معرفی و دانلود کتاب رنسانس اقتصادی آلمان: درس‌هایی از پیشرفت‌های اقتصادی آلمان

عکس جلد کتاب رنسانس اقتصادی آلمان: درس‌هایی از پیشرفت‌های اقتصادی آلمان
قیمت:
84500 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رنسانس اقتصادی آلمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رنسانس اقتصادی آلمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رنسانس اقتصادی آلمان: درس‌هایی از پیشرفت‌های اقتصادی آلمان

جک اوینگ در کتاب رنسانس اقتصادی آلمان، درس‌هایی از پیشرفت‌های اقتصادی این کشور را به شما می‌گوید که می‌تواند سرلوحه‌ای برای تمام سیاستمداران و مسئولان دولتی همه‌ی کشورها قرار بگیرد. در این اثر می‌خوانید که اقتصاد آلمان چگونه یک بار دیگر متولد شد.

درباره‌ی کتاب رنسانس اقتصادی آلمان:

تا مدتی این گونه تصور می‌شد که کشور آلمان کم‌کم از صحنه‌ی اقتصاد جهانی خارج می‌شود. اقتصادی که در گذشته‌ای نه چندان دور، بسیار نیرومند و مستحکم ظاهر شد، چیزی نمانده بود که زیر بار سنگین رفاه اجتماعی کمر خم کند. هزینه و حقوق کارگران آلمانی افزایش یافته و برکنار کردنشان سخت بود. اتحادیه‌های کارگری بسیار مقاوم و استوار بودند و این توان را داشتند که برای تمامی صنایع و صنوف به تعیین دستمزد و حقوق بپردازند.

مالیات بسیار بالا بود به اندازه‌ای که در پایان سال 1990 بالغ بر 37 درصد تولید ناخالص ملی کشور را شامل می‌شد. بیکاری رو به افزایش بود به قدری که در سال 2006 از 12 درصد بالاتر رفت. کم شدن زاد و ولد و بالا رفتن تعداد بازنشستگان باعث ایجاد نقص در اقتصاد داخلی شده بود. آلمان در مقابل نیروی کارآفرینی دره‌ی سیلیکون نمی‌توانست عرضِ اندام کند و در روند پیشرفت و توسعه اینترنت هیچ کاری نمی‌کرد.

در شرایطی که آمریکا به تدریج تبدیل به یک اقتصاد خدماتی می‌شد و تولید خود را به کشور چین سپرده بود، مدیران و رؤسای آلمانی تنها به تولید فکر می‌کردند، استراتژی‌ای که بسیار احمقانه و نابه‌جا بود. با درهم پاشیدن دیوار برلین و اتحاد دوباره‌ی آلمان، مشخص شد که چیزی تا درهم شکستن اقتصاد آلمان شرقی باقی نمانده و کلیتی ناکارآمد به خود گرفته و میلیاردها مارک به سرمایه نیاز دارد تا مجدداً قادر به حضور در میدان رقابت باشد.

با اتمام جنگ سرد، آلمان یک قدرت اقتصادی به شمار می‌رفت که رو به نابودی بود. سیاستمداران دنیا هم به راحتی توانستند از این کشور چشم‌پوشی کنند. با این وجود کمتر از ده سال بعد، این کشور توانست بار دیگر قد عَلَم کند. هر چند کارگران آلمانی همچنان هزینه‌ی بالایی داشتند و مالیات کشور سر به فلک می‌کشید، با این حال چشم‌پوشی نکردن از سنت آهن‌کوبی، اکنون به نظر راهبردی عاقلانه به نظر می‌رسید. از سرعت رشد بیکاری در آلمان کاسته شد، در حالی که این امر در کشورهای دیگر از جمله آمریکا رو به افزایش بود.

در سال 2012 کشور آلمان با اختلاف بسیار کمی پس از چین و آمریکا به رتبه سوم بزرگ‌ترین صادرکنندگان کالا در دنیا دست یافت. این کشور با 81 میلیون جمعیت، تقریباً هم‌اندازه کشور 314 میلیون نفری آمریکا به جهان اجناس مختلف می‌فروخت. صادرات آلمان با جمعیتی مساوی با 6 درصد جمعیت چین، صادراتی به اندازه‌ی 70 درصد این کشور داشت. در دورانی که بحران مالی سرتاسر اروپا را فراگرفته بود، آلمان از خطر این بحران در امان ماند. این در حالی بود که دیگر کشورهای منطقه، اوج رکود خود را تجربه می‌کردند.

چرا؟ چه اتفاقی افتاد که آلمان موفق شد در زمانی بسیار کوتاه بار دیگر اقتصادش را به جریان بیندازد؟ آمریکا و دیگر کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، کدام درس‌ها را می‌توانند از این رویداد بیاموزند؟ جک اوینگ (Jack Ewing) در کتاب رنسانس اقتصادی آلمان (Germany's economic renaissance) به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

پاسخ به این پرسش‌ها حاوی درس‌هایی برای مدیران و سیاست‌گذاران ایالات متحده و هر اقتصاد دیگری است که می‌کوشد زیرساخت‌های تولیدی کشور را بسازد یا بازسازی کند. این راهبرد، به‌گواهی شهروندان نگون‌بخت شهرهایی چون دیترویت، برای برپایی یک اقتصاد متوازن، با بیکاری کم، یک راهبرد حیاتی است و همینطور توصیه‌ای برای هر مدیری که می‌خواهد بیاموزد چگونه می‌توان با بنگاه‌های چینی، که به کارکنانشان دستمزدی معادل یک‌دهم دستمزد کارکنان آمریکایی می‌پردازند، رقابت کرد.

