معرفی و دانلود کتاب تعبیر خواب ابن سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع)

عکس جلد کتاب تعبیر خواب ابن سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع)
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعبیر خواب ابن سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعبیر خواب ابن سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعبیر خواب ابن سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع)

کتاب تعبیر خواب ابن سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع)، با هدف بیان تفسیر خواب‌های گوناگون بر اساس واژگان امروزی تدوین شده است.

علم تعبیر خواب، علم شریف و ارجمندى است و خداى متعال این علم را به حضرت «یوسف» عطا فرمود و به جهت آن بر او منت نهاد، چنانچه در قرآن کریم مى‌فرماید: «وکَذلِکَ مکَّنا لِیوُسُفَ فِى الاَرْضِ وَ لِنُعَلِّمَهُ مِنْ تَأویلِ الاَحادیث»؛ «ابن عباس» نیز نقل کرده است که از آثار نبوت و پیامبرى، اوّلین چیزى که خداى متعال به پیامبر صلى‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله نشان داد، آن بود که فرشته مقربى در خواب به آن حضرت گفت: «اى محمد، بشارت باد تو را که خداى مهربان از میان پیامبران تو را برگزید و آخرین پیامبران قرار داد و آیه «ولکِنْ رَسولُ اللّه و خَاتَم النَبین»، نیز به همین ویژگى اشاره دارد؛ بنابراین، بى‌تردید علم تعبیر خواب شریف و ارجمند است و برخى از پیامبران که مرسل نبودند، نبوت در خواب به آنان، عطا شد.

«ابن‌سیرین» نیز مى‌گوید: علم تعبیر خواب با سایر علوم تفاوت دارد، زیرا در علوم دیگر اصل آن مختلف نمى‌شود و قیاس آن تغییر نمى‌کند و هر علمى به گونه‌اى و طریقى است جز این علم که اصل آن به جهت اختلاف احوال مردم در هیأت و صناعت و منزلت و دیانت و سخن و نیت مختلف مى‌شود و نیز بنا بر اختلاف اوقات متحول مى‌گردد، زیرا که گاهى براى زن و گاهى «اضغاث احلام»؛ یعنى، خوا‌ب‌هاى پریشان و آشفته است. نیز هر عالمى که علمى را مى‌داند، در آن خصوص از علم دیگر بى‌نیاز است، جز معبر که لازم است، علم تفسیر قرآن و احادیث پیامبر صلى‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله و امثال عرب و عجم و اشعار و نوادر و اشتقاق لغت و الفاظ متداول را بداند و نیز باید زیرک و آگاه باشد و شمایل و احوال مردم را خوب بشناسد و اصول را به درستى بداند؛ با همه این‌ها از توفیق الهى مستغنى نیست تا خداوند به کرم خویش او را به حقیقت راهنمایى کند و بر زبانش آنچه درست و صحیح است، جارى سازد و خداى متعال به کسى که نهادش از حرام‌خوارى مبرى و از گفتار ناروا به دور و از گناهان و معاصى پاک و منزه باشد، چنین موهبتى عطا مى‌فرماید. اگر به این فضایل آراسته باشد، توفیق الهى با او یار مى‌گردد و او را در این جهت وارث پیامبران مى‌سازد.

حال که کمال و فضیلت علم تعبیر خواب دانسته شد، بر خردمند لازم است که این علم نفیس را به درستى فراگیرد که هم موجب نیکنامى است و هم سبب اجر و پاداش وى مى‌شود، زیرا همه اقشار به این علم نیازمندند.

در بخشی از کتاب تعبیر خواب ابن‌سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع) می‌خوانیم:

سرما: ابن‌سیرین مى‌گوید: سرما در خواب رنج و آفت و زیان است؛ اگر کسى ببیند سردش شد به قدر آن سرما به فقر و تنگدستى دچار مى‌شود، اگر ببیند سرما به بدن او گزند و آزارى وارد آورد، از بستگانش رنج و زیانى به او مى‌رسد، اگر ببیند سرما تن او را خشک کرد به زودى هلاک مى‌شود یا شخصى از بستگانش مى‌میرد. (زمستان، ص 195)

سرمه: ابن‌سیرین مى‌گوید: سرمه در خواب مال است؛ اگر ببیند براى افزایش بینایى به چشم خود سرمه کشید، خواستار صلاح و درستى در امور دین است و اگر براى آرایش و زیبایى سرمه کشید، خود را میان مردم به دیانت و پارسایى معروف مى‌کند تا از او تعریف و ستایش نمایند، اگر ببیند کسى به او سرمه داد، به قدر آن مال به دست مى‌آورد. حضرت صادق علیه‌السلام مى‌فرماید: «سرمه فروش در خواب دلیل بر شخصى است که مردم را به دین و مسلمانى رهنمایى مى‌کند و فى مابین مردم را اصلاح مى‌نماید به طورى که موجب روشنى چشم مى‌گردد.»

و نیز حضرت صادق علیه‌السلام مى‌فرماید: «اگر ببیند براى دفع بوى بد، توتیا زیر بغل خود مى‌مالید، دلیل آن است که کارى انجام مى‌دهد که از او مدح و ستایش مى‌کنند.» (وسمه، ص 370، سیاهى ؛ نیل، ص 235)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعبیر خواب ابن سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مرسل
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-964-6446-53-1
موضوع کتابکتاب‌های مرجع و دایره المعارف
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تعبیر خواب ابن سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع)

احمدرضا بخشی
۱۴۰۲/۵/۲۸
اصلاً بدرد نمیخوره کتاب‌های تعبیر خوابی که وجود داره خیلی موضوعات بیشتری داره نسبت به این کتاب از خریدن این کتاب پشیمون شدم بدرد نمیخوره...
امید
۱۴۰۱/۱۱/۷
کتاب جیبی کوچیک اون خیلی از این بهتر و کاملتره. میخواستم یک جامع و کاملی را همراه داشته باشم. حیف از هزینه‌ای که برای خرید این کتاب صرف بشه.
محمد جواد
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
کاملاً مزخرف
نخرید بدرد نمیخوره
اصلا یدونه ستاره هم زیاده براش
Bahare9911
۱۴۰۱/۱۰/۹
یه امتیازم زیاد بود. از اینترنت هم کمتر داشت و همون نوشته‌های اینترنت بود
مصطفی ک
۱۴۰۰/۵/۲۸
اصلا به درد نمی‌خوره نظم خوبی نداره و مطالب جامع نیست
vahid gsm
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
اینکه همون نوشته‌های داخل نت هست و هیج چیز اضافی نداره
mahvash lotfi
۱۳۹۹/۴/۷
ممنونم بخاطر کتابهای عالیتون
فرزام محمدنژاد
۱۴۰۲/۸/۱۱
کتاب خوبیه ارزش خرید و داشت
محمدعلی دهشی
۱۴۰۲/۲/۷
خیلی فهرست بندی خوب و آسان دارد
روحی غلامی
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
عالی بود خیلی مفید وواضع
ثریا یعقوبی
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
خوبه بد نیست جالب و آموزنده بود
ستار گودرزی
۱۴۰۱/۸/۱۳
عالی بود خیلی خوب و کاربردی است
amirali masumi
۱۴۰۰/۵/۳۰
فوق‌العاده بود ممنونم
s k
۱۴۰۰/۳/۱۸
چ نرم افزار مزخرفیه
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب تعبیر خواب ابن سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع)

برای دریافت کتاب تعبیر خواب ابن سیرین و دانیال پیغمبر و حضرت امام جعفر صادق (ع) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.