستان و ارائه‌ی خلاصه‌ی آن در کلاس می‌کند. اما احمد که با کتاب‌ خواندن میانه‌ای ندارد، وظیفه‌اش را پشت گوش می‌اندازد و باعث عصبانی شدن معلم می‌شود. آقای دال نیز به کتابدار دستور می‌دهد تا او را یک روز در کتابخانه زندانی کند، تا یک داستان بخواند. اما دانش‌آموز شرور، کتابخانه را آتش می‌زند و فرار می‌کند.

مجازات احمد در دادگاه چنین تعیین می‌شود که او را برای مدتی به سرزمین کتاب‌ها تبعید کنند. بالاخره احمد توسط دستگاهی که برای این کار اختراع شده به سرزمین کتاب‌ها تبعید می‌شود. او شش تبعیدگاه را پشت سر می‌گذارد و به دنیای شش کتاب سر می‌زند. در هر کتابی، با شخصیت‌های داستان گفت‌وگو می‌کند و آنان را به وسیله‌ی هوش بالا و قدرت حاضرجوابی‌اش به چالش می‌کشد.

طرح داستان این کتاب، جدید، جذاب و جالب است. نویسنده در روایتش واقع‌گرایی را با عناصر فانتزی آمیخته و سبکی نزدیک به رئالیسم جادویی پدید آورده است. چنین مواجهه‌ای با رمان‌های مهم و معروف توسط نوجوانی که از کتاب متنفر است، تصویری طنزآمیز و متناقض را برای خوانندگان نوجوان ترسیم می‌کند و موجب گیرایی داستان می‌شود. نویسنده این مواجهه را به این خاطر آفریده که نوجوانان ایرانی بتوانند با فضای غیر ایرانی داستان‌ها بیشتر هم‌ذات‌پنداری کنند. هم‌چنین چالش‌های احمد با شخصیت‌های داستان‌ها به نحوی، نقد داستان‌ها را نیز در خلال روایت اصلی، در داستان می‌گنجاند.

مسعود جدیدیان داستان را با بیانی طنزآمیز آفریده است تا از جهتی مفاهیم بعضاً پیچیده در شش داستانِ تبعیدگاه را برای نوجوانان ساده‌تر کند و از جهتی به جذابیت کتاب بیفزاید. این بیان طنزآلود، شیطنت شخصیت اصلی داستان را نیز بیشتر برجسته می‌کند.

کتاب‌هایی که به عنوان تبعیدگاه انتخاب شده‌اند، آثاری مهم و تأمل‌برانگیزاند. «بینوایان»، «پاپیون»، «خاطرات آن فرانک»، «پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته»، «1984» و «کوری». نویسنده در طرح اصلی داستان‌ها تغییری ایجاد نکرده و ساخت اصلی هر داستان را حفظ کرده است.

کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها، علاوه بر ترویج کتاب‌خوانی برای نوجوانان، داستان‌هایی را که ممکن است خواندنش برای یک نوجوان دشوار باشد، ساده‌تر و کوتاه‌تر کرده است. این کتاب صرفاً خلاصه‌ی چند داستان نیست، بلکه داستان مستقلی است که از دیگر داستان‌ها برای گسترش طرح، بهره گرفته و شبکه‌ای بینامتنی در خود ایجاد کرده تا ذهن نوجوانان را به خود مشغول دارد.

کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها نوشته‌ی مسعود جدیدیان توسط انتشارات آئی‌سا به چاپ رسیده است.

کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های مشهور جهان و هم‌چنین نوجوانانی که قصد دارند کتاب خواندن را به صورت جدی آغاز کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها می‌خوانیم

کار جولیا علاوه بر بایگانی، فعالیت در انجمن ضد ازدواج بود، تا می‌توانست اعلامیه پخش می‌کرد، هدف این انجمن پرهیز از ازدواج بود تا تمام نیرو و قوا و فکر و ذکر اعضا کار برای حزب باشد، اما جولیا در واقعیت، خلاف آن عمل می‌کرد و با وینستون وارد رابطه شده بود، وینستون از این‌که می‌دید سرسخت‌ترین اعضای حزب این‌گونه ریاکارند و به شعارهای حزب اعتقادی ندارند خیلی خوشحال بود، احساس می‌کرد حزب دارد از درون می‌‌گندد و می‌پوسد، کافی بود بقیه‌ی اعضا هم مانند جولیا باشند، این مایه‌ی امیدواری بود، پس حزب، آن چنان که می‌نماید هم محکم و سرسخت نیست.

ساعتی هر دو با هم حرف زدند، به‌نظر جولیا انجمن اخوت وجود نداشت، جنگی هم در کار نیست، تمام بمب‌هایی که هر روز بر سر مردم ریخته می‌شود کار خود حزب است، وینستون تابه‌حال به این نکته دقت نکرده بود، حزب از این کار سود زیادی می‌برد، هیچ اعتراضی به شرایط اقتصادی وارد نبود چون کشور در حال جنگ بود، تمام بی‌لیاقتی‌ها و ناکارآمدی‌های حزب در پشت پوشش جنگ پنهان می‌ماند.

یک ماه گذشت، دراین مدت وینستون و جولیا نتوانستند یکدیگر را ببینند، بالاخره با توجه با اعتمادی که به آقای چارینگتون کردند توانستند از اتاق طبقه‌ی بالای عتیقه‌فروشی استفاده کنند و در آن‌جا قرار بگذارند.

فهرست مطالب کتاب

صحبتی با پدرها و مادرها
شروع تبعید
تبعیدگاه اول: بینوایان
تبعیدگاه دوم: پاپیون
تبعیدگاه سوم: خاطرات آن فرانک، خاطرات یک دختر جوان
تبعیدگاه چهارم: پرواز بر فراز آشیانه فاخته (دیوانه‌ای از قفس پرید)
تبعیدگاه پنجم: 1984
تبعیدگاه ششم: کوری
پایان تبعید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات270
زبانفارسی
شابک978-622-7555-15-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها

برای دریافت کتاب تبعید به سرزمین کتاب‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.