معرفی و دانلود کتاب صوتی روابط از دست رفته: علل اصلی افسردگی و اضطراب و راهکارهای غیرمنتظره

عکس جلد کتاب صوتی روابط از دست رفته: علل اصلی افسردگی و اضطراب و راهکارهای غیرمنتظره
قیمت:
۳۵۰۰۰ 17500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روابط از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روابط از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روابط از دست رفته: علل اصلی افسردگی و اضطراب و راهکارهای غیرمنتظره

افسردگی را شاید بتوان رایج‌ترین پدیده‌ی روانی - اجتماعی حال حاضر تلقی کرد. جوهن هری در کتاب صوتی روابط از دست رفته علل پیدایش این بیماری را برمی‌شمارد و راهکارهایی برای مقابله با آن ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی روابط از دست رفته

جوهن هری (Johann Hari) در دوران نوجوانی‌ مانند بسیاری از هم‌سن و سالانش به بیماری افسردگی مبتلا شد. پزشک درمانگر تشخیص داد که علت افسردگی جوهن چیزی نیست جز عدم تعادل شیمیایی هورمون‌های مغز. اما او چنین می‌پنداشت که افسردگی و رنجی که او با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد، بسیار عمیق‌تر از یک واکنش شیمیاییِ صرف است. این فرضیه‌ی جوهن هری ایده‌ی اصلی نگارش کتاب روابط از دست رفته را به او داد. تجربه‌ی رنج‌آلود هری در نوجوانی باعث شد که او بعدها به یک سفر چهل‌هزار مایلی در سراسر جهان برود تا با متخصصان برجسته‌ی دنیا درباره‌ی عوامل ایجاد افسردگی و اضطراب و همچنین راه‌حل‌های پیشگیری از آن، مصاحبه کند. گفت‌وگو با طیف‌های مختلف افراد در جوامع گوناگون، از کسانی که در تونل‌های زیرزمینی لاس‌وگاس زندگی می‌کردند گرفته تا افراد جامعه‌ی آمیش‌ها در ایندیانا، این چراغ را در ذهن هری روشن کرد که شاید پیش‌فرض‌های علمی موجود درباره‌ی افسردگی آنقدرها هم دقیق و درست نباشند.

نویسنده‌ی کتاب روابط از دست رفته (Lost Connections) کوشیده است تا از خلال بازگو کردن تجربه‌های شخصی خود و مشاهدات بالینی و پژوهش‌های روان‌شناختی، راهکارهای عملی مهمی را برای درمان افسردگی ارائه دهد. همان‌طور که از عنوانی که هری برای کتابش انتخاب کرده پیداست، او کلید اصلی از بین بردن افسردگی را بازیابی برخی از روابط ازدست‌رفته می‌داند.

هری در این کتاب 9 عامل اساسی را درباره‌ی ریشه‌یابی و علل افسردگی برمی‌شمرد. قطع ارتباط با مسائلی همچون کار معنی‌دار، افراد دیگر، ارزش‌های معنادار، آسیب‌های دوران کودکی، وضعیت اجتماعی و احترام، طبیعت، آینده‌ای امیدوارکننده، و نیز عواملی دیگر از جمله تغییرات مغز و ژنتیک، علت‌هایی‌ست که جوهن هری درباره‌ی پیدایش افسردگی مطرح می‌کند. او پس از شرح تک‌تک این عوامل، راهکارهایی ارائه می‌دهد که بتوان از طریق آن‌ها، این روابط از دست رفته را بازیابی کرد.

