معرفی و دانلود کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری

کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری گردآوری و تألیف مونیر کهال و شهیرا العافی، انواع تکنیک‌ها، مدل‌ها، فرآیندها و ابزارهای تحلیلی داده‌ها را در سه حوزه‌ی مارکتینگ، کارآفرینی و خلاقیت بررسی کرده و آموزش می‌دهد. این کتاب با مطرح کردن آنالیزهایی همچون تحلیل کسب‌وکار، بازاریابی و مشتری، کلان داده‌ها، پیش‌بینی تجارت و نوآوری، کمک می‌کند فرصت‌های پیش روی کسب‌وکارتان را بهتر بشناسید و از آن‌ها بهره ببرید.

درباره‌ی کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری

تحلیل داده به فرآیندی اطلاق می‌شود که در آن داده‌هایی جمع‌آوری‌ شده و مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند تا بر مبنای آن‌ها تصمیم‌گیری شود. داده‌ها در مراحل ابتدایی کاملاً خام و خنثی هستند ولی تحلیل‌گر با عملیاتی که روی آن‌ها انجام می‌دهد، آن‌ها را پردازش کرده و به اطلاعات تبدیل می‌کند. درواقع در طبقه‌بندی دانش، اطلاعات در مرحله‌ی بالاتر از داده قرار می‌گیرد و این امکان را می‌دهند تا بتوان بر مبنای آن‌ها به الگوها پی برد و روندها را شناخت. امروزه تحلیل داده‌ها در تمامی علوم استفاده می‌شود و کارایی دارد؛ از مهندسی تا پزشکی، از بازاریابی تا نوآوری. بااینکه ممکن است تفاوت‌هایی در فرآیند تحلیلی حوزه‌های مختلف وجود داشته باشد، ولی همه‌ی آن‌ها چند گام مشترک دارند. این گام‌ها عبارت‌اند از: جمع‌آوری داده، پردازش، پاک‌سازی، تجزیه و تحلیل اکتشافی و مدل‌سازی. طبق این مراحل، تحلیل‌گر ابتدا تمام داده‌های موردنیازش را جمع می‌کند، بعد آن‌ها را سازمان‌دهی و مرتب‌سازی کرده و آنچه را بی‌ربط، تکراری و خطا است، کنار می‌گذارد، پس‌ازآن پردازش اصلی را آغاز کرده و با کمک ابزارهای تحلیلی آن‌ها را به‌دقت بررسی می‌کند و درنهایت آن‌ها را به مدل و الگوریتم تبدیل می‌سازد. مدل‌سازی این امکان را می‌دهد تا بتوان روی اطلاعات خروجی، تحلیل ریاضی و آماری انجام داد و تصمیم گرفت.

مونیر کهال (Mounir Kehal) و شهیرا العافی (Shahira El Alfy) در کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری (Data Analytics in Marketing, Entrepreneurship, and Innovation) کوشیده‌اند این فرآیند را در سه حوزه‌ی بازاریابی، کارآفرینی و خلاقیت مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. تجزیه و تحلیل نوآوری کمک می‌کند تا بتوان فرصت‌های توسعه‌ی محصولات و خدمات جدید را یافت و روش‌های فعلی تولید محصول و خدمات را بهبود بخشید. تحلیل کارآفرینی این امکان را می‌دهد تا خلاقیت به استراتژی تبدیل شود و کارآفرین بتواند بر مبنای داده‌های به‌دست‌آمده تصمیمات مهمی را اتخاذ کند. و تحلیل بازاریابی به کارآفرین این امکان را می‌دهد تا داده‌های بازاریابی موردنیازش را جمع‌آوری، مدیریت، ارزیابی و آنالیز کند و از این طریق ترندها را بشناسد، علایق مشتری را درک کند و کمپین‌های تبلیغاتی مناسبی را به راه بیاندازد. چنانکه مشخص است این سه زمینه گرچه ظاهراً مستقل‌اند ولی در کنار هم یک کل یکپارچه را تشکیل می‌دهند. نوآوری باعث بقا و رشد کسب‌وکار می‌شود، کارآفرینی به خلاقیت و نوآوری کمک می‌کند و آن را توسعه می‌دهد و بازاریابی، فروش محصولات کارآفرین را تسهیل می‌کند.

