معرفی و دانلود کتاب تبیین مولفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم

عکس جلد کتاب تبیین مولفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تبیین مولفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تبیین مولفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تبیین مولفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم

علی‌محمد نوری و اعظم امین در کتاب تبیین مولفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم شما را با اصلی‌ترین آموزه‌های قرآن در حوزه‌ی اخلاق کاری آشنا خواهند کرد. این کتاب یک راهنمای مناسب برای مدیران سازمانی و کلیه‌ی صاحبان کسب‌وکار است که مایل‌اند از رهنمودهای کتاب آسمانی در حرفه‌ی خود بهره ببرند.

درباره‌ی کتاب تبیین مؤلفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم

قرآن کریم برای همه‌ی ابعاد زندگی انسان، برنامه‌هایی عملی ارائه داده که پایبندی به این آموزه‌های روشن به موفقیت و بهبود سازوکار سیستم مدیریتی در کشور کمک می‌کند. علی‌محمد نوری و اعظم امین در کتاب تبیین مؤلفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم قصد دارند شما را با جنبه‌های فلسفی و اخلاقی موجود در علم مدیریت از دریچه‌ی رهنمودهای قرآن کریم آشنا کنند.

این کتاب با هدف رفع نارسایی‌هایی که در کتاب‌های مدیریت وجود دارد، به نگارش درآمده و از آنجا که مؤلفان آن معتقداند تنها دستاوردهای علمی نمی‌تواند در این مسیر چاره‌ساز باشند، تبیین نظام معرفتی و تشریح مبانی فکری علم مدیریت را ضروری می‌دانند. به همین سبب به کتاب آسمانی قرآن، به عنوان منبعی جامع و مانع و سرشار از الگوهای کارآمد اخلاقی استناد جسته‌ و مهم‌ترین مؤلفه‌های یک مدیر موفق را برای شما برشمرده‌اند.

در این اثر ضرورت‌ها و راهبردهای مدیریتی که ضامن موفقیت یک سازمان هستند، برشمرده شده است. اجرای این دستورالعمل‌ها می‌تواند در بلندمدت تحولی در اخلاق حرفه‌ای مدیران ایجاد کند؛ چراکه خداوند در سوره‌هایی چون بقره، نسا، احزاب و... برنامه‌ی جامع دست‌یابی به توفیق مادی و معنوی انسان را با ذکر استانداردها و الگوهای مختلف ارائه نموده است.

در مجموع کتاب تبیین مؤلفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم با بیان رهنمودهای کلیدی و پیش‌نیازهایی که هر مدیری برای موفقیت خود به آن نیاز دارد، یک نظام تربیتی ویژه برای افراد جامعه بنا نموده که اگر انسان‌ها سرکشی و ظلم را کنار بگذارند، می‌توانند با استفاده از آن به سعادت و کامیابی در عرصه‌های مختلف زندگی خود برسند.

کتاب تبیین مؤلفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم را انتشارات مانیان منتشر کرده و علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی مدیریت می‌توانند از مطالب آن بهره ببرند.

کتاب تبیین مؤلفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم مناسب چه کسانی است؟

مدیران سازمان‌ها، دانشجویان رشته‌ی مدیریت و کلیه‌ی افرادی که به حوزه‌ی اخلاق سازمانی از منظر اسلام علاقه دارند، می‌توانند از مطالب مستند این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب تبیین مولفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم می‌خوانیم

تا اواسط قرن حاضر، شیوه‌ی متداول در مطالعه رهبری، بر صفات یا ویژگی‌های ذاتی رهبر تأکید داشت. غالباً تصور می‌شد که ویژگی‌های خاص، نظیر نیروی جسمانی، هوش و قدرت فکری، ظاهر مناسب، قدرت تشخیص، اعتمادبه‌نفس و ثبات عاطفی، در رهبری نقش تعیین‌کننده دارند. محققین سعی داشتند که ویژگی‌های جسمانی، روانی و شخصیتی رهبران مختلف را مشخص کنند. با توسعه و تکامل مکتب رفتارگرایی، که تأکید بر این دارد که افراد، غیر از خصوصیات جسمانی ارثی، با خصایص دیگر رهبری به دنیا نمی‌آیند، این نگرش تا حدود زیادی مقبولیت خود را از دست داد.

