معرفی و دانلود کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی

عکس جلد کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی

برایان تریسی در کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی یکی از چالش‌های مهم مدیران، به‌ویژه در سطح کسب‌وکارهای کوچک را پیش می‌کشد: واگذار کردن بخشی از وظایف مدیریت به کارکنان و سرپرستی درست آن‌ها. نویسنده با ارائه‌ی 21 ایده، تلاش می‌کند این مسأله را به نقطه‌ی قوت سازمان تبدیل کند و از آن مهارتی بسازد که از طریق آن کیفیت و عملکرد فرد و سازمان بهبود یابد.

درباره‌ی کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی

سنگین بودن حجم کارها و انباشت آن‌ها از سختی‌های کار مدیران است که همیشه با آن دست‌به‌گریبان هستند. کارها باید از مجرای مدیریت بگذرد، زمان‌بر بودن آن‌ها باعث می‌شود مدیر سازمان نتواند به‌خوبی آن‌ها را پیش ببرد. معمولاً این امر باعث می‌شود کارها به طول بینجامد. یکی از گزینه‌های پیش‌ روی مدیران واگذاری کار به کارکنان یا اصطلاحاً تفویض اختیار است. در این صورت کارها بین چندین نفر تقسیم می‌شود و حجم کار از روی دوش مدیر برداشته خواهد شد. به این صورت علاوه براین که کار سریع‌تر انجام می‌شود، مدیران فرصت بیشتری برای کارهای مهم دیگر خواهد داشت. اما بسیاری از مدیران نسبت به این رویکرد موضع دارند و سعی می‌کنند تا حدّ امکان از آن دوری کنند. این مسأله در شرکت‌های کوچک بیشتر نمود دارد. دلیل آن می‌تواند بی‌اعتمادی، ترس یا هر امر دیگری باشد.

کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی (Delegation & Supervision) برایان تریسی (Brian Tracy) درموردِ همین موضوع است. تریسی در این کتاب 21 شیوه برای اینکه به درستی وظایف‌تان را به دیگران واگذار کنید ارائه می‌دهد. او تکنیک‌ها و راه‌حل‌هایی کاربردی برای این کار را بیان می‌کند تا به این صورت، مدیر با اعتماد بیشتری به تفویض اختیار اقدام کند. کتاب نامبرده کمک‌تان می‌کند منابع را بشناسید، مهارت و نیازهای کاری را درک کنید، معیارهای عملکردی را به‌درستی تعیین کنید، به کارکنان اعتماد کنید و به آن‌ها اعتماد به نفس و انگیزه بدهید. همچنین باعث می‌شود خود را به جایگاه رهبری ارتقا دهید و نقش جدیدتان را به‌خوبی ایفا کنید. تریسی در این کتاب به شما، به‌عنوان یک مدیر،‌ آموزش می‌دهد تا نظارت و کنترل بهتری بر تیم‌تان داشته باشید و با کمترین تلاش کنترل اوضاع را در دست بگیرید. اگر تفویض اختیار به‌خوبی انجام شود، می‌توانید به کارهای مهم‌تر سازمان‌تان برسید.

نشر ذهن‌آویز کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی را با ترجمه‌ی مهدى قراچه‌داغى منتشر کرده است. این کتاب، اثری کم‌حجم و ساده است و برایان تریسی سعی کرده به راحت‌ترین شیوه‌ی ممکن چالش‌های مهم مدیریتی را مطرح و پیشنهاداتش را برای رفع آن‌ها ارائه کند.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتابخانه موفقیت برایان تریسی

مجموعه‌ی کتابخانه موفقیت برایان تریسی (The Brian Tracy Success Library) متشکل از چندین کتاب برایان تریسی در زمینه‌های رهبری، مدیریت، مذاکره، بازاریابی و موفقیت فردی و سازمانی است. کتاب‌های این مجموعه کم‌حجم و کوچک بوده، و به‌شکلی مختصر، مفید، ساده و کاربردی موضوعاتی کاربردی را مطرح می‌کنند.

نکوداشت‌های کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی

  • تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی کتابی است که می‌توان به‌سادگی و به‌سرعت آن را خواند و مرجع مفید و ماندگار و ارزشمندی خواهد بود. (میدوِست بوک ریویو)
  • کتاب حاضر مجموعه‌ای از 21 ایده‌ی حرفه‌ای و روش‌های تثبیت‌شده را ارائه می‌دهد تا به مدیران کمک کند از تفویض اختیار استفاده کنند، در آن ماهر شوند و از مزیت‌ها و سودهایش بهره ببرند. (مجله‌ی نیو اکوییپمنت دایجست)
  • کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی کمک‌تان می‌کند در تفویض اختیار بهتر عمل کنید (کاری که برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک معمولاً چالش است) و پیشنهاداتی دارد که برای مدیریت بهتر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. (وب‌سایت ایده‌های بزرگ برای کسب‌وکارهای کوچک)

کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیرانی که می‌خواهند در مهارت واگذاری وظایف و سرپرستی تیم بهبود یابند توصیه می‌شود. با کمک ایده‌های تریسی می‌توانید رهبری عالی شوید و به‌خوبی کارها را بین خود و کارمندان‌تان تقسیم کنید.

