معرفی و دانلود کتاب ترک عادات تنش زا: چگونه از شر جنگ و جدل خلاص شویم

عکس جلد کتاب ترک عادات تنش زا: چگونه از شر جنگ و جدل خلاص شویم
قیمت:
65500 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ترک عادات تنش زا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترک عادات تنش زا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترک عادات تنش زا: چگونه از شر جنگ و جدل خلاص شویم

جنیفر گلدمن وتسلر در کتاب ترک عادات تنش زا، شما را راهنمایی می‌کند که چگونه خودتان را از بحث‌وجدل با دیگران آزاد سازید و چطور تعارض و درگیری‌های پیش آمده را مدیریت کنید حتی زمانی که طرف مقابلتان علاقه‌ای به رهایی از تنش ندارد!

درباره‌ی کتاب ترک عادات تنش زا:

از شر همه تعارض‌ها خلاص شوید و اگر تلاش‌های مکررتان برای حل‌ تعارض به نتیجه نرسید، تمرینات کتاب ترک عادات تنش زا (Optimal outcomes) کمکتان می‌کند شیوه‌های معمول فکر کردن، حس کردن و عمل کردن، که شما را اسیر گذشته نگه داشته‌اند، بشناسید و از شرشان رها شوید. این کار کمک می‌کند از دورِ باطل هر تعارضی رها شوید.

وقفه یکی از تمرینات آگاهانه‌ای‌ست که آگاهی‌تان را از جایگاهتان بالا می‌برد و قدرت مدیریت تعارض در لحظات پرتنش را افزایش می‌دهد. کمکتان می‌کند به جزئیات مستتر در شرایط توجه کنید که در صورت نبود چنین تمریناتی به‌راحتی از چشم پنهان می‌مانند.

وقفه یعنی صرف لحظه‌ای برای فهم اکنون. چه سال‌ها تجربه‌ی مدیتیشن داشته باشید، چه حتی یک بار وقفه را تجربه نکرده باشید، تمرینات کتاب «ترک عادات تنش زا» آن‌قدر تخصصی هستند که بینش تازه‌ای به دست خواهید آورد و آن‌قدر ساده هستند که هر کس از عهده‌اش بر می‌آید.

در بخش اول این کتاب، وقفه کمکتان می‌کند بفهمید چطور عادت‌های تعارض شما با عادت‌های دیگران ادغام می‌شوند و الگوی تعارض را شکل می‌دهند.

تمرینات بخش دوم کتاب کمکتان می‌کند، برای رهایی از الگوی تعارض ابتدا مکث کنید و عواملی را که باعث تعارض شده‌اند بشناسید و بعد اقدامات الگو شکن را انجام دهید. اقدام الگو شکن زمانی رخ می‌دهد که شما واکنش جدیدی به محرک آشنا نشان دهید. این کار باعث می‌شود مسیرتان را تغییر دهید.

در بخش سوم، وقفه کمک می‌کند آینده‌ی ایده‌آلتان را تجسم کنید؛ بعد اقدام الگو شکنی طراحی می‌کنید تا شما را به‌سمت آینده‌ی ایده‌آلتان هدایت کند.

نکوداشت‌های کتاب ترک عادات تنش زا:

- درگیری بخش اجتناب‌ناپذیری از زندگی است، اما منبع اجتناب‌ناپذیر بدبختی نیست. این کتاب عملی پر از تمرین‌های انعکاسی است که به شما کمک می‌کند الگوهای پنهان در درگیری‌های منظم خود را پیدا کنید و یاد بگیرید چگونه آن‌ها را خنثی کنید. (آدام گرانت)

- هرازگاهی به کتابی برمی‌خورید و دلتان می‌خواهد تمام کسانی که می‌شناسید آن را بخوانند. این یکی از همان کتاب‌های نادر است. به شما کمک می‌کند دیدگاهتان را درباره‌ی تعارض عوض کنید و در این راه به انسانی مولد و با درک و محبت بیشتری تبدیل شوید. (ست گادین)

- کتاب ترک عادات تنش‌زا یک نوشیدنی آب خنک در دنیایی‌ست که بیش از حد گرم شده است. جنیفر گلدمن-وتسلر شما را به مسیر آزادی از درگیری هدایت می‌کند و از این باور دردناک که درگیری‌ها غیرقابل حل هستند رهایی می‌بخشد. (جری کولونا)

- یک راهنمای درخشان نوشته شده برای رهبر قرن بیست و یکم. جنیفر گلدمن-وتسلر طرز فکر شما را در مورد تعارض و پیچیدگی و مهم‌تر از آن نحوه هدایت شما به این مسیر را تغییر خواهد داد. (شارون فی)

- این راهنمای مختصر و متمرکز که با لحنی مهربان اما بامعنا قاب‌بندی شده است، برای هر کسی که به دنبال تبدیل استدلال به مذاکره و مذاکره به توافق است، یک موهبت به شمار می‌رود. (Publishers Weekly)

کتاب ترک عادات تنش زا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در ارتباط با دیگران دچار مشکل، تنش و درگیری می‌شوید و نمی‌توانید آن را به خوبی مدیریت کنید، این کتاب به شما کمک می‌کند.

با جنیفر گلدمن وتسلر بیشتر آشنا شویم:

جنیفر گلدمن وتسلر (Jennifer Goldman Wetzler)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت مشاوره برتر مستقر در نیویورک است که به مدیران عامل و تیم‌های اجرایی در مورد چگونگی بهینه‌سازی سلامت و رشد سازمانی مشاوره می‌دهد. او به عنوان سخنران اصلی در 500 شرکت Fortune، مؤسسات عمومی و استارت‌آپ‌های نوآورانه و با رشد سریع، الهام‌بخش مخاطبان از همه نوع، از جمله مخاطبان در گوگل، هاروارد و TEDx، و در دوره محبوب خود در کلمبیا است. او که قبلاً پژوهشگر ضد تروریسم در وزارت امنیت داخلی ایالات متحده بود، فارغ‌التحصیل دانشگاه تافتس و دارای مدرک دکترا در روانشناسی اجتماعی سازمانی از دانشگاه کلمبیا است.