نادیده گرفتن نفش فعل و انفعالات شیمیایی مغز در رابطه با افسردگی، واکنش‌های گسترده‌ای را از سوی منتقدان روش‌مندی جوهن هری برانگیخت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی روابط از دست رفته

- فراخوانی جسورانه برای ارزیابی مجدد آنچه در غرب باعث اپیدمی بیماری افسردگی شده است. (روزنامه‌ی ساندی‌تایمز)

- کتاب روابط از دست رفته تحلیلی خارق‌العاده و دقیق از افسردگی و بیگانگی ارائه می‌دهد؛ مسئله‌ای که جامعه‌ی آمریکا را آزار می‌دهد. (هیلاری کلینتون)

- جوهن هری مخاطب را وادار می‌کند تا درمورد خلق‌وخوی انسانی و عملکرد ذهن به‌شکل متفاوتی فکر کنند. این چیزی است که بیش از همه‌چیز به آن نیاز داریم. (بیل ماهر)

- افسردگی و اضطراب بیماری‌های مزمن زمانه‌ی ما هستند، اما نه به دلایلی که شما فکر می‌کنید. این کتاب دربردارنده‌ی تشخیص مهم یکی از تواناترین روزنامه‌نگاران انگلیسی‌زبان است. (توماس فرانک، نویسنده)

- اگر در زندگی‌تان احساس سرخوردگی می‌کنید، یا فکر می‌کنید گم شده‌اید، این کتاب شگفت‌انگیز دنیای شما را تغییر خواهد داد. به خودتان لطفی کنید و همین حالا آن را بخوانید. (التون جان، موزیسین انگلیسی)

- هری انسانی دانا، کاوشگر و عمیقاً سخاوتمند است که کتابی مملو از افشاگری‌های جنجالی درباره‌ی اپیدمی ناامیدی نوشته است. من معتقدم که هرچه افراد بیشتری این کتاب را بخوانند، وضعیت جهان بهتر خواهد بود. (نائومی کلاین، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی)

کتاب صوتی روابط از دست رفته برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در زندگی از افسردگی و اضطراب رنج می‌برید و به دنبال روشی متفاوت برای درمان آن هستید، این کتاب را از دست ندهید.

جوهن هری را بیشتر بشناسیم

جوهن هری نویسنده، روزنامه‌نگار و نمایشنامه‌نویس بریتانیایی است. او ستون‌نویس خبرگزاری‌های مهمی همچون ایندیپندنت و هافینگتون پست بوده و جوایز بسیاری را برای نگارش گزارش‌هایی درباره‌ی جنگ از آن خود کرده است. مطالب هری تا کنون در رسانه‌های معتبری از جمله نیویورک تایمز، لس‌آنجلس تایمز، نیو ریپابلیک، لوموند، ال‌موندو، عصر ملبورن، آیریش تایمز و گاردین منتشر شده است.

هری خود را یک «سوسیال دموکرات» توصیف می‌کند که معتقد است سرمایه‌داری ابزاری ضروری برای تولید ثروت است؛ اما دولت‌های دموکراتیک باید با اتحادیه‌های کارگری متحد باشند و در غیر این‌صورت فجایعی به بار خواهد آمد. او به‌طور مستمر به‌عنوان منتقد هنری به BBC دعوت می‌شود و توسط دیلی تلگراف به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد چپ در بریتانیا معرفی شده است.

در بخشی از کتاب صوتی روابط از دست رفته می‌شنویم

جالب اینجاست وقتی فهمیدم اضطراب و افسردگی ناشی از بی‌تعادلی شیمیایی نیست، از حالت تعادل خارج شدم. شخصی روزی به من گفت اگر به کسی بگویید چرا افسرده است، بزرگترین تغییر را در زندگی او ایجاد می‌کنید. دور کردن دستمایه‌ی درد و تألم به همین اندازه قدرتمند است. من احساس کردم روی یک کشتی به‌شدت در حال تکان خوردن قرار دارم و کسی نرده‌های کشتی را برداشته است. شروع به یافتن قصه‌ی دیگری کردم.

