معرفی و دانلود کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز

عکس جلد کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز

همانطور که از نام کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز برمی‌آید، میما هورن، اورسولا هایتس و پاملا سورینجین در این اثر آخرین یافته‌ها در ارتباط با تعادل مایعات و الکترولیت‌ها، اختلالات مرتبط با آن و مراقبت‌های پزشکی لازم را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند.

درباره‌ی کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز

میما هورن (Mima M. Horne)، اورسولا هایتس (Ursula Easterday Heitz) و پاملا سورینجین (Pamela Swearingen) در کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز (Pocket Guide to Fluid, Electrolyte, and Acid-Base Balance) بر ترکیبات مایعات بدن نگاهی داشته و هر آنچه را که باید درباره‌ی توازن آب و الکترولیت‌ها (موارد حل شده در مایعات موجود در بدن) بدانید، در کتاب خود شرح داده‌اند. این کتاب به مثابه‌ی راهنمایی فوری برای پرستاران عمل می‌کند؛ از این رو، ذیل مجموعه‌ای با نام «راهنمای جیبی پرستاران» و با عنوان اصلیِ "Nursing Pocket Guides" به انتشار رسیده است. در کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز می‌آموزید:

  • هایپوکالمی چه اختلالاتی را در بر دارد.
  • جذب و دفع مایعات در بدن چگونه اتفاق می‌افتد.
  • پرستاران چگونه می‌توانند از بیمار در معرضِ خطر مراقبت کنند.
  • اختلال تعادل سدیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم چگونه خود را نشان می‌دهد.
  • شیوه‌ی تنظیم حجم داخل عروقی و اسمولایته مایع برون سلولی به چه شکل است.
  • چگونه از طریق تست‌های آزمایشگاهی می‌توان وضعیت مایعات، الکترولیت‌ها و اسید - باز را بررسی کرد.
  • و ...

تعادل مایعات و الکترولیت‌ها به منظور حفظ سلامتی انسان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از این جهت، افزایش اطلاعات در این زمینه ضروری می‌نماید. پرستاران با مطالعه‌ی کتاب نامبرده قادر می‌شوند تا افراد در معرض خطر را به دقت شناسایی کنند و اقدامات درمانی لازم را انجام دهند.

کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز اولین بار در سال 1993 به انتشار رسید. فاطمه غفاری این اثر را به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات بشری آن را در سال 1385 منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. بد نیست بدانید این کتاب با عنوان «تعادل مایعات، الکترولیت‌ها و اسید - باز» نیز به فارسی برگردانده شده است.

کتاب حاضر در بیست و شش فصل به نگارش درآمده که در ادامه نام برخی از فصول آن را مطالعه می‌کنید: «اختلالات مربوط به حجم مایع کمبود»، «اختلالات تعادل پتاسیم»، «اسیدوز تنفسی»، «اختلالات مخلوط اسید مخلوط اسید و باز» و «اختلالات مرتبط با جراحی».

در نکوداشت کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز

  • راهنمایی ضروری برای فهم اختلالات مایع، الکترولیت و اسید - باز و چگونگی ارتباط یافتن آن‌ها با مراقبت از بیمار. (وب‌سایت آمازون)

کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های پرستاری، علوم پزشکی و پیراپزشکی از مخاطبان اصلی کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز هستند. علاقه‌مندان به حوزه‌های پزشکی نیز از این اثر بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید-باز می‌خوانیم

کلسیم یکی از فراوان‌ترین یون‌های بدن می‌باشد و معمولاً به همراه فسفر بیشترین نمک‌های معدنی استخوان‌ها و دندان‌ها را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این بر روی سلول‌های عصبی اثر سداتیو داشته و عملکردهای درون سلولی مهمی شامل: افزایش عملکرد قلب و انقباض عضلانی را انجام می‌دهد. کمتر از یک درصد از کلسیم بدن درون ECF قرار دارد که توسط سیستم‌های تنظیم‌کننده‌ای مانند: هورمون پاراتیروئید، متابولیت‌های ویتامین D و کلسی‌تونین به دقت تنظیم می‌گردد. هورمون پاراتیروئید در واکنش به سطوح پایین کلسیم از غده پاراتیروئید ترشح می‌گردد و بازجذب کلسیم از استخوان را افزایش می‌دهد (حرکت کلسیم و فسفر به خارج از استخوان). این هورمون سبب فعال شدن ویتامین D می‌گردد. ویتامین D به نوبه خود جذب کلسیم از لوله گوارش را سرعت می‌بخشد. همچنین کلیه‌ها را جهت احتباس کلسیم و دفع فسفر تحریک می‌کند. کلسی‌تونین در واکنش به سطوح کلسیم بالای سرم توسط غده تیروئید ترشح می‌گردد و بازجذب کلسیم توسط استخوان را مهار می‌کندECF، کلسیم را از مواد غذایی موجود در روده و همچنین به وسیله بازجذب کلسیم از استخوان‌ها به دست می‌آورد و کلسیم ECF از طریق ترشحات GI، دفع ادراری و رسوب در استخوان و مقدار کمی توسط عرق دفع می‌گردد.

در دوران نوجوانی و حاملگی به طور موقت جذب کلسیم از دستگاه گوارش افزایش می‌یابد در حالی که در سایر دوره‌های زندگی، فقط حدود ۳۰-۲۰ درصد کلسیم از طریق غذا و مکمل‌های غذایی جذب می‌گردد. دریافت کلسیم به مقدار ناکافی می‌تواند سبب کاهش تراکم استخوان، پوکی استخوان و افزایش احتمال کانسر روده و فشار خون گردد. با ارزیابی میزان کلسیم سرم نمی‌توان درباره کفایت یا عدم کفایت کلسیم دریافتی قضاوت کرد زیرا میزان کلسیم سرم به دلیل جروج کلسیم از استخوان، تا حتی در زمان کاهش دریافت کلسیم خوراکی تغییر نمی‌یابد اما کلسیم به سه شکل در پلاسما وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

1- نظری اجمالی بر توازن آب و الکترولیت‌ها
2- تنظیم حجم داخل عروقی و اسمولالیته مایع برون‌سلولی
3- جذب و دفع مایع
4- بررسی پرستاری از بیمار در معرض خطر
5- تست‌های آزمایشگاهی به منظور بررسی وضعیت مایع، الکترولیت‌ها و اسید-باز    
6- اختلالات مربوط به حجم مایع کمبود (هایپوکالمی)
7- اختلالات تعادل سدیم
8- اختلالات تعادل پتاسیم
9- اختلالات تعادل کلسیم
10- اختلالات تعادل فسفر
11- اختلالات تعادل منیزیم
12- مروری بر مروری بادل اسید و باز
13- اسیدوز تنفسی    
14- آلکالوز تنفسی
15- اسیدوزی ابولیک    
16- آلکالوزابولیک
17- اختلالات مخلوط اسید مخلوط اسید و باز
18- اختلالات GI
19- اختلالات مرتبط با جراحی
20- اختلالات آندوکرین
21- اختلالات قلبی
22- نارسایی کلیه
23- پانکراتیت حاد
24- نارسایی کبد
25- سوختگی‌ها
26- حمایت تغذیه‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز
نویسنده، ،
مترجمفاطمه غفاری
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات307
زبانفارسی
شابک978-964-399-052-4
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز

برای دریافت کتاب تعادل آب و الکترولیت و اسید - باز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.