معرفی و دانلود کتاب تخم مرغ یا تخم چشم!: ماجراهای جوجه و نابغه

عکس جلد کتاب تخم مرغ یا تخم چشم!: ماجراهای جوجه و نابغه
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تخم مرغ یا تخم چشم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تخم مرغ یا تخم چشم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تخم مرغ یا تخم چشم!: ماجراهای جوجه و نابغه

کتاب تخم مرغ یا تخم چشم!، نوشته‌ی سی سی بل، یک داستان کمیک و سرگرم‌کننده است که اختلاف نظر میان شخصیت نابغه و جوجه را به تصویر می‌کشد. نابغه مدام سعی دارد به جوجه بفهماند چیزی که در دست گرفته یک تخم چشم است! اما شواهد کاملاً بیانگر این هستند که شیء مورد نظر یکی از تخم مرغ‌هایی‌ست که می‌تواند خواهر یا برادر جوجه باشد. باید دید کدام یک درست فکر می‌کنند.

درباره‌ی کتاب تخم مرغ یا تخم چشم!

واقعیت از دید افراد مختلف می‌تواند به شکل‌های گوناگونی بیان شود. در این داستان نابغه دیدی متفاوت از جوجه دارد و همین دستمایه‌ی گفت‌و‌گوهای طنزآمیزی میان آن دو می‌شود. در کتاب تخم مرغ یا تخم چشم! (Chick and Brain: Egg or Eyeball) نوشته‌ی سی سی بل (Cece Bell)، داستانی طنزآمیز با محوریت شخصیت نابغه و دیگر حیواناتی چون جوجه، تک‌خال، پُف‌پُفی و... می‌خوانید که پایانی غافلگیرکننده دارد.

ماجرا از آنجا شکل می‌گیرد که نابغه نمی‌تواند بپذیرد چیزی که می‌بیند با آنچه دیگران فکر می‌کنند زمین تا آسمان فرق دارد! او مدام تکرار می‌کند: «این یک تخم چشم است!» و این حرفش باعث شده بقیه فکر کنند برخلاف اسمش اصلاً هم نابغه نیست، اما نابغه روی حرف خودش ایستاده و به دیگران گوش نمی‌کند. البته برای دانستن اینکه او درست فکر می‌کند یا نه، بهتر است داستان را تا پایان بخوانید.

این اثر در ژانر پرطرفدار کمیک نوشته شده است. کتاب‌های کمیک برای کودکانی که هنوز خواندن نمی‌دانند یا به تازگی باسواد شده‌اند بسیار مناسب است و این امکان را ایجاد می‌کند تا به کمک تصاویر متن را بهتر درک کنند. در اینگونه آثار بخش عمده‌ای از بار کتاب بر دوش تصویر قرار می‌گیرد؛ به همین سبب متن کتاب معمولاً کوتاه و مناسب کودکان نوآموز است.

علاوه‌براین کمیک‌ها معمولاً درونمایه‌ای از طنز دارند که می‌تواند کودک را به‌آسانی سرگرم کنند و اشتیاق اولیه را برای خواندن کتاب در وجودش ایجاد نمایند. این کتاب ترجمه‌ی ابوذر مؤمنی زاده است که انتشارات مهرسا آن را منتشر کرده و در دسترس علاقمندان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب تخم مرغ یا تخم چشم!

  • خوانندگان، کتاب «تخم مرغ یا تخم چشم!» را دوست خواهند داشت و تکرار کلمات و جملات کتاب برای بهبود روخوانی کودکان و به خاطر سپردن کلمات خوب است. (Booklist)
  • این کتاب کمیک به‌شکلی تأمل‌برانگیز به کودکان تازه‌کار در خواندن کمک می‌کند. (The Horn Book)

کتاب تخم مرغ یا تخم چشم! مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر برای گروه سنی 5 تا 10 سال نوشته شده و به دلیل سادگی متن، برای دانش‌آموزانی که تازه خواندن یاد گرفته‌اند، مناسب است.

با سی سی بل بیشتر آشنا شویم

سی‌سی بِل (Cece Bell) نویسنده و تصویرگر بسیاری از کتاب‌های کودک است که بعضی از آن‌ها نیز جوایز بین‌المللی معتبری مانند نیوبری (Newbery) را از آنِ خود کرده‌اند. او به همراه خانواده‌اش در ویرجینیا زندگی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تخم مرغ یا تخم چشم 
فصل دوم: تک‌خال
فصل سوم: پُف‌پُفی
فصل چهارم: یک چیز دیگر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تخم مرغ یا تخم چشم!: ماجراهای جوجه و نابغه
نویسنده
مترجمابوذر مؤمنی زاده
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-622-743728-7
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تخم مرغ یا تخم چشم!

Mina.m
۱۴۰۲/۸/۵
من خیلی این کتاب را دوست دارم حتما بخوانید
محمدعلی هاشمی
۱۴۰۲/۲/۱۰
کتابی مناسب که نویسنده آن دارای خلاقیت و نوآوری خاصی است.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تخم مرغ یا تخم چشم!

برای دریافت کتاب تخم مرغ یا تخم چشم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.