معرفی و دانلود کتاب تیزگوش

عکس جلد کتاب تیزگوش
قیمت:
۴۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تیزگوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تیزگوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تیزگوش

کتاب تیزگوش به قلم سی سی بل، داستانی تاثیرگذار در مورد بچه خرگوشی است که بر اثر بیماری ناشنوا شده و مجبور می‌شود از سمعک استفاده کند. او با این اتفاق با چالش‌هایی جدید مواجه می‌شود که تا پیش از این تجربه نکرده بود. این داستان تاکنون جوایز متعددی را در دنیا کسب کرده است.

موضوع کتاب تیزگوش چیست؟

خرگوش دختری به نام سی سی مانند بقیه بچه‌ها زندگی می‌کرد. روزی حال او بد می‌شود و وقتی او را به بیمارستان می‌برند متوجه می‌شوند که به بیماری مننژیت مبتلا شده است. او مدتی در بیمارستان بستری بود تا اینکه کم‌کم حس کرد صدای تلویزیون و صحبت اطرافیان را نمی‌شنود. دکتر به او یک سمعک می‌دهد که با آن بتواند صداها را بشنود. حالا دیگر با سیم‌های سمعک، ظاهرش حسابی تغییر کرده بود و دیگر شبیه خواهر یا برادرش نبود.

وقتی مدارس باز می‌شود سی سی به مهدکودک مخصوص ناشنوایان می‌رود؛ جایی که بچه‌هایی شبیه به او در آنجا مشغول یاد گرفتن درس و چیزهایی جدید بودند. با وجود اینکه سمعک برای او چالشی جدید در زندگی بود اما سی سی ارتباط خوبی با آن برقرار کرده و دنیای حیرت‌انگیز و جدیدی را تجربه می‌کند. او با وجود ناشنوایی‌اش تبدیل به ابَر قهرمان زندگی خودش می‌شود.

در واقع سی سی بل (Cece Bell) در کتاب تیزگوش (El Deafo) قصه زندگی خودش را در قالب داستانی زیبا و عمیق به تصویر کشیده است. او در کودکی دچار مشکل شنوایی شد و در این کتاب کودکان ناشنوا، کم‌شنوا و چالش‌ها و نگرانی‌های آن‌ها را که خود نیز تجربه کرده، محور اصلی داستان قرار داده و قصه‌ای جذاب و دوست داشتنی را به تصویر کشیده است. این کتاب به داستانی فراموش نشدنی و محبوب برای کودکان و نوجوانان تبدیل خواهد شد.

جوایز و افتخارت کتاب تیزگوش:

- برنده جایزه کتاب کارولینای جنوبی در سال 2017
- برنده جایزه کتاب دانشجویی ماین در سال 2016
- برنده جایزه انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا در سال 2016
- برنده‌ جایزه‌ی Nene در سال 2018
- نامزد نشان نیوبری در سال 2015

کتاب تیزگوش مناسب چه کسانی است؟

این داستان برای افراد بالای 12 سال مناسب است اما این کتاب تنها برای نوجوانان ناشنوا نوشته نشده بلکه داستانی برای تمام افراد است تا دنیای ناشنوایان را بیشتر درک کرده و از آن‌ها دوری نکنند.

در بخشی از کتاب تیزگوش می‌خوانیم:

جرج، سابرینا، تری، وندی، فرد و جیمی: آن‌ها می‌فهمند. چون درست مثل من هستند.
اما هنوز برای همه‌ی ما همه چیز خیلی جدید و خیلی متفاوت است. ما بیشتر اوقات گم می‌شویم و روی سیاره‌های خودمان شناوریم. اما حداقل، ما با هم توی یک دنیاییم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تیزگوش
نویسنده
مترجمنیلوفر امن زاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات249
زبانفارسی
شابک978-600-8111-84-9
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تیزگوش

مریم باقری
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
به نظرم فقط برای بچه‌ها نیست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تیزگوش

برای دریافت کتاب تیزگوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.