مونیر کهال، استاد دانشگاه و متخصص تحلیل داده‌ها، و شهیرا العافی، استاد و کارشناس کسب‌وکار است. آن‌ها در کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری، 9 مدل آنالیز داده را گردآوری کرده و می‌کوشند آن‌ها را به مخاطب آموزش دهند. این مدل‌های مدرن شامل تجزیه و تحلیل کسب‌وکار از طریق اینترنت اشیا، تحلیل مهمان‌نوازی، بازاریابی، مشتری، کلان داده‌ها، کارآفرینی، پیش‌بینی تجارت، نوآوری و یادگیری پیشگویانه در آموزش عالی هستند. در مورد تکنیک‌ها، فرآیندها و ابزارهای تحلیلی هر یک نیز توضیحاتی را ارائه می‌کنند. کتاب بر اساس آخرین یافته‌ها و دانش روز تدوین شده و تلاش دارد با شرایط امروز دنیا مطابقت داشته باشد. برای مثال بارها در مورد اینترنت اشیا یا نسل بعدی آن، یعنی اینترنت اجتماعی اشیا صحبت می‌شود. یا نوآوری شرکت‌های نتفلیکس، آمازون و علی‌بابا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی با ترجمه‌ی امیرعلی رمدانی، امیرمحمد رمدانی و امیررضا تجلی منتشر کرده است.

کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تحلیل‌گران و پژوهشگران حوزه‌ی تحلیل داده‌ها توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری می‌خوانیم

برنامه‌های کاربردی جدید می‌توانند از روابط مبتنی بر SIoV برای کاهش ترافیک و امکان تعامل بین وسایل نقلیه استفاده کنند. این امر را می‌توان با ایجاد گروه‌های اجتماعی در خودروهایی به دست آورد که صاحبان آن‌ها مایل به اشتراک‌گذاری اطلاعات اتومبیل‌های خود با جویندگان بالقوه خدمات خودرو هستند؛ به این صورت که مالکان هر دو خودرو به وسیله‌ی خود اجازه می‌دهند پروفایل کاربری و نیازهای خودروی خود را به اشتراک بگذارند. تایید مالک خودروی اول برای ارسال اطلاعات مفید و یاری‌دهنده به خودروی جویای خدمات، منجر به تعامل و تبادل اطلاعات میان دو خودروی متصل می‌شود. اطلاعات تبادل شده شامل نشانی مقصد، سن و جنسیت رانندگان و اطلاعات شغلی آن‌ها می‌باشد. با این حال، این نوع خدمات نیاز به تایید دقیق جو‌یندگان و صاحبان خودرو برای اطمینان از ایمنی راننده و مسافران دارد. برخی نرم‌افزارها نیز به مالکان خودروها اجازه می‌دهند با دیگر خودروهای دایره اجتماعی خود از طریق شبکه Wi-Fi متصل شوند.

فهرست مطالب کتاب

ویراستاران
فصل اول: تجزیه و تحلیل کسب و کار از طریق SIoT و SIoV
فصل دوم: تجزیه و تحلیل نوآوری
فصل سوم: تجزیه و تحلیل پیش‌بینی تجارت: ابزارها و فناوری‌ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل مهمان‌نوازی: استفاده از تجزیه و تحلیل انتخاب...
فصل پنجم: تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی و تجزیه و تحلیل مشتری
فصل ششم: تجزیه و تحلیل بازاریابی
فصل هفتم: تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها
فصل هشتم: توسعه محصول جدید و تحلیل کارآفرینی
فصل نهم: تجزیه و تحلیل یادگیری پیشگویانه در آموزش عالی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری
نویسنده،
مترجمامیرعلی رمدانی، امیرمحمد رمدانی، امیررضا تجلی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات306
زبانفارسی
شابک978-964-468-997-0
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری

برای دریافت کتاب تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی، کارآفرینی و نوآوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.