معرفی و دانلود کتاب غلبه بر غول اهمال کاری: تکنیک‌های عالی برای رهایی از تعویق کارها

عکس جلد کتاب غلبه بر غول اهمال کاری: تکنیک‌های عالی برای رهایی از تعویق کارها
قیمت:
۴۳,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر غول اهمال کاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر غول اهمال کاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غلبه بر غول اهمال کاری: تکنیک‌های عالی برای رهایی از تعویق کارها

کتاب غلبه بر غول اهمال کاری نوشته‌ی فتانه حبیبی، بر روی یکی از آزاردهنده‌ترین عادات و رفتار‌های انسانی، یعنی سهل‌انگاری و به تعویق انداختن کارها متمرکز می‌شود و توضیح می‌دهد که چطور می‌توان آن را کنترل و اصلاح کرد. این راهنما مشخصات اصلی اهمال کاری را تشریح می‌کند، از انواع آن می‌گوید، نشان می‌دهد که چه تأثیری بر زندگی ما دارد و شیوه‌ی ترک این عادت و منظم‌تر شدن را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب غلبه بر غول اهمال‌کاری

احتمالاً همه‌ی ما در زندگی کارهایی را به تعویق انداخته‌ایم. تصمیم گرفته‌ایم ورزش را شروع کنیم، وزنمان را کم کنیم، یا زبان بخوانیم ولی دائماً آن‌ها را عقب انداخته‌ایم و از آغازشان طفره رفته‌ایم. این رفتاری بسیاری رایج است و حتی می‌توان گفت چندان غیرطبیعی نیست ولی گاهی چنان شدت پیدا می‌کند که زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تا حدی که عملاً او را به فردی منفعل تبدیل می‌سازد که توان انجام هیچ کاری را ندارد. بسیاری این رفتار را با تنبلی یکسان یا حداقل متأثر از آن می‌دانند. ولی اهمال یا سهل‌انگاری با تنبلی فرق دارد و از انگیزه‌هایی متفاوت و ناخودآگاهی عمیق‌تر ریشه می‌گیرد. کتاب غلبه بر غول اهمال‌کاری نوشته‌ی فتانه حبیبی، اثری است که می‌کوشد این عادت آزاردهنده و انفعالی را توضیح دهد و آن را تشریح کند. این راهنما با بررسی ریشه‌های اهمال و سهل‌انگاری نشان می‌دهد که این رفتار ناشی از نوعی واکنش مغز است. زمانی که مغز در تحلیل و شناخت موقعیت‌ها دچار مشکل می‌شود به این الگو روی می‌آورد تا خود را از زیر فشار آزاد سازد و تسکین دهد. حبیبی پس از بررسی روان‌شناختی این احساس، ویژگی‌های اساسی آن را شرح می‌دهد و می‌گوید که نشانه‌های اصلی آن کدام هستند و چطور باید آن‌ها را شناخت.

مغز ما به نحوی تکامل پیدا کرده که به پاداش‌های کوتاه‌مدت پاسخ دهد و فعالیت‌هایی را انتخاب کند که خیلی سریع به نتیجه می‌رسند. وقتی ما تصمیم می‌گیریم ورزش را شروع کنیم یا لاغر شویم، عملاً برنامه‌ای درازمدت را طراحی می‌کنیم. مغز پس از تحلیل این وضعیت، نتیجه می‌گیرد پاداش این کارها احتمالاً خیلی دیر به دست می‌آید. به همین خاطر ترجیح می‌دهد به سراغ کارهایی کوتاه‌مدت‌تر برود تا زودتر پاداش بگیرد. نتیجه این واکنش این است که ما ورزش را دائماً به تعویق می‌اندازیم و کارهای دیگر را در اولویت قرار می‌دهیم. بنابراین اهمال را نباید نتیجه‌ی عادت به تنبلی دانست، بلکه از نوعی اختلال شناختی می‌آید. همه‌ی ما تا حدی با این شرایط دست‌به‌گریبان هستیم که معمولاً روانشناسان آن را نشانه‌ی مشکل حادی نمی‌دانند. ولی اگر این رفتار دائم و برای هر کاری تکرار شود، آنگاه باید این وضعیت را جدی گرفت و حتی درمانش کرد. چون اهمال‌کاری مزمن می‌تواند یکی از نشانه‌های بیش فعالی یا اختلال حواس باشد. اما در حالت‌های ساده‌تر با برخی تکنیک‌ها و تمرین‌ها می‌توان وضعیت را بهبود داد. فتانه حبیبی در کتاب غلبه بر غول اهمال‌کاری پس‌ازاینکه تفاوت این اختلال و تنبلی را شرح می‌دهد، از انواع آن می‌گوید. او به چندین دسته‌ اهمال اشاره می‌کند و مشخصات و نشانه‌های هریک را توضیح می‌دهد. حبیبی در ادامه از تأثیر سهل‌انگاری بر زندگی می‌گوید و نشان می‌دهد که چطور می‌توان کم‌کم با آن مقابله کرد و کنارش گذاشت. این‌چنین به‌مرور می‌توان به فردی باانضباط تبدیل شد.