کمی بعد در حالی که با زنی از اهالی آریزونا به‌نام جوپن کاچیتور صحبت می‌کردم، به سررشته‌ای رسیدم که به طرز دیگری درباره‌ی این موضوع فکر کنم. سه هفته بود که گرفتار درد زایمان بود و به کمک احتیاج داشت. او در دوران بارداری زنی سختکوش بود. حتی از جویدن آدامس هم که مبادا به فرزندش آسیب بزند خودداری می‌کرد. اما مرتب می‌گفت که درد بارداری‌اش طبیعی نیست. با این حال پزشک معتقد بود که کاملاً طبیعی است. وقتی سرانجام برای زایمان به بیمارستان رفت گفت که قبلاً سه بار وضع حمل کرده و به‌خوبی از اتاق زایمان اطلاع دارد. در نتیجه او به‌سرعت متوجه شد که اشکالی در کار است. اطرافش شلوغ بود و تیم پزشکی به‌روشنی وحشت‌زده نان می‌داد. شکمش منقبض شد که یک دقیقه به طول انجامید و سی ثانیه بعد این انقباض دوباره اتفاق افتاد. وقتی او به‌شدت به خودش فشار آورد، گروه پزشکی به او اطلاع داد که رابطه‌اش را با ضربان قلب کودک از دست داده است...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مقدمه
14 دقیقه
فصل اول / بخش یک
11 دقیقه
فصل دوم / بخش دو
16 دقیقه
فصل دوم / بخش یک
13 دقیقه
فصل دوم / بخش دو
16 دقیقه
فصل سوم
13 دقیقه
فصل چهارم / بخش یک
11 دقیقه
فصل چهارم / بخش دو
3 دقیقه
فصل پنجم
12 دقیقه
فصل ششم
21 دقیقه
فصل هفتم / بخش یک
18 دقیقه
فصل هفتم / بخش دو
17 دقیقه
فصل هشتم / بخش یک
14 دقیقه
فصل هشتم / بخش دو
22 دقیقه
فصل نهم
13 دقیقه
فصل دهم
14 دقیقه
فصل یازدهم
14 دقیقه
فصل دوازدهم
20 دقیقه
فصل سیزدهم
9 دقیقه
فصل چهاردهم
6 دقیقه
فصل پانزدهم
18 دقیقه
فصل شانزدهم / بخش یک
7 دقیقه
فصل شانزدهم / بخش دو
23 دقیقه
فصل هفدهم
12 دقیقه
فصل هجدهم
14 دقیقه
فصل نوزدهم
19 دقیقه
فصل بیستم
8 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
11 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
16 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روابط از دست رفته: علل اصلی افسردگی و اضطراب و راهکارهای غیرمنتظره
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
راویمجتبی حیدری
ناشر چاپینشر پیکان
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰ 17500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روابط از دست رفته

