معرفی و دانلود کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی): با مقدمه‌ای بر VHDL ،Verilog HDL و SystemVerilog

عکس جلد کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی): با مقدمه‌ای بر VHDL ،Verilog HDL و SystemVerilog
قیمت:
۳۲۵۰۰۰ ۱۶۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی): با مقدمه‌ای بر VHDL ،Verilog HDL و SystemVerilog

کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی) تألیف ام. موریس مانو و مایکل دی. سیلتی یکی از مهم‌ترین آثار در زمینه‌ی کتاب‌های دانشگاهی مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق است که نخستین‌بار در دهه‌ی هشتاد میلادی منتشر شده و از آن پس بارها به تجدید چاپ رسیده است. این اثر هرآنچه که باید در باب طراحی دیجیتال مدارهای منطقی و معماری کامپیوتر بدانید را به شما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی)

کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی) (Digital Design) اثری از ام. موریس مانو (M. Morris Mano) و مایکل دی. سیلتی (Michael D. Ciletti) است که از بهترین منابع برای مطالعه در باب معماری کامپیوتر به شمار می‌آید. این کتاب نخستین‌بار در سال 1984 روانه‌ی بازار شد و از آن زمان تا به‌ امروز بارها به تجدید چاپ رسیده. این کتاب که به شما ترسیمی دقیق از موضوع موردبحث خود تقدیم می‌کند، اثری جامع و کامل در زمینه‌ی مهندسی کامپیوتر و مناسب کسانی است که در حوزه‌ی مهندسی برق و مهندسی الکترونیک فعالیت می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی)

این کتاب اساساً قرار است به شما چه توضیحاتی ارائه دهد؟ ابتدا باید عنوان کرد که اثر پیش رو یک کتاب پایه است که سعی می‌کند اصول ابتدایی و مقدماتی در زمینه‌ی مهندسی کامپیوتر را برای شما آشکار کند. در نتیجه اثری است که باید کسانی که در این حوزه تازه‌کار هستند و یا در دوران دانشجویی خود به سر می‌برند به سراغ آن بروند. این اثر تحسین‌برانگیز و ارزشمند از ام. موریس مانو و مایکل دی. سیلتی روشی آسان و شفاف برای شما است تا به رویکردی ساده و قابل‌دسترس در استفاده از ابزارهای پایه دست یابید و به خوبی با مباحث یا برنامه‌هایی که در طراحی دیجیتال وجود دارد آشنایی پیدا کنید.

ویراست ششم کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی) نوشته‌ای به‌روز‌شده از متن جریان‌ساز و کلاسیکی است که چند دهه پیش برای اولین‌بار منتشر شد. این کتاب با بهره بردن از یک زبان آموزشی بسیار آسان‌فهم و با کاربست نثری روان و ساده به شما هرآنچه که لازم است در باب طراحی دیجیتال بدانید به صورت گام به گام آموزش می‌دهد. دو نویسنده‌ی نام‌دار این کتاب سعی دارند برای شما ابزارهای کلی و ابتدایی‌ای که در ایجاد و کار با مدارهای برقی بدانید را تشریح کنند. این کتاب همچنین به شما روش‌های کاربردی و در دسترسی را یاد می‌دهد که در مواجهه با برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های دیجیتال به کار بگیرید.

در ویراست ششم، ام. موریس مانو و مایکل دی. سیلتی به شما روشی چندوجهی و چندبعدی در شناخت و کار کردن با این مدل‌ها و برنامه‌ها آموزش می‌دهند و صرفاً قرار نیست روش‌های کهنه و قدیمی را برای شما مورد بررسی قرار دهند. در مباحث این اثر علمی دو نویسنده تلاش کرده‌اند تا از نوین‌ترین شیوه‌ها و روش‌ها برای کار با طراحی دیجیتال استفاده کنند و با شما این آموزه‌ها را شریک شوند.

کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی) از سه الگو برای کار کردن در این زمینه به شما بهره می‌برد. معرفی و آموزش سیستم‌های VHDL ،Verilog HDL و SystemVerilog که هر سه در جریان طراحی دیجیتال دستگاه‌های مدرن نقش کلیدی دارند. گفتنی است که این کتاب با وجود آنکه شما را با چندین زبانِ برنامه‌نویسی گوناگون آشنا می‌کند، اما در نهایت بیشتر بر آموزش یک زبان مشخص تمرکز می‌کند تا مطالب کتاب دچار انسجام باشد. اگر می‌خواهید با جهانِ طراحی دیجیتال بهتر آشنا شوید، مهم‌ترین و اولین کاری که باید انجام دهید، خواندن کتاب این دو نویسنده است.

کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی) برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به تمام کسانی که در حوزه‌ی برنامه‌نویسی، مهندسی کامپیوتر و همچنین افرادی که در حوزه‌ی هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌شود. این یکی از مهم‌ترین کتاب‌های مرجع در این زمینه است و باید گفت اگر حتی یک مهندس کامپیوتر ماهر هستید، باز هم باید یک‌بار در زندگی‌تان برای بالا بردن کیفیت دانش خود این کتاب را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی): با مقدمه‌ای بر VHDL ،Verilog HDL و SystemVerilog می‌خوانیم

سیستم‌های دیجیتال سیگنال‌هایی را استفاده می‌کنند که دو مقدار گسسته دارند و عناصر مدار هم دارای دو حالت پایدارند. شباهت مستقیمی میان سیگنال‌های دودویی، عناصر مدار دودویی و ارقام دودویی وجود دارد. یک عدد دودویی n رقمی، به‌عنوان مثال، ممکن است با n عنصر مدار دودویی نمایش داده شود که هر یک دارای یک سیگنال خروجی معادل 0 یا 1 باشد. سیستم‌های دیجیتال نه‌تنها اعداد دودویی را دستکاری می‌کنند بلکه عناصر و اطلاعات گسسته بسیاری را هم دستکاری می‌کنند. هر عنصر گسسته اطلاعاتی که در میان گروهی از کمیت‌ها قابل شناسایی باشد، می‌تواند با یک کد دودویی نمایش داده شود (یعنی با الگویی از 0ها و 1ها).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سیستم‌های دیجیتال و اعداد دودویی
فصل دوم: جبر بول و گیت‌های منطقی
فصل سوم: حداقل‌سازی در سطح گیت
فصل چهارم: مدارهای منطقی ترکیبی
فصل پنجم: مدارهای منطقی ترتیبی
فصل ششم: ثبات‌ها و شمارنده‌ها
فصل هفتم: حافظه و منطق برنامه‌پذیر
فصل هشتم: طراحی در انتقال سطح ثباتی
فصل نهم: تمرینات آزمایشگاهی باا آی‌سی‌های استاندارد و FPGAها
فصل دهم: نمادهای گرافیکی استاندارد
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی): با مقدمه‌ای بر VHDL ،Verilog HDL و SystemVerilog
نویسنده،
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات625
زبانفارسی
شابک978-600-205-196-7
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۲۵۰۰۰ ۱۶۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی)

برای دریافت کتاب طراحی دیجیتال (مدارهای منطقی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.