معرفی و دانلود کتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم

عکس جلد کتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم

کتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم به قلم احمد فواد نجم، مجموعه‌ای از اشعار کوتاه و بلند این شاعر برجسته‌ی عرب است که آثار مسائل اجتماعی و سیاسی سرزمینش مصر در آن‌ها بسیار به چشم می‌خورد.

درباره‌ی کتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم:

ایستادگی در برابر بیدادگری‌ها و ظلم و فساد حکومت‌های ستمگر در تمام جوامع بشری به وفور دیده شده است. هنگامی که جوانان و مردم ستمدیده‌ی یک ملت در برابر استبداد حاکم بر جامعه‌ی خویش قد علم می‌کنند، از سروده‌ها و نوشته‌های ادبی با موضوع مقاومت و پایداری بهره می‌برند.

کشور مصر به رغم آنکه پیشینه‌ی تاریخی درخشانی دارد، اما در برهه‌ای از زمان با استبدادگران و استعمارگران رویاروی بوده است. در این میان روشنفکران و بزرگان ادبی با آثار و اشعار گران‌مایه خود به تشویق و تحریک جوانان برای دفاع از آزادگی و انسانیت پرداخته‌اند.

احمد فواد نجم (Ahmad Fuad Najm) از جمله چهره‌های برجسته‌ی مقاومت و پایداری نهضت آزادی‌خواه به شمار می‌آید که قلم به دست گرفته و با اشعار دلنشین خویش، رسالت خود را در بیدارسازی و آگاهی‌بخشی اذهان عمومی به انجام رسانده و با دیدی عمیق به بیان مسائل پیچیده در قالب اشعاری ساده و عامیانه پرداخته و با این شیوه توده‌ی مردم را به پاسداری و حفظ ارزش‌ها فراخوانده است.

به همین منظور برای آشنایی بیشتر جوانان و مردم کشورمان با شاعر مبارز و آزادی‌خواه مصری، برخی از اشعار وی که رنگ و صبغه‌ی ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استبداد به خود داشت، از دیوان کامل این شاعر در کتاب پیش رو ترجمه گردید. اغلب این اشعار در فاصله‌ی زمانی بین 1963 تا 1978 میلادی، زمانی که مصر درگیر تحولات عظیم خود در زمینه‌ی ناسیونالیست بود و در دوران جنگ مصر و اسرائیل و شکست مصر در زمان عبدالناصر و پیروزی آن در زمان انورسادات سروده شده است.

احمد فواد نجم که بود؟

این شاعر بزرگ مصری در 22 مه سال 1929 متولد شد. شهرت او بیشتر به دلیل آثاری بود که برای آهنگساز مصری شیخ امام سرود. از وی به عنوان شاعر وطن‌پرست انقلابی یاد می‌کنند. احمد فواد نجم در سال 2007 به عنوان سفیر آمریکا در امور فقرا برگزیده شد. او در سال 2013 جایزه‌ی Prince Claus را از آنِ خود کرد. این شاعر عرب سرانجام در 3 دسامبر 2013 در 86 سالگی درگذشت.

کتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای کسانی که به اشعار عربی علاقه‌مند هستند، بسیار لذت‌بخش خواهد بود، همچنین دانشجویان رشته‌ی ادبیات عرب از این کتاب بسیار بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم می‌خوانیم:

کشور مصر در شما خاوری قارە آفریقا و در ساحل جنوب خاوری دریای مدیترانه جای دارد. این کشور از شمال به دریای مدیترانه و از شمال خاوری به فلسطین، از خاورمیانه به دریای سرخ و از جنوب به سودان و از غرب به لیبی محدود است و شبه جزیرە سینا هم که در قاره آسیا قرار گرفته بخشی از قلمرو این کشور است.

به غیر از نواحی خاوری و جنوب غربی، بقیه اراضی کشور را دشت هموار و کم‌ارتفاعی پوشانیده و بلندترین نقطه آن به نام «جبلُ الکَترینَه» (جنوب صحرای سینا) 2642 متر ارتفاع دارد.

اکثریت جمعیت بیش از 80 میلیون نفری آن در کنار رود نیل زندگی می‌کنند. کرانه‌های رود نیل منطقه‌ای است که 40 هزار کیلومتر مربع یعنی حدود یک بیست و پنجم این کشور و تنها زمین‌های بارور آن را تشکیل می‌دهد.

بخش عمدە این کشور که در مجموع 1 میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد، از بیابان تشکیل شده و نفوس پراکنده‌ای را در خود جای داده است. حدود نیمی از مردم مصر شهرنشین هستند که بیشتر آنان در دو شهر بزرگ قاهره و اسکندریه، دیگر شهرهای دلتای رود نیل و حومه آن‌ها زندگی می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
اشعار پایداری و مقاومت
منابع و مآخذ
واژه‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم
نویسنده
مترجممحمدرضا نجاریان، زهره حائری زاده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-7353-55-6
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم

برای دریافت کتاب ترجمه اشعار پایداری و مقاومت احمد فواد نجم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.