معرفی و دانلود کتاب سرزمین موعود - جلد اول

عکس جلد کتاب سرزمین موعود - جلد اول
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرزمین موعود - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرزمین موعود - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرزمین موعود - جلد اول

کتاب سرزمین موعود - جلد اول، نخستین بخش از مجموعه‌ای دوجلدی به‌قلم باراک حسین اوباما است که روایتی شخصی را از وقایع تاریخ معاصر آمریکا ارائه می‌دهد. این اثر که توسط گاردین، به‌عنوان بهترین کتاب سیاسی سال 2020 معرفی شد، نمایان‌گر بینشی متفاوت از سیاست، دموکراسی و تصمیم‌گیری‌های اخلاقی است که به‌طور خاص بر دوران ریاست جمهوری نویسنده، تمرکز دارد.

درباره‌ی کتاب سرزمین موعود - جلد اول

باراک حسین اوباما (Barack Hussein Obama)، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در کتاب سرزمین موعود - جلد اول (A Promised Land)، گزارشی شخصی از تاریخ آمریکا ارائه می‌دهد. این کتاب، اولین بخش از یک مجموعه‌ی دوجلدی درباره‌ی خاطرات رئیس‌جمهور است که بر وقایع سیاسی دوران فعالیتش تمرکز دارد و سال‌های اولیه‌ی زندگی او را تا رویدادهای سال 2011 شامل می‌شود.

نویسنده با روایت لحظات تأثیرگذار زندگی خود توضیح می‌دهد که چگونه در ابتدای جوانی در جست‌وجوی هویت فردی بوده و درنهایت به یکی از رهبران بزرگ دنیا تبدیل شده. او در این میان، اطلاعاتی شخصی را از زندگی و فعالیت‌های سیاسی‌اش به اشتراک گذاشته که خواندن آن برای دوستداران زندگی‌نامه و دنیای سیاست جالب خواهد بود.

باراک اوباما از تجربیات سیاسی خود به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور آفریقایی‌تبار آمریکا یاد می‌کند. همچنین اطلاعاتی درخصوص محدودیت‌ها و امکانات مقام ریاست جمهوری، سیاست‌های حزبی ایالات متحده و دیپلماسی بین‌المللی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد که برای همگان جذاب و خواندنی است. روایات او با بینشی عمیق‌ و متفاوت‌ نسبت‌به سایر کتاب‌های سیاسی همراه است؛ چراکه نویسنده از زاویه‌ای متفاوت به تاریخ نگریسته.

او از آمریکا به‌عنوان سرزمینی که همیشه امکان پیشرفت دارد یاد می‌کند و تلاش‌های خود را در این راستا با صراحت به اشتراک می‌گذارد. تأثیر زندگی در کاخ سفید بر خانواده‌ی او و مخالفانی که در داخل و خارج کشور داشته، از دیگر مباحث کتاب پیش‌رو است.

درنهایت می‌توان نتیجه گرفت که کتاب سرزمین موعود - جلد اول، با نثر صمیمی و تأثیرگذار خود، امید به آزادی و باور به دموکراسی را در اذهان بیدار می‌کند و خواننده را به سفری طولانی می‌برد که از کاخ سفید، مسکو، قاهره و پکن می‌گذرد. مخاطبان با خواندن کتاب سرزمین موعود - جلد اول با افکار، مبارزات و تصمیم‌گیری‌های یکی از چهره‌های سرشناس تاریخ آمریکا آشنا می‌شوند و داستان را تا وقایع پیرامون مرگ اسامه بن‌لادن، در ماه مه سال 2011، دنبال می‌کند.

این کتاب در سال 2020 وارد بازار شد و انتشارات مرسل آن را با ترجمه‌ی فرزاد مرتضایی منتشر کرد.

جوایز و افتخارات کتاب سرزمین موعود

  • پرفروش‌ترین کتاب مجله‌ی نیویورک‌تایمز به‌مدت 10 هفته‌ی متوالی
  • بهترین کتاب سیاسی سال گاردین در 2020
  • قرارگیری در لیست ده کتاب برتر سال 2020 به انتخاب نیویورک‌تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز سال 2020 برای بهترین خاطرات و زندگی‌نامه
  • حضور در فهرست 50 اثر غیرداستانی برتر واشنگتن‌پست در سال 2020
  • برنده‌ی جایزه‌ی Audie

نکوداشت‌های کتاب سرزمین موعود

  • کتابی قدرتمند دارای بینش‌های فراوان درباره‌ی رهبری خوب. (بیل گیتس)

  • باراک اوباما به اندازه‌ی یک نویسنده، تواناست. مطالعه‌ی کتاب سرزمین موعود عموماً لذت‌بخش است، جمله به جمله، نثرهای زیبا در جابه‌جای آن، جزئیات واضح و دقیق. داستان در جلد دوم ادامه خواهد داشت، اما باراک اوباما پیشتر لحظه‌ای کلیدی در تاریخ آمریکا را آشکار کرده است. این‌که چگونه آمریکا تغییر کرد و در عین حال بدون تغییر باقی ماند. (نقد کتاب نیویورک‌تایمز)