جملات برگزیده‌ی کتاب ترک عادات تنش زا:

- هدف ساده‌سازی پیچیدگی‌ها نیست. هدف تسهیل سختی‌ست.
- احساسات ناب‌ترین مسیر رسیدن به دانش است.
- شناختن «مقصر دعوا» کمکی به فهمیدن پاسخ این سؤال نمی‌کند: «حالا باید چی‌کار کنیم؟»
- ابتدایی‌ترین راه جلب توجه دیگران، شکستن الگوهاست.
- چه‌چیزی ما را خردمند می‌سازد؟... ما به آینده می‌اندیشیم... قدرت آینده‌نگری ما را خردمند می‌سازد.
- رویا و واقعیت خلاف هم هستند. عمل ترکیبشان می‌کند.
- گاهی تنها مزیت ترسیم تعارض، وسیع کردن چشم‌انداز است.

در بخشی از کتاب ترک عادات تنش زا می‌خوانیم:

در انیمیشن درون و بیرون، رایلی اندرسون یازده‌ساله به مدرسۀ جدیدی می‌رود و نمی‌تواند با کسی دوست شود. فیلم نشان می‌دهد که چطور احساسات رایل ‌که در قالب شخصیت‌هایی به نام‌های جوی (شادی)، انگر (خشم)، فیر (ترس)، سدنس (غم) و دیسگاست (تنفر) ارائه شده‌اند‌ دست ‌به ‌دست هم می‌دهند تا این گذار و تغییر بزرگ را مدیریت کنند.

سازندگان این فیلم برای انتخاب و نمایش درست این احساسات با روان‌شناس معروف، دکتر پل اِکمن، مشورت کردند. تحقیقات اکمن دربارۀ احساسات در پاپوا گینۀ نو در اواخر دهۀ 1960 شروع شد و در طول پنج دهه به سراسر دنیا گسترش پیدا کرد. او در اثر جریان‌سازش فهمید که این پنج حس ‌شادی، خشم، غم، ترس و تنفر‌ در تمام انسان‌ها، فارغ از ملیت، قومیت، نژاد، مذهب، جنسیت، سن یا هر اختلاف فرهنگی یا بیولوژیکی دیگری، مشترک هستند. فراتحقیقی دیگر در ادبیات تحقیقی مربوط به احساسات، این برداشت را تأیید کرد.

البته هرکدام از این پنج حس حالت‌ها و شدت‌های مختلفی دارند. وقتی با مادرم تلفنی حرف می‌زدم، همیشه از اینکه می‌دیدم چقدر راحت عصبانیتم تبدیل به خشم می‌شد تعجب می‌کردم؛ اما وقتی به یاد می‌آورید که هر دوی این‌ها جزو طیف خشم هستند درک اوضاع راحت‌تر می‌شود. وقتی گوشی را برمی‌داشتم عصبی بودم، وقتی بهم می‌گفت در دو هفتۀ گذشته به او زنگ نزده‌ام حرصم درمی‌آمد، بعد وقتی به او می‌گفتم که سرم شلوغ است و نمی‌توانم حرف بزنم، من را متهم به دروغ‌گویی می‌کرد و خشمگین می‌شدم. فریاد می‌زد: «بچه گول می‌زنی؟ چطور برای دوست‌هات وقت داری؟»

درست همان‌طور که خشم دربرگیرندۀ آزردگی و عصبانیت است، غم هم شامل ناامیدی و دلتنگی می‌شود، ترس دلهره و هراس ناگهانی را در بر می‌گیرد، تنفر از دوست نداشتن تا انزجار را شامل می‌شود و شادی دربرگیرندۀ رضایت و وجد است. علاوه بر این، می‌توانیم درآن‌واحد بیش از یک حس داشته باشیم. از این پنج حس به‌ظاهر ساده لحاف چهل‌تکه‌ای از احساسات و عواطف بافته می‌شود و انسان را بسیار پیچیده می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: شناخت دور باطل تعارض
سخن آغازین
تمرین 1: عادت‌ها و الگوهای تعارضتان را پیدا کنید
بخش دوم: شکستن الگوی تعارض
تمرین 2: افزایش شفافیت و پیچیدگی: ترسیم تعارض
تمرین 3: از احساساتتان به نفع خود استفاده کنید
تمرین 4: قدر ارزش‌های ایده‌آل و سایۀ خودتان و دیگران را بدانید
بخش سوم: رهایی از دور تعارض
تمرین 5: آیندۀ ایده‌آلتان را تصور کنید
تمرین 6: طراحی مسیری الگو شکن (PBP)
تمرین 7: مسیرتان را آزمایش کنید
تمرین 8: پیامد بهینه‌تان را انتخاب کنید
پیوست 1: فهرست ارزش‌ها
پیوست 2: نحوۀ اعمال و اجرای تمرین‌ها در تیم‌ها و سازمان‌ها
دربارۀ نویسنده
پی‌نوشت‌ها
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترک عادات تنش زا: چگونه از شر جنگ و جدل خلاص شویم
نویسنده
مترجممریم حیدری
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-7585-76-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
65500 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ترک عادات تنش زا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ترک عادات تنش زا

برای دریافت کتاب ترک عادات تنش زا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.