معرفی و دانلود کتاب تشویش منزلت

عکس جلد کتاب تشویش منزلت
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تشویش منزلت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تشویش منزلت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تشویش منزلت

منزلت اجتماعی، جایگاه شغلی یا خانوادگی و دیدگاهی که دیگران درباره ما دارند از موضوعاتی هستند که ذهنمان را به خود مشغول می‌کنند. آلن دوباتن در کتاب تشویش منزلت از منظری معناگرایانه این بحران مدرن را بررسی می‌کند و با تغییر در نگاه فلسفی، هنری و بازنمایی‌های دینی، آرامش از دست رفته‌تان را به شما برمی‌گرداند.

درباره کتاب تشویش منزلت:

بعد از قرن هجدم میلادی، اهمیت فردیت و ارزش نهادن به انسان مدرن بر حسب توانایی‌های فردی افزایش پیدا کرد. این مسئولیت که در گذشته بر دوش نسب خانوادگی یا طبقه اجتماعی او قرار داشت در این دوره به عهده خود فرد گذاشته شده بود و این همان آغاز تشویش‌های وجودی و مشغله‌های ذهنی انسان بود.

با افزایش سطح ارتباطات این اضطراب‌های موقعیتی نیز بیشتر شد. به این معنا که هر فرد برای گرفتن تایید و تشویق دیگران نیازمند تلاش روز افزون و جلوه‌گری‌های فراوان بود تا بتواند توجه دیگران را به خود جلب کند.

آلن دوباتن نویسنده کتاب معروف «جستارهایی در باب عشق» معتقد است با افزایش تولیدات مادی و رسیدن به امکانات رفاهی بیشتر نوع دیگری از نیاز در انسان به وجود آمده است که به درونیات و آرامش روحی او مربوط می‌شود. اما انسان امروزی برای پر کردن این خلا به سراغ موضوعاتی بیرونی همچون برندپوشی، فضای مجازی و همه زرق و برق‌های امروزی می‌رود که همه ناشی از همین نیاز جلب احترام، تثبیت جایگاه و منزلت در اجتماعی فرد است در صورتی‌که پاسخ به این جنس از نیازها در تغییر جهان‌بینی نهفته است.

دوباتن با ایجاد تغییر در نوع نگاه فلسفی، هنری و دینی افراد آن‌ها را از کلیشه‌ها و بندهای ذهنی آزاد می‌کند و تشویش مدام را برای همیشه پایان می‌بخشد. لازمه این تغییر نگرش، پایداری و تعمق در موضوعاتی است که در کتاب مطرح می‌شوند.

کتاب تشویش منزلت (Status Anxiety) از دو بخش اصلی تشکیل می‌شود. بخش اول به نیازهای مشترکی همچون دوست داشته شدن، تایید گرفتن و نوازش می‌پردازد و از ماهیت و ریشه‌های آن می‌گوید.

بخش دوم در واقع پاسخی به سوال بخش یک است، به خوبی مشخص می‌شود که ما برای برطرف کردن این نیازها چه راهی را انتخاب می‌کنیم و البته چه راه‌ها و امکاناتی را پیش رو داریم. این کتاب با در نظر گرفتن موقعیت‌های مختلف و ارائه راهکارهای متناسب، خواننده را به موقعیت تاریخی و اجتماعی خود آگاه می‌گرداند و با بهره‌گیری از دانشی فلسفی، سیاسی، هنری و دینی اضطراب‌ و تشویش درونی را درمان می‌کند.

فیلم اقتباس شده از کتاب تشویش منزلت:

در سال 2004 فیلم مستندی برگرفته از این کتاب ساخته شد که در سال 2008 شبکه‌های تلویزیونی آمریکا نسخه‌ای از این مستند را پخش کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تشویش منزلت:

- بهترین، طنازترین و صمیمی‌ترین کار دوباتن تاکنون که سرشار از تدبیر و نکات آموزنده است. (The Seattle Times)
- یک تحقیق هوشمندانه و سرگرم‌کننده که در عین پرداختن به مسائل اجتماعی با بیانی خنده‌آور خواننده را به خود جذب می‌کند. (The Boston Globe)
- عبارات دقیق، توضیحاتی سنجیده، نثر لذت‌بخش و غنایی که همگی در این کتاب گرد هم آمده‌اند. (The Boston Globe)

کتاب تشویش منزلت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای علاقمندان به کتاب‌های فلسفی-روانشناسی و افرادی که برای رهایی از تشویش‌های درونی خود به دنبال راه‌حلی بنیادی می‌گردند، مفید واقع خواهد شد.

آلن دوباتن را بیشتر بشناسیم:

آلن دو باتن (Alain de Botton) نویسنده، تهیه‌کننده تلویزیون و فیلسوف پنجاه ساله سوئیسی‌ست که در صحبت کردن به زبان فلسفه مهارت زیادی دارد. او بدون شک هنرمندی‌ست که روانشناسی، فلسفه و بسیاری از مفاهیم انسانی را در هم می‌آمیزد تا جایگاه اندیشه را در محوریت زندگی قرار دهد.

