معرفی و دانلود کتاب ترس‌هایت را بترسان

عکس جلد کتاب ترس‌هایت را بترسان
قیمت:
۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ترس‌هایت را بترسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترس‌هایت را بترسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترس‌هایت را بترسان

کتاب ترس‌هایت را بترسان نوشته‌ی امیر احمدی، استاد فن بیان است. این کتاب به معرفی یکی از بنیادی‌ترین احساسات درونی انسان یعنی ترس می‌پردازد، ساز و کار ترسیدن را شرح می‌دهد، آن را به انواع مختلف دسته‌بندی می‌کند و در نهایت توضیح می‌دهد که چطور می‌توان بر ترس‌های غیرواقعی غلبه کرد و در شرایطی که لگام ترس‌ها از دستمان خارج می‌شود بر آن‌ها فائق آمد.

درباره‌ی کتاب ترس‌هایت را بترسان

ترس احساسی نیرومند است که از آغاز زندگی در وجود فرد نهادینه می‌شود و او را از مواجهه با خطراتی که جانش را تهدید می‌کنند دور نگه می‌دارد. در گذشته‌های دور این احساس تنها در برابر خطرات فیزیکی در بدن فرد فعال می‌شده اما سپس با رشد و تکامل انسان این احساس نیز تکامل یافته و دیگر تنها محدود به ترس از حمله، آتش سوزی و ارتفاع و مرگ نمی‌شود.

یکی از رایج‌ترین ترس‌هایی که هر فردی در زندگی‌اش تجربه می‌کند ترس از ناشناخته‌هاست. هنگامی که ما با موقعیتی غیرقابل پیش‌بینی مواجه می‌شویم یا اوضاع طوری پیش می‌رود که کنترلش از دست ما خارج می‌شود، این نوع ترس به سراغمان می‌آید و وجودمان را احاطه می‌کند. مغز برای در دست گرفتن شرایط شروع به گمانه‌زن کرده و به بدترین احتمالات ممکن فکر می‌کند. این کار باعث می‌شود تا ما مثل کودکی که در اتاق تاریکی قرار گرفته مضطرب و درمانده شویم و برای فرار از موقعیت، به تصمیماتی روی بیاوریم که در اکثر اوقاعات به صلاحمان نیست.

یکی دیگر از انواع ترس‌هایی که هر فردی بی‌شک در زندگی‌اش تجربه می‌کند ترس از شکست است. آیا تا به حال شده با وجود اینکه برای یک امتحان به اندازه‌ی کافی درس خوانده‌اید، از حضور در جلسه اجتناب کنید چون ترس از کسب نمره‌ی بد و شکست شما را از تجربه‌ی این موقعیت باز داشته؟ ترس از شکست ریشه در کمال‌گرایی و میل ما به موفقیت و اعتبار دارد. این نوع ترس می‌تواند شخص را از امتحان چیزهای جدید، دنبال کردن رویاهایمان و ریسک‌پذیری باز دارد و مانع از موفقیت ما گردد.

از انواع دیگر ترس‌ها می‌توان به فوبیا و ترس از طرد شدن نیز اشاره کرد.

معرفی و دانلود کتاب ترس‌هایت را بترسان

حال ما چطور می‌توانیم تشخیص بدهیم که احساس ترسی که به ما دست داده جزء کدام نوع از این ترس‌هاست؟ آیا ترس من از رانندگی، مثل فوبیا یک ترس اغراق‌شده و بی‌منطق است و یا ترسی منطقی‌ست که از حس ششمم نشات گرفته و می‌خواهد من را از خطرات دور کند؟ اگر دچار یک ترس غیرواقعی هستم، باید چه کار کنم و چطور می‌توان بر این ترس فائق آمد؟

امیر احمدی در کتاب ترس‌هایت را بترسان به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهد و ما را به طور کامل با ماهیت این احساس آشنا می‌سازد.

