معرفی و دانلود کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه پایدار

برای دانلود قانونی کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه پایدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه پایدار

کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه پایدار تألیف امیرعلی رمدانی و امیرمحمد رمدانی، از مفهوم توسعه‌ی پایدار در دوران مدرن صحبت می‌کند و می‌کوشد عناصر و مؤلفه‌های اصلی آن را تشریح نمایند. این کتاب شیوه‌ی استفاده از فناوری‌ها، بسترسازی، مدیریت منابع و تغییرات انواع بنگاه‌های اقتصادی را توضیح می‌دهد و به مدیران کمک می‌کند سازمانشان را در راستای توسعه‌ی پایدار رهبری کنند.

درباره‌ی کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه‌ی پایدار

محققان معتقدند بشر در قرن بیست‌ویکم وارد انقلاب چهارم صنعتی شده است. گسترش اینترنت و هوش مصنوعی و به دنبال آن فناوری‌های نوظهور دیگر، همگی باعث شده تا زندگی انسان کاملاً متحول شود. این انقلاب نسبت به سه انقلابِ صنعتیِ پیشین یک تفاوت بزرگ دارد؛ سرعت سرسام‌آور پیشرفت‌ها. دیجیتالی شدن صنایع و ابداع ابرکامپیوترها و محاسبات سریع باعث شده تا هر فناوری‌ای در مدتی کوتاه توسعه پیدا کند و عرضه شود. مناسبات جدید صنعتی تمام شئون جامعه، از جمله مدیریت را هم تحت‌تأثیر خود قرار داده است. مدیر یک بنگاه اقتصادی دیگر نمی‌تواند مثل چند دهه‌ی قبل کارخانه و سازمانش را هدایت کند. او مجبور است خود را با شرایط دنیای جدید وفق دهد. به عبارت بهتر، او باید شکل مدرن و متفاوت‌تری از توسعه را در پیش بگیرد. فرآیندی که امروزه به نام توسعه‌ی پایدار معروف شده و محققین بر پیاده‌سازی آن تأکید دارند، از همین فلسفه برخاسته است. اما برنامه‌ریزی در این زمینه و اجرای تغییرات مرتبط با آن کار چندان ساده‌ای نیست و به دانش عمیق‌تری نیاز دارد. کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه‌ی پایدار تألیف امیرعلی رمدانی و امیرمحمد رمدانی از جمله آثاری است که بر روی همین فرآیند متمرکز شده و می‌کوشد عناصر و مؤلفه‌های توسعه در عصر فعلی را تشریح کند. نویسندگان با آگاهی از الزامات انقلاب صنعتی چهارم و تبعات آن، استراتژی‌ها و رویکردهایی را پیشنهاد می‌دهند که به مدیران کمک می‌کند مسیر جدید توسعه را بهتر طی نمایند.

ایده‌های توسعه‌ای بنگاه‌های اقتصادی در دهه‌های پیشین چندان پیچیده نبود: تولید محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب. اما در عصر فعلی این ایده چندان کارایی ندارد و نمی‌تواند به بنگاه کمک کند. در عصر انقلاب چهارم، مفاهیم دانش، نوآوری و سرعت هم باید در نظر گرفته شوند. یعنی مدیر امروزی باید توسعه‌ی خود را در مسیر «دستیابی به دانش، نوآوری در عمل و سرعت اقدامات» طی کند تا بتواند در بازار دوام بیاورد و پیشرفت کند. مدیر باید در چارچوب این مثلث طلایی برنامه‌ریزی کند، استراتژی‌هایش را تدوین نماید، سناریوهای احتمالی را بنویسد و به استقبال چالش‌ها برود. امیرعلی رمدانی و امیرمحمد رمدانی در کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه‌ی پایدار، نحوه‌ی تدوین سند توسعه برای رسیدن به توسعه‌ی پایدار را توضیح می‌دهند و نقشه‌ی راه آن را ترسیم می‌کنند. نویسندگان که هر دو در زمینه‌ی مدیریت و توسعه‌ تخصص دارند و صدها ساعت آن را در انواع بنگاه‌ها تدریس کرده‌اند، برای خواننده نحوه‌ی استفاده از فناوری‌ها، بسترسازی و ایجاد تغییرات، و مدیریت منابع بنگاه‌های اقتصادی را تشریح و جنبه‌های مختلف این تغییرات، از تحولات ضروری تا اختیاری را بیان می‌کنند.

کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه‌ی پایدار را شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه‌ی پایدار برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران و کارشناسان انواع سازمان‌های خصوصی و دولتی، صاحبان صنایع، کارآفرینان و دانشجویان رشته‌های مدیریتی می‌توانند از این کتاب و استراتژی‌های آن بهره ببرند.

در بخشی از کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه پایدار می‌خوانیم

تغییرات بنگاه‌های اقتصادی به طرق مختلفی قابل تقسیم هستند که یکی از این تقسیم‌بندی‌ها، تغییرات را به دو گروه تغییرات اختیاری و تغییرات اجباری طبقه‌بندی می‌کند. مدیران با توجه به سند برنامه راهبردی، چشم انداز، ماموریت، اهداف بنگاه (اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت) در راستای رشد و توسعه همه جانبه به تدوین برنامه عملیاتی (برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت) می‌پردازند که این خود در مسیر تغییرات گام برداشتن است و این امکان را می‌دهد که از منابع موجود به بهترین نحو ممکن استفاده و از اتلاف‌های ناشی موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود. در این بین توجه ویژه به آینده و مباحثی همچون آینده‌نگری و آینده‌نگاری سبب می‌شود با وسعت دید گسترده‌ای، مسیر مبهم آینده بیش از قبل شفاف شده و از بروز اشتباهات و انتخاب مسیر اشتباه جلوگیری گردد.

تغییرات باید طبق اصول و گام‌های از پیش تعریف شده‌ای انجام شود و برای آن روش‌ها و متدها و مدل‌های فراروانی وجود دارد. اما آنچه که تقریبا به‌صورت مشترک می‌توان در این زمینه بیان کرد در ادامه ذکر شده است.

بدون شناختن وضعیت کنونی نمی‌توان مشخص کرد که در کدام زمینه‌ها باید تغییرات صورت گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود. شناسایی وضع موجود شامل شناخت بنگاه اقتصادی از فضای کاری، نوع فعالیت، تعداد پرسنل و از همه مهم‌تر هدف نهایی و روند حرکتی بنگاه از گذشته تا به حال است. بنگاهی را درنظر می‌گیریم که مدیران آن سعی دارند تغییراتی را بوجود آورند اما اولین سوال این است که در حال حاضر روند انجام فعالیت‌ها چگونه است؟ همچنین سوالاتی نظیر آیا دارای امکان مالی، شرایط فیزیکی و موقعیت زمانی برای اعمال چنین تغییراتی هستیم؟ بنابراین هرچه تحقیقات پیرامون مرحله شناخت، صادقانه‌تر و واقع‌بینانه‌تر باشد، مدیران بنگاه اقتصادی را بیشتر راهنمایی خواهد کرد که چگونه برای آینده تصمیم‌گیری نمایند

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
خلاصه‌ای از رزومه نویسندگان
مقدمه
فصل اول: لزوم تحقیقات با رویکرد توسعه
فصل دوم: بهره‌گیری از فناوری به‌منظور توسعه پایدار اقتصادی
فصل سوم: مدیریت منابع بنگاه‌ اقتصادی در راستای توسعه
فصل چهارم: بسترسازی توسعه بنگاه اقتصادی در راستای تغییرات
فصل پنجم: تغییرات و جنبه‌های مختلف آن
5-1- تغییرات اجباری
5-2- تغییرات اختیاری (هوشمندانه)
فصل ششم: تدوین سند توسعه در راستای توسعه پایدار
6-1- اقدام به تغییرات
6-2- گام‌های اجرایی تغییر
6-3- مدل آدکار (ADKAR)
6-4- دلایل مقاومت در برابر تغییر و نکات ایجاد تغییرات
فصل هفتم: سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه پایدار
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-964-468-955-0
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه پایدار

برای دریافت کتاب تحقیق و توسعه در راستای توسعه پایدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.