کتاب غلبه بر غول اهمال‌کاری را نشر مانیان به چاپ رسانده است.

کتاب غلبه بر غول اهمال‌کاری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به افرادی که به توسعه‌ی فردی و خودیاری علاقه دارند و می‌خواهند رفتارشان را اصلاح کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب غلبه بر غول اهمال کاری: تکنیک‌های عالی برای رهایی از تعویق کارها می‌خوانیم

به تعویق انداختن کارها برای منافع لحظه‌ای و با هزینه و نادیده‌گیری اهداف بلندمدت صورت می‌پذیرد و منجر به نتایجی چون کاهش کیفیت عملکرد و احساساتی چون استرس، اضطراب و گناه می‌شود.

بهتر است بدانید که بین اهمال‌کاری که ضرب‌الاجلی برای آن تعیین شده است و اهمال‌کاری که ضرب‌الاجلی ندارد، تفاوت وجود دارد.

در نوع اول فرد با نزدیک‌شدن به زمان مقرر ناگهان ترس و وحشت او را فرامی‌گیرد و به دلیل ترس و وحشت از شرم یا افتضاح اجتماعی به انجام کار در لحظات آخر می‌پردازد. اگرچه معمولاً کار انجام شده در لحظات آخر، از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. این افراد در کودکی یاد گرفته‌اند که فقط بر اساس تشویق و تنبیه کاری را انجام دهند؛ بنابراین انگیزه درونی برای انجام کار ندارند و تنها براساس ترس، تنبیه و گاهاً تشویق به انجام کاری می‌پردازند. به‌طور مثال تا زمانی که موبایل آن‌ها قطع نشود، در جهت پرداخت قبض اقدام نمی‌کنند و یا تا یک روز مانده به امتحان، مطالعه نمی‌کنند.

در کاری که هیچ ضرب‌الاجلی برای آن وجود ندارد، اهمال‌کاری می‌تواند تا لحظه مرگ فرد طول بکشد!

اهمال‌کاری بلندمدت باعث ناامیدی و نارضایتی کلی فرد از خودش و زندگی‌اش می‌شود؛ زیرا فرد احساس عدم رشد و موفقیت می‌کند؛ مانند خلق یک اثر هنری، مطالعه یک کتاب و پایان‌دادن به یک رابطه عاطفی.

نتایج اهمال‌کاری را می‌توان در کیفیت پایین عملکرد مدرسه و شغل، عدم پیگیری وضعیت پزشکی و سلامت، پس‌انداز نکردن برای دوران بازنشستگی پیدا کرد. تحقیقات بر روی دانش‌آموزان نشان داده که اهمال‌کاری رابطه مستقیم با استرس بالا، بیماری بیشتر و نمره‌های پایین‌تر در انتهای سال تحصیلی دارد.

فهرست مطالب کتاب

اهمال‌کاری چیست؟
چرا اهمال‌کاری می‌کنیم؟
چطور اهمال‌کاری را تشخیص دهیم؟
اهمال‌کارها دقیقاً چه ویژگی‌هایی دارند؟
اهمال‌کاری با تنبلی چه تفاوتی دارد؟
انواع اهمال‌کاری
تأثیرات اهمال‌کاری بر زندگی
ترک اهمال‌کاری چقدر زمان می‌برد؟
چطور با اهمال‌کاری مقابله کنیم؟
چطور به فردی منظم تبدیل شده و از شر بی‌نظمی خلاص شویم
سخن پایانی
منابعی برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غلبه بر غول اهمال کاری: تکنیک‌های عالی برای رهایی از تعویق کارها
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-310-159-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غلبه بر غول اهمال کاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غلبه بر غول اهمال کاری

برای دریافت کتاب غلبه بر غول اهمال کاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.