کتاب‌ ترس‌هایت را بترسان، شامل بیست و هفت فصل است و در طی آن نویسنده به طور کامل به کالبدشکافی احساس ترس و هراس پرداخته. امیر احمدی شرح می‌دهد که اصلاً ترس چیست، کدام ترس‌ها منطقی و کدام یک غیرواقعی و اغراق‌شده‌اند، علائم فیزیکی ترس چه چیز‌هایی هستند و چطور می‌توان با فوبیاها و ترس‌های غیرمنطقی مقابله کرد.

از نکات مثبت این کتاب می‌توان به متن گیرا و روان و مثال‌های داخل متن اشاره کرد که خیلی زود مخاطب را درگیر خود کرده و او را با خود همراه می‌کند. مطالب ذکرشده در این کتاب کاملاً به صورت عملی و کاربردی بیان شده است.

این کتاب توسط انتشارات زرنوشت به چاپ رسیده است.

کتاب ترس‌هایت را بترسان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب که در زمره‌ی کتاب‌های خودیاری قرار می‌گیرد برای تمام افرادی که مایلند احساسات خود را بهتر بشناسند و لگام ترس‌های خود را در دست بگیرند، مناسب و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب ترس‌هایت را بترسان می‌خوانیم

یکی از بهترین و کم‌خطرترین روش‌ها، مواجه شدنِ تدریجی با موضوعِ هراس‌آور است. وقتی کم‌کم با موضوع، مواجه می‌شویم و ضمیرِ ناخودآگاهمان، به‌آرامی درک می‌کند که خطری وجود ندارد، می‌پذیرد که آن را از لیستِ سیاه ترس‌های خود، حذف کند.

برای غلبه بر ترس از تاریکی، بایستی به تاریکی وارد شویم. این کار را می‌توانیم در ابتدا در جایی انجام دهیم که به امنیت آن اطمینان داریم. این مکان می‌تواند اتاقِ خود ما باشد. چراغ‌ها را روشن می‌کنیم و می‌بینیم که همه‌چیز امن است. در مرحله‌ی بعد، چشم‌هایمان را می‌بندیم و در صورت نیاز، دست‌هایمان را روی چشم‌ها می‌گذاریم تا جایی را نبینیم و تاریکی را حس کنیم. سپس چشم‌ها را باز کرده و چراغ‌ها را برای چند لحظه خاموش می‌کنیم تا تاریکی و قرار داشتن در آن را حس کنیم. می‌دانیم که چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. الان همان چیزهایی در اتاق وجود دارد که چند لحظه‌ی پیش با چشمان بسته وجود داشت. کم‌کم زمان خاموشی را بیشتر می‌کنیم و سعی می‌کنیم در محیط‌های جدیدتر، تاریکی را تجربه کنیم. کم‌کم، مغزِ ما می‌پذیرد که چیزی برای ترسیدن وجود ندارد و البته این کار، نیاز به تمرین و زمان دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه کتاب
ترس چیست؟
چه زمانی می‌ترسیم؟
از چه چیزهایی می‌ترسیم؟
ترس خوب است یا بد؟
1. ترس‌های منطقی و درست
2. ترس‌های غیرمنطقی و نادرست
فرآیند ترسیدن
واکنش بدن در برابر ترس
آیا همه‌ی ترس‌های ما بجاست؟
خطرات عصر حاضر
عملکرد ما هنگام ترسیدن
جذب اتفاقات
فوبیا (هراس) چیست؟
انواع فوبیا
فوبیاهای شایع
شکل‌گیری فوبیا
شناسایی فوبیا در خود
اثرات فوبیا
ترس افراطی
باورهای غلط
تصور نتایج منفی
داستان معلم ده
تکنیک‌های غلبه بر ترس
غلبه بر ترس‌های منطقی
از بین بردن فوبیا
وارد شدنِ تدریجی در ترس
الگوگیری
تمرکز روی اعتماد به نفس
استفاده از جملات تأکیدی مثبت
روش معنوی
جایگزینی تصاویر منفی با مثبت
کاهش عاملِ ترس
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترس‌هایت را بترسان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات زرنوشت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات70
زبانفارسی
شابک978-622-288-736-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ترس‌هایت را بترسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ترس‌هایت را بترسان

برای دریافت کتاب ترس‌هایت را بترسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.