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۲/۱۸
با درود فراوان به دوستان گرامی. کتاب فوق اثر یک نویسنده‌ای هست که خودش به شخصه به افسردگی دچار بوده و تجارب شخصی ایشون و تحقیقاتی که برای این موضوع انجام داده است می‌باشد. در این جا با افسردگی و عوامل تاثیر گذار بر این بیماری آشناتر خواهید شد و درمان‌هایی که برای آن در جوامع مختلف انجام می‌دهند. و مقوله‌ی افسردگی اضطراب بسیار وسیع تر از این مفاهیمی هست که در این کتاب گنجانده شده و تقریبا تعداد بیشتری از افراد بهش دچار هستند. ولی‌ای کاش بتونیم بیان کنیم و از این مشکل درونی حرف بزنیم با کسی و مخصوصا پزشکانی که تخصصشون در این حیطه می‌باشد. بنده خودم دچارش هستم و کاملا درک می‌کنم همه‌ی موضوعات این کتاب خوب را. عوامل مختلفی هست که این بیماری را تشدید می‌کند و می‌تونه بسیار خطرناک تر از اون چیزی باشه که فکر می‌کنیم. این کتاب را بخوانید لطفا. از بیانش نترسید و خجالت نکشید.
ترجمه‌ی بسیار خوب و خوانش عالی جذاب ترش کرده است. سپاس از تیم خوب کتابراه
محمد
۱۴۰۲/۸/۲۲
کتاب خیلی خوبیهنویسنده واقعا براش زحمت کشیده و تحقیق کردهبرا همین وقت گذاشتن و توجه کردن مطالب کاربردی و عالی شده. یه نکته از کتاب بخوام بگم رفتن به طبیعت و دیدن مناظر طبیعی افسردگی را خیلی کم می‌کنهیه نکته دیگه: با کم شدن سرو تونین و دوپامین افسردگی زیادتر میشه ولی همین هم تحت تاثیر عوامل محیطی که استو حتی اونهایی ژنتیک را دخیل می‌دانند باز هم اگه عامل محیطی نباشه ژن تاثیری ندارد. در کل عوامل محیطی از کودکی تا بزرگسالی و جامعه خیلی در افسردگی موثر هستند.
محمدرضا فهیمی
۱۴۰۲/۵/۱۹
عالی مبود، فقط اگر مثلا ازمایشات و تحقیقات را خلاصه وار تر میگفت بهتر بود برای ما نتایج تحقیق مهمتراست تا اینکه چه ازمایشی در کجا صورت گرفته کتاب در مورد افسردگی هست و به علل و درمان‌های ان پرداخته و نه علت و راهکار معرفی کرده، که این درمان‌ها قرص شیمیایی نیست بلکه درمان‌های طبیعی، روانی، اجتماعی هست در کل کتاب مفید است.
زهرا
۱۴۰۲/۳/۲۳
واقعا کتاب فوق العاده‌ای من در پادکست بی پلاس خلاصه کتاب رو گوش دادم. اپیزود ۳۶. و دیدم واقعا مشکلات روانشناختی رو از دید دیگه‌ای بررسی میکنه. و مشتاق شدم متن کامل کتاب رو گوش بدم. توصیه میکنم اول اون پادکست یک ساعته رو گوش بدید واقعا مشتاق میشید برای شنیدن کل کتاب
Foad Abdollahpour
۱۴۰۲/۶/۲۵
خوبی این کتاب اینه که خود نویسنده خبرنگاری بوده که از بچگی با این بیماری افسردگی ارتباط داشته هم خودش بیماری رو داشته هم افراد خانواده‌اش هم داشتن این بیماری رو و به اثر ژنتیک و سلول‌های عصبی و شرایط محیطی در ایجاد بیماری اشاره کرده
فاطمه
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کتاب سعی داره افسردگی رو از تمام جهات بررسی کنه ولی دیگه از یک جایی به بعد شنیدن آمار‌ها و آزمایشگات مکرر باعث خستگی میشه و اگر توی این زمینه مطالعه‌ای هم داشته باشید مطالب تکراری به نظر میاد و برای من دستاوردی نداشت
Alirezagh8668
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کتاب نگاه تازه‌ای داشت، در بخش‌های مختلف زندگی و وقت‌هایی که با افسردگی رو به رو می شویم میتونیم به کتاب مراجعه کنیم.
leila karimi
۱۴۰۱/۱۰/۵
پیشنهاد میکنم اگر فکر میکنید افسرده هستین این کتاب رو حتما مطالعه کنید
Mohamad Estiri
۱۴۰۱/۷/۲۳
این کتاب به خودی خود بی نظیره، لحن شیوا و صدای زیبای گوینده صدچندانش کرده
الهام فرقدانی
۱۴۰۲/۸/۶
سلام به دوستان کتابراه کتاب مفیدی است. از تمام جهات افسردگی را بررسی می‌کند.
کیمیا فرازمهر
۱۴۰۲/۷/۹
ناجی زندگی روانی! ای کاش امکان اطلاع رسانی برای عموم بشر بود.
Saman ziyaie
۱۴۰۲/۴/۱۱
بسیار مفید
ولی باید توی چارچوب خودش دیده شه
فرشته اعرابی
۱۴۰۱/۸/۸
سلام وقت بخیر. چرا هرچی سعی میکنم فصل سوم دانلود نمیشه.
F F
۱۴۰۲/۱/۱۰
متن کتاب با اسم کتاب خیلی متفاوته
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روابط از دست رفته

برای دریافت کتاب صوتی روابط از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.