نکوداشت‌های کتاب رنسانس اقتصادی آلمان:

- بسیار آسان و قابل فهم. (Wolfgang Reuter)

- هر کسی که می‌خواهد بفهمد چه چیزی اقتصاد آلمان را تکان داد، باید این کتاب را بخواند. (Alison Smale)

- کتابی در دسترس و لذت‌بخش که به آلمانی‌ها و غیرآلمانی‌ها توصیه می‌شود. (Roland Berger)

- این کتاب برای کسانی است که مایلند نگاهی بیندازند و از فرمول‌های آلمانی برای موفقیت درس بگیرند. (Jackson Janes)

- این کتاب بسیار خوب نوشته شده است و سبکی را به نمایش می‌گذارد که آن را برای خوانندگان دانشگاهی و غیرآکادمیک قابل فهم می‌کند. (CHOICE)

کتاب رنسانس اقتصادی آلمان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر به پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه‌ی اقتصاد بین‌الملل پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب رنسانس اقتصادی آلمان می‌خوانیم:

پیامد تصمیم آلمان برای حمله به فرانسه از طریق بلژیک در سال 1914 رویدادی عظیم و از نظر انسانی فاجعه‌باری بود که دستاوردهای اقتصادی در برابر آن‌ها پیش پا افتاده به‌نظر می‌آید. با این‌همه، برای این که اقتصاد مدرن آلمان را بفهمیم، بد نیست آثار دو جنگ جهانی بر فضای کسب‌وکار آلمان را به اختصار شرح دهیم.

نیازی به گفتن نیست که این دو جنگ فاجعه آفریدند. قیصر و سردارانش هزینه و مدت جنگ را به‌طور کلی دست‌کم گرفتند. ارتش بالای 13 میلیون نفر از نیروی کار، یعنی بیست درصد جمعیت را به میدان‌های جنگ کشاند و سه میلیون تن از آنان را به کشتن داد. اقتصاد ملی آلمان، تقریباً دربست، در خدمت محصولات جنگی قرار گرفت؛ امری که محرومیت شدیدی برای مردم آلمان به بار آورد. هرچند ویرانی‌های درون خاک آلمان در جنگ جهانی اول به اندازۀ جنگ بعدی نبود، خسارات پس از آتش‌بس همچنان عظیم بودند. دست بنگاه‌های آلمانی از بازارهای جهانی، بازارهایی که با چنان مهارتی تصرف کرده بودند، کوتاه شد. از اختراعات جهانی آلمانی‌ها سلب مالکیت شد و از این‌رو رقیبان به دزدیدن فناوری آلمانی موفق شدند. برای نمونه، اکنون دیگر بنگاه‌های آمریکایی می‌توانستند با نادیده گرفتن انحصار بایر، آسپیرین بسازند. دارایی‌های آلمان در کشورهای خارجی ضبط شد.

شرایط آشوب‌زده‌ای که مشخصۀ دوران میان دو جنگ به‌شمار می‌آید، نصیبی برای کاروکسب نداشت. فضای کاروکسب باید پایدار و قابل پیش‌بینی‌ باشد. اما برخی از مردمان زیرک، از ابرتورم سال 1923 سود بردند، چنان‌که آثار این امر بر صحنۀ اقتصادی آلمان تا مدت‌ها از بین نرفت. گونتر کواندت فرزند ثروتمند یک تولیدکنندۀ منسوجات که در خلال جنگ جهانی اول پوشاک نظامی تولید می‌کرد نمونه‌ای از این مردم بود. او با مارک بی‌ارزش رایش کارخانۀ باتری‌سازی وارتا را خرید و بدین‌ترتیب زمینه‌ای فراهم آورد تا فرزندش هربرت بعدها بتواند بنگاه صنایع موتوری بایرن (ب‌ام‌و) را بخرد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: تاریخ مختصر «ساخت آلمان»
فصل دوم: بار دیگر شکوفایی
فصل سوم: بذرهای تن‌آسانی
فصل چهارم: رنسانس
فصل پنجم: روح اقتصاد آلمان
فصل ششم: جسارت محتاطانه
فصل هفتم: «ما هیچ‌وقت ارزان‌ترین نیستیم»
فصل هشتم: نیمه جهانی‌ها
فصل نهم: سوابیای کوچک و هنر تولید جهانی
فصل دهم: خودروها، مهندسان و اینترنت
فصل یازدهم: کارآموزی و تربیت نیروی ماهر
فصل دوازدهم: آموزش مدیر آلمانی
فصل سیزدهم: بار دیگر تن‌آسانی
فصل چهاردهم: پندهایی برای سایر کشورها
نمایه فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رنسانس اقتصادی آلمان: درس‌هایی از پیشرفت‌های اقتصادی آلمان
نویسنده
مترجممحمدابراهیم محجوب
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-964-468-526-2
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
84500 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رنسانس اقتصادی آلمان

Babak Soofiyani
۱۴۰۲/۱/۶
کتابی فوق العاده، کتابی که بایستی هر ایرانی اونرو بخونه تا متوجه بشه با تلاش واقعی میشه اقتصاد رو شکوفا کرد
محسن حسنی
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
اقتصاد المان کامل توضیح میده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رنسانس اقتصادی آلمان

برای دریافت کتاب رنسانس اقتصادی آلمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.