این نویسنده معروف در طی سال‌های اخیر در قالب‌های داستانی، غیرداستانی و به ویژه نوشتن مقالات و جستارهایی که ترکیبی از آرا و نظریات سایر اندیشمندان هستند، آثار خود را منتشر کرده است.

پیش از انتشار کتاب اضطراب وضعیت او را با کتاب‌های «جستارهایی در باب عشق و تسلی‌بخش‌های فلسفه» در ایران و جهان می‌شناسند. به کارگیری عناصر داستانی و کمک گرفتن از قدرت تخیل و خلاقیت روشی است که باعث جذب طیف زیادی از خوانندگان به آثار او باشد. «دین برای خداناباوران، جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، خوشی‌ها و مصائب کار، سِیر عشق، در باب مشاهده و ادراک، یک هفته در فرودگاه، اضطراب منزلت (موقعیت) و مصیبت‌های شاغل بودن» از مهمترین آثار او به شمار می‌آیند.

معرفی مجموعه مدرسه زندگی:

آلن دوباتن یکی از اعضای تیم نویسندگان و مربیان مدرسه زندگی (The School of Life Library) است که در سال 2008 آن را پایه‌گذاری کردند؛ مدرسه‌ای که هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای دنیا مانند لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و موضوع اصلی آموزش‌ها درباره مسائل روزمره زندگی مانند روابط، کار، معاشرت، یافتن آرامش و... است.

دوباتن درباره این مدرسه می‌گوید: ایده راه‌اندازی مدرسه زندگی به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک بود. درواقع می‌خواستیم که دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که به سمت زندگی عادی مردم بچرخد.

مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس‌بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

جملات برگزیده کتاب تشویش منزلت:

- عدم توازن بین نیاز‌های ما و شرایط نامعلوم جهان است که ستون پنجم مستحکمی را به وجود می‌آورد که تشویش منزلت ما بر پایه‌ی آن قرار می‌گیرد.

- اگرچه ممکن است به کسانی که در واکنش به مسائل مربوط به آبرو به خشونت متوسل می‌شوند به دیده‌ی حقارت بنگریم، احتمالاً خودمان هم برجسته‌ترین جنبه‌ی طرز فکر کسانی که این‌گونه رفتار می‌کنند را داراییم: آسیب پذیری شدید در برابر اهانت دیگران.

در بخشی از کتاب تشویش منزلت می‌خوانیم:

معادله جیمز نشان می‌دهد که چگونه هرگونه افزایشی در سطح توقع ما باعث افزایش خطرات سرشکستگی می‌شود. آنچه از نظر ما عادی تلقی می‌شود در تعیین شانس مان برای کامیابی حیاتی است. معدود چیز‌هایی ‌هستند که با شکنجه‌ی هنرپیشه‌ای که زمانی مشهور بوده یا یک سیاستمدار سقوط کرده یا به گفته‌ی توکویل امریکایی ناموفق برابری می‌کنند.

این معادله اشاره‌ای هم به دو روش برای افزایش عزت نفس مان می‌کند. از طرفی تلاش می‌کنیم بیشتر به دست بیاوریم؛ و از طرفی تعداد چیز‌هایی ‌که می‌خواهیم به دست بیاوریم کم می‌کنیم. جیمز به مزایای رویکرد دوم اشاره می‌کند:

ترک آمال به ‌اندازه‌ی دستیابی به آن‌ها لذت بخش است. وقتی بی اهمیتی فردی در حوزه‌ی خاصی با حسن نیت پذیرفته می‌شود آرامش عجیبی در قلب به وجود می‌آید. روزی که دست از تلاش برای جوان‌تر یا زیبا‌تر شدن برداریم چه روز دلپذیری خواهد بود. خدا شکر می‌کنیم که آن توهمات از بین رفتند. هرچیزی که به ما اضافه شود همان‌قدر که یک افتخار به حساب می‌رود باری است بر روی دوش‌مان.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
الف. کمبود محبت
عطش مقام
اهمیت عشق
پیامد انکار
پیامد‌های عشق
ب. خودپسندی
پ. توقع
پیشرفت مادی
برابری، چشمداشت و حسادت
ت. شایسته سالاری
سه داستان قدیمی سودمند درباب شکست
سه داستان جدید تشویش برانگیز در باب موفقیت
پنج وابستگی
عوامل وابستگی
بخش دو: راه حل‌ها
الف. فلسفه، عزت و آسیب پذیری
فلسفه و مصونیت
مردم گریزی هوشمندانه
ب. هنر
هنر و خودپسندی
تراژدی
کمدی
پ. سیاست
انسان‌های ایده‌آل
دیدگاه سیاسی درباره‌ی
تشویش منزلت در جامعه‌ی مدرن
تحول سیاسی
ت. مسیحیت
مرگ
جامعه
شهر‌های دوقلو
ث. بوهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تشویش منزلت
نویسنده
مترجمفاطمه قربانپور
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-600-8392-55-2
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تشویش منزلت

Gholamreza Saeednia
۱۴۰۱/۶/۲۴
مطالب کتاب قابل توجه و با متن عالی نوشته شده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تشویش منزلت

برای دریافت کتاب تشویش منزلت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.