  • کتاب سرزمین موعود - جلد اول خاطرات سیاسی درجه یک و تمرینی جدی در سیاست عملی برای تمامی خوانندگان است. (نقد کتاب kirkus)

  • هر جمله‌ای در این کتاب لایق دوست‌داشته‌شدن و لذت است. هر کسی که می‌خواهد آمریکای اوایل قرن بیست‌و‌یکم را درک کند، باید این کتاب را بخواند. (مجله‌ی کتاب‌های نیویورک)

  • اوباما می‌داند چگونه یک داستان خوب تعریف کند. (مجله‌ی تایم)

کتاب سرزمین موعود - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب، مطالعه‌ای ارزشمند برای پیروان تاریخ معاصر آمریکاست. همچنین برای کسانی که به کتاب‌های زندگی‌نامه و خاطرات چهره‌های سرشناس دنیای سیاست علاقه‌مندند، جذاب خواهد بود.

با باراک حسین اوباما بیشتر آشنا شویم

باراک حسین اوباما، سیاستمدار آمریکایی و چهل‌و‌چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده بوده که در سال 1961 متولد شد و در نوامبر 2008، به مقام ریاست جمهوری رسید. او به‌مدت دو دوره، در این جایگاه حضور داشت. از افتخارات او می‌توان به دریافت جایزه‌ی صلح نوبل در سال 2009 اشاره کرد.

باراک اوباما طی این سال‌ها کتاب‌های بسیاری را منتشر کرده که شماری از آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفتند. کتاب‌های «جسارت امید» و «باراک اوباما: در رویای پدر»، نمونه‌هایی از آثار ترجمه‌شده‌ی او به فارسی‌اند.

در بخشی از کتاب سرزمین موعود - جلد اول می‌خوانیم

مادرم تاوان آزادی فکری خود را با گرفتاری‌های مالی و دربه‌دری‌های گاه و بیگاه پرداخت و من نیز خود را با سلسله‌مراتب ناپایدار میان همکلاسی‌هایم وفق دادم، که عمدتاً از میزان پولداری پدرانشان نشأت می‌گرفت. و این یک واقعیت مصیبت‌بار بود که، علی‌رغم آنچه مادرم ادعا می‌کرد، به‌نظر می‌رسید زورگویان، متقلب‌ها و دروغگویان، بسیار خوب عمل می‌کردند، درحالی‌که ظاهراً کسانی که آن‌ها را افراد خوب و شایسته می‌دانستند، بسیار افتضاح بودند. به‌دلیل میراث عجیب و غریب و مکان‌های مختلفی که در آن‌ها بوده‌ام، گویی اهل همه‌جا و هیچ‌جا بودم، ترکیبی از قطعات نامتناسب، محصور در زیستگاهی ناپایدار، که دقیقاً نمی‌دانستم به کجا تعلق دارم. و من بدون درک کامل دلیل و چگونگی آن احساس کردم که اگر نتوانم تکه‌های زندگی‌ام را به‌درستی در کنار هم بچینم و خود را در مسیری ثابت قرار دهم، تمام عمر را باید در تنهایی بگذرانم.

من در این مورد با کسی صحبت نکردم، نه با دوستانم و نه با خانواده‌ام. نمی‌خواستم احساسات آن‌ها را جریحه‌دار کنم. و این‌گونه بود که به کتاب‌ها پناه می‌بردم. عادت خواندن؛ چیزی بود که مادرم از همان کودکی در وجود من نهادینه کرد. هر‌وقت حوصله‌ام سر می‌رفت و از بیکاری شکایت می‌کردم و یا هنگامی که توانایی مالی برای فرستادن من به مدرسه بین‌المللی در اندونزی را نداشت، یا وقتی مجبور می‌شد مرا با خود به سر کار ببرد، به من می‌گفت: «برو یک کتاب بخوان و بعد بیا بگو چی یاد گرفتی.»

چند‌سالی را با پدربزرگ و مادربزرگم در هاوایی زندگی کردم درحالی‌که مادرم در اندونزی ماند، به کار خود ادامه داد و خواهر کوچکم «مایا» را بزرگ کرد. بدون حضور مادرم، که نق بزند و مرا به آموختن مجبور کند، در آن دوران چیز زیادی یاد نگرفتم و نمراتم نیز این موضوع را تأیید می‌کنند. در حدود کلاس دهم، اوضاع تغییر کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرزمین موعود - جلد اول
نویسنده
مترجمفرزاد مرتضایی
ناشر چاپیانتشارات مرسل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-964-972-601-4
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرزمین موعود - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرزمین موعود - جلد اول

برای دریافت کتاب سرزمین موعود - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.