گرچه بعضی از ویژگی‌ها و خصایص شخصیتی در رهبری تأثیر دارند، اما اشکالاتی بر این نظریه وارد است؛ که عمدتاً عبارت‌اند از: اولاً، فهرست این خصوصیات مهم بی‌انتهاست، هر ساله ویژگی‌ها و نشانه‌های جدیدی مانند سبک دست‌خط، زمان تولد و نظایر آن به فهرست خصایص شخصیتی رهبر اضافه می‌شود. این افزایش بی‌پایان، ابهاماتی را برای محققین در تعیین خصایص رهبر به وجود می‌آورد. ثانیاً، نمرات آزمون مربوط به خصایص، نمی‌تواند رهبری مؤثر را پیش‌بینی کند، زیرا هر یک از ویژگی‌ها به تنهایی اثر ندارد؛ بلکه ترکیبی از آن‌هاست که در پیروان تأثیر می‌کند و بالاخره الگوهای رفتار مؤثر تا حدود زیادی به موقعیت بستگی دارد. رفتار رهبری که در یک بانک، مؤثر واقع می‌شود، ممکن است در یک آزمایشگاه اثربخش نباشد.

هدایت و رهبری سازمان در ابعاد گوناگون، مستلزم توانایی‌های فکری و رفتاری است. بدون هدایت و رهبری تحقق برنامه و اهداف میسر نمی‌باشد. شایستگی، رمز قدرت هدایت و رهبری است. رهبری، تجلی صفات خداست و خلیفه الله است که باید آیینه خدانمای بشر باشد. رهبری الهی، افزون بر تزکیه عقیدتی و اخلاقی جامعه، رهبری سیاسی و اجتماعی را نیز بر عهده دارد، زیرا وقتی هدف تزکیه جامعه باشد این هدف درصورتی تأمین می‌شود که دین، در جامعه شکوفا شود و تحقق دین در جامعه درصورتی ممکن است که فرد شایسته الهی، مجری آن باشد و تحقق این آرمان تنها با نهاد سیاسی الهی ممکن است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
اهمیت و ضرورت پژوهش
مبانی نظری پژوهش
پیش‌نیازهای اخلاقی موفقیت مدیران بر اساس تأویل در آیات اول سوره بقره
1.‌ تمرکز مدیران
2.‌ اطاعت
3.‌ خدمت
4.‌ قانون‌مداری
5.‌ هدف‌مندی
6.‌ بررسی متون
عناصر ساختاری موفقیت مدیران
1.‌ برنامه‌ریزی
2. سازمان‌دهی
3.‌ اطاعت سازمانی
4.‌ هدایت و رهبری
-‌ انبیاء
-‌ اولیاء
-‌ دانشمندان
- کنترل
مؤلفه‌های راهبردی اخلاقی موفقیت مدیران در قران کریم
سه رهیافت اساسی
1- عقل
2- فطرت (دل)
3- وحی
بایدها و یا ضرورت‌های راهبردی موفقیت مدیران
1.‌ توکل
2.‌ اخلاص
3.‌ تواضع
4.‌ علم
5.‌ صبر
6.‌ عدل
7.‌ بیان احسن و نیکو
8.‌ امید
9.‌ گذشت
10.‌ سلامتی
11.‌ شکرگذاری
12.‌ احسان
13.‌ زهد
14.‌ دعا
15.‌ توبه
16.‌ تعاون و همکاری
17.‌ امانت‌داری
18.‌ وفای به عهد
19.‌ مشورت
20.‌ امر به معروف و نهی از منکر
نبایدها (آفت‌ها و موانع موفقیت مدیران)
1.‌ دروغ
2.‌ حسد
3.‌ پیروی از هوای نفس
4.‌ تکبر
5.‌ غیبت
6.‌ سخن‌چینی
7.‌ غضب
8.‌ ریا
9.‌ رشوه
10.‌ دزدی
11.‌ ربا
12.‌ فتنه
13.‌ مدح
14.‌ یأس
15.‌ کینه
16.‌ ترس
17.‌ مکر و حیله
18.‌ تنبلی و سستی
19.‌ کتمان حق
20.‌ خیانت
مؤلفه‌های آرمانی موفقیت مدیران
دست‌یابی به توفیقات دنیوی
دست‌یابی توفیقات اخروی (بهشت)
جمع‌بندی و نتیجه‌گیری
مطالعه موردی از مدیران موفق معاصر
جمع‌بندی
نتیجه‌گیری
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تبیین مولفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم
نویسنده،
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-310-083-3
موضوع کتابکتاب‌های اخلاق و معارف، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تبیین مولفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم

برای دریافت کتاب تبیین مولفه‌های راهبردی موفقیت مدیران از منظر قرآن کریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.