با برایان تریسی بیشتر آشنا شویم

برایان تریسی (متولد 1944)، از مهم‌ترین و سرشناس‌ترین سخنرانان انگیزشی دنیاست. تریسی بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت برایان تریسی اینترنشنال است که در زمینه‌ی آموزش و مشاوره‌ی مالی و اقتصادی به سازمان‌ها و افراد فعالیت دارد. او سالانه صدها همایش در کشورهای مختلف دنیا برگزار و برای صدها هزار نفر در مورد شیوه‌های مدیریت، رهبری و پیش بردن کسب‌وکار سخنرانی می‌کند.

برایان تریسی نویسنده‌ی موفقی است و تاکنون ده‌ها جلد کتاب منتشر کرده. کتاب‌های او به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند و بسیاری از این آثار در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفته‌اند. کتاب‌های «خلاقیت و حل مسأله»، «مذاکره» و «پیروزی» چند عنوان از کتاب‌های او هستند.

جملات برگزیده‌ی کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی

  • اغلب اوقات، مدیران توانمندی‌هاى کارکنان خود را دست‌کم مى‌گیرند.
  • هر دقیقه‌اى که صرف برنامه‌ریزى مى‌شود، ده تا دوازده دقیقه در وقت شما صرفه‌جویى مى‌کند.
  • ارزشمندترین منابع در هر تجارتى نیروى انسانى است. آن‌ها در اختیار شما هستند تا کارتان را انجام دهید.
  • ارزشمندترین ابزار در اختیار شما براى رسیدن به موفقیت، توانایى فکر کردن روشن و با وضوح بیش از دیگران است.

در بخشی از کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی می‌خوانیم

اگر مى‌خواهید کارکنانتان در بالاترین سطح عملکرد خود ظاهر شوند، باید معیارهاى عملکرد عالى را مشخص کنید. کارکنان شما باید دقیقآ بدانند که چرا از شما حقوق مى‌گیرند، باید بدانند قرار است چه کار مهمى را انجام دهند و عملکرد عالى یعنى چه.

وظیفه یک مدیر این است که بهترین عملکرد را براى هر کار تعیین کند. باید هدفهایى را برگزیند که همه کارکنان سعى کنند با تمام جدیت به آن برسند. مدیران ارشد اجرایى براى عملکرد عالى معیارهایى تعیین مى‌کنند و بر رعایت معیارها نظارت مى‌نمایند.

میان معیارهاى عملکرد عادى و عالى تفاوت مهمى وجود دارد. معیار عملکرد عادى و معمولى آن حداقلى است که کارمند باید انجام دهد تا شغل خودش را از دست ندهد. معیارهاى عملکرد عالى آنهایى هستند که اگر کارکنان آن را رعایت کنند، حقوق بیشترى دریافت مى‌کنند و سریع‌تر ارتقاء رتبه مى‌گیرند.

ایجاد معیارهاى عملکرد عالى، کلید تفویض اختیار مؤثر است. وقتى انجام دادن کارى را واگذار مى‌کنید، مى‌خواهید بدانید کسى که آن را انجام مى‌دهد، در نهایت کارایى و کیفیت مطلوب انجام مى‌دهد.

«مدیریت مبتنى بر اندازه‌گیرى»

یکى از مهمترین کارها در زمینه مدیریت امروز اندازه‌گیرى عملکرد است. تجار و رهبران فکرى براى اندازه‌گیرى عملکرد از وسایل و معیارهاى مختلفى استفاده مى‌کنند. تمام فعالیت‌هاى تجارى را مى‌توان به شکلى اندازه‌گیرى کرد. این اندازه‌گیرى کلید پیشرفت و ترقى بى‌وقفه است. براى اندازه‌گیرى هر فعالیت، عزم راسخ کلید فروش بیشتر و سود افزون به خصوص در بازارهاى رقابتى است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل یک: ارزشمندترین منبع خود را بسط و گسترش دهید
فصل دو: از اسطوره‌هاى مانع تفویض اختیار کردن اجتناب ورزید
فصل سه: نقطه شروع تفویض اختیار
فصل چهار: الگوى کارخانه‌اى مدیریت
فصل پنج: زمینه‌هاى تعیین‌کننده اصلى نتایج خود را مشخص کنید
فصل شش: معیارهاى عملکرد عالى را مشخص کنید
فصل هفت: مدیریت بر اساس هدفها
فصل هشت: سه کیفیت رؤساى برتر
فصل نه: هفت اقدام مهم در تفویض اختیار مؤثر
فصل ده: مدیریت بر اساس استثنا
فصل یازده: خود را یک معلم در نظر بگیرید
فصل دوازده: به کارکنان خود اعتماد به نفس بدهید
فصل سیزده: تصمیم‌گیرى را واگذار کنید
فصل چهارده: آنچه را انتظار دارید وارسى کنید
فصل پانزده: کارکنان خود را با بازخوردهاى منظم کارآمد سازید
فصل شانزده: پیوسته به کارکنانتان انگیزه بدهید
فصل هفده: رهبرى موقعیتى را اعمال کنید
فصل هجده: گونه‌هاى شخصیتى چهارگانه را شناسایى کنید
فصل نوزده: سه سبک رهبرى
فصل بیست: از تفویض اختیار معکوس خوددارى ورزید
فصل بیست و یک: 5 اقدام مهم براى افزودن بر اثربخشى مدیریت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-118-158-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی

برای دریافت کتاب تفویض اختیار، نظارت و سرپرستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.